корпус на маслен филтър на М43 и шум в мотора
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
56 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: корпус на маслен филтър на М43 и шум в мотора
Проблемите с маховиците ги остави на батковците с 6-таците, при нас с малолитражките го няма този проблем
При мен се чува отпред, отткъм веригата.

only rear wheel drive
- stefkata1990
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: 6.09.2010
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: e36 m43 318i e39 528i
- Мечтае да кара: m3 e36/e38 760
Re: корпус на маслен филтър на М43 и шум в мотора
Колеги да ви кажа ли според мен от каде е проблема....като махнете смукателния колектор отдолу в другата част от трабите има една клапа , пак така като дреселовататя се разкача и започва да чука на метал на ниски обороти.При едно такова бмв се оказа това проблема и направо я пемахнахме тя е за топлия и студения ваздух или за лятото и зимата.Проверете я и дано е от нея.успех 

- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: корпус на маслен филтър на М43 и шум в мотора
много отдавна я няма тази клапа колега 

only rear wheel drive
- petrashkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 226
- Регистриран на: 8.09.2008
- Кара: BMW E36 318I
- Мечтае да кара: БТР
Re: корпус на маслен филтър на М43 и шум в мотора
Знам, че темата е стара но така или иначе изтърбуших търсачката и не намерих отговор. В крайна сметка някой има ли идея от какво може да се получава въпросното тракане? Има ли решили проблема?
Майстора ме насочи към помпата и обтегачите на веригата. В понеделник ще мерим налягане на маслото
Ако то е в ред ще сменяме обтегачи...
Симптомите са следните. Изфорсираш колата до 3000об и като си махнеш крака от газта и се чува едно изтракване в двигателя.
Никак не ми се тръгва за морето така...
Майстора ме насочи към помпата и обтегачите на веригата. В понеделник ще мерим налягане на маслото

Ако то е в ред ще сменяме обтегачи...

Симптомите са следните. Изфорсираш колата до 3000об и като си махнеш крака от газта и се чува едно изтракване в двигателя.
Никак не ми се тръгва за морето така...

Критика се приема
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: корпус на маслен филтър на М43 и шум в мотора
Taka е трудно да се отговори без да се чуе колата.Маслото и да го мерите нищо няма да разберете, просто го вземате налягането от датчика, което си е направо на изхода на помпата и там то винаги ще е добро при изправна помпа, ама какво е горе при разпределителния вал и повдигачите е неясно.Твоя проблем, както описваш симптомите може да е хидравличен обтегач, банана или разтегляне на самата верига, ама така си гадаем само.Ако решите да навлизате в детайли имам преправен капак на клапаните и други приспособления за замерване налягане на маслото в крайните точки на магистралата - лагерите на разпределителния вал, но все си мисля, че не в налягането е проблема.
only rear wheel drive
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: корпус на маслен филтър на М43 и шум в мотора
beco109 написа:Тай поосвободих се вече, мога да ти споделя аз как хванах този проблем при мен. Значи и аз съм с М43 само, че В16. Разликаtа е само в коляновия вали тук там още нещичко. Една вечер след вечерни гoнки и брутални бърнаути по улиците
. прибирам се в гаража вкарвам колата и преди да я изгася чувам някакво чукане под капака. Вдигам аналогично да проверя и чувам едно чукане като все едно на повдигач. И си мисля вече понеже си карам още с 5W40 на BMW а не може да е станало за смяна все пак си е на 6000 км има още доманче да си давам до 11-12 хил. Бях изморен вечерта и не ми се ядосваше допълнително и оставих за сутринта, не ме питайте как заспах със мисълта, че трябва да разцепвам всичко и да търся къде е точно проблема.
На другия ден отивам на работа и сядам паля и шума си стои още и особеното, е че си стои и при студен и при загрят мотор. Побарах се през деня звънях на приятелчета по сервизи, но всеки гадаеше може повдигач да е може, биелен лагер да е общо взето никой с нищо конкретно. А преди това направих интервенцията както при М42 слагат 4-рри бубиби. Взех да се вкарвам и аз във филма за биелни лагери т.н. Понеже сега искрата е мн по постоянна при различните обороти на мотора, а и си карам с една магия в бензина и така от по голямата искра по голяма детонация и по голямо натоварване върху биелните лагери. Но особенното е че само пречуква между 1200 - 1500 оборота както се споменава в по горния проблем.
Толкова бях луднал вече, че се чудя вече от къде да я хващам и си казах първо ще тръгна от там да сменя маслото, казах че може от мн газтова 5W40 вече да си е загубило вискозитета и от там да е проблема. Взех си Motul 10W40 6100 + една добавка за прочистване на мотора от нагари и отлагания по стените.
И така аз вече вманиачен прибирам се от работа вкарвам колата в гаража на каналче обличам си работните дрехи и се гмурнах от долу. Като сещам, по принцип зимата си махам ремъка на климата, да не ми върти ролката и т.н. и като се позатопли го слагам пак.
Преди седмица извърших тази операция и забелязах още тогава нещо, което си казах че рано или късно ще ми направи мизерйка, а то деня изглежда е дошъл.![]()
Поглеждам на горе и забелязвам, че амортисьрчето, което обтяга ремъка вече си беше заминало омазнено и най - вероятно не държи колкото е нужно. Излизам и под канала добре, че не бях пуснал маслото, че ще трябваше пак да го наливам.![]()
Запалих и чукането си е още на лице. Подавам газ към 1500 оборота и какво да видякорпуса където се захваща ролката и това амортисьрче вибрират на празен ход и след като подам газ, изглежда на по големите обороти двигателя се стабилизира и вибрациите се изчистват. В началото си мислех даже и за дюзите, че са се разтракали ултразвуци и т.н.
Така, че колегата с проблема нека да се вслуша в мнението на по горния, че може проблема и излезе от едното нищо и после да си бие главата, че е хвърлил толкова мн труд по мотора, докато ако аз съм на негово място няма да съжелявам, поне ще съм си сигурен за себе си че всичко ми е ОК.
Вчера си взех аз такова омортисьорче на INA и понеже съм в играта с авточастите не смея да слагам по моята кола ментета гледам като сменям да сменям като хората. Довечера ако ми остане време ще си го сменя защото като гася мотора пак се чува едно претракване и се надявам да е от това, но нека първо да сленя тогава ще му мисля. На колегата пожелавам успех.
Така че колега огледай добре нещата особено като подадеш леко газчица при мен се вижда как мърда и на празен ход.
По принцип влизам често във форума и чета всевазможни бисери от хора които не знаят какво става под капак но си пишат каквото им дойде на ум само и само да се вижда, че имат мн мнения. Пиша рядко както в случа искам да бъда полезен на точно такива хора като това момче за което евала се хващат сами и си блъскат главите вместо да си дават парите по мундарските сервизи и после да се бият в гърдите че те самички си човъркали по колите.
Тва е доста вярно за ремъка на климатика. Бях карал дълго време без него и се чудех и маех от къде идва тоя дразнещ звук като натиснеш леко гаста особено на студен мотор. Даже си мислех, че е от веригата. Еми ей го на днес разбрах, от един прост ремък, противно на логиката ми, че като махна не променям нищо по другия ремък, явно амортисьорчето си е изчислено и за него. Нов ремък, нова ролка и няма помен от звука.
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: корпус на маслен филтър на М43 и шум в мотора
Не всички мотори имат това амортисьорче обаче, при мен примерно го няма.
only rear wheel drive
- petrashkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 226
- Регистриран на: 8.09.2008
- Кара: BMW E36 318I
- Мечтае да кара: БТР
Re: корпус на маслен филтър на М43 и шум в мотора
michev написа:Taka е трудно да се отговори без да се чуе колата.Маслото и да го мерите нищо няма да разберете, просто го вземате налягането от датчика, което си е направо на изхода на помпата и там то винаги ще е добро при изправна помпа, ама какво е горе при разпределителния вал и повдигачите е неясно.Твоя проблем, както описваш симптомите може да е хидравличен обтегач, банана или разтегляне на самата верига, ама така си гадаем само.Ако решите да навлизате в детайли имам преправен капак на клапаните и други приспособления за замерване налягане на маслото в крайните точки на магистралата - лагерите на разпределителния вал, но все си мисля, че не в налягането е проблема.
Прегледахме обстойно всичко и след свалянето на капака веригата ни се видя доста хлабава. Като превърташ мотора и ако съвсем леко върнеш назад има бая луфт. След това затяга и при леко връщане пак охлабва и то бая... Майсторите ме посъветваха да сменя всичко (верига, обтегач и успокоители) Защото веригата се разтягала с времето. Намерих някакъв комплект на SWAG и смятам да пробвам с него, защото мисля да ходя на море другия месец и оригиналната ще ми дойде малко... "дебела"

Критика се приема
- petrashkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 226
- Регистриран на: 8.09.2008
- Кара: BMW E36 318I
- Мечтае да кара: БТР
Re: корпус на маслен филтър на М43 и шум в мотора
Два комплекта вериги смених. Втория беше заедно със зъбните колела + обтегач....банани и т.н. 
Никакъв резултат. Следват повдигачите
Казаха ми, че имало ремонтен комплект за маслената помпа.
Сменял се възел номер 3 на тази схема:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA91&mospid=47437&btnr=11_1120&hg=11&fg=30
Явно идеята е, че след износване налягането намалява.
Не знам обаче доколко ще помогне
Някой от вас реши ли проблема в крайна сметка?

Никакъв резултат. Следват повдигачите

Сменял се възел номер 3 на тази схема:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA91&mospid=47437&btnr=11_1120&hg=11&fg=30
Явно идеята е, че след износване налягането намалява.
Не знам обаче доколко ще помогне

Някой от вас реши ли проблема в крайна сметка?
Критика се приема
- BMW 645ci
- Потребител
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: 13.07.2010
- Местоположение: Гр. Свищов/В. Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
- Мечтае да кара: BMW M Power
Re: корпус на маслен филтър на М43 и шум в мотора
petrashkov написа:Два комплекта вериги смених. Втория беше заедно със зъбните колела + обтегач....банани и т.н.
Никакъв резултат. Следват повдигачитеКазаха ми, че имало ремонтен комплект за маслената помпа.
Сменял се възел номер 3 на тази схема:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA91&mospid=47437&btnr=11_1120&hg=11&fg=30
Явно идеята е, че след износване налягането намалява.
Не знам обаче доколко ще помогне
Някой от вас реши ли проблема в крайна сметка?
Колега, в по-преден пост, споменаваш, че след връщане на газта се появява изтропването. До колкото съм чел (не съм се сблъсквал никога с такова нещо и не казвам на 100%) това е типичен пример за биелни лагери. Пак да кажа - не твърдя, че много разбирам и не казвам със сигурност, че това е проблема. Нека колегите, които са в час, да кажат възможно ли е да бъде това. И аз съм с м43, но досега (да чукна на дърво) не е имало никакви шумове в мотора. Предварително се извинявам, ако съм изказал некомпетентно и подвеждащо мнение! Пожелавам ти успех с намирането на причината!


- petrashkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 226
- Регистриран на: 8.09.2008
- Кара: BMW E36 318I
- Мечтае да кара: БТР
Re: корпус на маслен филтър на М43 и шум в мотора
Шума изчезва при напълно загрял двигател и се появява пак когато работната температура падне от напълно загрял на 55-65 градуса. Тогава като че ли шума е най-силен. Лагерите ги гледахме. Нямаше следи да са заминали 

Критика се приема
56 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани