Проблем с ел стъкла - пукане + решение
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
33 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- baitun
- ентусиаст
-
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Проблем с ел стъкла - пукане + решение
Проблема не винаги е в пластмасовите водачи, нито от това, че няма грес. На пасажерската врата на седана ми смених водачите и пак при вдигане не пука, ами гръмотевици излизат. Проблема не е и в реглажа на стъклото. Проблема най-вероятно е в изкривена или скъсана ножица. За колегата от по-горните постове където е пилил водача ще бере ядове с излизането на ябълката на ножицата. 

- ///MBlitzz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: 3.02.2012
- Местоположение: Троян
Re: Проблем с ел стъкла - пукане + решение
И аз смених счупените си водачи с чисто нови и намазах обилно с грес на важните места ,но след вдигане на стъклото насмалко да счупя и новите - същото запъване и затормозяване на моторчето. Надолу водачите вървяха много плавно но нагоре - блокаж. Проблема ми беше в гуменото уплътнение в частта при огледалото където е чупката на вратата - прокъсало се е ,прозореца го е надъвкал и излиза от него. Ръчно го вкарвам в уплътнението но надолу като го подмине - нагоре излиза от него и го сдъвква ,така че вижте си и ъплътненията при евентуално затормозяване на моторчето. 

- ///MILEN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 14.07.2006
- Местоположение: Русе
- Кара: E30 31? , E34 525 TDS , E34 525 IX
Re: Проблем с пукащи ел. стъкла при е36 - Решение
DJJonny написа:Здравейте, реших да опиша решение на серийната екстра пукащи стъкла
Проблема идва от това че се е износил водача вследствие на липса на смазка.
като разгледах оригиналните водачи видях че самото пукане е с цел... явно от BMW и за това са помислили
на самите водачи има едни графитени плочици които са вътре в самия водач на амортисьорчетата му така да се каже които предизвикват това пукане и липсата на смазка.
Части за закупуване:
1. Като заначало купувате 2 водача за едната врата(4лв/бр)
2. Щипки за вратите - по 10бр на врата (седан) при мен се счупи само 1 при свалянето. (сх2 ще ви покаже каде се намират щипките да знаете каде да дърпате)
3. Грес за смазването
4. Бира
Нужни инструменти
1. По-широра плоска отверка за сваляне на панела на вратата или подходящия инструмент за сваляне на щипки
2. Малка плоска отверка за сваляне на тапите зад дръжката на вратат
3. Еврейска звезда (незнам кой номер е) за отвиване на болтовете зад дръжката
4. Извити клещи или някакъв друг вид тънки клещи
5. Кръгла малка пила
Като заначало махаме капачката на дръжката на вратата която е на жлебове като е издърпваме напред (клип 1 е показан с купе + airbag, при седана е аналогично)
http://www.youtube.com/watch?v=Wv4ZEegRTaQ
Махаме капачките зад дръжката и отвиваме болтовете които са еврейски звезди!
Отвиваме копчето за заключване
След това почваме да освобождаваме щипките като почваме отдолу нагоре (сх2 ще ви покаже каде се намират щипките да знаете каде да дърпате)
След това внимателно издърпваме панела като внимаваме за кабелите от ел стълката и пищялката които ги освобождаваме като освободим панела.
При мен имаше някаква тип дунапренена-пластмасова изолация отвътре която внимателно отстраняваме без да е късаме. Залепена е с някакво черно лепило което при мен падна сравнително лесно дори се залепи отново като е поставях.
Ако някой смята да прави изолация сега е момента
След свалянето на изолацията пускаме стъклото почти до долу така че да ни е удобно да работим с водачите. (червените кръгчета на снимката)
С отверка махаме металните скоби на старите водачи
Пак с отверката си помагаме да изкараме ножиците от старите водачи като внимаваме да не натискаме стъклото и внимаваме да не го изпуснем надолу
След като ги свалим почистваме релсите на водачите
Взимаме новите водачи и ги изпиляваме малко от вътрешната страна че иначе нямат вкарване
Плъзгаме водачите на релсите и нагласяме стъклото така че да си пасне с ножиците
!!!!ВАЖНО!!! преди да вкарате ножиците във водачите бъдете сигурни че сте вкарали стъклото във страничните релси отпред и отзад иначе ще си имате счупена стъкло
След като сте се уверили че стъклото е влезнало в релсите идва пипкавата частда вкараме ножиците във водачите. Процедурата ще е непосилна за хората с по слаби ръце... тъйче такива да гледат да имат помощник
Вкарването става с финт и много стискане на ножицата към водача и много внимателно да не накривяваме стъклото и ножиците че са много меки стискаме накрая само... и така на 2-та като за улеснение си нагласяме стъклото на подходящата височина.
Ако сте минали предната стъпка тука следва вкарването на скобите аз успях с едни изкривени стоматологични клещи за вадене на зъбикато вкарвам скобите по следния начин: предната е вкарвам отпред назад а задната отзад напред за да имаме упора в ламарината на вратата иначе нямат вкарване
След като сме вкарали и скобите се уверяваме внимателно че стъклото върви спокойно нагоре-надоле
Накрая смазваме навсякъде - водачи, релси, около моторчето лагерите и свръзките на механизма
След което сглобяваме по обратния ред, изолация, букси, кора, болтовете, копчето за заключване, капачето на дръжката и студената бира![]()
Дано да съм бил полезен
Колега оправи снимките че не се виждат


33 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани