Предница от М3...

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Предница от М3...

Мнение от Nickelback » 29 Дек 2012, 16:27

Налага се да направим един ъпгрейд мислен от доста време, та май дойде момента...
Необходимо ми е да разбера списъка компоненти от предницата на М3, които са задължителни и не могат едно без друго. Сега се сещам за следните неща с много неизвестни за мен...

- Носачи от М3 - знам, че на Евото са различни, ще паснат ли на 28-цата? Знам, че за такива носачи лагера на Макферсона трябва да е изместен "навън и назад", май... :roll:
- Полиуретанови тампони - с изместен център или "нормални"? На носачи от Ево допустимо ли е да се сложат с изместен център? Целта е малко повече кастър...
- Реактивна щанга от М3 Ево със съответните биалетки. Беше с дългите биалетки доколкото си спомням, които се хващат за амортисьора... Или бъркам?
- Какво друго?

Притеснява ме с тоя "сбирщайн" като отида на стенда за регулиране да не се окаже, че сме мнооого извън спецификациите, особено пък заради тампоните с изместен център и липсата на "специалните" макферсони...
От коя М3-ка препоръчвате да се вземат части - от старата или от Ево-то? Всякаква информация ми е полезна :ok:

П.С. Забравих да спомена, че окачването е Д2 с плейтове и камбъра поне може да се регулира и да се компенсира евентуална неточност на геометрията...
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: Предница от М3...

Мнение от txl » 01 Яну 2013, 20:47

Аз наскоро бях започнал да проучвам същата тема - за предния мост, така че мога да напиша какво съм прочел до сега.
Компоненти, които са различни при нормалното Е36, М3 до 95-та и М3 от 96-та:
- носачи. Носачите на М3 първо са с несменяеми шарнири, но шарнирите били доста по-здрави, може би са с по-голям диаметър на ябълката. На М3 95 носачите са може би същите като геометрия като на нормално Е36 - това го предполагам, но не съм 100% сигурен. На М3 96 носачите са по-отворени напред (външния шарнир е по-напред) за повече кастър;
- тампони на носачите. На М3 95 са с изместен от центъра отвор, за повече кастър. На М3 96 са с отвор в центъра, но плътни (при М3 96 кастъра идва от променения носач);
- тампони на макферсона. На М3 95 са два еднакви, с изместена назад опора за макферсона - за повече кастър. На М3 96 са различни - ляв и десен, с изместени назад (за повече кастър) и навън (следващото тире) опори за макферсона;
- шенкели. Каква е разликата между нормалния и М3 95 не знам. При М3 96 има няколко промени - едната е, че там, където на нормалния шенкел се подлагат шайби за повече кембър, този шенкел е по-дебел, т.е. това компенсира кембъра - тампона на макферсона сам по себе си го намалява, а шенкела сам по себе си го увеличава, в крайна сметка се компенсират. Така се намалява обаче kingpin inclination-а. Tрябва да се има предвид при смяна на окачването, защото с този шенкел гумата идва по-близо до макферсона и при по-дебел макферсон или койлоувър може да упре в него (ще трябва фланец на джантата). Освен това шенкела от М3 96 имал и променени залавни места на носача и кормилната щанга, което доколтото си представям не променя кастъра (както и кембъра разбира се), но променя някои от другите параметри и bump-steer-а. Дали ги променя към добро или към лошо, не знам :)
- стабилизиращи щанги. На М3 са с т.нар. дълга биелетка, т.е. захваната за макферсона и поради това щангата е по-тънка от на нормалното Е36. На М3 95 е 22.5мм, на М3 96 е 23мм. Ако се сменя според мен трябва да се смени и задната - М3 95 е 19мм, М3 96 е 20мм.

В долния файл са заводските стойности на геометрията от Бентли ръководството. Интересно за мен е откъде идва разликата в кастъра на двете М3, би трябвало да е само от носача, но не съм 100% сигурен. Не знам на тампоните на макферсона изместването назад дали е еднакво, възможно ли е на М3 96 да е по-изнесен назад.
E36_front_alignement.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Предница от М3...

Мнение от Nickelback » 01 Яну 2013, 21:15

ЧНГ :D

Много полезна информация събрана на едно място :clap:

txl написа:...При М3 96 има няколко промени - едната е, че там, където на нормалния шенкел се подлагат шайби за повече кембър, този шенкел е по-дебел, т.е. това компенсира кембъра - тампона на макферсона сам по себе си го намалява, а шенкела сам по себе си го увеличава, в крайна сметка се компенсират. Така се намалява обаче kingpin inclination-а. Tрябва да се има предвид при смяна на окачването, защото с този шенкел гумата идва по-близо до макферсона и при по-дебел макферсон или койлоувър може да упре в него (ще трябва фланец на джантата).


Това е тънкия момент при мен със летния комплект джанти :mhihi: Точно от това се страхувах и май става сложничко да сменям носачи и шенкели... Май ще си взема комплект предна+задна реактивни щанги и плътни полиуретанови тампони отпред, и засега ще му е това :mhihi:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: Предница от М3...

Мнение от txl » 02 Яну 2013, 14:13

Мисля, че не е проблем да смениш само носачите с такива от м3 96, за по голям кастър. Ако пък решиш да сменяш само тампона на нормалните носачи, сложи с изместен отвор, пак по същата причина.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 523
Регистриран на: 26.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: На криво
Мечтае да кара: Още по-на криво

Re: Предница от М3...

Мнение от Изрода » 07 Яну 2013, 0:23

Много полезно инфо :bchug:

На моята кола съм и сложил тампони с изместен център на носачите.
Сега съм намерил и тампони за макверсона горе с изместен център от 3.2 и мислех да ги слагам тея дена.
Сега обаче се чудя дали няма да се получи отрицателен ефект - при положение че тея тампони изместват стеблто и на вънка , а съм с нормални шенкели. :dunno:
Изображение Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка

Re: Предница от М3...

Мнение от dicho0o » 07 Яну 2013, 11:43

Изрода написа:Много полезно инфо :bchug:

На моята кола съм и сложил тампони с изместен център на носачите.
Сега съм намерил и тампони за макверсона горе с изместен център от 3.2 и мислех да ги слагам тея дена.
Сега обаче се чудя дали няма да се получи отрицателен ефект - при положение че тея тампони изместват стеблто и на вънка , а съм с нормални шенкели. :dunno:


Мисля че трябва да ги размениш(ляв и десен) обаче не съм сигурен,нека някой който е сигурен или го е правил да каже!
Изображение
..На завоя заляга ,конете яко напряга ,задницата бяга ,към мантинелата посяга ,педала до метала ,прекъсвача да откача ,да гърми гърнето ,да разцепва небето..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 503
Регистриран на: 25.05.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Предница от М3...

Мнение от No0k » 07 Яну 2013, 13:14

dicho0o написа:
Изрода написа:Много полезно инфо :bchug:

На моята кола съм и сложил тампони с изместен център на носачите.
Сега съм намерил и тампони за макверсона горе с изместен център от 3.2 и мислех да ги слагам тея дена.
Сега обаче се чудя дали няма да се получи отрицателен ефект - при положение че тея тампони изместват стеблто и на вънка , а съм с нормални шенкели. :dunno:


Мисля че трябва да ги размениш(ляв и десен) обаче не съм сигурен,нека някой който е сигурен или го е правил да каже!



Като ги размениш получаваш кембър+кастър.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 523
Регистриран на: 26.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: На криво
Мечтае да кара: Още по-на криво

Re: Предница от М3...

Мнение от Изрода » 05 Фев 2013, 19:40

No0k написа:
dicho0o написа:
Изрода написа:Много полезно инфо :bchug:

На моята кола съм и сложил тампони с изместен център на носачите.
Сега съм намерил и тампони за макверсона горе с изместен център от 3.2 и мислех да ги слагам тея дена.
Сега обаче се чудя дали няма да се получи отрицателен ефект - при положение че тея тампони изместват стеблто и на вънка , а съм с нормални шенкели. :dunno:


Мисля че трябва да ги размениш(ляв и десен) обаче не съм сигурен,нека някой който е сигурен или го е правил да каже!



Като ги размениш получаваш кембър+кастър.



Е няма ли да доиде много ъгъла, дали няма да стане по кофти :dunno:
Изображение Изображение Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 26.01.2008
Кара: 318is;Е36 328i;Е46 330i;E60 530d

Re: Предница от М3...

Мнение от димитър_81 » 06 Фев 2013, 9:06

Изрода написа:Много полезно инфо :bchug:

На моята кола съм и сложил тампони с изместен център на носачите.
Сега съм намерил и тампони за макверсона горе с изместен център от 3.2 и мислех да ги слагам тея дена.
Сега обаче се чудя дали няма да се получи отрицателен ефект - при положение че тея тампони изместват стеблто и на вънка , а съм с нормални шенкели. :dunno:

Защо не сложиш тампони на макферсона от М3 3.0, при нея носачите са като на другите Е36-ци и няма нужда да ги обръщаш или да ги правиш каквото и да било?
Изображение

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Re: Предница от М3...

Мнение от err0r » 06 Фев 2013, 9:29

А каква е цялостната идея?

Койлът е проблем ако джантите са с ет 41+++. Ако не подлагате шайби между шенкела и амортисьора, няма да има проблеми с ОЕМ джанти с ет 41. Горните тампони по-скоро ги разменяте, така освен кастър, получавате и малко камбър - нищо фрапантно. Стабилизиращата щанга на М3-тата е по-тънка от тази на М-тех окачването с къса биалетка, защото тя работи с по-голямо рамо (дългата биалетка).
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 523
Регистриран на: 26.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: На криво
Мечтае да кара: Още по-на криво

Re: Предница от М3...

Мнение от Изрода » 06 Фев 2013, 10:03

Еми аз със си със стандартно спортно окачване, не съм с коили, така че тва не ме бърка.
Въпроса е че ги имам тея тампони от 3.2 то.
А колко дебели шаиби трябва да с еподложат, за да стане както трябва, в смисъл колко е разликата в дебелината на шенкелите
Изображение Изображение Изображение

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Re: Предница от М3...

Мнение от err0r » 06 Фев 2013, 11:43

Не съм сигурен, че има промяна в геометрията при смяна на шенкелите... Звучи нелогично.
Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook