M43b16 спортни колектори

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 284
Регистриран на: 5.05.2002
Местоположение: Плевен

Re: M43b16 спортни колектори

Мнение от biko » 18 Апр 2013, 1:41

bum_bum написа:Бъркаш нещо колега. Тоя тип колектори ще ти дадат сила точно в ниските и средни обороти. Няма как да се влоши работата там от тях.

за първи път чувам такава глупост ама щом казваш така е
П.с. Докажи го
само най-добрите умират млади

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: M43b16 спортни колектори

Мнение от bum_bum » 18 Апр 2013, 9:45

Колега, колектори съм имал на колата когато това беше някакво екзотично понятие и това беше години преди следващия човек във форума да си сложи. Тъй че съм чел и съм се интересувал.

А иначе:

http://www.fourwheeler.com/techarticles/engine/129_0910_gibson_short_vs_stainless_long_headers/

http://www.autoanything.com/exhausts-mufflers/long-tube-vs-short-tube-headers

For a variety of reasons that involve physics, it turns out that long tube headers do a better job expelling your exhaust at low and medium speed RPM. So, this means you get more horsepower and torque when you're taking off from a standing start or fairly low cruising speed.



или


Generally, the longer the individual tubes, the more scavenging occurs at lower speeds. In theory, this gives the long-tube headers a longer, broader torque curve that starts at a lower rpm. The shorties will be more suited to higher rpm, and perhaps stellar at one narrow rpm band where all the physics come together.


Като това са само общи теории. Има зависимост от ширината на тръбите, изолацията, генерацията назад и т.н. За да изгубиш въртящ момент точно там където тези колектори работят добре явно самата генерация назад ти е построена неправилно или е неподходяща за тях и колекторите не работят както се предполага.

Кой е сега глупака, колега?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 642
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: M43b16 спортни колектори

Мнение от don_gori » 19 Апр 2013, 20:41

Следващата седмица ще ги слагам колекторите ама ще видим дали тръбите назад ще ги преправяме също с по-голям диаметър като на ИС-а.
Определено има разлика в теглото м/у двата колектора този от М43 и от М42 , като втория е доста по-лек.
Направих по едно клипче на звука и малко ускорение на 1-ва и 2-ра. Като направя всичко ще пусна още 2 такива клипчета как е колата с другия колектор.
Ето ускорение на 1-ва и 2-ра
http://www.youtube.com/watch?v=CSbAMJ7z_j0
А ето това е звука на студен мотор със стоковата генерация М43 + крайно гърне Е46 328
http://www.youtube.com/watch?v=lYBhPTAFFcc

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 8.08.2012
Местоположение: Пловдив
Кара: e36 AC Schnitzer, e46 328i
Мечтае да кара: e31
Детайли за колата: малко по-различна

Re: M43b16 спортни колектори

Мнение от kichuka » 17 Ное 2013, 22:12

Колеги има ли развитие по темата? Има ли разлика в колекторите от м42 било то компакт или купе ? Някой, който го е правил би ли казал какви трудности е срещнал. Освен прехода към колектора нещо друго преправяли ли сте? Някой ако може да ме насочи към сервиз/майстор в Пловдив, който го е правил и се е справил добре. Също така ме интересува колко приблизително ви е струвала цялата интервенция.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 642
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: M43b16 спортни колектори

Мнение от don_gori » 18 Ное 2013, 13:17

Колега захващането м/у двата колектора е различно, т.е. ще има доста играчка докато се преправи. Също така като наложиш 2-та колектора един до друг се вижда , че 2 от изходите се различават с по 1/2 - 1см , което за мен си е много. Така ще се получи някакво съпротивление по пътя на изгорелите газове , което ме отказа от тая цялата далавера. Моя майстор ми каза , че всичко от до да се направи ще ми вземе към 100-150лв.
Хубаво е да ги видиш един до друг и сам да си прецениш за по-нататък :winky:

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook