Проблем с геометрия Е36
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
Проблем с геометрия Е36
Привет на всички!
Надявам се на препатили вече колеги да помогнат със съвет, че май попадам в задънена улица.
Историята:
Сменено е всичко по предницата заедно с амортисьорите, в момента е с тампони с изместен център, който нещо май са "поомекнали" след 3000 км
.
Ляво колело е с около 1 градус по-голям камбър и е изместено в сравнение с дясно с 9 мм назад.
Рейката мисля, че има луфт - на студен двигател няма хлабавини но на топъл сякаш леко играе.
Какво направих досега:
На реглаж настроих окачването като за М версия, понеже съм с -40 мм Айбах Спорт отпред и отзад. Помолих да ми затворят предница и задница до допустимите максимуми за М версия /Опцията за М окачване даже беше по-екстремнта
затова направих М версия/
Какво се получи:
При движение колата поема леко наляво или дясно с увличане на волана. На висока скорост поема и надясно и наляво произволно при дори съвсем леки неравности. Усещането се все едно колата постоянно се усуква и задницата иска да ме изпревари.
Ще се радвам на компетентен съвет от всякакво естество с изкщючение на "смени колата"
Надявам се на препатили вече колеги да помогнат със съвет, че май попадам в задънена улица.
Историята:
Сменено е всичко по предницата заедно с амортисьорите, в момента е с тампони с изместен център, който нещо май са "поомекнали" след 3000 км

Ляво колело е с около 1 градус по-голям камбър и е изместено в сравнение с дясно с 9 мм назад.
Рейката мисля, че има луфт - на студен двигател няма хлабавини но на топъл сякаш леко играе.
Какво направих досега:
На реглаж настроих окачването като за М версия, понеже съм с -40 мм Айбах Спорт отпред и отзад. Помолих да ми затворят предница и задница до допустимите максимуми за М версия /Опцията за М окачване даже беше по-екстремнта

Какво се получи:
При движение колата поема леко наляво или дясно с увличане на волана. На висока скорост поема и надясно и наляво произволно при дори съвсем леки неравности. Усещането се все едно колата постоянно се усуква и задницата иска да ме изпревари.
Ще се радвам на компетентен съвет от всякакво естество с изкщючение на "смени колата"

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Проблем с геометрия Е36
Значи... дай да говорим в стойности. Ако имаш разпечатка от реглажа ще е добре да я сложиш тука и да гледаме.
Първо - напречния наклон единия казваш, че е с 1deg по-голям от другия. Това лесно се коригира (само че в посока "-" за другото колело) с подлагане на шайби между амортисьора и шенкела. Ако обаче тоя камбър е прекалено голям няма как да го изправиш. Там говорим за поддало бомбе или нещо друго.
Това изместване на колелото назад се нарича надлъжен наклон и не се мери в мм., а в градуси. Ти предполагам го измерваш спрямо разстоянието на двете гуми до калниците, което не е много меродавно, понеже винаги може някой панел да е мръднал. Затова гледаш там градусите как са и ако са ок го изключваш като проблем.
Сподели сходимостта колко сте я направили. Фабрично за не-М окачване е ~+2мм обща, т.е. по +1мм на колело. Повече от това не виждам да ти трябва, независимо с какви амортисьори и пружини си (освен ако нямаш някакви адски напречни наклони, които пак никому не са нужни).
И не на последно място - с какви гуми си? Стари, нови, проверявани за кривини и радиално биене... Джантите също, + дали са с точния централен отвор (от това най-често се появява биене във волана, ама знае ли човек...).
Ъпдейтни с цифри и ще размишляваме
Първо - напречния наклон единия казваш, че е с 1deg по-голям от другия. Това лесно се коригира (само че в посока "-" за другото колело) с подлагане на шайби между амортисьора и шенкела. Ако обаче тоя камбър е прекалено голям няма как да го изправиш. Там говорим за поддало бомбе или нещо друго.
Това изместване на колелото назад се нарича надлъжен наклон и не се мери в мм., а в градуси. Ти предполагам го измерваш спрямо разстоянието на двете гуми до калниците, което не е много меродавно, понеже винаги може някой панел да е мръднал. Затова гледаш там градусите как са и ако са ок го изключваш като проблем.
Сподели сходимостта колко сте я направили. Фабрично за не-М окачване е ~+2мм обща, т.е. по +1мм на колело. Повече от това не виждам да ти трябва, независимо с какви амортисьори и пружини си (освен ако нямаш някакви адски напречни наклони, които пак никому не са нужни).
И не на последно място - с какви гуми си? Стари, нови, проверявани за кривини и радиално биене... Джантите също, + дали са с точния централен отвор (от това най-често се появява биене във волана, ама знае ли човек...).
Ъпдейтни с цифри и ще размишляваме

- u`F`o
- ентусиаст
-
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем с геометрия Е36
Пусни цифри...
Re: Проблем с геометрия Е36
Ето, това е последната разпечатка:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Проблем с геометрия Е36
Ами те много неща не са измерили, така че не дава много информация разпечатката. Не знам как си разбрал, че лявото колело е по-назад, но ако е така наистина, провери да не е крив носача. Ако имаше "Надлъжен наклон" и "Ъгъл на шенкелния болт" щеше да е малко по-полезно.
- Cosworth
- ентусиаст
-
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: Проблем с геометрия Е36
Със по нормален близо до стандартния амортесьо няма как да имаш над -2 градуса наклон отпред, едното колело е -0.8...
Имаш нещо изкривено отпред в ляво не виждаш ли ? тя при този наклон е видимо наклонена спрямо дясната...
Най-вероятно амортесьора е изкривен нещо, шенкела трудно но все пак... тампона горе и бомбето...
Имаш нещо изкривено отпред в ляво не виждаш ли ? тя при този наклон е видимо наклонена спрямо дясната...
Най-вероятно амортесьора е изкривен нещо, шенкела трудно но все пак... тампона горе и бомбето...
Re: Проблем с геометрия Е36
Днес гледах отдолу. Левия тампон с изместен център не е хоризонтален а седи 3-4 мм надолъ, докато десния е точно хоризонтален. В този случай носача "виси" надоу, но не съм сигурен дали това би било само причина. Другото което е бомбетата и двете имат леко напукано точно в основата. Това може ли да говори за проблем със заварките или е само проблем с монтажния силикон или каквото и да е. Мисля за разпънка, но не знам дали ще ми свърши работа в моя случай.
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани