Re: M44 градус на запалването РЕШЕН
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Mpower84
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 25.08.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '03 330xd M57N Sedan
Re: M44 градус на запалването
С такава е колега, но нещо късичко кабелчето ми се струва. Като го сменя ще мина да я закачаме пак да знаеш!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: M44 градус на запалването
Mpower84 написа:С такава е колега, но нещо късичко кабелчето ми се струва. Като го сменя ще мина да я закачаме пак да знаеш!
По принцип когато датчика на коляновият вал е около стартера, кабела му е доста къс- снопа с проводници минава непосредствено над него. Трябваше да му видя сигнала, както бяхме говорили, но и така вероятноста да е той е доста голяма- ако видиш, че буксата е омаслена и проводника се върти, няма начин да не е той. Когато кабела се върти, съм гледал сигнала и се мени както си иска.
- Mpower84
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 25.08.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '03 330xd M57N Sedan
Re: M44 градус на запалването
Датчика е сменен. Промяна в поведението на колата... абсолютно никаква 

- stormrider
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ М44Б19
- Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
- Детайли за колата: Стара баба с тояжка
Re: M44 градус на запалването
И аз бях така: 1.Датчик колянов вал=греда и 165лв
2.Датчик разпределителни валове=греда и 155лв
3. Лабмда =чудо!!!! Колата ми работи нормално!!!
2.Датчик разпределителни валове=греда и 155лв
3. Лабмда =чудо!!!! Колата ми работи нормално!!!
С много любов към децата!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: M44 градус на запалването
Mpower84 написа:Датчика е сменен. Промяна в поведението на колата... абсолютно никаква
Колега, обади ми се ако искаш, за да видим сигналите на датчиците директно на буксата на ECU- то на двигателя.
- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: M44 градус на запалването
Детонационни датчици?
- Mpower84
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 25.08.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '03 330xd M57N Sedan
Re: M44 градус на запалването
ekcta3uto написа:Детонационни датчици?
Казва ли ти някой...? Доста здрави неща смених по колата ми в последните месеци и мисля малко да почивам, че съм се отвратил.
- Mpower84
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 25.08.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '03 330xd M57N Sedan
Re: M44 градус на запалването
Малко ъпдейт по темата!
След повторна диагностика с колегата малко по-горе и четене на информацията с осцилоскоп, директно от буксата на ECU-то установихме, че ламбдата работи но играе от 0.8 до 1.6 волта, а не както трябва между 0 и 1 волт. До тук ОК! Новата сонда на BOSCH е дефектна и ще взимам нова.
Ъгъла на искрата обаче беше без промяна (играе м/у 6 и 15 градуса постоянно). Данните от осцилоскопа показват аномалия в сигнала, която говори за вероятен луфт в колелото което чете датчика, а именно:
Как е възможно такова нещо? До сега съм чувал само за едно ауди с крива биела която удря колелото точно на мястото за горна мъртва точка.
След повторна диагностика с колегата малко по-горе и четене на информацията с осцилоскоп, директно от буксата на ECU-то установихме, че ламбдата работи но играе от 0.8 до 1.6 волта, а не както трябва между 0 и 1 волт. До тук ОК! Новата сонда на BOSCH е дефектна и ще взимам нова.
Ъгъла на искрата обаче беше без промяна (играе м/у 6 и 15 градуса постоянно). Данните от осцилоскопа показват аномалия в сигнала, която говори за вероятен луфт в колелото което чете датчика, а именно:
Как е възможно такова нещо? До сега съм чувал само за едно ауди с крива биела която удря колелото точно на мястото за горна мъртва точка.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- stormrider
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ М44Б19
- Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
- Детайли за колата: Стара баба с тояжка
Re: M44 градус на запалването
Желая ти успех !
Има колега от когото си взех ламбда която е ОЕМ ,чисто нова от САЩ.
Има колега от когото си взех ламбда която е ОЕМ ,чисто нова от САЩ.
С много любов към децата!
- Mpower84
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 25.08.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '03 330xd M57N Sedan
Re: M44 градус на запалването РЕШЕН
Кратка справка в Аутодата показва следната информация: Normal ignition timing - BTDC => 5-15°/ 750-850 rpm. Демек нямам проблем с колицата! Освен това графиката на осцилоскопа в Аутодата е еднаква без значение какъв модел автомобил се гледа и коя година, т.е. не е сигурно дали по принцип графиката на M44B19 не си изглежда по този начин. Полезно е да се знае, че пиковете на графиката трябва да са минимум 2V за да счете ECU сигнала за коректно прочетен.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: M44 градус на запалването РЕШЕН
Бях писал на колегата на л.с. но нека да го има и за темата.
Наистина ъгъла на запалване е променлива величина, която се определя от ДМЕ въз основа на информацията от няколко датчика и зависи от режима на работа на двигателя. Няма причина при едно и също натоварване на двигателя- в случая на празни обороти, ъгъла на запалване да играе от минимални до максималните си стойности. И малко теория по отношение на ъгъла на запалване- колкото оборотите са по-големи, толкова по-рано трябва да се подаде искрата- за да има време горивната смес да се възпламени изцяло. При празни обороти ъгъла трябва да е минимален. При принудителен празен ход има режим за възпламеняване дори и след г.м.т.
По отношение на графиката- амплитудата трябва да е еднаква, а не променлива. Де факто датчика брои зъбите на зъбното колело и няма причина, освен някакъв дефект, да ги брои по различен начин, при условие, че те са еднакви. Разстоянието между зъбите и датчика, трябва да е постоянно и строго фиксирано, при промяната му се променя силата на магнитното поле, което въздейства върху датчика и от там изкривяването на сигнала.
По отношение на сондата- това е втората нова, би трябвало според цената и оргинална сонда на Бош, която засичам в рамките на две седмици да е дефектна. Първата от време на време даваше отрицателни стойности и ламбда контрола изключваше, тази дава някакви безумни стойности, иначе и двете превключваха много добре и може спокойно да кажеш, че са изправни, ако не ги засечеш.
Наистина ъгъла на запалване е променлива величина, която се определя от ДМЕ въз основа на информацията от няколко датчика и зависи от режима на работа на двигателя. Няма причина при едно и също натоварване на двигателя- в случая на празни обороти, ъгъла на запалване да играе от минимални до максималните си стойности. И малко теория по отношение на ъгъла на запалване- колкото оборотите са по-големи, толкова по-рано трябва да се подаде искрата- за да има време горивната смес да се възпламени изцяло. При празни обороти ъгъла трябва да е минимален. При принудителен празен ход има режим за възпламеняване дори и след г.м.т.
По отношение на графиката- амплитудата трябва да е еднаква, а не променлива. Де факто датчика брои зъбите на зъбното колело и няма причина, освен някакъв дефект, да ги брои по различен начин, при условие, че те са еднакви. Разстоянието между зъбите и датчика, трябва да е постоянно и строго фиксирано, при промяната му се променя силата на магнитното поле, което въздейства върху датчика и от там изкривяването на сигнала.
По отношение на сондата- това е втората нова, би трябвало според цената и оргинална сонда на Бош, която засичам в рамките на две седмици да е дефектна. Първата от време на време даваше отрицателни стойности и ламбда контрола изключваше, тази дава някакви безумни стойности, иначе и двете превключваха много добре и може спокойно да кажеш, че са изправни, ако не ги засечеш.
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани