Джанти 17ки ? Струва ли си ? Динамика ? Возия ?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
41 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- t0sh
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2184
- Регистриран на: 7.08.2006
- Местоположение: София / ghetto+
- Пол: Мъж
- Кара: m52 e36
- Мечтае да кара: е38 ;)
- Детайли за колата: е36
ами аз както го смятам с 1 инч = 2.54 см, 235/50/17 (117.5+43.18) е 160.68, и съотвества на
205/60/15 ( 123 + 38.1) -> 161.1 доста точно.
235/40 вярно са по-малки (94+38.1) 137.18 ?!
а и много ниско лягат за нашите пътища...
нещо ад не бъркам, поправяйте (чакам особено мпауър колегата
)
а и чакам бмвдрайвър да си каже размера
п.с а за килата колко значение има няколко кила отгоре по четири джанти, ако приемем че са по-тежки?!
205/60/15 ( 123 + 38.1) -> 161.1 доста точно.
235/40 вярно са по-малки (94+38.1) 137.18 ?!
а и много ниско лягат за нашите пътища...
нещо ад не бъркам, поправяйте (чакам особено мпауър колегата

а и чакам бмвдрайвър да си каже размера

п.с а за килата колко значение има няколко кила отгоре по четири джанти, ако приемем че са по-тежки?!
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
t0sh написа:ами аз както го смятам с 1 инч = 2.54 см, 235/50/17 (117.5+43.18) е 160.68, и съотвества на
205/60/15 ( 123 + 38.1) -> 161.1 доста точно.
235/40 вярно са по-малки (94+38.1) 137.18 ?!
а и много ниско лягат за нашите пътища...
нещо ад не бъркам, поправяйте (чакам особено мпауър колегата)
а и чакам бмвдрайвър да си каже размера
п.с а за килата колко значение има няколко кила отгоре по четири джанти, ако приемем че са по-тежки?!
не знам какво искаш аз да ти кажа???,аз 17-ки нямам и не съм пробвал...затова си мълча когато незнам

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- t0sh
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2184
- Регистриран на: 7.08.2006
- Местоположение: София / ghetto+
- Пол: Мъж
- Кара: m52 e36
- Мечтае да кара: е38 ;)
- Детайли за колата: е36
мпауър, изпусна да забележиш
бъркам, забравил съм мерните единици и събирам см с мм
отделно гумата е по 2
та отново :
1 инч = 2.54 см
1. едни леко по-големи 17-ки:
235/50/17 -> 117.5*2 (гумата, 235 * 0.50) +431.8 (джантата, 17*2.54*10) = 666.8 мм
(диаметър на гумата отвън)
2. стандартните:
205/60/15 ( 246 + 381) -> 627 мм
3. препоръчаните 17-ки:
235/40/17 (188+431.
= 619.8 мм ->
та, като сравниме че препоръчаните 17-ки (3). е със почти сантиметър по-малък диаметър от стандартните (2), някой да ми обясни при по-малък диаметър как така не се _печели_ диамичност за сметка на максимална скорост?
Ако сложите гуми от примера (1), тогава разбирам, защото са 4см по-голям диаметър и ще се усети...
и пример от темата на Ачо:
202.5 + 431.8 = 634.3 -> 7мм по-големи от стандартните... трябва да ог питаме има ли загуба на димамичност
та сега нещо коментари...
бъркам, забравил съм мерните единици и събирам см с мм

отделно гумата е по 2

та отново :
1 инч = 2.54 см
1. едни леко по-големи 17-ки:
235/50/17 -> 117.5*2 (гумата, 235 * 0.50) +431.8 (джантата, 17*2.54*10) = 666.8 мм
(диаметър на гумата отвън)
2. стандартните:
205/60/15 ( 246 + 381) -> 627 мм
3. препоръчаните 17-ки:
235/40/17 (188+431.

та, като сравниме че препоръчаните 17-ки (3). е със почти сантиметър по-малък диаметър от стандартните (2), някой да ми обясни при по-малък диаметър как така не се _печели_ диамичност за сметка на максимална скорост?
Ако сложите гуми от примера (1), тогава разбирам, защото са 4см по-голям диаметър и ще се усети...
и пример от темата на Ачо:
Ачо написа:Вече с велурени стелки - Антрацит и 225/45/17 Pirelli PZeroRosso!!!
202.5 + 431.8 = 634.3 -> 7мм по-големи от стандартните... трябва да ог питаме има ли загуба на димамичност

та сега нещо коментари...
- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
Ами аз случайно съм уцелил препоръчвания от БМВ размер и карам
с 235/40/17 отзад
Диаметърът им е 7мм. по-малък от този на 205/60/15.И пак динамиката
е в полза на "15-те.
t0sh,колега,препоръчвам ти да пробваш със "17-ки и тогава пак да си
поговорим.
Щото така спора ми се вижда малко безмислен.Нали знаеш,че теорията
е хубаво нещо, ма понякога "...совите не са това,което са "
с 235/40/17 отзад

Диаметърът им е 7мм. по-малък от този на 205/60/15.И пак динамиката
е в полза на "15-те.
t0sh,колега,препоръчвам ти да пробваш със "17-ки и тогава пак да си
поговорим.
Щото така спора ми се вижда малко безмислен.Нали знаеш,че теорията
е хубаво нещо, ма понякога "...совите не са това,което са "

- t0sh
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2184
- Регистриран на: 7.08.2006
- Местоположение: София / ghetto+
- Пол: Мъж
- Кара: m52 e36
- Мечтае да кара: е38 ;)
- Детайли за колата: е36
е за да е реално сравнението, трябва да върнеш същите гуми, коет не става
Иначе от разлика във вида/качеството на гуми има доста по-голямо значение според мен, като физика.
Отделно всеки само говори, но не виждам грам теория да подкрепи факта че със 17 става по-тромава, ОСОБЕНО ако диаметъра е със 7мм по-МАЛЪК от на гумите с 15-ки ...
също никой не изчисли когато са по-широки, разпрелението на теглото как се отразява (имаше един ултра-физик е30кандидат
)... а на усет как ви се струва - все едно както аз 'усещам' 98 че върви по-добре от 95, но това не е мерна единица
та докато някой не подкрепи с конкретни факти/теории или линкове - за мен със 7мм по-малък диаметър си остава по-динамична колата .. и топика е
и като слагате по-голям диаметър вече е ясно че я спъвате, но това си е ваше решение.
п.с. а някой смятал ли е как се отразява на компа, разхода и скоростта като промените диаметъра? т.е. най-малкото ще показва примерно километража 80 км/ч а колата ще се движи да кажем с 81, или 79, зависимост накъде са мръднати гумите... хм?

Иначе от разлика във вида/качеството на гуми има доста по-голямо значение според мен, като физика.
Отделно всеки само говори, но не виждам грам теория да подкрепи факта че със 17 става по-тромава, ОСОБЕНО ако диаметъра е със 7мм по-МАЛЪК от на гумите с 15-ки ...
също никой не изчисли когато са по-широки, разпрелението на теглото как се отразява (имаше един ултра-физик е30кандидат


та докато някой не подкрепи с конкретни факти/теории или линкове - за мен със 7мм по-малък диаметър си остава по-динамична колата .. и топика е


и като слагате по-голям диаметър вече е ясно че я спъвате, но това си е ваше решение.
п.с. а някой смятал ли е как се отразява на компа, разхода и скоростта като промените диаметъра? т.е. най-малкото ще показва примерно километража 80 км/ч а колата ще се движи да кажем с 81, или 79, зависимост накъде са мръднати гумите... хм?
- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
t0sh написа:п.с. а някой смятал ли е как се отразява на компа, разхода и скоростта като промените диаметъра? т.е. най-малкото ще показва примерно километража 80 км/ч а колата ще се движи да кажем с 81, или 79, зависимост накъде са мръднати гумите... хм?
Явно с теб на глава не може да се излезе

Няма нужда ние да смятаме как диаметъра се отразява на показанията
на километража,защото хората са направили калкулатор

- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
t0sh написа:мпауър, изпусна да забележиш
бъркам, забравил съм мерните единици и събирам см с мм
отделно гумата е по 2
...
Ако мислиш че следя и чакам някъде да збъркаш зада се заяждам с теб,може би ме бъркаш с някой


"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- t0sh
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2184
- Регистриран на: 7.08.2006
- Местоположение: София / ghetto+
- Пол: Мъж
- Кара: m52 e36
- Мечтае да кара: е38 ;)
- Детайли за колата: е36
41 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани