TPS (дроселова клапа) проблем

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 20.07.2008

TPS (дроселова клапа) проблем

Мнение от dido75ts » 25 Ное 2010, 22:11

Колеги, изчетох всичко из форума по този въпрос и разбрах, че при замерване на лявото и средното крачета трябва да е 1000 +- 250 ома на затворена клапа(празен ход) и около 4000 и нагоре при отворена клапа. При мен на праен ход са 1350 ома и могат да паднат при развиване само до1340 ома, а при отворена 4990 ома. Въпроса ми е това нормално ли е и може ли да разглобя TPS-a (ако някои е разглобявал да сподели дали има ефект) или да си търся нов направо. Проблема е нестабилен празен ход на М40В18 при загрял мотор, а в двичение всичко е наред върви та се къса. Благодаря Ви предварително. :bchug:
Dido75ts

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: TPS (дроселова клапа) проблем

Мнение от ~Мишо~ » 26 Ное 2010, 20:17

Моя TPS е приблизително с същите параметри,нямам проблеми с оборотите. И да го свалиш нищо неможе да се направи,търси проблема другаде.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: TPS (дроселова клапа) проблем

Мнение от michev » 27 Ное 2010, 0:56

Не е там ключа за палатката, стъпковия мотор виж.
only rear wheel drive

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 20.07.2008

Re: TPS (дроселова клапа) проблем

Мнение от dido75ts » 28 Ное 2010, 16:39

Колеги точно там се оказа проблема! Смених си ТПС-а, отчитането му е в границите на нормалното вече и мотора се кротна на празен ход. Без да препатква в задното гирне и стабилна табота на мотора. Благодаря Ви за мненията. :bchug: :bchug:
Dido75ts

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: TPS (дроселова клапа) проблем

Мнение от ~Мишо~ » 29 Ное 2010, 10:07

А гуменото маншонче на буксата сваля ли го? Много често се късат кабелчетата там,като го разбуташ и се оправя за известно време...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re: TPS (дроселова клапа) проблем

Мнение от mihal » 21 Мар 2012, 21:31

колега ще споделиш ли новият какви стойности дава ако може във волтове(мери се с включен датчик и на контакт, зад маншончето) и в омове. че моя са мъча да го регулирам :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: TPS (дроселова клапа) проблем

Мнение от CTORH » 21 Мар 2012, 23:39

Как ги регулирате тея ТПС-и бе колеги? :dunno:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re: TPS (дроселова клапа) проблем

Мнение от mihal » 22 Мар 2012, 0:44

като махнем металните втулки можем да завъртим целия датчик на няколко градуса спрямо дросела :mhihi:
байганьовщината край няма....
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: TPS (дроселова клапа) проблем

Мнение от CTORH » 22 Мар 2012, 10:17

Искаш да кажеш, че караш без тея металните втулки? :shock: Верно си е байганьовщина :mhihi: те тея втукли държат корпуса на датчика затворен, онея пластмасовите зъбчета никва работа не вършат.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re: TPS (дроселова клапа) проблем

Мнение от mihal » 22 Мар 2012, 10:24

CTORH написа:Искаш да кажеш, че караш без тея металните втулки? :shock: Верно си е байганьовщина :mhihi: те тея втукли държат корпуса на датчика затворен, онея пластмасовите зъбчета никва работа не вършат.

шайбичките на болтчетата обхващат всичко добре :) и се стяга плътно


питам за настройката щото като я направя на 1000 ома при затворена клапа и не мога да си викам дисгностиката на таблото с натискане на 5 пъти педала на гаста, тва значи че компютъра не възприема пълното отваряне на дросела или жилото ми не опъва както трябва
а в книжките пише 1000+-200 ома


ТПС трябва да дава 0,5V при затворена клапа, и 4,2V при докрая отворена клапа! Официален източник на информация - DIS
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re: TPS (дроселова клапа) проблем

Мнение от mihal » 21 Апр 2012, 13:23

mihal написа:
CTORH написа:Искаш да кажеш, че караш без тея металните втулки? :shock: Верно си е байганьовщина :mhihi: те тея втукли държат корпуса на датчика затворен, онея пластмасовите зъбчета никва работа не вършат.

шайбичките на болтчетата обхващат всичко добре :) и се стяга плътно


питам за настройката щото като я направя на 1000 ома при затворена клапа и не мога да си викам дисгностиката на таблото с натискане на 5 пъти педала на гаста, тва значи че компютъра не възприема пълното отваряне на дросела или жилото ми не опъва както трябва
а в книжките пише 1000+-200 ома

p.s.
ТПС трябва да дава 0,5V при затворена клапа, и 4,2V при докрая отворена клапа! Официален източник на информация - DIS
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: Стара Загора/София
Кара: M40B18 '93

Re: TPS (дроселова клапа) проблем

Мнение от Don_Mandragon » 07 Май 2012, 16:55

Заинтригува ме с тоя ТПС. Не съм предполагал, че може да е от него при положение, че на мерене е уж здрав. От доста време и аз имам проблем с оборотите на празен ход само при загрял мотор и само когато НЕ се движа. Тоя ТПС съм го свалял 2 пъти да го чистя и меря. При мен е 1100ома, ама да взема да го заменя и аз ли? Може да уцеля и аз проблема..., или да го заменя с един делител от резистори 1,1к-3к за тест.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 440
Регистриран на: 25.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E90 M-Sport
Детайли за колата: 320D sapphire black

Re: TPS (дроселова клапа) проблем

Мнение от grudev » 14 Юли 2013, 23:00

Колега, моля те за инфо кое точно смени.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=13&fg=15

1 или 2 ? или и двете :0

Информацията ще ми е полезна, защото и аз имам същия проблем.
Drift machine ....

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook