Слаба циркулация на водата

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 11.11.2010
Пол: Мъж
Кара: 525i e39

Слаба циркулация на водата

Мнение от Martin_90 » 21 Юни 2014, 15:30

Здравейте колеги. Надявам се да можете да ми помогнете
Проблема е,че когато колата е в ниски обороти до към 2000 водата изобщо не иска да се завърти.Водната помпа е добре термостата и радиаторчето на парното също. Без постянно подаване на газ за да заварти водата колата загрява

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 453
Регистриран на: 26.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW850 5,7 ALPINA

Re: Слаба циркулация на водата

Мнение от pgv64 » 21 Юни 2014, 18:50

А как разбра , че помпата е в ред?!?Може да е от "пластмасовите" и турбинката отвътре да е превъртяла и от там няма въртележка на водата! Или не си обезвъздушил добре! Това са вариантите! :yes:А може и термостата да не отваря напълно- евентуално!
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 11.11.2010
Пол: Мъж
Кара: 525i e39

Re: Слаба циркулация на водата

Мнение от Martin_90 » 22 Юни 2014, 13:30

При стария мотор м50б20 имах същия проблем смених помпа и термостат нищо не се промени и накрая замина гарнитурата . Сега съм м52б28 термостата е сменен майстора каза че помпата е наред. Смених и радиаторчето да парното да няма запушване там някъде но не.Водния също е друг . Някой компонент който си остава на купето въпреки мотора. Евентуално някаква клапа по маркучите някъде ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3206
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
Пол: Мъж
Кара: Всичко що е BMW , баничарки
Мечтае да кара: M1

Re: Слаба циркулация на водата

Мнение от laviatan » 26 Юни 2014, 1:12

Да не "превърта" турбинката при оста на помпата ? Пласмасова или метална е ? Ако е сменяна какви са "отворите" на витлата ?
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !

Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 178
Регистриран на: 27.01.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Внимателно
Мечтае да кара: Нещо страшно

Re: Слаба циркулация на водата

Мнение от BorisMitev » 26 Юни 2014, 22:04

Няма как да няма циркулация след сменена помпа ... Отидете при доверен майстор, не някой който е отворил и видял помпата , че е със здраво уплътнение, измил с мафразол и "продал" като нова.

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 28.09.2009
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Мечтае да кара: X5 ///M

Re: Слаба циркулация на водата

Мнение от abefen » 27 Юни 2014, 11:19

Погледни и клапаните за парното които седят до сервото ако си с климатик. Понякога не отварят напълно или нарпаво са запекли в затворено положение. Аз имах такъв проблем на купето за простотия. Шунтирах ги и всичко се оправи. В последствие ги махнах и установих че не работят както трябва. Като цяло ако нямаш работеща водна помпа няма да имаш и парно.
м50 + турбо....безценно ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Слаба циркулация на водата

Мнение от stony1 » 27 Юни 2014, 14:35

abefen написа:Погледни и клапаните за парното които седят до сервото ако си с климатик. Понякога не отварят напълно или нарпаво са запекли в затворено положение. Аз имах такъв проблем на купето за простотия. Шунтирах ги и всичко се оправи. В последствие ги махнах и установих че не работят както трябва. Като цяло ако нямаш работеща водна помпа няма да имаш и парно.


Това с клапаните не е проблем, защото през лятото когато вуснеш вентилатора да духа само студено те са затворени, а това не пречи на циркулацията на водата. При студен мотор е нормално почти да няма циркулация, защото големият кръг е затворен с цел двигателят да достигне максимално бързо до работна температура. След това термостатът отваря и охлаждащата течност започва да циркулира през радиатора.
Щом колата загрява и няма нормална циркулация, първият виновник е термостата. Аз съм с чисто нов и се оказа дефектен. Сега трябва да пиша на колегата от когото го взех, за да си провери партидата - цялата е кофти, защото поръчах два термостата и двата отварят едва на 30%, което не е добре. При това положение, охлаждащата течност започва да си повишава температурата, но нямам къде да я отдаде, защото не преминава през радиатора. Именно това води до прегрявана, дори и да се монтират две водни помпи. Просто термостатът не позволява да се достигне необходимия дебит, заложен от производителя.
Свали термостата и виж как ще се държи без него. Докато е свален вземи едина тенджера, напълни я с вода, сложия на котлона, звържи термостата с шивашки конец, така че да е потопен във водата без да допира в дъното на тенджерата, вземи един термометър за вода до 200 градуса или нещо, с което можеш да следиш промяната в температурата на водата и включи котлона. Започни да следиш кога (при каква температура) термостатът ще започне да отваря и кога ще спре. Като спре, обърни внимакие колко е отворил и дали има мъзможност пръжината да се свие още. Ако не е отворил на 100%, вземай друг термостат и преди да го сложиш го тествай по същия начин. Не искам да те разочаровам, но ще се убедиш колко фалшификати има на пазара. Поради тази причина ти препоръчвам ОЕМ термостат от дилър на BMW. Цената му е около 70 лв. и ти спестява ужасно много главоболие и разходи.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 11.11.2010
Пол: Мъж
Кара: 525i e39

Re: Слаба циркулация на водата

Мнение от Martin_90 » 30 Юни 2014, 15:14

Единствино варианта с шунтирането не съм опитал. Всичко друго на м42 м50 и сега м52 без резултат . Тази седмица ще я закарам до сервиза и ще напиша резултата :)

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 11.11.2010
Пол: Мъж
Кара: 525i e39

Re: Слаба циркулация на водата

Мнение от Martin_90 » 11 Юли 2014, 19:03

Шунтирах маркучите , уш върти водата но покарам ли я по дълго време и загрява :Х

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Слаба циркулация на водата

Мнение от metodi80 » 11 Юли 2014, 19:51

Тия проблеми с охлаждащата система са толкова лесно определими , стига майстора да си разбира от работата .... Няма нужда да варите термостати , просто пипане на маркуча след термостата е достатъчно ,за да ви каже дали термостата е отворил напълно , или частично , освен това радиатора ще е хладен в долната си половина .... Недобре работещ термостат , недобре работеща водна помпа , могат да се определят веднага , от човек , който се е сблъсквал поне веднъж с повредени такива и знае как да ги провери .... За водната помпа като се отвори капачката на радиатора и се подаде газ , може да се прецени по дебита на течността , дали е здрава ...

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook