По-големи клапани на глава м50/м52
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: По-големи клапани на глава м50/м52
По-добре рошави валове, от колкото по-големи клапани. Тия глави сток вадят по 500 коня от турбо мотор на бар и нещо, вие се притеснявате излишно според мен с тия клапани...
"Малките" глави вадят с по 50% над мощността на мотора на който са сложени, а вие се притеснявате за голямата глава да не е малка... Хем това е без някакви грандиозни валове.
"Малките" глави вадят с по 50% над мощността на мотора на който са сложени, а вие се притеснявате за голямата глава да не е малка... Хем това е без някакви грандиозни валове.



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: По-големи клапани на глава м50/м52
maxpower написа:Мисля, че и 10см клапани да му сложиш ако имаш стеснение преди клапаните ефекта ще е от никакъв до минимален и това ясно се вижда при м52 двигателите където смукалтения колектор е значително по тесен от дебита, който може да мине през клапаните при б25/б28. Накрая се оказва, че 2,8 с 20кова глава върви колкото стоков такъв, а единия е с 3мм по големи клапани.
Аз не споря по въпроса изобщо. Казвам само, че независимо останалите неща с по-голям клапан ще е по-добре ако всичко останало по смяната му е направено както трябва.
- Cosworth
- ентусиаст
-
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: По-големи клапани на глава м50/м52
Boyadjiev написа:По-добре рошави валове, от колкото по-големи клапани. Тия глави сток вадят по 500 коня от турбо мотор на бар и нещо, вие се притеснявате излишно според мен с тия клапани...
"Малките" глави вадят с по 50% над мощността на мотора на който са сложени, а вие се притеснявате за голямата глава да не е малка... Хем това е без някакви грандиозни валове.
Бъркаш двата щата между налягане и атмосферен мотор !!!
bum_bum написа:maxpower написа:Мисля, че и 10см клапани да му сложиш ако имаш стеснение преди клапаните ефекта ще е от никакъв до минимален и това ясно се вижда при м52 двигателите където смукалтения колектор е значително по тесен от дебита, който може да мине през клапаните при б25/б28. Накрая се оказва, че 2,8 с 20кова глава върви колкото стоков такъв, а единия е с 3мм по големи клапани.
Аз не споря по въпроса изобщо. Казвам само, че независимо останалите неща с по-голям клапан ще е по-добре ако всичко останало по смяната му е направено както трябва.
Да точно така ! Не мога да разбера колегата "maxpower" си мисли(а и като гледам не само той) че всичко останало ще е от 2,8 като той дори двигателят ми е м52б25 с Китайски изпускател, генреация Кат-Бак за 2,5/2,8 специално с крайното гърне. Всмукателен колектор от 2,5. Всмукателен вал от 2,5 както и всмукателен вал от м54б30. Все познати екстри от стокови двигатели.... Но това все едно го няма и не важи в случея.....................
А като правя големи клапани естествено главата ще се портне дори и да не се сложат клапани в краен случай... Защото днес проверих и се оказа че едните струват 100лв бройката като ги сметна на 24 или дори 12 нещата отиват някъде другаде...
Валовете още е рано за тях да мисля.
Впрочем издирвам човек който е наясно с портването и полирането на една глава някъде из България, но говорим човек да знае какво наистина прави, защото ако не и сам мога да си го направя...
Да поясня все пак в темата говорим само за клапаните как и от какво! Дали също може да се приспособят и клапани от 3,2 дори и със смяна на легалта

Темата не съм я пуснал да разговарям за целия мотор, а в случая специално за клапаните как стои въпроса. Портването е ясно.
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: По-големи клапани на глава м50/м52
Ок в такъв случай успех и после да пишеш какво е станало накрая пък защо не и една графика. Разтърсих се, че ми стана любопитно с тия клапани и дори и по bimmerforum-а има само няколко теми за по големи клапании никоя от тях не е завършила с готов проект. Само ще кажа, че тука не откриваме топлата вода. По тия двигатели някой отдавна е пробвал всичко и ако то не се е наложило масово можеби има защо.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: По-големи клапани на глава м50/м52
Всичко опира до $ срещу коне за тия пари. В Щатите си представям каква сума ще ти обявят за да ти разширят портовете под клапаните и да набият нови легла. Едни 2-3к долара си отиват за тая работа. И в резултат има-няма 10-тина коня може би в добрия случай.
От там за да оползотвориш цялата тая работа с по-големите клапани ти трябва доста по-остър вал. За да работи тоя вал трябва да ограничиш пък движението на ваноса. Колкото по-остър, толкова по-скопен в ниските ставаш. Също и голям дросел и маф от евро М3 или 540. От тях пък на 1800-2000 оборота не можеш да караш без газ.
За високите обороти ти трябва и добра балансираща шайба на вала, която е пак 800-1000 долара и пак тавана ти е 8к. Вала трябва да е механичен ако искаш да си сигурен при тия обороти и така отиваш на смяна и на повдигачите. Още едни 1500 долара. Монтаж, реглаж и т.н. пак една торба с пари.
Разликата между 240-тина (които се постигат евтино и лесно) и 280-коня от В28 е има-няма цената на два евро емкови двигателя. Предполагам, че за това не го правят. Ако не си ограничен в кубатурата от някакъв състезателен регламент или си тъпкан с пари и искаш да имаш наистина много мощна В28 тия процедури са излишно скъпи и безпредметни.
От там за да оползотвориш цялата тая работа с по-големите клапани ти трябва доста по-остър вал. За да работи тоя вал трябва да ограничиш пък движението на ваноса. Колкото по-остър, толкова по-скопен в ниските ставаш. Също и голям дросел и маф от евро М3 или 540. От тях пък на 1800-2000 оборота не можеш да караш без газ.
За високите обороти ти трябва и добра балансираща шайба на вала, която е пак 800-1000 долара и пак тавана ти е 8к. Вала трябва да е механичен ако искаш да си сигурен при тия обороти и така отиваш на смяна и на повдигачите. Още едни 1500 долара. Монтаж, реглаж и т.н. пак една торба с пари.
Разликата между 240-тина (които се постигат евтино и лесно) и 280-коня от В28 е има-няма цената на два евро емкови двигателя. Предполагам, че за това не го правят. Ако не си ограничен в кубатурата от някакъв състезателен регламент или си тъпкан с пари и искаш да имаш наистина много мощна В28 тия процедури са излишно скъпи и безпредметни.
- Cosworth
- ентусиаст
-
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: По-големи клапани на глава м50/м52
maxpower написа:Ок в такъв случай успех и после да пишеш какво е станало накрая пък защо не и една графика. Разтърсих се, че ми стана любопитно с тия клапани и дори и по bimmerforum-а има само няколко теми за по големи клапании никоя от тях не е завършила с готов проект. Само ще кажа, че тука не откриваме топлата вода. По тия двигатели някой отдавна е пробвал всичко и ако то не се е наложило масово можеби има защо.
И в това съм се замислял защо са само +1 мм овърсайз на тунинг фирмите.
Днес минах през една от шлайф базите в Бургас и точно в нея са поставяли нови по големи легла за клапаните на един Eagle Talon който е доста надут от към турбо налягане и вече над година ми казаха няма проблем при него. А и досега са сменяли доста и не са имали случаи на паднал, но все пак винаги я има тази опасност аз си мисля...
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: По-големи клапани на глава м50/м52
Cosworth написа:И в това съм се замислял защо са само +1 мм овърсайз на тунинг фирмите....
+1мм е ширпотребата. За всеки желаещ да си купи и сложи мислейки си, че прави нещо страхотно. Който иска по-големи обикновено има знанията от къде да си намери и какво би могъл да очаква от тях.
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: По-големи клапани на глава м50/м52
bum_bum написа:Cosworth написа:И в това съм се замислял защо са само +1 мм овърсайз на тунинг фирмите....
+1мм е ширпотребата. За всеки желаещ да си купи и сложи мислейки си, че прави нещо страхотно. Който иска по-големи обикновено има знанията от къде да си намери и какво би могъл да очаква от тях.
Не можеш да слагаш по-големи клапани колкото на тебе ти е кеф освен ако не са хоризонтални(висящи),а при нас след като клапаните са под ъгъл от около 70 градуса спрямо оста на мотора и буталото ги разминава на милиметри,по-големия диаметър намалява и разстоянието на което се разминават бутало и клапан,а там работата със сметките е сложна.
Re: По-големи клапани на глава м50/м52
Някой знае ли ако все пак клапаните се увеличат с 1мм, дали на стоково м50б25 без ванос ще трябва да се правят манипулации по буталата за да могат да се разминат? 

- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: По-големи клапани на глава м50/м52
това е най-лесното, спрямо работата по главата...
Re: По-големи клапани на глава м50/м52
Въпроса ми беше дали ще е нужно, че сложих главата и зацепих уж правилно пък удря клапан като я въртя на ръка.
Някой знае ли на колко мм се разминават всмукателния клапан и буталото на 2.5 без ванос?
Едит: Проблема е намерен, сложил съм гарнитура за 2.0 150 коня


Едит: Проблема е намерен, сложил съм гарнитура за 2.0 150 коня








- Cosworth
- ентусиаст
-
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: По-големи клапани на глава м50/м52
mitaka21 написа:Въпроса ми беше дали ще е нужно, че сложих главата и зацепих уж правилно пък удря клапан като я въртя на ръка.Някой знае ли на колко мм се разминават всмукателния клапан и буталото на 2.5 без ванос?
Едит: Проблема е намерен, сложил съм гарнитура за 2.0 150 коня![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Интересното е че леглата позволяват слагането на 1мм по-големи клапани. Моята цел е 2мм по големи защото при мен "стандарта" според кубатурата трябва да са 35мм. Леглата ще се сменят, клапани съм отркил перфектно пасващи като размери дължина и стебло, но има още неща за изпипване около закопчаването. Както и в това да се използва терелка за 6мм клапан и да е съвместима с 2-на пружина...

Re: По-големи клапани на глава м50/м52
Cosworth написа:mitaka21 написа:Въпроса ми беше дали ще е нужно, че сложих главата и зацепих уж правилно пък удря клапан като я въртя на ръка.Някой знае ли на колко мм се разминават всмукателния клапан и буталото на 2.5 без ванос?
Едит: Проблема е намерен, сложил съм гарнитура за 2.0 150 коня![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Интересното е че леглата позволяват слагането на 1мм по-големи клапани. Моята цел е 2мм по големи защото при мен "стандарта" според кубатурата трябва да са 35мм. Леглата ще се сменят, клапани съм отркил перфектно пасващи като размери дължина и стебло, но има още неща за изпипване около закопчаването. Както и в това да се използва терелка за 6мм клапан и да е съвместима с 2-на пружина...
Сподели като откриеш.

- vip86
- Потребител
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 4.01.2009
- Пол: Мъж
- Кара: e36
- Мечтае да кара: добре подготвен дрифт автомобил
- Детайли за колата: м50б20 строк на 2.5
Re: По-големи клапани на глава м50/м52
има ли развитие по темата , или отпадна големия труд по новите клапани?
- Cosworth
- ентусиаст
-
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: По-големи клапани на глава м50/м52
Движение има, както казват "Бавно, но славно". Труда не отпада, напротив просто мисля всеки знае не става за ден два........... В момента издирвам по каталозите изпускателни клапани и нещата около пружините.... Наистина това си е много труд и време... и пари... 

30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани