Проблем с основните лагери?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 26.11.2010
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: е30 2.3 вече и е34 комби с м50б20

Проблем с основните лагери?

Мнение от Kiril Mitkov » 19 Дек 2013, 19:50

Здравейте колеги! Проблемът е следният: двигател м51б25 тдс има износване само на шийката където се плъзга лагера на акиалния луфт всички останали шийки са почти номинални с минимално износване.искам да сложа нови стандартни лагери с ремонтен размер само на аксиалния луфт обачеспоред магазините не съществува такъв вариант .въпросами е някой зблъсквал исе е с подобно нещо ,имали лагери каквито ми трябват или да правя втори ремонт на целия вал ? Иимали някакъв друг вариант да няма вала голям аксиален луфт и да си остане на номинален размер?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Проблем с основните лагери?

Мнение от maxpower » 19 Дек 2013, 21:43

Kiril Mitkov написа:Здравейте колеги! Проблемът е следният: двигател м51б25 тдс има износване само на шийката където се плъзга лагера на акиалния луфт всички останали шийки са почти номинални с минимално износване.искам да сложа нови стандартни лагери с ремонтен размер само на аксиалния луфт обачеспоред магазините не съществува такъв вариант .въпросами е някой зблъсквал исе е с подобно нещо ,имали лагери каквито ми трябват или да правя втори ремонт на целия вал ? Иимали някакъв друг вариант да няма вала голям аксиален луфт и да си остане на номинален размер?

Значи износване имаш само на 6та шийка? Това е много странно защото нашите двигатели винаги износват първата най много. Най добре пак премери. Иначе можеш да си сложиш ремонтен размер само за тая шийка(след като се шлайфа разбирасе) само ще трябва да си купиш 2 комплекта лагери. Един нулев и един 1ви от който ще вземеш само този лагер, защото аз не съм виждал в мрежата да ги продават на бройка. Иначе на черупки можеш да купиш от БМВ обаче цената е неприлична. Другия вариант е да намериш от някой колега. Аз мога да ти услужа с 2 черупки за 1ви ремонтен ама точно аксиалните ги нямам. Моята прпоръка е пак да измерите преди да предприемате действия. Последния вариант е да си купиш друг вал на нулев размер и без това с лопата да ги ринеш точно тия.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Проблем с основните лагери?

Мнение от M10 » 20 Дек 2013, 0:44

Колегата искаше да каже, че вала му е износен аксиално с цели 0,3мм а радиално всички шиики са като нови - максимално износване 0,01мм :shock:
Та въпроса е има ли лагери, които са аксиално ремонтни но радиално не или да си търси нов вал (евентуално да шлайфа тоя на втори ремонт ако реши)

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Проблем с основните лагери?

Мнение от Lenco » 20 Дек 2013, 8:52

Тоя вал на място ли е мерен или е свален? Не съм чувал за ремонтен размер само на аксиалната част на основния лагер. Това, което съм виждал на ОК-двигатели е първо износени биелни, после основни и накрая аксиални лагери.
Ако има по-възрастни, може да си спомнят, че преди се правиха лагери "ХОМЕ МЕЙД" :mhihi: , но едва ли ще намериш такъв човек да ти залее и шлайфа новия лагер.
Напиши малко размери от измерванията, предполагам биелните шийки са мерени в няколко повърхнини, ако е свален вала.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 26.11.2010
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: е30 2.3 вече и е34 комби с м50б20

Re: Проблем с основните лагери?

Мнение от Kiril Mitkov » 20 Дек 2013, 10:48

Вала е мерен свален от хора занимаващи се с шлайф на валове. износване на биелните шийки 1 стотна от милиметъра, а на аксиалния луфт е видимо износена доста и при мерене излиза 3 десети от милиметъра което си е за втори ремонт.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Проблем с основните лагери?

Мнение от maxpower » 20 Дек 2013, 21:14

Ще трябва да те разочеровам ама няма ремонти размери на аксиалната част. При всички ремонтни размери лагери аксиалния остава същия 24,96мм ако не се лъжа. А това, че е мерен от хора дето само с това се занимават не значи, че не могат да сгрешат. И аксиален луфт на вал се мери само монтирано състояние на блок то затова се казва, че се мери луфт а не някаква величина.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 95
Регистриран на: 5.03.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E46 330d
Мечтае да кара: E46 330d
Детайли за колата: Touring

Re: Проблем с основните лагери?

Мнение от alex_sn1 » 20 Дек 2013, 22:17

Аз или не съм разбрал или... Какъв е проблемът да си сложиш нови аксиални пластини , които ги има и STD и ремонтни, а самите лагери да са ти STD. Според мен е възможно.
No pain , No gain !

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Проблем с основните лагери?

Мнение от maxpower » 21 Дек 2013, 20:43

alex_sn1 написа:Аз или не съм разбрал или... Какъв е проблемът да си сложиш нови аксиални пластини , които ги има и STD и ремонтни, а самите лагери да са ти STD. Според мен е възможно.

няма ка кда стане защото на тези двигатели аксиалния лагер е едно цяло с радиалния и на всичко отногре всички ремонтни лагери са с еднаква широчина на аксиалния лагер, демек няма ремонтен размер за аксиалния лагер. Или поне в каталога на Глико това пише.
http://www.fmecat.eu/selProd2.asp?make= ... &engseal=0
Изображение
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 95
Регистриран на: 5.03.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E46 330d
Мечтае да кара: E46 330d
Детайли за колата: Touring

Re: Проблем с основните лагери?

Мнение от alex_sn1 » 21 Дек 2013, 22:44

maxpower написа:
alex_sn1 написа:Аз или не съм разбрал или... Какъв е проблемът да си сложиш нови аксиални пластини , които ги има и STD и ремонтни, а самите лагери да са ти STD. Според мен е възможно.

няма ка кда стане защото на тези двигатели аксиалния лагер е едно цяло с радиалния и на всичко отногре всички ремонтни лагери са с еднаква широчина на аксиалния лагер, демек няма ремонтен размер за аксиалния лагер. Или поне в каталога на Глико това пише.
http://www.fmecat.eu/selProd2.asp?make= ... &engseal=0
Изображение


Може би се бъркам от това, че съм виждал ремонтни аксиални пластини (ония дето са като полумесеци) та за това да се бъркам...
No pain , No gain !

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook