m40b18 - не пали.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 21.10.2009
Пол: Мъж

m40b18 - не пали.

Мнение от agstyles » 06 Апр 2013, 16:41

Тоя двигател само проблеми...
От няколко седмици прави проблеми но не мога да го разбера от кое е
Като цяло двигателя не работеше както трябва трудно палеше но палеше, idle оборотите падаха до 500-600 и се едно работи на 3 цилиндъра но като загрее се оправяше.
Но както работеше така изведнъж на другия ден въобще не иска да пали
Стартера върти като луд но...
Замерих има ток на помпата като върти стартера се чува помпата как върти и се усеща миризмата на бензин но не пали.

Мисля че това са главните неща за тоя двигател за да не пали поне според изчетеното от форумите

Датчик на коляновия вал, компресия, свещи/искра, бензинова помпа, датчик на температурата.

Но не знам къде се намират тия датчици, компресия нямам как да измеря другото е проверено и няма проблеми.
Също така ако може да ми кажете къде се намират тия датчици по подробно защото няколко човека се като питам ми едно синю на двигателя (за температурата) ама къде по точно убих се да се кьора на тоя двигател не можах да го намеря, не открих също какви трябва да са стойностите така че като го мера да знам какво да търся.
(нещо тия търсачки из форумите никога не работят както трябва при мен или по скоро аз не ги знам как работят)

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: m40b18 - не пали.

Мнение от vld » 06 Апр 2013, 19:54

Колега едно от основните неща за тоя мотор е делкото, капачка палец, провери за лужт на оста.
Бобината как е?
Ток има ли въобще на свещите искрата плътна ли е?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Re: m40b18 - не пали.

Мнение от ///Mechov » 06 Апр 2013, 20:07

Почваш палец - дистрибутор , кабели , свещи , бобина.

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 21.10.2009
Пол: Мъж

Re: m40b18 - не пали.

Мнение от agstyles » 06 Апр 2013, 21:11

vanchov написа:Почваш палец - дистрибутор , кабели , свещи , бобина.


Тъп въпрос може би за вас но ..
Как се проверява дали работят дистрибутора, и палеца? защото има ток на свещите и искрата е добре.
Мисля че е проблем с центровката или нещо такова защото като завъртя ключа и почне да върти стартера не пали но когато върна ключа на контакт двигателя спира за секунда след това се едно тръгва да запали но до там.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Re: m40b18 - не пали.

Мнение от ///Mechov » 07 Апр 2013, 11:41

Щом има графит на палеца и на останалите контекни пъпки и като въртиш ти дава хубава и плътна искра значи работи. Бензин има ли и съответно дюзите пръскат ли в цилиндрите? Ако ти е заминал датчикна коляновия вал няма да я запалиш.

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 21.10.2009
Пол: Мъж

Re: m40b18 - не пали.

Мнение от agstyles » 07 Апр 2013, 13:36

vanchov написа:Щом има графит на палеца и на останалите контекни пъпки и като въртиш ти дава хубава и плътна искра значи работи. Бензин има ли и съответно дюзите пръскат ли в цилиндрите? Ако ти е заминал датчикна коляновия вал няма да я запалиш.


Бензин има и пръскат дюзите защото почва да мирише на бензин от ауспуха, а този датчик къде се намира и какви трябва да са неговите стойности да го извадя и премеря.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 15.07.2008
Местоположение: Sf
Пол: Мъж
Кара: другите да изтръпват

Re: m40b18 - не пали.

Мнение от 318iBMW » 07 Апр 2013, 20:46

Колега датчик колянов вал се намира на голямата шайба като слезеш под колата .Той чете и праща на компа кога да подаде искра,ако е аут и дава на компа 0 обороти няма и да запали от личен опит ти казвам.Намери от някъде датчик и пробвай.
BMW 318i PoWeR Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Re: m40b18 - не пали.

Мнение от ///Mechov » 07 Апр 2013, 21:13

318iBMW написа:Колега датчик колянов вал се намира на голямата шайба като слезеш под колата .Той чете и праща на компа кога да подаде искра,ако е аут и дава на компа 0 обороти няма и да запали от личен опит ти казвам.Намери от някъде датчик и пробвай.

При М40 това с искрата ми е малко трудно да си го представя , по съм съгласен , че изпраща импулс на компа за положението на цилиндрите , а той на дюзите кога да пръскат.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 15.07.2008
Местоположение: Sf
Пол: Мъж
Кара: другите да изтръпват

Re: m40b18 - не пали.

Мнение от 318iBMW » 12 Апр 2013, 0:24

vanchov написа:
318iBMW написа:Колега датчик колянов вал се намира на голямата шайба като слезеш под колата .Той чете и праща на компа кога да подаде искра,ако е аут и дава на компа 0 обороти няма и да запали от личен опит ти казвам.Намери от някъде датчик и пробвай.

При М40 това с искрата ми е малко трудно да си го представя , по съм съгласен , че изпраща импулс на компа за положението на цилиндрите , а той на дюзите кога да пръскат.


И накрая пак стигаме до искрата. И да импулсен датчик е. :)
BMW 318i PoWeR Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: m40b18 - не пали.

Мнение от zvetiko » 12 Апр 2013, 9:32

Датчика подава на ДМЕ информация за Г.М.Т. на първи цилиндър. Така ДМЕ вече може да изчислява кога да подаде управляващ импулс към бобината, за да се образува необходимото напрежение да прескочи искра между електродите на съответната свещ. При двигатели, които са без датчик на разпределителният вал впръскването от дюзите е еднократно и по този начин правилното впръскване се отнася само за един цилиндър. Вече когато се появява и датчика на разпределителният вал всеки инжектор почва да се командва отделно и да впръсква в необходимият момент.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 453
Регистриран на: 26.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW850 5,7 ALPINA

Re: m40b18 - не пали.

Мнение от pgv64 » 12 Апр 2013, 11:01

Колега , защо не я закачиш на диагностика.Да покаже какви грешки е записала.После, ако не покаже нищо, (което ме съмнява) ще тръгнеш по веригата, както са казали колегите. А има и вероятност от прескочил зъб или два на ремъка ако е стар или хлабав. Успех :yes:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 21.10.2009
Пол: Мъж

Re: m40b18 - не пали.

Мнение от agstyles » 14 Апр 2013, 21:49

pgv64 написа:Колега , защо не я закачиш на диагностика.Да покаже какви грешки е записала.После, ако не покаже нищо, (което ме съмнява) ще тръгнеш по веригата, както са казали колегите. А има и вероятност от прескочил зъб или два на ремъка ако е стар или хлабав. Успех :yes:


Защото като за начало не пали няма как да я закарам до сервиза (пари за платформа в момента ...), Другия, че преди пак правеше нещо подобно просто беше зимата и мислехме че е от температурния датчик понеже е студено и като я закачихме никакви грешки не даде, пък после се оказа че релето на помпата заминало и помпата и тя ама диагностиката явно за нея това не е проблем... Иначе то за толкоз време поръчах си едно кабелче от ebay бутнах един софт на лаптопа и според тая хоби диагностика грешни нямаше. Затова вече много много не им вярвам на тея глупости може би такъв ми бил късмета със сервизите ама.. Та така, вчера и откачих акумолатора сложих го да се зареди (беше паднал от толкоз въртене като пробвахме) неска слагам го чукнах и запали иди разбери ... Нищо не е барано по колата реално та не знам къде е бил проблема утре ще вида пак дали ще запали лесно като вече е изстинала и ще си покаже..

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook