Мистерия с парното - решена
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- georgivar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 13.09.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i Touring '96
Мистерия с парното - решена
Значи от известно време вентилатора на парното ми се включва когато си иска, а дигиталното управлениеси бачка и показва все едно всичко е наред. Последните 1-2 седмици въобще отказа. Бях решил, че съвсем се е прецакало.
Та смених таралежа с нов. И същия х**...
Преди си мислех, че се пуска като мина през някоя дупка. Ма специално минавах през разни прелези и разбити улици и не е от това.
Днеска както си се преследвахме с един сеат и изведнъж се включи парното.
Явно по-скоро зависимостта е не е от дупките, а като се кара в по-високи обороти колата.
И след това като я изгасих и веднага пак дадох на контакт се пускаше вентилатора, но с нежелание и много бавно развъртане.
И като постоя малко и пак няма пускане. Там с наместване на букси и кабелчета нямаше никакъв ефект.
Някакви идеи? Някакъв електрически проблем е май? Слаб акумулатор (нямам други признаци за такъв)?
Та смених таралежа с нов. И същия х**...

Преди си мислех, че се пуска като мина през някоя дупка. Ма специално минавах през разни прелези и разбити улици и не е от това.
Днеска както си се преследвахме с един сеат и изведнъж се включи парното.
Явно по-скоро зависимостта е не е от дупките, а като се кара в по-високи обороти колата.
И след това като я изгасих и веднага пак дадох на контакт се пускаше вентилатора, но с нежелание и много бавно развъртане.
И като постоя малко и пак няма пускане. Там с наместване на букси и кабелчета нямаше никакъв ефект.
Някакви идеи? Някакъв електрически проблем е май? Слаб акумулатор (нямам други признаци за такъв)?

Последна промяна georgivar на 14 Апр 2014, 9:53, променена общо 1 път
- don't be
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 708
- Регистриран на: 3.09.2009
- Кара: 466,5 см3 на цилиндър
- Мечтае да кара: Нормално
Re: Мистерия с парното
Смени ел. мотора . Все пак са четки и ротор (хабят се) Нищо чудно и да има влага в тях и да са клиясали.
За милиони-няма закони.
- georgivar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 13.09.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i Touring '96
Re: Мистерия с парното
Проблемът е решен. Наистина се оказа вентилатора на парното.
Симптоми:
- вентилаторът ту работи, ту не
- когато работи се чува виене и свирене като щурци в лятна нощ (особено като се пуска)
- включва се със замисляне или при преминаване през дупки / завои
- управлението на климатика/климатроника работи нормално. Ако не - проблемът най-вероятно е в спойките на кондензаторите на самото управление.
- вентилаторът не мени скорост (не се усилва сам и работи на всички степени, не само на най-силните). Ако да - проблемът е в резистора на климатика или т. нар. таралеж.
Ей това описание на смяната ми беше най-полезно, макар и в ТИС добре да е описано:
http://www.dvatp.com/bmw/hvac_blower/
Единствената разлика е, че не ми се наложи да свалям и чистачките. Има достатъчно място за работа и те ако си стоят - това за комби / седан (може за купе да е по-различно).
Другата особеност е, че взех ново моторче на Behr, което идва разглобено - перките от двете страни са свалени и се закачат едва при монтажа. Иначе не виждам как може да се навре цяло неразглобено моторче с перките там.
Симптоми:
- вентилаторът ту работи, ту не
- когато работи се чува виене и свирене като щурци в лятна нощ (особено като се пуска)
- включва се със замисляне или при преминаване през дупки / завои
- управлението на климатика/климатроника работи нормално. Ако не - проблемът най-вероятно е в спойките на кондензаторите на самото управление.
- вентилаторът не мени скорост (не се усилва сам и работи на всички степени, не само на най-силните). Ако да - проблемът е в резистора на климатика или т. нар. таралеж.
Ей това описание на смяната ми беше най-полезно, макар и в ТИС добре да е описано:
http://www.dvatp.com/bmw/hvac_blower/
Единствената разлика е, че не ми се наложи да свалям и чистачките. Има достатъчно място за работа и те ако си стоят - това за комби / седан (може за купе да е по-различно).
Другата особеност е, че взех ново моторче на Behr, което идва разглобено - перките от двете страни са свалени и се закачат едва при монтажа. Иначе не виждам как може да се навре цяло неразглобено моторче с перките там.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Мистерия с парното
georgivar написа:Другата особеност е, че взех ново моторче на Behr, което идва разглобено - перките от двете страни са свалени и се закачат едва при монтажа. Иначе не виждам как може да се навре цяло неразглобено моторче с перките там.
От къде купи новото моторче и на каква цена ?
Моторчето може да влезе цялото , заедно с перктите , лично съм го правил ....
- georgivar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 13.09.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i Touring '96
Re: Мистерия с парното - решена
Моторчето най-евтино бях намерил за 180 евро от германия. От косер ми го дадоха горе долу на тая цена с пазарлък (иначе искаха над 600 лева
). Но единствено за Behr бях сигурен, че е с отделни перки. Може да има и от по-евтините с отделни перки, но нямам информация със сигурност.
Иначе при 6 цилиндровите е по-тегаво с мястото отколкото при 4. Ако се свалят чистачките може би ще има достатъчно място, но и това си е разправия.

Иначе при 6 цилиндровите е по-тегаво с мястото отколкото при 4. Ако се свалят чистачките може би ще има достатъчно място, но и това си е разправия.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Мистерия с парното - решена
georgivar написа:
Иначе при 6 цилиндровите е по-тегаво с мястото отколкото при 4. Ако се свалят чистачките може би ще има достатъчно място, но и това си е разправия.
Да , пропуснах да отбележа , че става дума за 4 цилиндровите ..... прав си за шестаците ....
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани