Вентилатора на парното спира!

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1993
Регистриран на: 12.09.2003
Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
Пол: Мъж
Кара: 98' e36 318i
Мечтае да кара: e36 ///M3
Детайли за колата: M43B18

Re: Вентилатора на парното спира!

Мнение от BMWMHartge » 13 Апр 2013, 12:15

ivopicha написа:В сряда свалях моя таралеж и му презапоявах спойките на транзисторите. Като го закачих отново си въртеше. После по едно време беше спрял. После пак тръгна. Или не е от спойките или съм толкова смотан, че не мога да ги запоя както трябва.Махнах стария припой, сложих нов, както пише колега в темата за ремонта- калаено- оловен и пак спира. Ще намеря от някъде контактен спрей и ще напръскам буксата, която между другото влиза доста плътно. Ще отворя е вентилатора да видя как е работата там, ще напръскам с контактен.Ще видя четките и ако има нужда ще ги сменя. Накрая ще взема да сменя тези два транзистора и ако не стане - нов таралеж.
Колега @ BMWMHartge, някъде бях чел, че когато си мени оборотите или остава да работи след спиране от панела проблема бил от управлението (дигиталното табло). Сменя се един кондензатор (по спомен мисля че беше 47 микрофарада) и работата се оправяла.

Да, чувал съм и аз нещо такова, нека някой, който е по наясно да сподели.
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Вентилатора на парното спира!

Мнение от metodi80 » 14 Апр 2013, 0:55

BMWMHartge написа:
ivopicha написа:В сряда свалях моя таралеж и му презапоявах спойките на транзисторите. Като го закачих отново си въртеше. После по едно време беше спрял. После пак тръгна. Или не е от спойките или съм толкова смотан, че не мога да ги запоя както трябва.Махнах стария припой, сложих нов, както пише колега в темата за ремонта- калаено- оловен и пак спира. Ще намеря от някъде контактен спрей и ще напръскам буксата, която между другото влиза доста плътно. Ще отворя е вентилатора да видя как е работата там, ще напръскам с контактен.Ще видя четките и ако има нужда ще ги сменя. Накрая ще взема да сменя тези два транзистора и ако не стане - нов таралеж.
Колега @ BMWMHartge, някъде бях чел, че когато си мени оборотите или остава да работи след спиране от панела проблема бил от управлението (дигиталното табло). Сменя се един кондензатор (по спомен мисля че беше 47 микрофарада) и работата се оправяла.

Да, чувал съм и аз нещо такова, нека някой, който е по наясно да сподели.


Момчета има цяла тема със снимки ... огледайте и ще видите ....

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 25.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 1.8IS

Re: Вентилатора на парното спира!

Мнение от koleca » 15 Май 2013, 13:01

Колеги аз съм с компакт от 1995.г с клима. При мен перката на парното работи само на 4-та степен на другите от време на време се чуват някакви звуци но в никакъв случай не се завърта. Дали и при мен проблема е в този таралеж?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Вентилатора на парното спира!

Мнение от vld » 16 Май 2013, 9:54

koleca написа:Колеги аз съм с компакт от 1995.г с клима. При мен перката на парното работи само на 4-та степен на другите от време на време се чуват някакви звуци но в никакъв случай не се завърта. Дали и при мен проблема е в този таралеж?

При теб е резистор, не е таралеж, има опция за поправка, може и да го смениш с друг както ти е по лесно.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 25.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 1.8IS

Re: Вентилатора на парното спира!

Мнение от koleca » 06 Юни 2013, 16:26

Къде мога да го открия резистора? Възможно ли е да е в кутията с бушоните и релетата под предния капак защото от кутията стърчат няколко кабела на които има закачена малка платка с размерите на половин кутия за цигари... с бобинка и няколко елемента, а от предишния собственик който е пълен ... да не влизам в подробности какво знам че е имал проблем с перката и да не даде 30 лева някакъв комшия му привързал същото нещо от голф 3. Предполагам олицетворявам същия резистор побългарен от гоУфУ.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Вентилатора на парното спира!

Мнение от vld » 07 Юни 2013, 13:39

koleca написа:Къде мога да го открия резистора? Възможно ли е да е в кутията с бушоните и релетата под предния капак защото от кутията стърчат няколко кабела на които има закачена малка платка с размерите на половин кутия за цигари... с бобинка и няколко елемента, а от предишния собственик който е пълен ... да не влизам в подробности какво знам че е имал проблем с перката и да не даде 30 лева някакъв комшия му привързал същото нещо от голф 3. Предполагам олицетворявам същия резистор побългарен от гоУфУ.

Не е там.
Резистора е на прасето на парното само че не помня от коя страна беше.
Свали кората над педалите и огледай дали ще го видиш, в него влиза букса с няколко доста дебели кабела.
Ако не е там е от другата страна.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Вентилатора на парното спира!

Мнение от oci » 07 Юни 2013, 21:24

vld написа:
koleca написа:Къде мога да го открия резистора? Възможно ли е да е в кутията с бушоните и релетата под предния капак защото от кутията стърчат няколко кабела на които има закачена малка платка с размерите на половин кутия за цигари... с бобинка и няколко елемента, а от предишния собственик който е пълен ... да не влизам в подробности какво знам че е имал проблем с перката и да не даде 30 лева някакъв комшия му привързал същото нещо от голф 3. Предполагам олицетворявам същия резистор побългарен от гоУфУ.

Не е там.
Резистора е на прасето на парното само че не помня от коя страна беше.
Свали кората над педалите и огледай дали ще го видиш, в него влиза букса с няколко доста дебели кабела.
Ако не е там е от другата страна.


Точно там е като свалиш кората под волана и после се маха въздуховода за краката и зад него е ежко, буксата му е с пет кабела, трапецовидна.

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook