TPS (дроселова клапа) проблем
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
TPS (дроселова клапа) проблем
Колеги, изчетох всичко из форума по този въпрос и разбрах, че при замерване на лявото и средното крачета трябва да е 1000 +- 250 ома на затворена клапа(празен ход) и около 4000 и нагоре при отворена клапа. При мен на праен ход са 1350 ома и могат да паднат при развиване само до1340 ома, а при отворена 4990 ома. Въпроса ми е това нормално ли е и може ли да разглобя TPS-a (ако някои е разглобявал да сподели дали има ефект) или да си търся нов направо. Проблема е нестабилен празен ход на М40В18 при загрял мотор, а в двичение всичко е наред върви та се къса. Благодаря Ви предварително. 

Dido75ts
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: TPS (дроселова клапа) проблем
Моя TPS е приблизително с същите параметри,нямам проблеми с оборотите. И да го свалиш нищо неможе да се направи,търси проблема другаде.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: TPS (дроселова клапа) проблем
Не е там ключа за палатката, стъпковия мотор виж.
only rear wheel drive
Re: TPS (дроселова клапа) проблем
Колеги точно там се оказа проблема! Смених си ТПС-а, отчитането му е в границите на нормалното вече и мотора се кротна на празен ход. Без да препатква в задното гирне и стабилна табота на мотора. Благодаря Ви за мненията.



Dido75ts
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: TPS (дроселова клапа) проблем
А гуменото маншонче на буксата сваля ли го? Много често се късат кабелчетата там,като го разбуташ и се оправя за известно време...
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: TPS (дроселова клапа) проблем
колега ще споделиш ли новият какви стойности дава ако може във волтове(мери се с включен датчик и на контакт, зад маншончето) и в омове. че моя са мъча да го регулирам 


- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: TPS (дроселова клапа) проблем
като махнем металните втулки можем да завъртим целия датчик на няколко градуса спрямо дросела
байганьовщината край няма....

байганьовщината край няма....

- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: TPS (дроселова клапа) проблем
Искаш да кажеш, че караш без тея металните втулки?
Верно си е байганьовщина
те тея втукли държат корпуса на датчика затворен, онея пластмасовите зъбчета никва работа не вършат.


- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: TPS (дроселова клапа) проблем
CTORH написа:Искаш да кажеш, че караш без тея металните втулки?Верно си е байганьовщина
те тея втукли държат корпуса на датчика затворен, онея пластмасовите зъбчета никва работа не вършат.
шайбичките на болтчетата обхващат всичко добре

питам за настройката щото като я направя на 1000 ома при затворена клапа и не мога да си викам дисгностиката на таблото с натискане на 5 пъти педала на гаста, тва значи че компютъра не възприема пълното отваряне на дросела или жилото ми не опъва както трябва
а в книжките пише 1000+-200 ома
ТПС трябва да дава 0,5V при затворена клапа, и 4,2V при докрая отворена клапа! Официален източник на информация - DIS

- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: TPS (дроселова клапа) проблем
mihal написа:CTORH написа:Искаш да кажеш, че караш без тея металните втулки?Верно си е байганьовщина
те тея втукли държат корпуса на датчика затворен, онея пластмасовите зъбчета никва работа не вършат.
шайбичките на болтчетата обхващат всичко добреи се стяга плътно
питам за настройката щото като я направя на 1000 ома при затворена клапа и не мога да си викам дисгностиката на таблото с натискане на 5 пъти педала на гаста, тва значи че компютъра не възприема пълното отваряне на дросела или жилото ми не опъва както трябва
а в книжките пише 1000+-200 ома
p.s.
ТПС трябва да дава 0,5V при затворена клапа, и 4,2V при докрая отворена клапа! Официален източник на информация - DIS

- Don_Mandragon
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: Стара Загора/София
- Кара: M40B18 '93
Re: TPS (дроселова клапа) проблем
Заинтригува ме с тоя ТПС. Не съм предполагал, че може да е от него при положение, че на мерене е уж здрав. От доста време и аз имам проблем с оборотите на празен ход само при загрял мотор и само когато НЕ се движа. Тоя ТПС съм го свалял 2 пъти да го чистя и меря. При мен е 1100ома, ама да взема да го заменя и аз ли? Може да уцеля и аз проблема..., или да го заменя с един делител от резистори 1,1к-3к за тест.
- grudev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 440
- Регистриран на: 25.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E90 M-Sport
- Детайли за колата: 320D sapphire black
Re: TPS (дроселова клапа) проблем
Колега, моля те за инфо кое точно смени.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=13&fg=15
1 или 2 ? или и двете :0
Информацията ще ми е полезна, защото и аз имам същия проблем.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=13&fg=15
1 или 2 ? или и двете :0
Информацията ще ми е полезна, защото и аз имам същия проблем.
Drift machine ....
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани