Как се прави центровка на М41
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Как се прави центровка на М41
Здравейте колеги, от извесно време ме тормози ТДС-а и само ядове ми дава, то не бе забил клапан на ГНП то не протече отново помпата като лейка, после при монтажа на помпата взех че не и уцелих дупката на зъбното колело и тъпата шпонка нали е на полумесец влязла на 1мм до процепа и спуках колелото.
Как да е свалихме ангренажния капак сменихме колелото, презацепихме веригите помпата вала, всичко го прави един приятел, щото аз не съм го правил до сега и само гледам и помагам.
Да ама колата почна да пали много трудно върти по 20-30 оборота докато запали.
На всичкото отгоре докато и въртиме помпата да я центроваме духна един вятър и едно парцалче полетя и се заби в колектора на първи цилиндър
направо ми прималя, шибания парцал успя да покриви клапан и сега и глава трябва да свалям.
Луд станах с тая ТДС-ка в последния месец.
Моля хората които знаят как точно се прави центровката на ангренажа при положение че всичко е сваляно да опише подробно.
Това което знам аз е:
Слага се коляновия вал на белег долу при стартера в дупката,
Разпределителния вал се нагласява с един специален инструмент на горна мъртва точка на 1ви цилиндър.
Но за помпата как точно се прави не съм много сигурен, защото момчето което ми помага казва че се броят 12зъба на веригата от коляновия вал и имало някакъв белег на колелеото и там трябвало да е.
Друг мой приятел ми каза, че помпата имала някакъв болт сервизен който се развивал и там се навивал някаквъв инструмент с който се фиксирала помпата в положение за центровка спрямо ГМТ на 1ви цилиндър.
И сега кое е вярното?
Мотора е с нови вериги на 20000км. са и от както съм ги сменил а и преди това си работи твърдо спрямо други ТДС-и които съм чувал.
Направо ме е срам като спра на някой светофар трака като 124-ка 200д.
Понеже имам две помпи и с двете тряка така.
А и дайте някакъв акъл как да изкарам замазаната шпонка от остана на втората помпа?
Подкарах я с секача лекичко, но понеже е мека и се изрязва и неще и неще да излезне
Ей само ядове тия дни, те хората казват че по тия празници човек нетрябва да работи, че работата не спори, ама на...
Как да е свалихме ангренажния капак сменихме колелото, презацепихме веригите помпата вала, всичко го прави един приятел, щото аз не съм го правил до сега и само гледам и помагам.
Да ама колата почна да пали много трудно върти по 20-30 оборота докато запали.
На всичкото отгоре докато и въртиме помпата да я центроваме духна един вятър и едно парцалче полетя и се заби в колектора на първи цилиндър

Луд станах с тая ТДС-ка в последния месец.
Моля хората които знаят как точно се прави центровката на ангренажа при положение че всичко е сваляно да опише подробно.
Това което знам аз е:
Слага се коляновия вал на белег долу при стартера в дупката,
Разпределителния вал се нагласява с един специален инструмент на горна мъртва точка на 1ви цилиндър.
Но за помпата как точно се прави не съм много сигурен, защото момчето което ми помага казва че се броят 12зъба на веригата от коляновия вал и имало някакъв белег на колелеото и там трябвало да е.
Друг мой приятел ми каза, че помпата имала някакъв болт сервизен който се развивал и там се навивал някаквъв инструмент с който се фиксирала помпата в положение за центровка спрямо ГМТ на 1ви цилиндър.
И сега кое е вярното?
Мотора е с нови вериги на 20000км. са и от както съм ги сменил а и преди това си работи твърдо спрямо други ТДС-и които съм чувал.
Направо ме е срам като спра на някой светофар трака като 124-ка 200д.
Понеже имам две помпи и с двете тряка така.
А и дайте някакъв акъл как да изкарам замазаната шпонка от остана на втората помпа?
Подкарах я с секача лекичко, но понеже е мека и се изрязва и неще и неще да излезне




Ей само ядове тия дни, те хората казват че по тия празници човек нетрябва да работи, че работата не спори, ама на...

Re: Как се прави центровка на М41
То манджа с грозде е станала , как да е. Първо ангренажните вериги поставя се естествено вътрешната първо ( между гно и разп. вал ) и тя си седи там , няма белези. После се слага външната ( между гнп и кол. вал ) и тя вече си има белязани звена , които трябва да застанат срещу сътветните белязки на зъбното колело на кол. вал и на зъбното на гнп , на което има означено с цифри ( 4 и 6 ) за 4-цилиндров и 6-цилиндров мотор , естествено поставяте така веригата че да сочи на цифрата 4 като вече е поставена долу на колелото на застопорения кол. вал на белязката. Ето снимка ( описано е и как да центровате и разпр. вал най-накрая тъй като се фиксира от конусна гайка ) :
След цялата таз процедура сте си осигурили правилно центроване на газоразпределението и правилно положение на шпонковия канал , който е върху зъбното колело на гнп.
Следваща процедура е центровка момента на впръскване на гнп , което се прави при поставена вече помпа . Трябва такова приспособление ( индикаторен часовник и присъединителен елемент с ос ) , ето и снимка :
След като сте прикрепили тоз инструмент се прави центровката на момента на впръскване като се върти гнп около остта си чрез разхлабване и последващо затягане на двете гайки , които прикрепят гнп към ангренажния корпус . Ето и процедурата , на руски ( ама онлайн тис вече не бачка , от бмв са го спрели , сори ) :
Това е тъй наречената статична центровка и е единствения правилен начин за фиксиране на гнп в коректното положение на момент на впръскване .
Успех.
След цялата таз процедура сте си осигурили правилно центроване на газоразпределението и правилно положение на шпонковия канал , който е върху зъбното колело на гнп.
Следваща процедура е центровка момента на впръскване на гнп , което се прави при поставена вече помпа . Трябва такова приспособление ( индикаторен часовник и присъединителен елемент с ос ) , ето и снимка :
След като сте прикрепили тоз инструмент се прави центровката на момента на впръскване като се върти гнп около остта си чрез разхлабване и последващо затягане на двете гайки , които прикрепят гнп към ангренажния корпус . Ето и процедурата , на руски ( ама онлайн тис вече не бачка , от бмв са го спрели , сори ) :
Това е тъй наречената статична центровка и е единствения правилен начин за фиксиране на гнп в коректното положение на момент на впръскване .
Успех.

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Как се прави центровка на М41
Имаш ли инструментите за блокировка?
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Как се прави центровка на М41
~Мишо~ написа:Имаш ли инструментите за блокировка?
Не, ползвааме за коляновия вал един шестограм и го целиме на око на средата.
Горе на разпределителния вал ползваме една пласмаса изрязана по шаблон за правилното положение на вала.

- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Как се прави центровка на М41
vld написа:~Мишо~ написа:Имаш ли инструментите за блокировка?
Не, ползвааме за коляновия вал един шестограм и го целиме на око на средата.
Горе на разпределителния вал ползваме една пласмаса изрязана по шаблон за правилното положение на вала.
Имам инструментите, ако ти трябват ще се разберем.

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Как се прави центровка на М41
Здравейте колеги, да ви напиша какво става, цирка е голям
Мотора беше зацепен едно към гьотере, ама буквално, белезите на веригата изобщо не са гледани, те по принцип са 12 зъба от единия белег до другия, е моята беше зацепена на 11 и на всичкото отгоре колелото на помпата беше на белега за 6 цилиндрово вместо на белега за 4, което прави има няма 5-6 зъба разлика на помпата спрямо правилната центровка
Баси работата, то това човек докато не си свърши сам работата явно неможе да стане като хората....
Добре, че тука има свестни момчета да помагате, има и колеги които не са писали в темата, но много ми помогнаха по телефона.
Днес или утре чакам да стане готова главата и почвам да събирам, накрая ще напиша как са се равили нещата и дали съм свършил добре работата.

Мотора беше зацепен едно към гьотере, ама буквално, белезите на веригата изобщо не са гледани, те по принцип са 12 зъба от единия белег до другия, е моята беше зацепена на 11 и на всичкото отгоре колелото на помпата беше на белега за 6 цилиндрово вместо на белега за 4, което прави има няма 5-6 зъба разлика на помпата спрямо правилната центровка

Баси работата, то това човек докато не си свърши сам работата явно неможе да стане като хората....
Добре, че тука има свестни момчета да помагате, има и колеги които не са писали в темата, но много ми помогнаха по телефона.
Днес или утре чакам да стане готова главата и почвам да събирам, накрая ще напиша как са се равили нещата и дали съм свършил добре работата.

- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Как се прави центровка на М41
vld написа:...Баси работата, то това човек докато не си свърши сам работата явно неможе да стане като хората...
В това съм се убедил отдавна, дано проблемите вече са зад теб...

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Re: Как се прави центровка на М41
Колега vld , радвам се че си поел по правилната посока свързана със зацепването на ангренаж и други . Само не мога да си обясня как ги правите тия ниски разходи на гориво в Софето със объркани отвсякъде центровки
. Има и един друг колега дето прави още по-ниски разходи да не би неговата верига на 10-тото звено да е зацепено и белязката на 8 цилиндрово
. Не знам . Бях писал в една тема ( то не че не се знае от време оно , ама много хора не го спазват ) какво е редно да се напшрави на един мотор тдс , от проверка газоразпределение до единствената правилна центровка момент на впръскване на гнп . Та нормално да се получават аномалии щото в бг се действа на принципа на "белязката"
.



- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Как се прави центровка на М41
E тя тая центровка беше направена в деня в който сменявах опъстена на помпата и сцепих колелото.
Преди това незнам дали е била толкова изместена, по скоро не, защото колата палеше хубаво, но работеше много твърдо.
За разхода който съм писал по темите можеш да си сигурен, че е точно такъв, защото нямам никаква изгода да пиша нереални цифри.
Надявам се сега да спадне още малко под психологическата граница от 8л. за тдс в софия
това е най ниския разход който съм засичал в града, средно е около 8.5л.
Извън 5.2 по надолу несъм свалял.
Преди това незнам дали е била толкова изместена, по скоро не, защото колата палеше хубаво, но работеше много твърдо.
За разхода който съм писал по темите можеш да си сигурен, че е точно такъв, защото нямам никаква изгода да пиша нереални цифри.
Надявам се сега да спадне още малко под психологическата граница от 8л. за тдс в софия

Извън 5.2 по надолу несъм свалял.

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Как се прави центровка на М41
Така, да напиша продължение в положителна посока.
Събрах я, центровката я направих с специализирани инструменти за целта, което включва един щифт с външен диаметър 12мм и вътрешен 6мм, щифта влиза много плътно като се законтри маховика и изобщо няма никакъв ход на никъде
Инструмента за зацепване на разпределителния вал е толкова плътен, че е нужно леко почукване с дървено трупче или пластмасов чук за да влезне докрай и да блокира вала в правилното положение.
Явно за да стане както трябва си трябват инструменти, на око нестава.
Мотора сега работи много добре плавно и тихо, остана ми само да сменя вилката и болта на който лагерува тя на обтяжния механизъм на пистовия ремък.Моята е токова износена,че като я размърдам с ръка хлопа направо, има поне 2мм луфт спрямо оста на болта.
Амортесьорчето ми е много омекнало, като натисна с пъст ремъка и спокойно го сгъвам колкото си поискам
От там имам едно много неприятно дрънчене и тия дни мисля да го ликвидирам като подменя всичко с ново.
Относно центровката на помпата, сложил съм я в положение почти насредата, а горивото е 2.7мг.
Отначало я бях завъртял леко на предварение и колата палеше с повечко обороти, няколко пъти я побутвах към мотора по малко докато започна да пали относително добре когато е студена, казвам относително добре защото прави един два оборота докато запали като е студена и 2-3 понякога 3-4 обороти докато е топла, а преди в супер дизел я бяха направили да пали от половин оборот като е студена.
Преди горивото беше на 3.9мг.
Сега покарах така една седмица и съм минал малко над 200км. и мисля да и вдигна малко порцията на горивото, защото така на 2.7мг. е много удушена въпреки това, че е с чип колата почти не пуши дори при пълна газ
Разхода още не съм го засекъл точно но в тия 200км. е някъде между 8 и 9 при положение че през ден е работила по час час и нещо на място докато и променям центровката.Итересно ми е играли ли сте си с порцията гориво и имали отношение тя спрямо по добрия старт на мотора?
Има логика да е по добър старта когато е повече горивото, но още несъм експериментирал
Интересното е, че борда показва доста по реален разход без никаква корекция с такава порция 2.7мг.
Бях писал в една тема, че след чипване почва да показва с много голямо отклонение надолу.
Събрах я, центровката я направих с специализирани инструменти за целта, което включва един щифт с външен диаметър 12мм и вътрешен 6мм, щифта влиза много плътно като се законтри маховика и изобщо няма никакъв ход на никъде

Инструмента за зацепване на разпределителния вал е толкова плътен, че е нужно леко почукване с дървено трупче или пластмасов чук за да влезне докрай и да блокира вала в правилното положение.
Явно за да стане както трябва си трябват инструменти, на око нестава.
Мотора сега работи много добре плавно и тихо, остана ми само да сменя вилката и болта на който лагерува тя на обтяжния механизъм на пистовия ремък.Моята е токова износена,че като я размърдам с ръка хлопа направо, има поне 2мм луфт спрямо оста на болта.
Амортесьорчето ми е много омекнало, като натисна с пъст ремъка и спокойно го сгъвам колкото си поискам

От там имам едно много неприятно дрънчене и тия дни мисля да го ликвидирам като подменя всичко с ново.
Относно центровката на помпата, сложил съм я в положение почти насредата, а горивото е 2.7мг.
Отначало я бях завъртял леко на предварение и колата палеше с повечко обороти, няколко пъти я побутвах към мотора по малко докато започна да пали относително добре когато е студена, казвам относително добре защото прави един два оборота докато запали като е студена и 2-3 понякога 3-4 обороти докато е топла, а преди в супер дизел я бяха направили да пали от половин оборот като е студена.
Преди горивото беше на 3.9мг.
Сега покарах така една седмица и съм минал малко над 200км. и мисля да и вдигна малко порцията на горивото, защото така на 2.7мг. е много удушена въпреки това, че е с чип колата почти не пуши дори при пълна газ

Разхода още не съм го засекъл точно но в тия 200км. е някъде между 8 и 9 при положение че през ден е работила по час час и нещо на място докато и променям центровката.Итересно ми е играли ли сте си с порцията гориво и имали отношение тя спрямо по добрия старт на мотора?
Има логика да е по добър старта когато е повече горивото, но още несъм експериментирал

Интересното е, че борда показва доста по реален разход без никаква корекция с такава порция 2.7мг.
Бях писал в една тема, че след чипване почва да показва с много голямо отклонение надолу.

- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Как се прави центровка на М41
Специално на амортисьорчето му долей масло, вярвам че това ще е достатъчно, то устройството му не е кой знае колко сложно...
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- mgate
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 380
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: бургас
- Кара: 318тдс комби
Re: Как се прави центровка на М41
~Мишо~ написа:Специално на амортисьорчето му долей масло, вярвам че това ще е достатъчно, то устройството му не е кой знае колко сложно...
мдааа... става ,но зависи от самото състояние на амортисьорчето ,втулките например
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Как се прави центровка на М41
Пълнил съм го пет пъти, просто е много меко и втулките са разбити много, не си знае годините и службата това амортесьорче, от старото ми комби е 


- mgate
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 380
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: бургас
- Кара: 318тдс комби
Re: Как се прави центровка на М41
ами сега ти пожелавам много без-аварийни километри и много да те радва



14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани