Решение на проблема с контактния ключ Е36
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
3 мнения
• Страница 1 от 1
Решение на проблема с контактния ключ Е36
Здравейте колеги!
Много от нас са се сблъсквали с проблема с контактния ключ - невъзможност за палене (особено в горещо време), аномалии с различни модули и т.н.
Аз доста време отлагах да си реша проблема, но преди няколко дни дори и с най-хитрите приоми неможах да си запаля колата, при това предстоят доста по-топли дни и реших, че е време да предприема нещо.
Единственото което аз имах като проблем е трудното палене - с ключа се дава на контакт без проблем, но при завъртане за палене нищо не се случва.В началото просто притисках ключа по посока на кормилната колона и така запалваше, явно влизайки милиметър по-дълбоко в контактния ключ където все още пластмасата е здрава.В последствие и това не помагаше и се налагаше рязко да връщам до контакт и пак да завъртам, притискайки ключа навътре.Накрая стигнах до положение да превъртам ключа ту от едната, ту от другата страна
Нормалното решение е да се смени контактният ключ, но единствения вариант който ми предлагаха беше оригинален за 150лв.
Видяха ми се доста и намерих тази тема която бях чел преди време:
http://www.bimmerdiy.com/diy/e36startbutton/
Темата е за монтиране на стартов бутон от Z8, но реално монтирането на такъв бутон заобикаля контактния ключ.
Човекът доста точно е описал какво трябва да се прави, аз само ще допълня някой неща.
За да ми е по-лесно купих същото реле като на схемата 12V 30A, петкрако със същото разположение на бобина.


Набавих си и пусков бутон.Това което съм използвал беше най-приемливият като вид от всички предлагани в моя град.

Използвах едно от празните капачета - наложи се да го срежа, за да влезне бутона

Първото нещо разбира се беше да откача акумулатора.
Маса за бутона хванах над лоста за отваряне на предния капак на една метална пластина с няколко резби за маса.

Както е описано в темата за бутона от Z8 трябва да се направи включване в два кабела след контактният ключ.Зелената жица има 12V когато е даден контакт, а на жълто-черната се пуска 12V, за да запали колата.
Пича е прерязал жълто черната, но аз реших просто да се включа в нея оставяйки по този начин ключа като резервен вариант.
Предварително подготвих жиците с обувки с пластмасови капачета там където ще се включат в релето и след като се закачих за двете жици и изолирах добре остана само да накача релето и да го монтирам някъде.
Избрах един държач на пластмаси по таблото


Преди да закача пластмасите пробвах дали ще запали и дали не нагрява някъде.
В крайна сметка всичко сработи с първия път и вече няма да ръчкам ключа като луд.

Сега трябва да дам на контакт с ключа след което да запаля с копчето.
Вероятно се досещате, че в настоящия си вариант система позволява да се допусне грешка и да се натисне бутона при работещ двигател със съответните неприятни последствия.Решението на този проблем може да се съчетае с някаква елементарна система против крадци - просто масата на бутона се прекъсва с превключвател.Възможно е да се направи серия от превключватели в стил Mad Max, но ще е дразнещо всеки път да щракаш като пиянист, за да запалиш.
Много от нас са се сблъсквали с проблема с контактния ключ - невъзможност за палене (особено в горещо време), аномалии с различни модули и т.н.
Аз доста време отлагах да си реша проблема, но преди няколко дни дори и с най-хитрите приоми неможах да си запаля колата, при това предстоят доста по-топли дни и реших, че е време да предприема нещо.
Единственото което аз имах като проблем е трудното палене - с ключа се дава на контакт без проблем, но при завъртане за палене нищо не се случва.В началото просто притисках ключа по посока на кормилната колона и така запалваше, явно влизайки милиметър по-дълбоко в контактния ключ където все още пластмасата е здрава.В последствие и това не помагаше и се налагаше рязко да връщам до контакт и пак да завъртам, притискайки ключа навътре.Накрая стигнах до положение да превъртам ключа ту от едната, ту от другата страна

Нормалното решение е да се смени контактният ключ, но единствения вариант който ми предлагаха беше оригинален за 150лв.
Видяха ми се доста и намерих тази тема която бях чел преди време:
http://www.bimmerdiy.com/diy/e36startbutton/
Темата е за монтиране на стартов бутон от Z8, но реално монтирането на такъв бутон заобикаля контактния ключ.
Човекът доста точно е описал какво трябва да се прави, аз само ще допълня някой неща.
За да ми е по-лесно купих същото реле като на схемата 12V 30A, петкрако със същото разположение на бобина.


Набавих си и пусков бутон.Това което съм използвал беше най-приемливият като вид от всички предлагани в моя град.

Използвах едно от празните капачета - наложи се да го срежа, за да влезне бутона

Първото нещо разбира се беше да откача акумулатора.
Маса за бутона хванах над лоста за отваряне на предния капак на една метална пластина с няколко резби за маса.

Както е описано в темата за бутона от Z8 трябва да се направи включване в два кабела след контактният ключ.Зелената жица има 12V когато е даден контакт, а на жълто-черната се пуска 12V, за да запали колата.
Пича е прерязал жълто черната, но аз реших просто да се включа в нея оставяйки по този начин ключа като резервен вариант.
Предварително подготвих жиците с обувки с пластмасови капачета там където ще се включат в релето и след като се закачих за двете жици и изолирах добре остана само да накача релето и да го монтирам някъде.
Избрах един държач на пластмаси по таблото


Преди да закача пластмасите пробвах дали ще запали и дали не нагрява някъде.
В крайна сметка всичко сработи с първия път и вече няма да ръчкам ключа като луд.

Сега трябва да дам на контакт с ключа след което да запаля с копчето.
Вероятно се досещате, че в настоящия си вариант система позволява да се допусне грешка и да се натисне бутона при работещ двигател със съответните неприятни последствия.Решението на този проблем може да се съчетае с някаква елементарна система против крадци - просто масата на бутона се прекъсва с превключвател.Възможно е да се направи серия от превключватели в стил Mad Max, но ще е дразнещо всеки път да щракаш като пиянист, за да запалиш.

- Tisho_BMW
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 4.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E36 черна,Е60 синя
Re: Решение на проблема с контактния ключ Е36
Колеги,при мен стана следната случка,спирам на бензиностанцията да заредя и гася колата.Със самото завъртане на контактния ключ усетих,че нещо не е наред трудно се завъртя и си казах нещо за момент е заяло изгасна колата,заредих и се качвам да паля въртя ключа няма никой стои на малкия контакт и не мърда.Усетих се че стана нещо с патрона избутахме я без да вадя ключа от патрона отстрани.Извадих ключа и тя се заключи и до там,слагам въртя няма отключване.Обаждам се на бащата той идва с една дрелка и пробива отдолу патрона в един квадрат да освободи механизма за да може да се прибера.Извадихме превключвателя(контактния пакет) и запалихме колата.Пред гаража свалихме целия патрон с механизма и го разглобихме на съставни части,установихме къде е проблема,една ОС която от патрона на ключа предава движението към контактния пакет и заключването на волана,самата ос се беше изтънила и се счупила.Сплавта е нещо като алуминиева много слабо направена,тя се натоварва най много когато палим или момента когато задържим на стартер.Смених я и сега много внимателно въртя ключа и никога не заключвам волана.Затова и аз си направих такъв бутон с реле поради тази причина-да не се скъса пак тази ОС и никога не въртя с ключа на стартер.Поздрави.
Re: Решение на проблема с контактния ключ Е36
Да, другият проблем е в самия патрон понякога превърта, понякога заяжда.Но при мен тази част си е здрава - волана си се заключва, на контакт си давам без проблем.Това което се е прецакало е леглото на контактния ключ в което влиза въпросната ос от патронника.
3 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани