Моля за помощ за централно и аларма.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 13.04.2014

Моля за помощ за централно и аларма.

Мнение от Bojidar100 » 13 Апр 2014, 20:19

Здравейте , нов съм в форума , имам нужда от малко помощ за Е-36 и малко разяснение по инсталацията на колата. Значи сложих аларма PAOLO G6 няква реплика на нещо си е. Въпроса ми е следния от къде да взема сигнал за синия кабел или минуса при отворена врата за да се задеиства алармата. За момента съм го хванал от плафона :( Но не е това което трябва да е ? БМВ няма палчета на вратите , как разбира че има отворена врата ? И навързани ли са в едно общ минус ? Другия проблем е как да подкараме централното през 2те релета на алармата . Шофиорската врата е главната машинка гледам че е с 6 кабела 3 дебели БЯЛ СИН и ЧЕРЕН, (силови вероятно ) и 3 тънки за управлението бял с черно , бял с зелено и червен мисля ... Как ли не ги мерих и окъсявах неще и неще а иначе от копчето като се натисне заключва и отключва всички. Какъв е принципа на работа. Предимно съм запознат с машинки с 5 кабела и 2 но с 6 не ми е ясно. При 5 то кабела 2 са силови и 3 управлящи като единия е маса и го подава ту от горе ту одолу за да завърта веригата ? Ще бъда бладораен ако ми хвърлите светлина по въпроса. Предварително благодаря. Проблема с минуса от плафона е че се чака адски дълго време да загасне ,че да подадеш заключване иначе алармата се шашка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Re: Моля за помощ за централно и аларма.

Мнение от ///Mechov » 14 Апр 2014, 9:26

http://www.tuning.bg/forums/index.php?/ ... %B5%D0%BC/ Това имаш ли го с алармата?

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 13.04.2014

Re: Моля за помощ за централно и аларма.

Мнение от Bojidar100 » 15 Апр 2014, 23:59

Да имам го ... :) За него ми е ясно. Интересуват ме кабелите по колата . Къде да си хвана синия кабел за минус при отворена врата ( според коелега попаднах на тема е кафяв кабел с сива нишка до снопа които се намира до говорителя при краката на шофиора. Интересува ме и контрола на централното ... бял с черна нишка и бял с зелена нишка били отваряне и затваряне , но какво да им подам за да реагират ? + или - ?

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 13.04.2014

Re: Моля за помощ за централно и аларма.

Мнение от Bojidar100 » 17 Апр 2014, 10:14

Според колегата от тази тема - > viewtopic.php?f=8&t=243155 сигнал за вратите мога да си хвана от "Повечето алармаджии свързват единия кабел към предния капак , а другия кабел към шофьорската врата и с това приключват .... Тоест останалите врати не са под охрана ! Има решение и то е елементарно ....
Най напред ,единия бял кабела " врата -" , се прекарва през отвора на купето , който води до бушониерата (показано на горната снимка) , след това изтегляте този кабел и го свръзвате към бутончето , което се намира на маската над радиатора (за да сигнализира за отворен капак на двигателя).
След това трябва да се свържат вратите ....
Другия бял кабел го свързвате към анодите на 4 броя диоди (ако сте с 4 врати) или към анодите на 2 броя диоди (ако сте с две врати), а катодите на диодите , трябва да се свържат към кабелите , които идват от бутончетата на вратите . Всеки от кабелите на бутончетата на вратите са свързвани към комфорт модула (там имате директен достъп до всичките ...). Именно там свързвате катодите на диодите .... Кабелите са свързани към крайната дясна букса на модула. Цветовете са : Кафяв с черна ивица - задна лява ; Кафяв с бяла ивица - задна дясна ; Кафяв със сива ивица и жълта спирала - предна лява ; Кафяв със синя ивица и жълта спирала- предна дясна . Свързвате поотделно катода на диод със съответен кабел." Така какъв е смисъла от диоде освен ако не се се зонират вратите и капаците и после обаче не се събират в едно ами се ползва GSM трансмитер с зони за да праща смс коя врата какап или запалване е активирано. Невиждам смисъла от диоди при условие че сигнала се събира в едно. Това което ме интересува е дали кафевия кабел с сива ивица е този които ми трябва и той какво подава - 12 v ? или +12V трябва да е -12 ама несъм запознат с инсталацията на БМВ и питам. Другото което ме интересува е за упраление на централното "Управление на централното заключване
Свързването на централното има два (да не кажа три) варианта ....
Единия вариант (който е по -лесен и аз го определям като за начинаещи) е следния :
Намирате бяло-зеления кабел (бял с тънка зелена ивица , по него се подава сигнал "отключване" на комфорт модула. Кабела се намира в снопа с кабели , който излиза над говорителя при шофьора. ) , прекъсвате този кабел , след това свързвате тази част на кабела , която отива към модула със синьо-черния кабел от алармата ("отключване -общ"). По този начин ще подавате сигнал на модула и съответно на машинките за отключване. Другия край на бяло -зеления кабел , който отива към машинката на шофьорската врата просто я изолирате без да я свързвате никъде .... След това намирате бяло -черния кабел (по него се подава сигнал "заключване" на комфорт модула.), прекъсвате този кабел , свързвате тази част от кабела , която отива към модула с зелено-черния кабел от алармата ("заключване -общ"). По този начин ще подавате сигнал на модула и на машинките за заключване. Другия край на бяло -черния кабел , който отива към машинката на шофьорската врата я изолирате без да я свързвате .... След това трябва да свържете кафяво-черния кабел (" заключване нормално отворен" ) и сиво-черния кабел ("отключване нормално отворен) към постоянен + 12 волта . С това работата приключва ... С този вариант обаче губите възможността да задействате централното през машинката на шофьорската врата (понеже тя така или иначе е остава прекъсната ) , а централното на колата се управлява само от алармата . Освен това не се заключва резервоара . Другия недостатък е , че на няколко заключвания , ще има едно неуспешно (централното сработва , заключва и веднага след това се самоотключва .... Това може да го прави примерно на 50 заключвания веднъж ... ). Както казах това е вариант за начинаещи ..." според описаното разбирам , че като се подаде +12 волта към белия с черна ивиca се заключва , а като се подаде +12 волта към белия с зелена ивица се отключва ... Разбирасе аларамата си има две релета в нея за отключване и заключване които правят това ... Така ли да разбирам ? На правилен път ли съм ?

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook