Проблем със скъсана шпилка

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 602
Регистриран на: 3.04.2011
Пол: Мъж
Кара: ше Е36 Cupe
Мечтае да кара: М5 Комби

Проблем със скъсана шпилка

Мнение от ozBMW » 17 Юли 2014, 17:11

Така скъса се шпилка на изпускателния колектор и грам не стърчи на вънка :confused: :evil: Шпилката срещу стойката за акомулатор дето е при 4 цилиндровите,и няма как да се вкара бормашина да се разпробие :confused: Някой имал ли е подобен проблем,как да го оправя,че сега изпуска от колектора и бръмчи много гадно :banghead:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Проблем със скъсана шпилка

Мнение от Dirty M5 driveR » 17 Юли 2014, 18:02

Със шпилковадач, ако има място.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: Проблем със скъсана шпилка

Мнение от Vanqu1sh » 17 Юли 2014, 19:31

Може с чук и шило да пробваш.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 21.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X6
Мечтае да кара: BMW X6M
Детайли за колата: BMW X6 4.0D M-performance pack 2017 , black 313bhp N57D30TOP

Re: Проблем със скъсана шпилка

Мнение от saleene » 17 Юли 2014, 21:06

Здравей , за да ти отговоря първо ще питам ,
1.Този ли е мотора ? Изображение
ако да варианта е или да се качи на канал след като махнете изпускателните колектори и 1-во гърне , от там има малко повече място за работа .
2. Ако не стане само сваляне на главата е спасението .
3. Шпилководачите са няколко варианта а)Изображение ако се показват пон 3-5 мм от самата шпилка над повърхноста на главата и б) след като свалите главата с разпробиване и друг вариант на шпилководач Изображение които се поставя във вече направения отвор на самата шпилка . Все пак съветвам те да пробвате от долната страна . Успех !! :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Проблем със скъсана шпилка

Мнение от metodi80 » 17 Юли 2014, 23:17

Dirty M5 driveR написа:Със шпилковадач, ако има място.


За да вкара шпилковадач , трябва да удари много точно център и поне малко да разпробие (а то няма място) , за да поведе шпилковадача , а после тия шпилки са така ръждясали и са почти заварени от температурата там , че едва ли шпилковадача ще успее да ги завърти , най -много и той да се счупи .

Vanqu1sh написа:Може с чук и шило да пробваш.

Това аз лично изобщо не си го представям , ако може да обясниш малко по -подробно какво имаш предвид ... шило , какво ще прави с шилото и как ще удари там , като няма място да се бърка ....

Към колегата с темата - честно казано не знам как ще се справиш , можеби ако дадеш една снимка на кой цилиндър ти е скъсана шпилката (3-ти , 4-ти) , щото ако е на 4-ти хептен неудобна работата .... Аз лично мисля , че ще трябва да свалиш мотора , но това си е мое мнение ... Ако разполагаш с малка дрелка и от долу някак ако успееш да разпробиеш ....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: Проблем със скъсана шпилка

Мнение от Vanqu1sh » 18 Юли 2014, 0:37

Не знам за конкретния случай дали ще успее, просто съм вадил скъсани шпилки така. Начина на вадене предполагам ти е ясен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Проблем със скъсана шпилка

Мнение от metodi80 » 18 Юли 2014, 3:18

saleene написа:2. Ако не стане само сваляне на главата е спасението .


Ако не стане по "нормален" начин , свалянето на главата според мен е по -неудачно от свалянето на мотора ... но всеки си преценява ....
Ако свали мотора , няма да се налага да прави нищо освен самата шпилка , ако свали главата най -малкото ще трябва да смени гарнитура и да шлайфа ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 602
Регистриран на: 3.04.2011
Пол: Мъж
Кара: ше Е36 Cupe
Мечтае да кара: М5 Комби

Re: Проблем със скъсана шпилка

Мнение от ozBMW » 18 Юли 2014, 5:48

Стига бе,нямам намерение да свалям нито глава нито мотор за една тъпа шпилка мотора е 2.0,скъсаната шпилка беше или на 6-ти или на 5-ти цилиндър и все си мисля че с едни винтоверт макита ще може да се вкара и разпробие а и не са толко запекли тия шпилки.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Проблем със скъсана шпилка

Мнение от M10 » 18 Юли 2014, 10:35

Нагряване с оксижен или наваряване с телоподаващо? Незнам как ще се отрази на алуминия само.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Проблем със скъсана шпилка

Мнение от metodi80 » 18 Юли 2014, 11:16

ozBMW написа:Стига бе,нямам намерение да свалям нито глава нито мотор за една тъпа шпилка мотора е 2.0,скъсаната шпилка беше или на 6-ти или на 5-ти цилиндър и все си мисля че с едни винтоверт макита ще може да се вкара и разпробие а и не са толко запекли тия шпилки.


Щом имаш идея и знаеш как , защо питаш ?
Аз съм разпробивал такива болтове на изпускателната система , последния случай беше на Е46 на мотор М54 , точно на снадката м/у изпускателния колектор и средното гърне .... беше се скъсала единия от болтовете (занитени са за корпуса на изпускателя) и се наложи да го разпробия , за да сменя с нормален болт .... разказа ми се играта , изхабих 3 чисто нови бургии и около 1 час натискане зверско с хубава дрелка с регулируеми обороти (при все , че е на сравнително удобно място и съм правил преход от по -малка към по -голяма бургия , за да отнеме по -лесно от метала) , тези болтове хем са ръждясали , хем са се самозакалили от нагряването и охлаждането . Дано при тебе да стане лесно , щом си наумил метод ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Проблем със скъсана шпилка

Мнение от M10 » 18 Юли 2014, 22:23

Прав е колегата, тия болтове нямат нищо общо с кашкавала от железарията ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 602
Регистриран на: 3.04.2011
Пол: Мъж
Кара: ше Е36 Cupe
Мечтае да кара: М5 Комби

Re: Проблем със скъсана шпилка

Мнение от ozBMW » 19 Юли 2014, 23:23

А бе оказа се на достъпно място :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 975
Регистриран на: 25.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E34 М50B25
Мечтае да кара: E34 V12
Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU

Re: Проблем със скъсана шпилка

Мнение от BABHOMED » 20 Юли 2014, 21:56

metodi80 написа:
ozBMW написа:Стига бе,нямам намерение да свалям нито глава нито мотор за една тъпа шпилка мотора е 2.0,скъсаната шпилка беше или на 6-ти или на 5-ти цилиндър и все си мисля че с едни винтоверт макита ще може да се вкара и разпробие а и не са толко запекли тия шпилки.


Щом имаш идея и знаеш как , защо питаш ?
Аз съм разпробивал такива болтове на изпускателната система , последния случай беше на Е46 на мотор М54 , точно на снадката м/у изпускателния колектор и средното гърне .... беше се скъсала единия от болтовете (занитени са за корпуса на изпускателя) и се наложи да го разпробия , за да сменя с нормален болт .... разказа ми се играта , изхабих 3 чисто нови бургии и около 1 час натискане зверско с хубава дрелка с регулируеми обороти (при все , че е на сравнително удобно място и съм правил преход от по -малка към по -голяма бургия , за да отнеме по -лесно от метала) , тези болтове хем са ръждясали , хем са се самозакалили от нагряването и охлаждането . Дано при тебе да стане лесно , щом си наумил метод ....

И аз минах през това но скъсах и 4-рите ирязах им главите със фреза от синтерован диамант .Пробвах да ги разпробия но след 2 часа се отказах потроших поне 4 нови бургии може би ако имах кобалтова щеше да се получи но доста бях закъснял с времето.
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook