Fuel trim или горивнaта адаптация в INPA
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Fuel trim или горивнaта адаптация в INPA
Здравейте колеги,
търся малко разяснение относно analog values 2 на импата - менюто с адаптациите на горивото.
Колата ми М52В28 с LPG беше записала грешк lambda control limit на банка 2. С газова уредба това е да кажем не рядко срещана ситуация, но мен друго ме притеснява:
Забелязах, че на газ втората ламбда сонда забива на 4.77В, което би означавало, че втората тройка цилиндри се дави в гориво. Обаче забелязах, че fuel control integrator 2 достигна своя максимум в + т.е. +77.61 и тогава записа грешка lambda control limit bank 2. Ето тук имам нужда от разяснение: ако ламбдата показва много богата смес, компютърът би трябвало да се стреми да обедни сместа намалявайки горивото т.е. fuel control integrator 2 трябва да отива в - (минус) и когато достигне -77.61 да запише грешка. Няколко пъти си направих експеримент като удавях колата в газ ( експериментирах на газ защото на бензин няма как да я накарам дапуска повече или по-малко гориво) и резултата беше този - сондата показва богата смес и компютърът вмесно да обеднява той още повече обогатяваше сместа. Правилно ли разсъждавам?
Ето снимка на показанията, снимката е на данни от моята кола слагам я за пример да се види за кой ингратор говоря. Снимката е след като понастройх газовата поне да не удавя втората банка в газ.

При преглед на roughness 1-ви и 3-ти цилиндър показват на бензин 500-800, на газ 250-500 останалите са 0. Обаче според ламбда показанията и адаптациите първата тройка работи в пъти по-добре от втората тройка цилиндри(абстрахираме се от показаната снимка след зануляване на адаптациите първата тройка работи в границите -3+3, а втората отива на +50 и въпреки това цилиндри 1 и 3 работят грубо, а knock сензора отчита малко по-силни детонации в първата тройка). Когато втората сонда достигне лимита, когато удавя колата с гориво, roughness-а за първите три цилиндъра 1,2 и 3 отива на нула, т.е. спира да отчита и двигателя започва да тресе. Реших, че съм обърнал сондите, размених ги обаче мотора започна да работи много грубо и да тресе. А и проследих кабелите вързани са както трябва - предната букса 4,5 и 6, а задната 1,2 и 3. Говоря за буксите на ламбда сондите отгоре на мотора при бензиновата рейка.
В заклюние - roughnss-a и knock сензора показват проблеми в банка 1, цилиндри 1,2 и 3. А ламбда сондите и адаптациите показват проблеми със сместа в банка 2 цилиндри 4,5 и 6.
Повечето хора, прочели темата ще знаят за проблема с тоя мотор и разхода на масло, но тук според мен става дума неадекватна реакция на компютъра или моя грешна в интерпретация на данните.
търся малко разяснение относно analog values 2 на импата - менюто с адаптациите на горивото.
Колата ми М52В28 с LPG беше записала грешк lambda control limit на банка 2. С газова уредба това е да кажем не рядко срещана ситуация, но мен друго ме притеснява:
Забелязах, че на газ втората ламбда сонда забива на 4.77В, което би означавало, че втората тройка цилиндри се дави в гориво. Обаче забелязах, че fuel control integrator 2 достигна своя максимум в + т.е. +77.61 и тогава записа грешка lambda control limit bank 2. Ето тук имам нужда от разяснение: ако ламбдата показва много богата смес, компютърът би трябвало да се стреми да обедни сместа намалявайки горивото т.е. fuel control integrator 2 трябва да отива в - (минус) и когато достигне -77.61 да запише грешка. Няколко пъти си направих експеримент като удавях колата в газ ( експериментирах на газ защото на бензин няма как да я накарам дапуска повече или по-малко гориво) и резултата беше този - сондата показва богата смес и компютърът вмесно да обеднява той още повече обогатяваше сместа. Правилно ли разсъждавам?
Ето снимка на показанията, снимката е на данни от моята кола слагам я за пример да се види за кой ингратор говоря. Снимката е след като понастройх газовата поне да не удавя втората банка в газ.

При преглед на roughness 1-ви и 3-ти цилиндър показват на бензин 500-800, на газ 250-500 останалите са 0. Обаче според ламбда показанията и адаптациите първата тройка работи в пъти по-добре от втората тройка цилиндри(абстрахираме се от показаната снимка след зануляване на адаптациите първата тройка работи в границите -3+3, а втората отива на +50 и въпреки това цилиндри 1 и 3 работят грубо, а knock сензора отчита малко по-силни детонации в първата тройка). Когато втората сонда достигне лимита, когато удавя колата с гориво, roughness-а за първите три цилиндъра 1,2 и 3 отива на нула, т.е. спира да отчита и двигателя започва да тресе. Реших, че съм обърнал сондите, размених ги обаче мотора започна да работи много грубо и да тресе. А и проследих кабелите вързани са както трябва - предната букса 4,5 и 6, а задната 1,2 и 3. Говоря за буксите на ламбда сондите отгоре на мотора при бензиновата рейка.
В заклюние - roughnss-a и knock сензора показват проблеми в банка 1, цилиндри 1,2 и 3. А ламбда сондите и адаптациите показват проблеми със сместа в банка 2 цилиндри 4,5 и 6.
Повечето хора, прочели темата ще знаят за проблема с тоя мотор и разхода на масло, но тук според мен става дума неадекватна реакция на компютъра или моя грешна в интерпретация на данните.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Fuel trim или горивнaта адаптация в INPA
Ами правилни са ти разсъжденията по принцип, но това че сондата дава на богато, а компа почва да обогатява допълнително не го разбирам как ще стане просто. Тия коефициенти на адаптации и на мен не са ми ясни, но на всякакви М52ки съм чел и всички са различни и на газ и на бензин и всички работят нормално, така че тва не знам до колко може да те ориентира.
Но мога да ти дам друг съвет. Принципно при М52 има проблем с газта, когатао лулите между бобините и свещите са стари. Съвета ми е ако не си ги сменял да ги смениш профилактично, ще се учудиш каква разлика може да има
Заедно с тва може и едни свещи да пуснеш, ако не си ги сменял и тях. От към тези неща на газ БМВ-тата се оказват капризна техника. Това поне е моя опит и опита установен от хора занимаващи се с газови уредби.
Или ако не ти се експериментира с пари, размени лулите на 1-3ти с тези на 3-6ти и виж дали показанията на сондата ще се смени. Освен това може да размениш и двете сонди, да видиш дали също ще има промяна.....
Също така може да изтриеш адаптациите и да я покараш малко да си ги натрупа отново и да видиш в каква посока ще се променят нещата.
Но мога да ти дам друг съвет. Принципно при М52 има проблем с газта, когатао лулите между бобините и свещите са стари. Съвета ми е ако не си ги сменял да ги смениш профилактично, ще се учудиш каква разлика може да има

Или ако не ти се експериментира с пари, размени лулите на 1-3ти с тези на 3-6ти и виж дали показанията на сондата ще се смени. Освен това може да размениш и двете сонди, да видиш дали също ще има промяна.....
Също така може да изтриеш адаптациите и да я покараш малко да си ги натрупа отново и да видиш в каква посока ще се променят нещата.
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: Fuel trim или горивнaта адаптация в INPA
Разменях бобините (имам 12 и избрах 6-те най-читави), свещите също разменях, инжектори бензинови също, за съжаление няма разлика. Най-вероятно заради механичните проблеми в тия два цилиндъра.
Механичните проблеми 1-ви и 3-ти цилиндър са причината за лошото изгаряне и леките детонации, ама в първата тройка, а не както показва ламбдата и компютърът във втората. То малко нещата отиват на приказката за ламята с трите глави: ти пиеш, ние повръщаме.
Механичните проблеми 1-ви и 3-ти цилиндър са причината за лошото изгаряне и леките детонации, ама в първата тройка, а не както показва ламбдата и компютърът във втората. То малко нещата отиват на приказката за ламята с трите глави: ти пиеш, ние повръщаме.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Fuel trim или горивнaта адаптация в INPA
Страничен въпрос малко... какъв е модела на този ацер (заради ком порта питам) ?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Re: Fuel trim или горивнaта адаптация в INPA
Здравейте, хубавци!
Искам да попитам BiTurbo, какво има предвид с подмяната на лулите и има ли мнение за това кои свещи са за предпочитане при М52 с ГИ. Карам с иридиеви NGK.

Искам да попитам BiTurbo, какво има предвид с подмяната на лулите и има ли мнение за това кои свещи са за предпочитане при М52 с ГИ. Карам с иридиеви NGK.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Fuel trim или горивнaта адаптация в INPA
Имам предвид номер 3 на схемата:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E36-Sedan/Europe/320i-M52/L-M/jan1996/browse/engine_electrical_system/ignition_coil_spark_plug/
Подменят се, защото остаряват и може да се явят като проблем за образуването на добра искра, което е проблемно, ако караш на газ. При мен преди смяната им като загрееше доста и започваше да претриса, след смяната всичко изчезна и като цяло нещата се подобриха с работата на газ.
За свещите, слагаш си обикновените си NGK BKR6EK, по под 10лв е бройката, аз съм доволен от тях.
И лулите и свещите може да се намерят от колегата laviatan на доста прилични цени. Лулите, които има той са BREMI и BOSCH и двата вида съм ги тествал на М52 и са добри......
http://bmwfans.info/parts-catalog/E36-Sedan/Europe/320i-M52/L-M/jan1996/browse/engine_electrical_system/ignition_coil_spark_plug/
Подменят се, защото остаряват и може да се явят като проблем за образуването на добра искра, което е проблемно, ако караш на газ. При мен преди смяната им като загрееше доста и започваше да претриса, след смяната всичко изчезна и като цяло нещата се подобриха с работата на газ.
За свещите, слагаш си обикновените си NGK BKR6EK, по под 10лв е бройката, аз съм доволен от тях.
И лулите и свещите може да се намерят от колегата laviatan на доста прилични цени. Лулите, които има той са BREMI и BOSCH и двата вида съм ги тествал на М52 и са добри......
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Fuel trim или горивнaта адаптация в INPA
Joro_Paveto написа:...Няколко пъти си направих експеримент като удавях колата в газ ( експериментирах на газ защото на бензин няма как да я накарам дапуска повече или по-малко гориво) и резултата беше този - сондата показва богата смес и компютърът вмесно да обеднява той още повече обогатяваше сместа. Правилно ли разсъждавам?...
колега и при мен е така... ако се прекали с някакъв % обогатяване на сместа компютъра не работи както очакваме... и обогатява още повече или не променя...
тези БМВ-та... ако имаше някой който наистина им разбира да му дам да я настрои но уви... ще се мъчим сами...

- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Fuel trim или горивнaта адаптация в INPA
Само да добавя, че настройването на колата за работа на газ не се изразява в това да я закачиш на компа и да пипнеш коефициентите, даже да не кажа, че тва е най-малката част от целия процес
Настройката на колата до голяма степен зависи от хардуера - налягане/темоератъра на газта, ход буталца, отвор дюзи, дължина пътища и т.н. и т.н. Ако хардуера не е подбран и инсталиран правилно, с коефициентите може да си играе човек колкото си иска и пак нищо няма да стане.
Сега се сещам и нещо друго он топик. Ако се ползват VALTEK/RAIL рейки, тоест най-евтиното и бобините са 1.5 ома, буталцата и пружинките вътре умират за около 15-25к км в зависимост от стила на каране и започва да тресе и да прави проблеми. Аз на моите рейки вече 3-ти комплект буталца сменям. При мен винаги се прецаква на първи цилиндър и се получава подобно на описания проблем от Жоро - а именно сондата почва да коригира времената от 1-3ти цилиндър. Това може да се провери като се изключват софтуерно цилиндрите един по един и се обръщат на безин, в момента когато тресенето или нещата се подобрят, това е пробелемното буталце на рейката, но се сменят всички задължително + прочистване.....

Сега се сещам и нещо друго он топик. Ако се ползват VALTEK/RAIL рейки, тоест най-евтиното и бобините са 1.5 ома, буталцата и пружинките вътре умират за около 15-25к км в зависимост от стила на каране и започва да тресе и да прави проблеми. Аз на моите рейки вече 3-ти комплект буталца сменям. При мен винаги се прецаква на първи цилиндър и се получава подобно на описания проблем от Жоро - а именно сондата почва да коригира времената от 1-3ти цилиндър. Това може да се провери като се изключват софтуерно цилиндрите един по един и се обръщат на безин, в момента когато тресенето или нещата се подобрят, това е пробелемното буталце на рейката, но се сменят всички задължително + прочистване.....
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: Fuel trim или горивнaта адаптация в INPA
steeN написа:Страничен въпрос малко... какъв е модела на този ацер (заради ком порта питам) ?
Нямам ком порт, ползвам преход към USB мрка АTEN и съм доволен има стабилна връзка.
Относно софтуерната настройка на газта - аз съм старгаз версия 2.1 Там няма абсолютно никаква възможност за настройка. Това е Първия газов инжекцион, като казвам първия имам в предвид първия - 2002 година е компа. Рейките са Матрикс - там отново правото на реглаж е отнето. Според таблицата на Старгаз за 2.8 6ц дюзите са 2.5мм. Дупчиш пускаш калибрация и колата тръгва. Пробвано многократно на читави двигатели, не на маслари като моя. В инатерес на истината след калибрация на газ roughness-а на 1-ви и 3-ти цилиндър е доста по-нисък като стойности от на бензин. На бензин стойностите понякога прехвърлят 1000, а на газ рядко прехвърлят 500.
Има нещо, което не съм проверил - газовите рейки изпускат по малко газ т.е. вътре гумичките на клапаните не уплътняват добре. Възможно е оттам при работа на бензин в първи и трети да вкарва и малко газ. Обаче съм карал на бензин с празна бутилка и ръфнеса пак е доста висок. Но тогава може пък да тегли въздух през не добре уплътняващите клапанчета на рейките. Та ще откача рейките от изпарителя и е ги затапя да видя дали на бензин няма да има някакво подобрение. Обратния вариант го отхвърлям т.е. бензиновите инжектори да подпикват докато работи на газ, защото тогава нямаше да работи по-гладко на газ. А и съм изключвал бензиновата помпа докато карам на газ и няма някакво подобрение.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- Bass_Man
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 189
- Регистриран на: 3.08.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Fuel trim или горивнaта адаптация в INPA
Това объркване само на парзен ход ли се случва? Защото ако са ти развалени рейките на празен ход и на ниски натоварвани се усеща най-много, пробвай при повечко натоварване ако не си как е положението.
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: Fuel trim или горивнaта адаптация в INPA
Bass_Man написа:Това объркване само на парзен ход ли се случва? Защото ако са ти развалени рейките на празен ход и на ниски натоварвани се усеща най-много, пробвай при повечко натоварване ако не си как е положението.
Утре ще я закача да видя как са адаптациите след навъртяни 1200км...4 литра масло изгори тая свиня за цялото пътуване...
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: Fuel trim или горивнaта адаптация в INPA
Тримовете са кайма

...както се и очакваше. Едната банка се дави, а другата гладува.

...както се и очакваше. Едната банка се дави, а другата гладува.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани