Питане относно диференциал
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
3 мнения
• Страница 1 от 1
- 4oki
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 15.12.2007
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 320d 136hp.01"
- Мечтае да кара: E60 535D
Питане относно диференциал
Здравейте колеги,значи като си купих колата Е36 320i м52б20 комби момчето каза че колата е с отворен диференциал,зимата и на мокро върти едната гума,а вчера на черен път като и дадох газ изведнъж отзад остави две следи.Имам лек луфт във вътрешните карета на дифа и ок време на време потропва.Данеби дифа да е шпер и от тези хлабини да сработва от време на време.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Питане относно диференциал
Ми погледни му табелката на дифа. Ако е шпер трябва да има едно S. Или двигни задницата и опитайте с някой приятел да превъртите едната спрямо другата гума.
- dangerous
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 539
- Регистриран на: 26.07.2008
- Местоположение: Ст.Загора
- Пол: Мъж
Re: Питане относно диференциал
От Wikipedia:
Диференциалът е механично устройство, което свързва три вала и прехвърля въртящ момент и въртеливо движение между тях. Най-често се използва за разпределяне на въртящия момент от един задвижващ вал към два изходни вала. По-рядко се използва за комбиниране на въртящ момент от два задвижващи вала като към изхода може да се предава сумата или разликата между двата. Типичен пример за първия вариант е при автомобилите, където диференциалът получава въртящия момент от карданния вал и го разпределя между водещите колела. В традиционната конструкция като главна предавка се използва спирално-конична зъбна предавка (корона и пиньон), която осъществява постоянно предавателно число и реализира смяната на направлението на въртене под прав ъгъл. Главната предавка предава въртеливото движение на корпуса на диференциала в който е монтирана планетарна предавка състояща се от четири конични зъбни колела. Две от тях (сателити) се въртят свободно на оси прикрепени неподвижно към корпуса а към тях перпендикулярно се зацепват други две свързани с изходните валове т. нар. полуоски които предават въртеливото движение на колелата на автомобила.
=> че,когато сцеплението и на двете колела е еднакво спрямо пътя(път с нисък коефициент на триене,еднакво налягане в гумите,еднакво износване на гумите и др.)то и двете колела получават еднакъв въртящ момент от диференциала.
За пояснение относно въпроса дали е шпер или не=>вдигаш я на крик,подпираш колелата от другата страна,пускаш ръчната,оставяш на свободна.
Въртиш колелото което е във въздуха.Ако се върти лесно = без шпер
Ако се върти трудно или въобще(това зависи от % на които работи шпера)значи - шпер
Диференциалът е механично устройство, което свързва три вала и прехвърля въртящ момент и въртеливо движение между тях. Най-често се използва за разпределяне на въртящия момент от един задвижващ вал към два изходни вала. По-рядко се използва за комбиниране на въртящ момент от два задвижващи вала като към изхода може да се предава сумата или разликата между двата. Типичен пример за първия вариант е при автомобилите, където диференциалът получава въртящия момент от карданния вал и го разпределя между водещите колела. В традиционната конструкция като главна предавка се използва спирално-конична зъбна предавка (корона и пиньон), която осъществява постоянно предавателно число и реализира смяната на направлението на въртене под прав ъгъл. Главната предавка предава въртеливото движение на корпуса на диференциала в който е монтирана планетарна предавка състояща се от четири конични зъбни колела. Две от тях (сателити) се въртят свободно на оси прикрепени неподвижно към корпуса а към тях перпендикулярно се зацепват други две свързани с изходните валове т. нар. полуоски които предават въртеливото движение на колелата на автомобила.
=> че,когато сцеплението и на двете колела е еднакво спрямо пътя(път с нисък коефициент на триене,еднакво налягане в гумите,еднакво износване на гумите и др.)то и двете колела получават еднакъв въртящ момент от диференциала.
За пояснение относно въпроса дали е шпер или не=>вдигаш я на крик,подпираш колелата от другата страна,пускаш ръчната,оставяш на свободна.
Въртиш колелото което е във въздуха.Ако се върти лесно = без шпер
Ако се върти трудно или въобще(това зависи от % на които работи шпера)значи - шпер
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!
-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?
-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?
3 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани