Куп проблеми

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 16.07.2014
Местоположение: Tullamore
Пол: Мъж
Кара: F30 & E46
Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner

Куп проблеми

Мнение от SH3M37A » 22 Юли 2014, 21:30

Здравейте съфорумци ! Нов съм в форума и се надявам да проявите разбиране към моето невежество относно бмв-тата ;)

Не знам от къде да започна цялата чудна приказка ,но ще започна от самото начало на трагедията наречена е36 318 .
През февруари тази година се сдобих с кочинка. Зле поддържан интериор ,външен вид ,но в техническо състояние бижу ! Направо ДИАМАНТ :kuku:
Производство 1998 г. е36 1.8 i 115 магарици. Асц + клима + газово без бутилка за скромните 550 евро с една година технически преглед.Забравих да спомена ,че живея в чужбина..... Та количката я взех на 145 хиляди мили ,което за тази година кола е сравнително малко при положения ,че предишната ми кола за 3-4 години и навъртях над 120 хил мили. Обичам да шофирам ,но за страстта ми в друга тема.
И започнах малко по малко да попълвам не наредения пъзел ,който си купих. Изпрахме целия салон , изчистихме мухала понеже е стояла една година .Всичко блесна миризми всичко изчезна стана чудна кукла ,но само отвътре :confused: Но и това ми стига при положение ,че колата е в отлично техническо състояние . Отворих таблото да сменя крушки понеже видях ,че липсват.Наредих нови крушки във всяко едно гнездо понеже не знам индикаторите.После се поразрових и разбрах ,кое за кое е .Месеци (тоест този уикенд) по късно изгнилия предпазител на задните дискове се разпадна докато карам .Намля механизма, всичко стана дроб вътре . Че сега си търся задни хубове ( съжалявам не знам как е на български ) .Но историята не свършва до там .Половината индикатори по таблото не ми светят .Ще добавя снимки или днес по късно или утре след работа за да видите за какво става дума понеже не съм технически напреднал в темата бмв все още :smoke:
Преди 2 седмици пръснах вакумен маркуч (така предполагам) който се намира след дросела влизайки в гуменото уплътнение.Със скоба го затегнах това имах под ръка понеже гръмна по време на път. От тогава без значение топла ли е колата или студена държи едни и същи обороти.При стъпка на първа и между 3000 и 4000 оборота я хваща астмата ( с този израз мога да вляза в темата бисери на съфорумци :shock: :kuku: ) но само на първа.Предположих ,че от някъде смуче въздух ,но уви не разбрах от къде и не чух да се чува.Но ми направи впечатление ,че от някъде чувам ромолене.Обикалях го като голям камък ( голям голям колко да е голям за 1.8 ) не разбрах от къде ромоли.Започнах да пипам всяка ,част по двигателя ,която не пареше и намерих от къде идва проблема.За мое голямо съжаление се оказа DISA поне на пръв поглед и за сега.Разхода не ми се е дигнал 7/100 извън градско със скорост между 90-130 км/ч ,а градско на къси разстояния 11-12 ,a в заспало шофьорско състояние отива 13-14 :P :D
Преди да пиша се запознах с въпросната ДИСА ,четох из форума ,но не ми се разглобява да видя за какво става дума понеже не знам какво ще стана след като я разглобя ,но пък тръпна да не сдаде багажа и да заплаче за нов мотор.


Питанката ми в цяла приказна случка е :
да обобщя :
-Къде да търся проблема с не работещия чек , играене на стрелката на скоростомера при ниска скорост от 30-40 км скача самоволно на 80-90 и се връща в нормата след това. И така постоянно при ниска скорост.
-Къде да търся проблема с оборотите ? Дали се дължи на ДИСА-та или някъде другаде е ключа от палатката ? Смисъл откакто я купих чувах ромолене и разбрах от къде е това ромолене а именно ДИСА , но нямах проблеми с оборотите преди да гръмна маркуча.
-Светва ми индикатора за колана ,но угасва сам ,а колан не съм сложил ? А на аербега май не ?
-Скоростите ми влизат малко трудно.Имах съмнение за съединител ,но той е ок сменяне е преди около 100 000 км не МИЛИ ! Понеже колата е в мили . Да помисля за подмяна на маслото в скоростната или някъде другаде да търся проблема ?
-Диференциал да сменям ли маслото или да си карам с него ? Как мога да го обслужа за да го запазя да не издъхне ?
-Нормално ли е при изключено АСЦ да не мога да завъртя гуми на сух път ? При положение ,че предната ми кола няма да споменавам марка и модел с 1.4 мотор въртеше гуми и на 2-ра с 1 цол по голяма джанта.
-Направи ми впечатление ,че колата люлее ???? Приятел в България с е36 само ,че с 2 литра 150 магарета напълно стоков автомобил ! Не люлееше така както тази ??? Отделно тази вози малко твърдо ? А е със сток окачване не е бутано нищо по нея ! А тази на приятеля ми по комфортно ?
Това и беше причината да избера точно БМВ понеже останах очарован :)
Не че сега съм недоволен ,но очаквах малко повече .

И за да няма упреци в прогрес съм на пълно подменяне на окачването с изцяло ново стига двг-то да не спече.Проекта ще започне в най -скоро време и ще постна тема с развитието и премяната на колата поне по окачване ,а в бъдеще ако всичко е наред и останалото :)

Ако нещо се сетя ще пиша.

Поздрави !
Изображение
Изображение

Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016

За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 16.07.2014
Местоположение: Tullamore
Пол: Мъж
Кара: F30 & E46
Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner

Re: Куп проблеми

Мнение от SH3M37A » 24 Юли 2014, 23:27

Изображение

Ето го таблото :)

Някой ще ме посъветва ли нещо ? Или да се справям както мога ?
Изображение
Изображение

Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016

За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 387
Регистриран на: 29.11.2009
Пол: Мъж
Кара: ше BMW E36 318tds Touring
Мечтае да кара: BMW E26
Детайли за колата: Бавно комби с черни облаци

Re: Куп проблеми

Мнение от raptorxbg » 25 Юли 2014, 0:51

Здравей и добре дошъл във форума!
По въпроса за лампата за колана - тя е само за напомняне, гасне след около 10 секунди и няма значение дали си сложил колан или не, няма датчик за това. Този за въздушната възглавница (най-десния) трябва да светва за няколко секунди докато направи проверката и след това да гасне. Ако изгасва след повече от 20-30 секунди има някакъв проблем по системата. Колкото до останалите лампи по таблото не всички са активни и за това не светват като дадеш на контакт (например няма как да ти светне лампата за подгревните свещи и умната дюза при дизеловите двигатели), колкото до лампата за чека, мисля, че той светва само при колите за американския пазар. Ето тема по въпроса viewtopic.php?t=100780&postdays=0&postorder=asc&start=0
За скоростите е хубаво да им смениш маслото. Люлеенето може да се дължи на изпуснали амортисьори.
По другите въпроси не мога да ти кажа нищо, защото моето БМВ е на нафта...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 16.07.2014
Местоположение: Tullamore
Пол: Мъж
Кара: F30 & E46
Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner

Re: Куп проблеми

Мнение от SH3M37A » 26 Юли 2014, 14:25

Благодаря ти колега !

Четох за чека и явно не съм само аз :bchug:
За люлеенето ме съмнява да е от амортисьорите понеже тук ,когато минавах технически преглед я гледат под лупа и всичко беше изрядно.Тресат ги ,люлеят ги ,не ги въртят но ги гледат под микроскоп и ако ти открият нещо ,докато не го оправиш не ти дават теста.Дори и за изгоряла крушка по таблото ( мен ме върнаха за крушка :) )
- Някоя втулка нещо по задното окачване дали не може да е причина за люлеенето ?
- Днес забелязах ,че при аварийно спиране ABS не ми присветва ? И при минаване през легнал полицай или дупка някаква неравност помпата се чува ,а спирачка не съм натискал...

Може въпросите да са тъпи ,но съм сам ,а майсторите тук са ....... по зле и от България ... Работят само със части от дилъра на цени все едно колата е на 1 година ..... И трябва да се оправям сам :)

Поздрави !
Изображение
Изображение

Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016

За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 387
Регистриран на: 29.11.2009
Пол: Мъж
Кара: ше BMW E36 318tds Touring
Мечтае да кара: BMW E26
Детайли за колата: Бавно комби с черни облаци

Re: Куп проблеми

Мнение от raptorxbg » 26 Юли 2014, 23:33

Моя АБС също не присветква при активиране, усещам само по педала на спирачката кога се е активирал. Можеш ли да я закачиш на диагностика някъде да видиш дали има записани грешки?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 16.07.2014
Местоположение: Tullamore
Пол: Мъж
Кара: F30 & E46
Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner

Re: Куп проблеми

Мнение от SH3M37A » 28 Юли 2014, 0:43

Нямам такава възможност :( не става дума за финансова ами за това ,че тука много малко хора имат диагностична апаратура :confused:
Имам дори познати българи майстори и те не са чували за сервиз в окръга дето сме . За Дъблин по вероятно ,но тук всичко става със записване на час.....


Всичко ,което мога да науча за колата е само от форума и да експериментирам това е .

Явно при бмв не примигва :)

Поздрави !
Изображение
Изображение

Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016

За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook