Промивка на двигателя от старо масло (Engine Flush)
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
28 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1670
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Промивка на двигателя от старо масло (Engine Flush)
Чакай сега, тва за маслата ни е ясно отдавна. Караме с "синтетики", ще минаваме на "естери"
ама с кво да измием наченките на слъдж по английското моторче? :d
Доколкото разбирам си за промовното масло на Петрола като опция, а не за тия "флъш добавки", така ли?

Доколкото разбирам си за промовното масло на Петрола като опция, а не за тия "флъш добавки", така ли?
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Промивка на двигателя от старо масло (Engine Flush)
преди мнооогоо години когато се снабдих с първото си Е36 за времето си доста рядка и забележителна кола по улиците... М40Б18power
-както ще се досетите всички вала чукаше като пишеща машина. един "майстор" ми каза карай го само с 15в40 минерално и нямало да има проблем..
искам да споделя че след 2 години употреба на това масло мотора не блокира но когато го отворих вътре имаше една кофа с черно лепкаво вещество.. всичко беше износено на макс.. шиики на валове.. лагерите всетеха оранжаво..
просто тоя човек ми съсипа колата с това масло.. та според мен проблема е по генерален при теб и го намери, но по най бързия начин спри да сипваш 15в40..
според опита ми то не смазва достатъчно добре и не минава достатъчно бързо там където трябва да мине..
разбира се може и да греша.. поправете ме ако е така.. но това ми е предположението за смъртта на мотора ми за 2 години
-както ще се досетите всички вала чукаше като пишеща машина. един "майстор" ми каза карай го само с 15в40 минерално и нямало да има проблем..
искам да споделя че след 2 години употреба на това масло мотора не блокира но когато го отворих вътре имаше една кофа с черно лепкаво вещество.. всичко беше износено на макс.. шиики на валове.. лагерите всетеха оранжаво..
просто тоя човек ми съсипа колата с това масло.. та според мен проблема е по генерален при теб и го намери, но по най бързия начин спри да сипваш 15в40..
според опита ми то не смазва достатъчно добре и не минава достатъчно бързо там където трябва да мине..
разбира се може и да греша.. поправете ме ако е така.. но това ми е предположението за смъртта на мотора ми за 2 години
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1670
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Промивка на двигателя от старо масло (Engine Flush)
Аз в крайна сметка ползвах 200-300гр АТФ добавено към старото масло и покарах 25-30км така (без обороти над 4к) и офекта (поне на око) е че леко е замило - т.е. не е толкова агресивен тоя метод. Маслото видимо промени цвета си (преди след карането с АТФ) и си изтече катран черно, преди тва беше тъмно кафеникаво.
За мен лично тва е най-добрия вариант, хем да сваля по малко нагара и слъджа, хем да не рискуваме с прекалено агресивни добавки.
____________________________
След разговори с бая хора и четене на какви ли не неща по нета за разни знайни и незнайни масла, моето решение от тук нататък за моя мотор е смени на 4-5хил км с "синтетично" 5в40/5в50/10в60. Стила ми на каране и постоянните студени стартове ме наклониха към тоя вариант. И на всяка смяна по 200гр АТФ за доизмиване и тва е.
Естествено няма да нахакам 10в60 зимата в мотора
споко. А колкото до марки... мойте наблюдения е, че "добро" масло под 25лв е нещо като виц, всичко под тая цена е кажи речи сходно или много лошо като блендове, миксове и т.н.
За мен лично тва е най-добрия вариант, хем да сваля по малко нагара и слъджа, хем да не рискуваме с прекалено агресивни добавки.
____________________________
След разговори с бая хора и четене на какви ли не неща по нета за разни знайни и незнайни масла, моето решение от тук нататък за моя мотор е смени на 4-5хил км с "синтетично" 5в40/5в50/10в60. Стила ми на каране и постоянните студени стартове ме наклониха към тоя вариант. И на всяка смяна по 200гр АТФ за доизмиване и тва е.
Естествено няма да нахакам 10в60 зимата в мотора

- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: Промивка на двигателя от старо масло (Engine Flush)
Аз на M40-то ще му сипа 20/60 другата седмица, да видиме какво ще отмие до преди зимния период 

- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Промивка на двигателя от старо масло (Engine Flush)
Нищо няма да отмие - целия мотор ще фърлиш. То 10/40 му е гъсто зимата ти 20 ще слагаш... Ако си обичаш колата, няма да го направиш...
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- AutoCoil
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 202
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: 318ti
- Мечтае да кара: 318ti ;)
Re: Промивка на двигателя от старо масло (Engine Flush)
Като начало въобще не е лошо, да не кажа задължително да смениш маслото с 10w40. Промивка на мотора не е проблем да направиш с качествена добавка за промиване. АТФ не е най-подходящ за промиване на двигател, въпреки че има работен вискозитет от 6.0 cSt. Просто АТФ маслата нямат нужните миещи съставки(детергенти), а са "бъкани" с модификатори на триене, които спомагат за работата на мокрите съединители. Ще очакваме да споделиш резултата 

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Промивка на двигателя от старо масло (Engine Flush)
Аз доколкото знам АТФ-а се ползва за промивки точно щото е бъкан с детергенти. Недопустимо е да се кара колата с него обаче.
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1670
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Промивка на двигателя от старо масло (Engine Flush)
Аз лично карах 30км (много спокойно и умерено) ,в САЩ по форумите дават до 100 мили пробег с АТФ.
- AutoCoil
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 202
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: 318ti
- Мечтае да кара: 318ti ;)
Re: Промивка на двигателя от старо масло (Engine Flush)
Не знам какво значи "бъкани" с детергенти, просто имат нужното количество необходимо за тяхната работа в съответната автоматична кутия. Като се има предвид, че в автоматичната кутия няма изгаряне(т.е. няма нагари,сажди или примеси от изгарянето), всяко двигателно масло има по-силни измиващи свойства. Единствената причина да се използва като промивка е ниският му вискозитет. По тази причина има производители, които правят масла или добавки с работен вискозитет от 2-3cSt и 80% промивни добавки, които се използват в комбинация с двигателното масло в съотношение 5:1 или 10:1, ако става въпрос за добавка.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Промивка на двигателя от старо масло (Engine Flush)
Най добри промиващи качества спрямо карбонови отлагания имат маслата за турбодизели . Идеята на промивното масло е да разтвори остатъчното количество старо масло и да се изведе извън двигателя при промивката .Остатъчно масло има и след промивката но вече е от промивното .Затова идеи с пълнене на нафта в мотора е направо самоубийствена според мен .Следващото масло ще бъде разредено с нафта гарантирано.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Когато някой е забравил да смени маслото 100-на хиляди километри, най-добрата промивка е длетото и пароструйката, за останалите новото масло е достатъчно.
Не си давайте парите за безсмислени, според мен неща. Тва с АТФ и другите чорби непригодени за високи температури, също не е добра идея.
Странно, че се подкараха няколко теми за мотори от великата Англия, пълни с желе, но никой не пожела да ги довърши, то резултат е ясен, но все пак...
Не си давайте парите за безсмислени, според мен неща. Тва с АТФ и другите чорби непригодени за високи температури, също не е добра идея.
Странно, че се подкараха няколко теми за мотори от великата Англия, пълни с желе, но никой не пожела да ги довърши, то резултат е ясен, но все пак...
- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re:
Lenco написа:Когато някой е забравил да смени маслото 100-на хиляди километри, най-добрата промивка е длетото и пароструйката, за останалите новото масло е достатъчно.
Не си давайте парите за безсмислени, според мен неща. Тва с АТФ и другите чорби непригодени за високи температури, също не е добра идея.
Странно, че се подкараха няколко теми за мотори от великата Англия, пълни с желе, но никой не пожела да ги довърши, то резултат е ясен, но все пак...
3 англичанки 330ки правих в кратък период от време, и 3те бяха по-зле от дизел на 400 000км редовно обслужван.И 1 ВАГ мотор 1.8Т, и той милия имаше жаби вътре.
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Re:
k-hristov написа:Lenco написа:......
3 англичанки 330ки правих в кратък период от време, и 3те бяха по-зле от дизел на 400 000км редовно обслужван.И 1 ВАГ мотор 1.8Т, и той милия имаше жаби вътре.
Как ги изчисти, ако не е тайна?
28 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани