Помощ !!! Голем разход на гориво и спад в мощноста на м52б25
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- -={WHO}=-
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 1.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 330 xi
- Мечтае да кара: BMW F82 M4
Помощ !!! Голем разход на гориво и спад в мощноста на м52б25
Здравейте колеги ! Получи ми се следния проблем ! Един ден колата започна да харчи много бензин ( 0,50лв. на 1 км. ) което е адски много за този мотор, на всичкото отгоре стана по мудна до към 4000 оборота ! Започнах да чета във форума и успях да намеря 9 причини от които може да е ! Проблема тук е че не на всякъде пише (или поне Аз не намерих) подробно описание кое как се проверява и как се разбира дали работи добре !
1. Филтри - сменил съм ги
2. Дебитомер - никъде не открих как се мерят актуални стойности и как се разбира дали работи вярно
3. Бобини, лули и свещи - лулите и свещите са консумативи и се сменят но бобините не са и за тях също не открих как се разбира дали работят правилно и не прекъсват
4. Двата температурни датчика - за входящия въздух на колектора и за охладителната течност - на диагностиката която правих датчика за входящия въздух показваше с 15 градуса повече от външната температура. Помислих, че е развален и купих нов. Новият в началото работеше добре, но след 5 минути работа започна да отчита отново по - голяма температура пак с 15-16 градуса и със форсиране на мотора температурата се покачваше - това не можах да разбера защо се получи. Този на охладителната течност показваше вярно
5. Стъпков мотор - трябвало да се почисти и смаже но никъде не пишеше как се почиства и с какво се смазва
6. Двата датчика на коляновия и на разпределителния вал - за тях разбрах че се мери съпротивление между крачетата - на 1ви и 2ри пин - 12,2 до 12, 6 ома и на 2ри и 3ти пин - 0,39 до 0,41 ома ! Двата датчика се припокриват и ако единия не работи другия го замества
7. Дюзи - трябва да се изчистят профилактично
8. Налягане на бензиновата помпа - никъде не намерих колко трябва да бъде иначе се мери на рейла
9. И не на последно място - Ванос - как да разберем дали е за ремонт, когато го отворим как да разберем какво да сменим и само от дару кар ли може да се купят резервните части
За всички който знаят и могат да помогнат ще съм им много благодарен ако пишат за нещатата които не съм могъл да намеря за да разбера какво ми е на колата !
1. Филтри - сменил съм ги
2. Дебитомер - никъде не открих как се мерят актуални стойности и как се разбира дали работи вярно
3. Бобини, лули и свещи - лулите и свещите са консумативи и се сменят но бобините не са и за тях също не открих как се разбира дали работят правилно и не прекъсват
4. Двата температурни датчика - за входящия въздух на колектора и за охладителната течност - на диагностиката която правих датчика за входящия въздух показваше с 15 градуса повече от външната температура. Помислих, че е развален и купих нов. Новият в началото работеше добре, но след 5 минути работа започна да отчита отново по - голяма температура пак с 15-16 градуса и със форсиране на мотора температурата се покачваше - това не можах да разбера защо се получи. Този на охладителната течност показваше вярно
5. Стъпков мотор - трябвало да се почисти и смаже но никъде не пишеше как се почиства и с какво се смазва
6. Двата датчика на коляновия и на разпределителния вал - за тях разбрах че се мери съпротивление между крачетата - на 1ви и 2ри пин - 12,2 до 12, 6 ома и на 2ри и 3ти пин - 0,39 до 0,41 ома ! Двата датчика се припокриват и ако единия не работи другия го замества
7. Дюзи - трябва да се изчистят профилактично
8. Налягане на бензиновата помпа - никъде не намерих колко трябва да бъде иначе се мери на рейла
9. И не на последно място - Ванос - как да разберем дали е за ремонт, когато го отворим как да разберем какво да сменим и само от дару кар ли може да се купят резервните части
За всички който знаят и могат да помогнат ще съм им много благодарен ако пишат за нещатата които не съм могъл да намеря за да разбера какво ми е на колата !
БМВ - Радостта от дрифта :d
- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: Помощ !!! Голем разход на гориво и спад в мощноста на м5
Този мотор има две ламбда сонди,на всеки три цилиндъра от изходящите колектори...по една
.Ходи на диагностика 


БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Помощ !!! Голем разход на гориво и спад в мощноста на м5
1. Добре си направил ,че си ги сменил
2.Само вещи в занаята могат да хванат развален дебитомер ,който се следят със живи данни в движение от разбиращ диагноститик...(Откачи буксата и пробвай да караш без него)
3.Свещите и лулите се сменят консуматив са
бобините се хващат на осцилоскоп, ако имаш проблеми с тях ще имаш мисфаер на даден цилиндър (който разбира се може да идва и от друго грешна горивна смес примерно.) Друг метод е с мултицет (трябва да погледна аутодатата) на кой крака какво се мерише ще ти кажа довечера че сега нямам достъп до личния комп, но се мерят 2 неща на бобина.
4.Датчика за входящият въздух е нормално да ти показва по-висока температура от околната понеже тоя датчик се намира на въздушният колектор който от своя страна е свързан разбира се към блока на мотора и топло обмена и физиката си казва своето ,за това нормално мотора да предава температура към колекторите и от там да се нагрява и датчика, Мери се с мултицет и Графа с показание спрямо температурата какво съпротивление ти дава. Датчика за Антифриза ти е за това кога перката ще ти се запусне. По важен ти е датчика температурния който се намира под колекторите захванат за блока той показва температурата на мотора, но ако той е проблемен колата може и да не запали.
5.Стъпков мотор се сваля и се чисти със спрей за карбуратори докато пружинката леко започне да ходи свободно когато го клатиш ето виж моят тук:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=34&t=372080&sid=7f3825dd82f3391b602309d42d73c041
Ако проблема ти е от него колата ще има нестабилни обороти и когато е топла и студена разбира се.
6.Тези 2 датчика са магнитни (Датчици на ХОЛ) Ако имаш проблеми с тях задължително ще излязат на диагностика, това със меренето на съпротивлението на крачетата е относително и не толкова точно.
При проблем с датчика на коляновият вал колата може да не запали от първият път. Датчика на разпределителният вал може да ти набие грешка и ако имаш проблемен ванос или соленоидният клапан към него. Но излизат на диагностика. Погледни буксата на датчик разпределителен вал ,да не би от топлината да са се напукали кабелчетата под гуменото на буксата и да се допират и да прави бела.
7.Дюзите чистил ли си ги и как ? Сменил ли си цедките и другите консумативи ,във ваничка или на стенд са чистени. ?
8.Налягането трябва да е (поне така си мисля) от порядъка на 3,5 +-02 бара. Ако е повече или по малко може да прави бела регулатора за налягане на бензина и ако е повече може да пишка дюза , от там следва
Повишен разход , маслото може да става повече ако колата не се кара често.
9.За ваноса има изписано доста на много места във форума.
Ето една моя тема за тази операция но за м52 туб 28 мотора .
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=3786857
Сменят се О-ринговете а те се взимат от тук: (САМО от тук понеже са тефлонови)...
http://www.beisansystems.com/
ЕТо какво се прави за твоят мотор.
http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_single_procedure.htm
Проблема може да идва и ако Соленоида който управлява ваноса не работи. Но той излиза на диагностика.
П.П Никъде не спомена много важното за горивната смес Ламбда сондите Ако имаш умряла такава сонда те чака 30% по-висок разход и умряла кола.... Тя се хваща пак от що годе добър диагноститик.
И най -важното е на каква диагностика ходи до сега с коя програма я четоха колата и какви грешки записа тя !

2.Само вещи в занаята могат да хванат развален дебитомер ,който се следят със живи данни в движение от разбиращ диагноститик...(Откачи буксата и пробвай да караш без него)
3.Свещите и лулите се сменят консуматив са

4.Датчика за входящият въздух е нормално да ти показва по-висока температура от околната понеже тоя датчик се намира на въздушният колектор който от своя страна е свързан разбира се към блока на мотора и топло обмена и физиката си казва своето ,за това нормално мотора да предава температура към колекторите и от там да се нагрява и датчика, Мери се с мултицет и Графа с показание спрямо температурата какво съпротивление ти дава. Датчика за Антифриза ти е за това кога перката ще ти се запусне. По важен ти е датчика температурния който се намира под колекторите захванат за блока той показва температурата на мотора, но ако той е проблемен колата може и да не запали.
5.Стъпков мотор се сваля и се чисти със спрей за карбуратори докато пружинката леко започне да ходи свободно когато го клатиш ето виж моят тук:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=34&t=372080&sid=7f3825dd82f3391b602309d42d73c041
Ако проблема ти е от него колата ще има нестабилни обороти и когато е топла и студена разбира се.
6.Тези 2 датчика са магнитни (Датчици на ХОЛ) Ако имаш проблеми с тях задължително ще излязат на диагностика, това със меренето на съпротивлението на крачетата е относително и не толкова точно.
При проблем с датчика на коляновият вал колата може да не запали от първият път. Датчика на разпределителният вал може да ти набие грешка и ако имаш проблемен ванос или соленоидният клапан към него. Но излизат на диагностика. Погледни буксата на датчик разпределителен вал ,да не би от топлината да са се напукали кабелчетата под гуменото на буксата и да се допират и да прави бела.
7.Дюзите чистил ли си ги и как ? Сменил ли си цедките и другите консумативи ,във ваничка или на стенд са чистени. ?
8.Налягането трябва да е (поне така си мисля) от порядъка на 3,5 +-02 бара. Ако е повече или по малко може да прави бела регулатора за налягане на бензина и ако е повече може да пишка дюза , от там следва
Повишен разход , маслото може да става повече ако колата не се кара често.
9.За ваноса има изписано доста на много места във форума.
Ето една моя тема за тази операция но за м52 туб 28 мотора .
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=3786857
Сменят се О-ринговете а те се взимат от тук: (САМО от тук понеже са тефлонови)...
http://www.beisansystems.com/
ЕТо какво се прави за твоят мотор.
http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_single_procedure.htm
Проблема може да идва и ако Соленоида който управлява ваноса не работи. Но той излиза на диагностика.
П.П Никъде не спомена много важното за горивната смес Ламбда сондите Ако имаш умряла такава сонда те чака 30% по-висок разход и умряла кола.... Тя се хваща пак от що годе добър диагноститик.
И най -важното е на каква диагностика ходи до сега с коя програма я четоха колата и какви грешки записа тя !
- -={WHO}=-
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 1.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 330 xi
- Мечтае да кара: BMW F82 M4
Re: Помощ !!! Голем разход на гориво и спад в мощноста на м5
На диагностиката ми показа че едната не работеше и я смених но проблема не се оправи , обаче не съм проверявал дали не е забила някоя на определен волтаж ! Иначе ми стана и нещо друго интересно ! На актуалните стойности на диагностиката на "разположение на разпределителен вал" - показва късно ! Някои знае ли това какво означава ?
БМВ - Радостта от дрифта :d
Re: Помощ !!! Голем разход на гориво и спад в мощноста на м5
-={WHO}=- написа:Здравейте колеги ! Получи ми се следния проблем ! Един ден колата започна да харчи много бензин ( 0,50лв. на 1 км. ) което е адски много за този мотор, на всичкото отгоре стана по мудна до към 4000 оборота ! Започнах да чета във форума и успях да намеря 9 причини от които може да е ! Проблема тук е че не на всякъде пише (или поне Аз не намерих) подробно описание кое как се проверява и как се разбира дали работи добре !
1. Филтри - сменил съм ги
2. Дебитомер - никъде не открих как се мерят актуални стойности и как се разбира дали работи вярно
3. Бобини, лули и свещи - лулите и свещите са консумативи и се сменят но бобините не са и за тях също не открих как се разбира дали работят правилно и не прекъсват
4. Двата температурни датчика - за входящия въздух на колектора и за охладителната течност - на диагностиката която правих датчика за входящия въздух показваше с 15 градуса повече от външната температура. Помислих, че е развален и купих нов. Новият в началото работеше добре, но след 5 минути работа започна да отчита отново по - голяма температура пак с 15-16 градуса и със форсиране на мотора температурата се покачваше - това не можах да разбера защо се получи. Този на охладителната течност показваше вярно
5. Стъпков мотор - трябвало да се почисти и смаже но никъде не пишеше как се почиства и с какво се смазва
6. Двата датчика на коляновия и на разпределителния вал - за тях разбрах че се мери съпротивление между крачетата - на 1ви и 2ри пин - 12,2 до 12, 6 ома и на 2ри и 3ти пин - 0,39 до 0,41 ома ! Двата датчика се припокриват и ако единия не работи другия го замества
7. Дюзи - трябва да се изчистят профилактично
8. Налягане на бензиновата помпа - никъде не намерих колко трябва да бъде иначе се мери на рейла
9. И не на последно място - Ванос - как да разберем дали е за ремонт, когато го отворим как да разберем какво да сменим и само от дару кар ли може да се купят резервните части
За всички който знаят и могат да помогнат ще съм им много благодарен ако пишат за нещатата които не съм могъл да намеря за да разбера какво ми е на колата !
Смени си датчика на разпределителния вал.Как точно го мерихте,щото това е хол датчик и му трябва входящо напрежение 5 волта за да работи.А това за припокриването е така,обаче донякъде,защото като се скапе този на коляновия вал,този на разпределителния започва да върши неговата работа и спира да управлява дюзите...но по-принцип е доста по сложно.
Ако ти щтракат дюзите накуп сменяй този на разпр.вал.
- -={WHO}=-
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 1.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 330 xi
- Мечтае да кара: BMW F82 M4
Re: Помощ !!! Голем разход на гориво и спад в мощноста на м5
Датчика го мерих само на диагностика , на скоро разбрах че се мери съпротивление между 1ви и 2ри пин и между 2ри и 3ти пин и както следва 12,2 - 12, 6 ома и 0,39 - 0,41 ома ! Но като цяло ми трябва някои много силен диагностицик да ми провери всичко което съм изброил , да му се занимава защото е играчка и да ми се оправи колата най - накрая !
БМВ - Радостта от дрифта :d
- GKuzmanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 240
- Регистриран на: 24.05.2011
- Местоположение: In search of the pot of gold
- Пол: Мъж
- Кара: Е36
- Мечтае да кара: по хубави пътища
Re: Помощ !!! Голем разход на гориво и спад в мощноста на м5
Ти нали и без това ще я правиш 300+ коне, та тоя разход ще си стане идеален мани го пипай ...

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Помощ !!! Голем разход на гориво и спад в мощноста на м5
-={WHO}=- написа:Датчика го мерих само на диагностика , на скоро разбрах че се мери съпротивление между 1ви и 2ри пин и между 2ри и 3ти пин и както следва 12,2 - 12, 6 ома и 0,39 - 0,41 ома ! Но като цяло ми трябва някои много силен диагностицик да ми провери всичко което съм изброил , да му се занимава защото е играчка и да ми се оправи колата най - накрая !
Датчика, не е тип бобина, а е с полупроводников елемент, така, че с мерене на съпротивление не може да се разбере нищо за функциалноста му, може само да се хване, ако отделните проводници са дали накъсо помежду си.
- -={WHO}=-
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 1.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 330 xi
- Мечтае да кара: BMW F82 M4
Re: Помощ !!! Голем разход на гориво и спад в мощноста на м5
Здравейте колеги ! По моя въпрос вече има разрешение ! С колегата zvetiko които за сега ми е направил добро впечатление диагностицирахме колата и открихме че ванос-а не работи от -5 до +5 градоса а е на -7.38 , -8.0 градоса ! Следователно провлема идва от ваноса и за това ще си купя датчик , ако някои има същия проблем си земете на vdo - 160 лв - оригинален защотото със този от 40 лв на Delphi само може да го хварлите в кофата както направих Аз ! След като закупя датчика ще го сменя със лулите и свещите защото тях не съм ги сменял и ще пиша отново за да ви кажа какво се е случико ! Разбира се и предстои ремонт на ваноса защотото явно на 233 333 км. е хубаво да се поосвежи малко
! Лека за сега от Мен 


БМВ - Радостта от дрифта :d
- datchko
- ентусиаст
-
- Мнения: 959
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Помощ !!! Голем разход на гориво и спад в мощноста на м5
-={WHO}=- написа:Здравейте колеги ! По моя въпрос вече има разрешение ! С колегата zvetiko които за сега ми е направил добро впечатление диагностицирахме колата и открихме че ванос-а не работи от -5 до +5 градоса а е на -7.38 , -8.0 градоса ! Следователно провлема идва от ваноса и за това ще си купя датчик , ако някои има същия проблем си земете на vdo - 160 лв - оригинален защотото със този от 40 лв на Delphi само може да го хварлите в кофата както направих Аз ! След като закупя датчика ще го сменя със лулите и свещите защото тях не съм ги сменял и ще пиша отново за да ви кажа какво се е случико ! Разбира се и предстои ремонт на ваноса защотото явно на 233 333 км. е хубаво да се поосвежи малко! Лека за сега от Мен
Какво направи с ваноса?
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани