Разлика в спирачния натиск - подмяна на АБС модул

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1135
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Разлика в спирачния натиск - подмяна на АБС модул

Мнение от Hristo » 19 Ное 2014, 19:23

На валяците ми показа разлика от 30+ процента в силата на спирачките между предно ляво и предно дясно колело!
Още преди това забелязах, чв абс-а се включва често, махнах му бушона и установих, че предно дясно колело блокира доста лесно като след отпускане на спирачката се освобождава, в смисъл не остава блокирано, което ще рече че апарата не спича, може би :roll: . При спиране от висока скорост се усеща и теглене на дясно
Възможно е просто предно ляво да не прави нужния натиск.
Какво ще ме посъветвате, да се притеснявам ли за абс блока, все пак той разпределя течността към колелата :shock:
Как може да се разбере дали е от абс блока, диагностика едва ли ще го покаже.
Мисля да започна със ревизия на апаратите с ремонтни комплекти и смяна на спир. течност, сегашната е на 2г/
Мислех и за дискове с накладки, но май ще чакат да не излезе някое друго по-засукано нещо като абс блока.

едит: точно абс блока се оказа :banghead:
давайте идей за подмяна с друг
Последна промяна Hristo на 25 Ное 2014, 12:11, променена общо 1 път

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Разлика в спирачния натиск на предните колела

Мнение от vladi_a_i » 19 Ное 2014, 19:49

Направи едно обезвъздушаване и виж после как ще е..може в маркучите да ти е проблема :yes: .Това за АБСа си виж датчиците..
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Разлика в спирачния натиск на предните колела

Мнение от v_p_m » 19 Ное 2014, 20:00

Hristo написа:На валяците ми показа разлика от 30+ процента в силата на спирачките между предно ляво и предно дясно колело!
Още преди това забелязах, чв абс-а се включва често, махнах му бушона и установих, че предно дясно колело блокира доста лесно като след отпускане на спирачката се освобождава, в смисъл не остава блокирано, което ще рече че апарата не спича, може би :roll: . При спиране от висока скорост се усеща и теглене на дясно
Възможно е просто предно ляво да не прави нужния натиск.
Какво ще ме посъветвате, да се притеснявам ли за абс блока, все пак той разпределя течността към колелата :shock:
Как може да се разбере дали е от абс блока, диагностика едва ли ще го покаже.
Мисля да започна със ревизия на апаратите с ремонтни комплекти и смяна на спир. течност, сегашната е на 2г/
Мислех и за дискове с накладки, но май ще чакат да не излезе някое друго по-засукано нещо като абс блока.

Разглоби си преден ляв апарат поизчисти буталото ако не е съсипано тотално и смени уплътненията , да сменяш цялата течност според мен е напълно излишно и само ще се вкараш в некои филм.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 21.02.2007
Кара: М40, 1.6

Re: Разлика в спирачния натиск на предните колела

Мнение от Chapai » 19 Ное 2014, 21:34

И смени спирачните маркучи. Виждал съм такива станали вътре на желе а продължаваха да си вършат работата.
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Разлика в спирачния натиск на предните колела

Мнение от Dirty M5 driveR » 19 Ное 2014, 22:20

Въобще не е излишно да си смени спирачната течност. Тъй че добре се е ориентирал колегата какво да прави. След това нещата ще си дойдат на място. Явно единия апарат не работи с нужната сила. А защо - ще покаже ревизията.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Разлика в спирачния натиск на предните колела

Мнение от ивчо » 19 Ное 2014, 22:44

Dirty M5 driveR написа:Въобще не е излишно да си смени спирачната течност

Въобще, няма си и представа тази течност на какво прилича след като преседи повече от необходимото ...
Боза .... Ама като от едно време ...
И вследсвие на което, хидроблока на АБС-а като една много финна машина с клапани първа го изяжда ...
После следва разлагане на маркучите (нещо нормално предвид самата течност като такава), и гумените уплътнители в помпи и апарати ...
И накрая почва самата корозия ... Естествено всичко това отнема време, но за първата беля не трябва много !
В случая следва пълна ревизия на системата - от спирачни маркучи, до самата течност като такава !
Напълно възможно е и някоя тръбичка да е крива и т.н.
Следва обстойно да се провери всичко, защото точно сега в този сезон равномерното разпределение на спирачното усилие е много важно !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1135
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Re: Разлика в спирачния натиск на предните колела

Мнение от Hristo » 20 Ное 2014, 0:30

Течността е сменяна 2009-та и последно 2012-та текстар дот 4. Като течността ми я сменяха с една машинка, която се закача на казанчето и под налягане избутва старата при отворени пробки.
Маркичите са от 2009-та и те феби.
Дискове и накладки не съм сменял, имат още хляб.
Мисля да взема комплекти за двата апарата и да сменя твчността, за маркучите какво мислите,, да ги махам ли, могат ли да се диагностицират
Какъв е варианта за смяна на течността без такава машинаа,че вече я няма тази опция?

Последно ми остава да се моля да не е абс модула :(

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Разлика в спирачния натиск на предните колела

Мнение от Dirty M5 driveR » 20 Ное 2014, 6:53

Маркучите и течността по неписано правилно се сменят на 2 години. Не е проблем да е на 3, но да се оставят по 6-7 години е леко занемаряване. На течността й се увеличава съдържанието на вода, а маркучите вътре се разяждат. Маркучът специално не можеш да го "диагностицираш". Ако не ти се дават пари в момента си ги остави.
Относно обезвъздушаването аз нарочно не смених спирачната течност, защото нямаме това приспособление. А то не са само спирачките - трябва и съединителя да заработи. Най-много ме притеснява да не остане въздух в АБС-а. Тъй че това ще го направя при хора, които се занимават.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Разлика в спирачния натиск на предните колела

Мнение от M10 » 20 Ное 2014, 23:05

+1 за течността, тотално различно се усещат спирачките със свежа :yes: Съединителя се обезвъздушава лесно.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1135
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Re: Разлика в спирачния натиск - подмяна на АБС модул

Мнение от Hristo » 25 Ное 2014, 12:22

Оказа се повреден абс модул. От изхода за предно ляво колело се подава минимално налягане, с това елиминирам всичко надолу по веригата като маркучи, апарати и дискове. Явно клапанчетата вътре са се омазали иначе си чука и нищо не свети.
Моя модул е с номер 34511158403.
1. Ремонтират ли се някъде?
2. Ако търся втора ръка точно със същия номер ли трябва да търся, ако е с друг номер,заедно с компютъра за абс-а ли трябва да се взема.
3.Ако взема втора ръка как може да се разбере дали е читав преди слагането - май няма как :paranoid:

4. Ако може да се има вяра на реалоем и бмвфенс сайтовете с каталози по вин за моята кола помпата трябва да е с номер 34511139665. Може би пък да е сменяна и преди :shock: някой да е сравнявал дали си отговаря инфото в сайта за абс модулите с тези на колата му :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re: Разлика в спирачния натиск - подмяна на АБС модул

Мнение от mihal » 26 Ное 2014, 12:29

Hristo написа:...някой да е сравнявал дали си отговаря инфото в сайта за абс модулите с тези на колата му :mhihi:

някой части имат повече от един номер
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 26.04.2013
Пол: Мъж

Re: Разлика в спирачния натиск - подмяна на АБС модул

Мнение от Explicit120 » 27 Ное 2014, 16:45

Ако зимаш друг ABS модул, мисля че трябва да се препрограмира за твоята кола.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1135
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Re: Разлика в спирачния натиск - подмяна на АБС модул

Мнение от Hristo » 13 Дек 2014, 22:00

След подмяна на абс помпата с друга/със същия номер/ вече всичко е ОК
На валяците показва разлика от само 2-3процента между колелата :lalala:

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook