Предница от М3...
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Предница от М3...
Налага се да направим един ъпгрейд мислен от доста време, та май дойде момента...
Необходимо ми е да разбера списъка компоненти от предницата на М3, които са задължителни и не могат едно без друго. Сега се сещам за следните неща с много неизвестни за мен...
- Носачи от М3 - знам, че на Евото са различни, ще паснат ли на 28-цата? Знам, че за такива носачи лагера на Макферсона трябва да е изместен "навън и назад", май...
- Полиуретанови тампони - с изместен център или "нормални"? На носачи от Ево допустимо ли е да се сложат с изместен център? Целта е малко повече кастър...
- Реактивна щанга от М3 Ево със съответните биалетки. Беше с дългите биалетки доколкото си спомням, които се хващат за амортисьора... Или бъркам?
- Какво друго?
Притеснява ме с тоя "сбирщайн" като отида на стенда за регулиране да не се окаже, че сме мнооого извън спецификациите, особено пък заради тампоните с изместен център и липсата на "специалните" макферсони...
От коя М3-ка препоръчвате да се вземат части - от старата или от Ево-то? Всякаква информация ми е полезна
П.С. Забравих да спомена, че окачването е Д2 с плейтове и камбъра поне може да се регулира и да се компенсира евентуална неточност на геометрията...
Необходимо ми е да разбера списъка компоненти от предницата на М3, които са задължителни и не могат едно без друго. Сега се сещам за следните неща с много неизвестни за мен...
- Носачи от М3 - знам, че на Евото са различни, ще паснат ли на 28-цата? Знам, че за такива носачи лагера на Макферсона трябва да е изместен "навън и назад", май...

- Полиуретанови тампони - с изместен център или "нормални"? На носачи от Ево допустимо ли е да се сложат с изместен център? Целта е малко повече кастър...
- Реактивна щанга от М3 Ево със съответните биалетки. Беше с дългите биалетки доколкото си спомням, които се хващат за амортисьора... Или бъркам?
- Какво друго?
Притеснява ме с тоя "сбирщайн" като отида на стенда за регулиране да не се окаже, че сме мнооого извън спецификациите, особено пък заради тампоните с изместен център и липсата на "специалните" макферсони...
От коя М3-ка препоръчвате да се вземат части - от старата или от Ево-то? Всякаква информация ми е полезна

П.С. Забравих да спомена, че окачването е Д2 с плейтове и камбъра поне може да се регулира и да се компенсира евентуална неточност на геометрията...
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Предница от М3...
Аз наскоро бях започнал да проучвам същата тема - за предния мост, така че мога да напиша какво съм прочел до сега.
Компоненти, които са различни при нормалното Е36, М3 до 95-та и М3 от 96-та:
- носачи. Носачите на М3 първо са с несменяеми шарнири, но шарнирите били доста по-здрави, може би са с по-голям диаметър на ябълката. На М3 95 носачите са може би същите като геометрия като на нормално Е36 - това го предполагам, но не съм 100% сигурен. На М3 96 носачите са по-отворени напред (външния шарнир е по-напред) за повече кастър;
- тампони на носачите. На М3 95 са с изместен от центъра отвор, за повече кастър. На М3 96 са с отвор в центъра, но плътни (при М3 96 кастъра идва от променения носач);
- тампони на макферсона. На М3 95 са два еднакви, с изместена назад опора за макферсона - за повече кастър. На М3 96 са различни - ляв и десен, с изместени назад (за повече кастър) и навън (следващото тире) опори за макферсона;
- шенкели. Каква е разликата между нормалния и М3 95 не знам. При М3 96 има няколко промени - едната е, че там, където на нормалния шенкел се подлагат шайби за повече кембър, този шенкел е по-дебел, т.е. това компенсира кембъра - тампона на макферсона сам по себе си го намалява, а шенкела сам по себе си го увеличава, в крайна сметка се компенсират. Така се намалява обаче kingpin inclination-а. Tрябва да се има предвид при смяна на окачването, защото с този шенкел гумата идва по-близо до макферсона и при по-дебел макферсон или койлоувър може да упре в него (ще трябва фланец на джантата). Освен това шенкела от М3 96 имал и променени залавни места на носача и кормилната щанга, което доколтото си представям не променя кастъра (както и кембъра разбира се), но променя някои от другите параметри и bump-steer-а. Дали ги променя към добро или към лошо, не знам
- стабилизиращи щанги. На М3 са с т.нар. дълга биелетка, т.е. захваната за макферсона и поради това щангата е по-тънка от на нормалното Е36. На М3 95 е 22.5мм, на М3 96 е 23мм. Ако се сменя според мен трябва да се смени и задната - М3 95 е 19мм, М3 96 е 20мм.
В долния файл са заводските стойности на геометрията от Бентли ръководството. Интересно за мен е откъде идва разликата в кастъра на двете М3, би трябвало да е само от носача, но не съм 100% сигурен. Не знам на тампоните на макферсона изместването назад дали е еднакво, възможно ли е на М3 96 да е по-изнесен назад.
Компоненти, които са различни при нормалното Е36, М3 до 95-та и М3 от 96-та:
- носачи. Носачите на М3 първо са с несменяеми шарнири, но шарнирите били доста по-здрави, може би са с по-голям диаметър на ябълката. На М3 95 носачите са може би същите като геометрия като на нормално Е36 - това го предполагам, но не съм 100% сигурен. На М3 96 носачите са по-отворени напред (външния шарнир е по-напред) за повече кастър;
- тампони на носачите. На М3 95 са с изместен от центъра отвор, за повече кастър. На М3 96 са с отвор в центъра, но плътни (при М3 96 кастъра идва от променения носач);
- тампони на макферсона. На М3 95 са два еднакви, с изместена назад опора за макферсона - за повече кастър. На М3 96 са различни - ляв и десен, с изместени назад (за повече кастър) и навън (следващото тире) опори за макферсона;
- шенкели. Каква е разликата между нормалния и М3 95 не знам. При М3 96 има няколко промени - едната е, че там, където на нормалния шенкел се подлагат шайби за повече кембър, този шенкел е по-дебел, т.е. това компенсира кембъра - тампона на макферсона сам по себе си го намалява, а шенкела сам по себе си го увеличава, в крайна сметка се компенсират. Така се намалява обаче kingpin inclination-а. Tрябва да се има предвид при смяна на окачването, защото с този шенкел гумата идва по-близо до макферсона и при по-дебел макферсон или койлоувър може да упре в него (ще трябва фланец на джантата). Освен това шенкела от М3 96 имал и променени залавни места на носача и кормилната щанга, което доколтото си представям не променя кастъра (както и кембъра разбира се), но променя някои от другите параметри и bump-steer-а. Дали ги променя към добро или към лошо, не знам

- стабилизиращи щанги. На М3 са с т.нар. дълга биелетка, т.е. захваната за макферсона и поради това щангата е по-тънка от на нормалното Е36. На М3 95 е 22.5мм, на М3 96 е 23мм. Ако се сменя според мен трябва да се смени и задната - М3 95 е 19мм, М3 96 е 20мм.
В долния файл са заводските стойности на геометрията от Бентли ръководството. Интересно за мен е откъде идва разликата в кастъра на двете М3, би трябвало да е само от носача, но не съм 100% сигурен. Не знам на тампоните на макферсона изместването назад дали е еднакво, възможно ли е на М3 96 да е по-изнесен назад.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Предница от М3...
ЧНГ
Много полезна информация събрана на едно място
Това е тънкия момент при мен със летния комплект джанти
Точно от това се страхувах и май става сложничко да сменям носачи и шенкели... Май ще си взема комплект предна+задна реактивни щанги и плътни полиуретанови тампони отпред, и засега ще му е това 

Много полезна информация събрана на едно място

txl написа:...При М3 96 има няколко промени - едната е, че там, където на нормалния шенкел се подлагат шайби за повече кембър, този шенкел е по-дебел, т.е. това компенсира кембъра - тампона на макферсона сам по себе си го намалява, а шенкела сам по себе си го увеличава, в крайна сметка се компенсират. Така се намалява обаче kingpin inclination-а. Tрябва да се има предвид при смяна на окачването, защото с този шенкел гумата идва по-близо до макферсона и при по-дебел макферсон или койлоувър може да упре в него (ще трябва фланец на джантата).
Това е тънкия момент при мен със летния комплект джанти


"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Предница от М3...
Мисля, че не е проблем да смениш само носачите с такива от м3 96, за по голям кастър. Ако пък решиш да сменяш само тампона на нормалните носачи, сложи с изместен отвор, пак по същата причина.
- Изрода
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 523
- Регистриран на: 26.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: На криво
- Мечтае да кара: Още по-на криво
Re: Предница от М3...
Много полезно инфо
На моята кола съм и сложил тампони с изместен център на носачите.
Сега съм намерил и тампони за макверсона горе с изместен център от 3.2 и мислех да ги слагам тея дена.
Сега обаче се чудя дали няма да се получи отрицателен ефект - при положение че тея тампони изместват стеблто и на вънка , а съм с нормални шенкели.

На моята кола съм и сложил тампони с изместен център на носачите.
Сега съм намерил и тампони за макверсона горе с изместен център от 3.2 и мислех да ги слагам тея дена.
Сега обаче се чудя дали няма да се получи отрицателен ефект - при положение че тея тампони изместват стеблто и на вънка , а съм с нормални шенкели.

- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: Предница от М3...
Изрода написа:Много полезно инфо![]()
На моята кола съм и сложил тампони с изместен център на носачите.
Сега съм намерил и тампони за макверсона горе с изместен център от 3.2 и мислех да ги слагам тея дена.
Сега обаче се чудя дали няма да се получи отрицателен ефект - при положение че тея тампони изместват стеблто и на вънка , а съм с нормални шенкели.
Мисля че трябва да ги размениш(ляв и десен) обаче не съм сигурен,нека някой който е сигурен или го е правил да каже!
Re: Предница от М3...
dicho0o написа:Изрода написа:Много полезно инфо![]()
На моята кола съм и сложил тампони с изместен център на носачите.
Сега съм намерил и тампони за макверсона горе с изместен център от 3.2 и мислех да ги слагам тея дена.
Сега обаче се чудя дали няма да се получи отрицателен ефект - при положение че тея тампони изместват стеблто и на вънка , а съм с нормални шенкели.
Мисля че трябва да ги размениш(ляв и десен) обаче не съм сигурен,нека някой който е сигурен или го е правил да каже!
Като ги размениш получаваш кембър+кастър.
- Изрода
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 523
- Регистриран на: 26.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: На криво
- Мечтае да кара: Още по-на криво
Re: Предница от М3...
No0k написа:dicho0o написа:Изрода написа:Много полезно инфо![]()
На моята кола съм и сложил тампони с изместен център на носачите.
Сега съм намерил и тампони за макверсона горе с изместен център от 3.2 и мислех да ги слагам тея дена.
Сега обаче се чудя дали няма да се получи отрицателен ефект - при положение че тея тампони изместват стеблто и на вънка , а съм с нормални шенкели.
Мисля че трябва да ги размениш(ляв и десен) обаче не съм сигурен,нека някой който е сигурен или го е правил да каже!
Като ги размениш получаваш кембър+кастър.
Е няма ли да доиде много ъгъла, дали няма да стане по кофти

- димитър_81
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 229
- Регистриран на: 26.01.2008
- Кара: 318is;Е36 328i;Е46 330i;E60 530d
Re: Предница от М3...
Изрода написа:Много полезно инфо![]()
На моята кола съм и сложил тампони с изместен център на носачите.
Сега съм намерил и тампони за макверсона горе с изместен център от 3.2 и мислех да ги слагам тея дена.
Сега обаче се чудя дали няма да се получи отрицателен ефект - при положение че тея тампони изместват стеблто и на вънка , а съм с нормални шенкели.
Защо не сложиш тампони на макферсона от М3 3.0, при нея носачите са като на другите Е36-ци и няма нужда да ги обръщаш или да ги правиш каквото и да било?

- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Предница от М3...
А каква е цялостната идея?
Койлът е проблем ако джантите са с ет 41+++. Ако не подлагате шайби между шенкела и амортисьора, няма да има проблеми с ОЕМ джанти с ет 41. Горните тампони по-скоро ги разменяте, така освен кастър, получавате и малко камбър - нищо фрапантно. Стабилизиращата щанга на М3-тата е по-тънка от тази на М-тех окачването с къса биалетка, защото тя работи с по-голямо рамо (дългата биалетка).
Койлът е проблем ако джантите са с ет 41+++. Ако не подлагате шайби между шенкела и амортисьора, няма да има проблеми с ОЕМ джанти с ет 41. Горните тампони по-скоро ги разменяте, така освен кастър, получавате и малко камбър - нищо фрапантно. Стабилизиращата щанга на М3-тата е по-тънка от тази на М-тех окачването с къса биалетка, защото тя работи с по-голямо рамо (дългата биалетка).

- Изрода
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 523
- Регистриран на: 26.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: На криво
- Мечтае да кара: Още по-на криво
Re: Предница от М3...
Еми аз със си със стандартно спортно окачване, не съм с коили, така че тва не ме бърка.
Въпроса е че ги имам тея тампони от 3.2 то.
А колко дебели шаиби трябва да с еподложат, за да стане както трябва, в смисъл колко е разликата в дебелината на шенкелите
Въпроса е че ги имам тея тампони от 3.2 то.
А колко дебели шаиби трябва да с еподложат, за да стане както трябва, в смисъл колко е разликата в дебелината на шенкелите
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Предница от М3...
Не съм сигурен, че има промяна в геометрията при смяна на шенкелите... Звучи нелогично.

12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани