Масла на скорости, сервото и диференциал.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- abracadabra
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 525
- Регистриран на: 28.11.2008
Масла на скорости, сервото и диференциал.
Не съм ги сменял откакто я имам моята 36-ца. На скоростите не знам къде се проверява и долива, на сервото знам -но пък не знам какво да е маслото, за диференциала всъщност е сменявано преди 5-6 години (спомням си в сервиз).Има ли тема или някаква визуална представа да получа от някъде?
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Масла на скорости, сервото и диференциал.
Поне да беше казал за каква кола става въпрос.
За скоростната кутия си има пробка за изтичане и за наливане.
Има лепенка на нея виж какво пише там MTF-L1 или нещо друго търси се по нея табелка както според зависи колко събира дали 1.1 дали повече това ще стане ясно ако кажеш каква е колата
За хидравликата АТF масло DEXTRON 2 ако не ме лъже паметта.
За Дифа пак трябва каква е колата мотор година и дали е нормален или има шпер
За скоростната кутия си има пробка за изтичане и за наливане.
Има лепенка на нея виж какво пише там MTF-L1 или нещо друго търси се по нея табелка както според зависи колко събира дали 1.1 дали повече това ще стане ясно ако кажеш каква е колата
За хидравликата АТF масло DEXTRON 2 ако не ме лъже паметта.
За Дифа пак трябва каква е колата мотор година и дали е нормален или има шпер
- abracadabra
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 525
- Регистриран на: 28.11.2008
Re: Масла на скорости, сервото и диференциал.
Пропуснах да кажа каква е колата, Е36 316i 91г. двигател M40B16 (Kat.). Както казах не съм отварял капачката за хидравл. масло , но ще проверя и ще пиша тук най-скоро. Може и да е в нормата. Но съм пропуснал да го следя изобщо... Снощи се сетих и реших да питам. Ако е малко не знам какво е сипвано... Но ще отворя капачката на студено и ще погледна на какво ниво е. И ще пиша.
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!
- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: Масла на скорости, сервото и диференциал.
Ако си с отворен диф,маслото ти е 75в90...ако си с шпер,маслото ти е 75в140...марката,каквато ти си прецениш
.Хидравлика и скорости,маслото ти е АТФ.За сервото дот4-спирачна течност
.


БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
- abracadabra
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 525
- Регистриран на: 28.11.2008
Re: Масла на скорости, сервото и диференциал.
Здравейте, днес отворих казанчето на хидравличното масло. Беше с ниво на маслото под пръчката (въобще не се мокри). Реших да отида на маслар и той изсмука с машина това което беше в казанчето и ми долея около 400мл. червено масло. Въртях волана насам натам... Не го питах -забравих какво е като име и вид точно маслото...само видях че е червено, дано да знае за да не се пресече, въпреки че моето беше черно станало...... Но ми сипа до малко над горна граница. И покарах 40-ина км. Отворих го и пак беше станало черно от останалото... Но ниво не се губеше. И сега ако няма проблем по-натам мисля пак да долея (след като изсмукам пак старото) още около пак 400мл. и така ще го подновя.
Как мислите дали ще стане?
Относно (на снимките ще видите), едната част от маркуча излизаща от казанчето с хидравличното масло която тече (поне се омазнява виждам и е от отдава си спомням), сега не можах да видя дали е капсулована, или е само със скоба. Дано моята (което тече) да е по-лесно сменяема..... Само с нов маркуч и скоба(ако теча е от него ,но може и казанчето да е прокапало... Ще следя нивото да видя колко бързо ще изтече, ако се задържи ще е добре...
Охладителя на маслото на сервото също е мазен от доста време(това което на снимката е от металната тръба..., знаете)... то явно се стича маслото още от казанчето и затова е мазен... От горе се стича... Защото нямам течове под колата(по асфалта...). Но това омазненото и под казанчето и по охладителя си е от доста време...
. Виждал съм го но не съм се сетил да погледна нивото на хидравличното масло. И така съм си карал....
. И се чуда откъде е стърженето при студено.... Дали от ремъци (стари са) или от помпака на сервото работеща с малко масло... Понамаля стърженето след доливането, но пак чувам да има някакво... Пък и колата като загрееше поспираши и преди да стърже....
Ще сменям и ремъците надявам се този месец....
Само много се извинявам за това че за това стържене от многото ми въпроси се получиха две теми които се припокриват. Почнах в друга, а после като предположих че стърженето може да е от маслото на сервото питах и тук за това дали може да се долее и се почти дублираха.
Ето и снимки:
Първо вижте ремъците(стари са и този на алтернатора е и напукан).

Относно (на снимките ще видите), едната част от маркуча излизаща от казанчето с хидравличното масло която тече (поне се омазнява виждам и е от отдава си спомням), сега не можах да видя дали е капсулована, или е само със скоба. Дано моята (което тече) да е по-лесно сменяема..... Само с нов маркуч и скоба(ако теча е от него ,но може и казанчето да е прокапало... Ще следя нивото да видя колко бързо ще изтече, ако се задържи ще е добре...

Охладителя на маслото на сервото също е мазен от доста време(това което на снимката е от металната тръба..., знаете)... то явно се стича маслото още от казанчето и затова е мазен... От горе се стича... Защото нямам течове под колата(по асфалта...). Но това омазненото и под казанчето и по охладителя си е от доста време...


Ще сменям и ремъците надявам се този месец....
Само много се извинявам за това че за това стържене от многото ми въпроси се получиха две теми които се припокриват. Почнах в друга, а после като предположих че стърженето може да е от маслото на сервото питах и тук за това дали може да се долее и се почти дублираха.
Ето и снимки:
Първо вижте ремъците(стари са и този на алтернатора е и напукан).
Последна промяна abracadabra на 09 Апр 2015, 20:45, променена общо 2 пъти
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!
- abracadabra
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 525
- Регистриран на: 28.11.2008
Re: Масла на скорости, сервото и диференциал.
...Вижда се че и ремъците са за смяна.
Ето още снимки:
Тук е омазненият охладител на хидравличното масло.
Ето още снимки:
Тук е омазненият охладител на хидравличното масло.
Последна промяна abracadabra на 09 Апр 2015, 20:23, променена общо 1 път
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!
- abracadabra
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 525
- Регистриран на: 28.11.2008
Re: Масла на скорости, сервото и диференциал.
И още снимки:
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!
- abracadabra
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 525
- Регистриран на: 28.11.2008
Re: Масла на скорости, сервото и диференциал.
Та може и от там да идва стърженето на студено при тръгване, от ремъци или от хидравличната помпа...
Колкото до маслата за скорости и диференциал, лятото като сменям и това на двигателя може и да кажа на маслара да ги провери (най-вероятно може и да ги смени) стига да не е много скъпо. Че днес като ми долея около 400мл от това на сервото ми взе 4 лева(не е скъпо), но за маслото на двигателя с филтър и труд го питах вика около 50 лв... Там каквото си избера... Аз помня че старото беше 10W40 забравих марката някакво от варелите наливно...
Ето и линк към другата ми тема (много отворих за този проблем...
).
"Някакво стържене на студено при тръгване..."
viewtopic.php?f=8&t=358385
Колкото до маслата за скорости и диференциал, лятото като сменям и това на двигателя може и да кажа на маслара да ги провери (най-вероятно може и да ги смени) стига да не е много скъпо. Че днес като ми долея около 400мл от това на сервото ми взе 4 лева(не е скъпо), но за маслото на двигателя с филтър и труд го питах вика около 50 лв... Там каквото си избера... Аз помня че старото беше 10W40 забравих марката някакво от варелите наливно...
Ето и линк към другата ми тема (много отворих за този проблем...

"Някакво стържене на студено при тръгване..."
viewtopic.php?f=8&t=358385
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Масла на скорости, сервото и диференциал.
хидравлично масло не се сменя като измучеш каквото има в казанчето, а като източиш всичко което има в системата.
- abracadabra
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 525
- Регистриран на: 28.11.2008
Re: Масла на скорости, сервото и диференциал.
Знам, но има и други колеги тук четох са правили моя начин и след 3-4 смени то маслото се поднови на 70-80 % и това е добре... Сега който има канал и време , а и възможност е ясно че е по-добре по правилния начин както си написал.
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани