по-твърди спирачки
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
22 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: по-твърди спирачки
Nickelback написа:Аз пък предпочитам спирането да е линейна функция, както си е заложено от БМВ. Повечето японски легени са със силно нелинейни спирачки, което мен по принцип ме дразни... И моето паджеро като за два тона ми изглежда, че спира по-добре от М5-цата, ама не е баш така като се наложи педала да мине по-надолу от 3/4 ...
Голяма приказка каза, че не могло на Е36 спирачките да се подобрятИли имаш в предвид да се направят така нелинейни? Това вече е отделен въпрос...
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Мм те в никъв случай не са нелинейни. Просто педала няма луфт, който обираш и нищо не става. Общо взето за да караш градско нормално да спираш на светофар просто едвам го натискаш или се обесваш на колана

Последна промяна b00st на 22 Май 2013, 19:53, променена общо 1 път
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: по-твърди спирачки
Според мен целта е била всеки един Густав като се качи да може да спира плавно. Не мисля, че този "луфт" в педала се е получил случайно и са го оставили, щото не са се сетили как да го премахнат.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: по-твърди спирачки
Аз по-рано в темата дадох пример с въпросната Алфа, но честно казано не си се представям с подобни спирачки да карам уверено, особено по разни завои и прочие, където да се коригира поведението на колата прецизно. То едва натискаш педала, а тя вече е спряла. Дори ако трябва да се прави сравнение с БМВ от годините на тия Голфове и Алфи, отново няма такава особеност в спирачната система. Карал съм е39 и е46 и спират много, но със същия плавен ход на педала.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: по-твърди спирачки
Не съм сигурен дали тоя "луфт" е луфт
В смисъл, не знам дали говорим за свободен ход на педала или за зоната с минимално изразено спиране...?
Има едно нещо във физиката дето се казва "реакция на опората". В момента на контакт на накладката с диска се поражда тая реакция на опората, чиято стойност расте при повишаване на натиска на накладката върху диска. Съответно придобива крайна стойност, когато накладката блокира въртенето на диска (в най-лошия случай). Тогава реакцията на опората изравнява силата на натиска и приемаме, че сме спрели колелото форевър (макар че може да не сме спрели въобще спрямо пътя
)
За да спрем/забавим въртенето на колелото значение имат много фактори - моментна скорост на движение на автомобила, маса на автомобила, среден диаметър, върху който са разположени накладките, сила на натиск, контактна площ на накладките с колелото. И сигурно куп други, за които не се сещам в момента. Всичките тия параметри оказват пряко влияние върху това колко бързо ще спре автомобила и колко "мъртъв ход" ще има педала (не просто луфт).
Дотук добре, но когато системата не е сметната правилно (нарочно или не) следва странно поведение при определение условия. Примери бол. Ауди Q7, малките мотори - сравнително голямо мастър бутало => голям спирачен натиск. Малки буталца на спирачните апарати (=> голям спирачен натиск) => малка по площ и тънка накладка (това нарочно). Оттук имаме много малък "мъртъв ход" заради големите отношения на площите на мастър буталото и буталата на апаратите. С малко натискане на педала накладките се местят много и лесно и бързо опират в диска. Резулатът - създава впечатление, че спира доста, но изяжда накладките за норматив, заради адския натиск. Лесно "палене" на накладката, лесна загуба качествените параметри на контактната площ. Следва лошо поведение при продължително спиране с голям натиск. И кой печели от това - Ауди разбира се
А колата уж си спира добре като натиснеш малко
Мисълта ми беше, че не бива да бързаме да критикуваме БМВ, че така са си сметнали системата, може пък да е за (наше) добро
Според мен истината е в големите по диаметър вентилирани дискове с големи по площ накладки. Така с един по-малък настиск може да се постигне необходимото спиране
Нищо, че имало то "мъртъв ход" 

Има едно нещо във физиката дето се казва "реакция на опората". В момента на контакт на накладката с диска се поражда тая реакция на опората, чиято стойност расте при повишаване на натиска на накладката върху диска. Съответно придобива крайна стойност, когато накладката блокира въртенето на диска (в най-лошия случай). Тогава реакцията на опората изравнява силата на натиска и приемаме, че сме спрели колелото форевър (макар че може да не сме спрели въобще спрямо пътя

За да спрем/забавим въртенето на колелото значение имат много фактори - моментна скорост на движение на автомобила, маса на автомобила, среден диаметър, върху който са разположени накладките, сила на натиск, контактна площ на накладките с колелото. И сигурно куп други, за които не се сещам в момента. Всичките тия параметри оказват пряко влияние върху това колко бързо ще спре автомобила и колко "мъртъв ход" ще има педала (не просто луфт).
Дотук добре, но когато системата не е сметната правилно (нарочно или не) следва странно поведение при определение условия. Примери бол. Ауди Q7, малките мотори - сравнително голямо мастър бутало => голям спирачен натиск. Малки буталца на спирачните апарати (=> голям спирачен натиск) => малка по площ и тънка накладка (това нарочно). Оттук имаме много малък "мъртъв ход" заради големите отношения на площите на мастър буталото и буталата на апаратите. С малко натискане на педала накладките се местят много и лесно и бързо опират в диска. Резулатът - създава впечатление, че спира доста, но изяжда накладките за норматив, заради адския натиск. Лесно "палене" на накладката, лесна загуба качествените параметри на контактната площ. Следва лошо поведение при продължително спиране с голям натиск. И кой печели от това - Ауди разбира се


Мисълта ми беше, че не бива да бързаме да критикуваме БМВ, че така са си сметнали системата, може пък да е за (наше) добро

Според мен истината е в големите по диаметър вентилирани дискове с големи по площ накладки. Така с един по-малък настиск може да се постигне необходимото спиране


Последна промяна Nickelback на 25 Май 2013, 21:19, променена общо 1 път
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- georgivar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 13.09.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i Touring '96
Re: по-твърди спирачки
При мен вече няма празен ход на педала. Хваща още в началото, но по-леко разбира се. Преди не беше така и си имаше 1-2 сантиметра празен ход.
На голфа също няма празен ход. Разликата с бмв-то е може би по-късия ход на педала като цяло (това при голфа). И оттам усещането за по-твърди и директни спирачки.
Като настройка определно голфовите повече ми харесват. Ще видим колко ще издържат дисковете и накладките на едното и другот. Тъкмо са нови и на двете в момента
На голфа също няма празен ход. Разликата с бмв-то е може би по-късия ход на педала като цяло (това при голфа). И оттам усещането за по-твърди и директни спирачки.
Като настройка определно голфовите повече ми харесват. Ще видим колко ще издържат дисковете и накладките на едното и другот. Тъкмо са нови и на двете в момента

- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: по-твърди спирачки
По принцип на е36 не са чуствителни спирачите, но това не означава че са слаби. Преди карах френски автомобил и спирачките бяха много чувствителни после ми беше малко странно на бмв-то ама се свиква
Ако искаш чуствителни спирачки мисля че сервото със помпата от е39 535и ставаше plug and play .Само после да не останеш без зъби
Иначе предимство на НЕчуствителните спирачки е че "междинната газ"(downshifting) се получава по лесно, защото педала на газта е малко по ниско от нивото на спирачката а идеята е да бъде по високо за да е по лесно да чукнеш газта. И какво се получава натискаме спирачката тя отъва 4-5см и тогава по лесно се заиграва ме с газта защото е по на високо 



- thugmc1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E36coupe320
Re: по-твърди спирачки
Nickelback написа:Аз пък предпочитам спирането да е линейна функция, както си е заложено от БМВ. Повечето японски легени са със силно нелинейни спирачки, което мен по принцип ме дразни... И моето паджеро като за два тона ми изглежда, че спира по-добре от М5-цата, ама не е баш така като се наложи педала да мине по-надолу от 3/4 ...
Голяма приказка каза, че не могло на Е36 спирачките да се подобрятИли имаш в предвид да се направят така нелинейни? Това вече е отделен въпрос...
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
напълно съм съгласен с теб колега
22 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани