Проблем с основните лагери?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- Kiril Mitkov
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 26.11.2010
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: е30 2.3 вече и е34 комби с м50б20
Проблем с основните лагери?
Здравейте колеги! Проблемът е следният: двигател м51б25 тдс има износване само на шийката където се плъзга лагера на акиалния луфт всички останали шийки са почти номинални с минимално износване.искам да сложа нови стандартни лагери с ремонтен размер само на аксиалния луфт обачеспоред магазините не съществува такъв вариант .въпросами е някой зблъсквал исе е с подобно нещо ,имали лагери каквито ми трябват или да правя втори ремонт на целия вал ? Иимали някакъв друг вариант да няма вала голям аксиален луфт и да си остане на номинален размер?
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Проблем с основните лагери?
Kiril Mitkov написа:Здравейте колеги! Проблемът е следният: двигател м51б25 тдс има износване само на шийката където се плъзга лагера на акиалния луфт всички останали шийки са почти номинални с минимално износване.искам да сложа нови стандартни лагери с ремонтен размер само на аксиалния луфт обачеспоред магазините не съществува такъв вариант .въпросами е някой зблъсквал исе е с подобно нещо ,имали лагери каквито ми трябват или да правя втори ремонт на целия вал ? Иимали някакъв друг вариант да няма вала голям аксиален луфт и да си остане на номинален размер?
Значи износване имаш само на 6та шийка? Това е много странно защото нашите двигатели винаги износват първата най много. Най добре пак премери. Иначе можеш да си сложиш ремонтен размер само за тая шийка(след като се шлайфа разбирасе) само ще трябва да си купиш 2 комплекта лагери. Един нулев и един 1ви от който ще вземеш само този лагер, защото аз не съм виждал в мрежата да ги продават на бройка. Иначе на черупки можеш да купиш от БМВ обаче цената е неприлична. Другия вариант е да намериш от някой колега. Аз мога да ти услужа с 2 черупки за 1ви ремонтен ама точно аксиалните ги нямам. Моята прпоръка е пак да измерите преди да предприемате действия. Последния вариант е да си купиш друг вал на нулев размер и без това с лопата да ги ринеш точно тия.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Проблем с основните лагери?
Колегата искаше да каже, че вала му е износен аксиално с цели 0,3мм а радиално всички шиики са като нови - максимално износване 0,01мм
Та въпроса е има ли лагери, които са аксиално ремонтни но радиално не или да си търси нов вал (евентуално да шлайфа тоя на втори ремонт ако реши)

Та въпроса е има ли лагери, които са аксиално ремонтни но радиално не или да си търси нов вал (евентуално да шлайфа тоя на втори ремонт ако реши)
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Проблем с основните лагери?
Тоя вал на място ли е мерен или е свален? Не съм чувал за ремонтен размер само на аксиалната част на основния лагер. Това, което съм виждал на ОК-двигатели е първо износени биелни, после основни и накрая аксиални лагери.
Ако има по-възрастни, може да си спомнят, че преди се правиха лагери "ХОМЕ МЕЙД"
, но едва ли ще намериш такъв човек да ти залее и шлайфа новия лагер.
Напиши малко размери от измерванията, предполагам биелните шийки са мерени в няколко повърхнини, ако е свален вала.
Ако има по-възрастни, може да си спомнят, че преди се правиха лагери "ХОМЕ МЕЙД"

Напиши малко размери от измерванията, предполагам биелните шийки са мерени в няколко повърхнини, ако е свален вала.
- Kiril Mitkov
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 26.11.2010
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: е30 2.3 вече и е34 комби с м50б20
Re: Проблем с основните лагери?
Вала е мерен свален от хора занимаващи се с шлайф на валове. износване на биелните шийки 1 стотна от милиметъра, а на аксиалния луфт е видимо износена доста и при мерене излиза 3 десети от милиметъра което си е за втори ремонт.
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Проблем с основните лагери?
Ще трябва да те разочеровам ама няма ремонти размери на аксиалната част. При всички ремонтни размери лагери аксиалния остава същия 24,96мм ако не се лъжа. А това, че е мерен от хора дето само с това се занимават не значи, че не могат да сгрешат. И аксиален луфт на вал се мери само монтирано състояние на блок то затова се казва, че се мери луфт а не някаква величина.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- alex_sn1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 95
- Регистриран на: 5.03.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330d
- Мечтае да кара: E46 330d
- Детайли за колата: Touring
Re: Проблем с основните лагери?
Аз или не съм разбрал или... Какъв е проблемът да си сложиш нови аксиални пластини , които ги има и STD и ремонтни, а самите лагери да са ти STD. Според мен е възможно.
No pain , No gain !
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Проблем с основните лагери?
alex_sn1 написа:Аз или не съм разбрал или... Какъв е проблемът да си сложиш нови аксиални пластини , които ги има и STD и ремонтни, а самите лагери да са ти STD. Според мен е възможно.
няма ка кда стане защото на тези двигатели аксиалния лагер е едно цяло с радиалния и на всичко отногре всички ремонтни лагери са с еднаква широчина на аксиалния лагер, демек няма ремонтен размер за аксиалния лагер. Или поне в каталога на Глико това пише.
http://www.fmecat.eu/selProd2.asp?make= ... &engseal=0

A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- alex_sn1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 95
- Регистриран на: 5.03.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330d
- Мечтае да кара: E46 330d
- Детайли за колата: Touring
Re: Проблем с основните лагери?
maxpower написа:alex_sn1 написа:Аз или не съм разбрал или... Какъв е проблемът да си сложиш нови аксиални пластини , които ги има и STD и ремонтни, а самите лагери да са ти STD. Според мен е възможно.
няма ка кда стане защото на тези двигатели аксиалния лагер е едно цяло с радиалния и на всичко отногре всички ремонтни лагери са с еднаква широчина на аксиалния лагер, демек няма ремонтен размер за аксиалния лагер. Или поне в каталога на Глико това пише.
http://www.fmecat.eu/selProd2.asp?make= ... &engseal=0
Може би се бъркам от това, че съм виждал ремонтни аксиални пластини (ония дето са като полумесеци) та за това да се бъркам...
No pain , No gain !
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани