Смяна тампони на амортосьор
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- hus0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 7.04.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E91'07 325d
- Мечтае да кара: М3
Смяна тампони на амортосьор
Колеги лесно ли се сменят тампоните на предните амортосьори горе на бомбето. Гледам че отгоре има само 3 болта и един в средата трябва ли да се вади амортосьора за да се смени тампона и нещо отдолу бара ли се. Благодаря предварително
- ///Mechov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 4.04.2009
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: кУлУлО
Re: Смяна тампони на амортосьор
То ако гонаправиш на място т.е. без да свалиш амортесьора , това направо си е за книгата на Гинес
Сваляш целия макферсон и го правиш .

- hus0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 7.04.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E91'07 325d
- Мечтае да кара: М3
Re: Смяна тампони на амортосьор
Първият път ще ти е по-тегаво, след това става по-бързо. Вече няколко пъти съм си разглобявал окачването на улицата
Вдигаш колата на крик, подсигуряваш я с подпори пред и зад диагоналното колело. Махаш джантата, освобождаваш макферсона от защипаните за него спирачен маркуч и т.н. Долу макферсона се държи на 3 болта(по спомен за камък 19), горе гайките са ясни. Не се сещам дали при изваждането на макферсона се налагаше носача да се напъне с лост, за да излезе, но лост/щанга ще ти трябва със сигурност при слагането
Трябват ти и скоби за пружините. След натягането на пружините, разглобяване е елементарно, горе има само една гайка. При разглобяването внимаваш каква е последователността при нареждането на различните части(шайби и тем подобни). След това всичко по обратният ред и така
Не е кой знае какво 

Вдигаш колата на крик, подсигуряваш я с подпори пред и зад диагоналното колело. Махаш джантата, освобождаваш макферсона от защипаните за него спирачен маркуч и т.н. Долу макферсона се държи на 3 болта(по спомен за камък 19), горе гайките са ясни. Не се сещам дали при изваждането на макферсона се налагаше носача да се напъне с лост, за да излезе, но лост/щанга ще ти трябва със сигурност при слагането



- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Смяна тампони на амортосьор
Абе гледах скоро по Дискавъри как Ед Чайна сменя на една 8-ма серия точно тия тампони без да сваля амортисьорите. Само че то малко в йога стил ми се видя
Главно защото е нужно да се свие пружината, и за да стане удобно това трябва да имаш място около нея. Тъй че най-удобно става като се свали всичко на земята.
Иначе теоретично няма нищо трудно. Откачаш кормилния накрайник, развиваш шарнира и биеш няколко пъти рязко по шенкела да отлепи, сваляш всичко на земята и си работиш спокойно. После по обратния ред и е желателно да се мине реглаж на преден мост.
ПП: Сега като прочетох мнението на Dpy описания от него ред е по-правилен, аз нещо се отплеснах с ваденето на всичко... Общо взето гледаш как ще ти е по-лесно и го правиш така. Винаги като съм работил по е36 съм заглеждал тия болтове на шенкела и съм си казвал, че сигурно ще е зор да се пипа там. Може така да ми се е струвало, никога не съм разглобявал точно там.

Иначе теоретично няма нищо трудно. Откачаш кормилния накрайник, развиваш шарнира и биеш няколко пъти рязко по шенкела да отлепи, сваляш всичко на земята и си работиш спокойно. После по обратния ред и е желателно да се мине реглаж на преден мост.
ПП: Сега като прочетох мнението на Dpy описания от него ред е по-правилен, аз нещо се отплеснах с ваденето на всичко... Общо взето гледаш как ще ти е по-лесно и го правиш така. Винаги като съм работил по е36 съм заглеждал тия болтове на шенкела и съм си казвал, че сигурно ще е зор да се пипа там. Може така да ми се е струвало, никога не съм разглобявал точно там.
- skorpion33
- Потребител
-
- Мнения: 38
- Регистриран на: 16.05.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e39
- Мечтае да кара: M5
Re: Смяна тампони на амортосьор
По миналата седмица минах тази процедура сменях предни амортисьори и ако ти е за първи път си е голямо преживяване иначе е така както е писал колегата Dpy като за развиването на болтовете долу ми трябваше ключ 18.Не е нужно да се сваля кормилният накрайник.
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани