Проблем Алтернатор е36 м42-Оправен
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
Проблем Алтернатор е36 м42-Оправен
Значи преди бях писал в темата за помпата ,че имам ядове със тока.Наскоро почнах малко по малко да преглеждам това онова и въпрoси ми са следните понеже имам следноте проблеми
1.Без консумация на място варира от 13.8-14.06
2.С Консумация -диг.клима вент на макс. клима и задни нагреватели,фарове къси и дълги и чистачки на макс и СД напрежението пада до 11.9
3.Без горепосочените консуматори на място плафона трепти ,СД-то премигва и големия борд и при подаване
4.При подаване на газ стойностите си варират както при без подаване на газ ,а при всички включени консуматири стига преко сили до 13.3 като СД-то си премигва и се изключва чат пат
5.Нямам пикове до 15 Волта
6.Акомулатор на 1 година -Банер 74 АМП
-При алтернаторите като при м40 тоест първите които са с метална перка на тях от къде мога да си намеря реле-регулатор ако проблема е в него и
-Къде се намира Масата на мотора и възможна ли е причината да е от това
-Възможно ли е да е от маса изобщо този проблем
-Възможно ли е четките на алтернатора да са заминали
1.Без консумация на място варира от 13.8-14.06
2.С Консумация -диг.клима вент на макс. клима и задни нагреватели,фарове къси и дълги и чистачки на макс и СД напрежението пада до 11.9
3.Без горепосочените консуматори на място плафона трепти ,СД-то премигва и големия борд и при подаване
4.При подаване на газ стойностите си варират както при без подаване на газ ,а при всички включени консуматири стига преко сили до 13.3 като СД-то си премигва и се изключва чат пат
5.Нямам пикове до 15 Волта
6.Акомулатор на 1 година -Банер 74 АМП
-При алтернаторите като при м40 тоест първите които са с метална перка на тях от къде мога да си намеря реле-регулатор ако проблема е в него и
-Къде се намира Масата на мотора и възможна ли е причината да е от това
-Възможно ли е да е от маса изобщо този проблем
-Възможно ли е четките на алтернатора да са заминали
Последна промяна Smoocki на 16 Яну 2010, 17:57, променена общо 2 пъти

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Алтернатор е36 м42
-Ако нямаш четки (демек "заминали) , алтернатора няма да зарежда изобощо ....
-Да , възможно е проблема да е в лоша маса на мотора (, но тогава ще имаш и проблеми при палене , а също и във работата на мотора ще се отрази .... ,демек няма да се изразява само в проблем със заряда ....)
-Масата на мотора е хваната за дясната лапа на мотора , непосредствено до десния тампон на двигателя ... (нищо не пречи да я отвиеш , да зачистиш леко клемата и мястото , където се монтира и пак да си я завиеш , достъпа до нея е лесен ....)
Според мен проблема ти е най -вече е реле-регулатора ....
-Да , възможно е проблема да е в лоша маса на мотора (, но тогава ще имаш и проблеми при палене , а също и във работата на мотора ще се отрази .... ,демек няма да се изразява само в проблем със заряда ....)
-Масата на мотора е хваната за дясната лапа на мотора , непосредствено до десния тампон на двигателя ... (нищо не пречи да я отвиеш , да зачистиш леко клемата и мястото , където се монтира и пак да си я завиеш , достъпа до нея е лесен ....)
Според мен проблема ти е най -вече е реле-регулатора ....
Re: Алтернатор е36 м42
Колега бих те посъветвал да провериш:
- четките и пръстените на колектора (понякога са напълно износени и четките контактуват само по ръбовете)
- регулатора на напрежение
- четките и пръстените на колектора (понякога са напълно износени и четките контактуват само по ръбовете)
- регулатора на напрежение
- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
Re: Алтернатор е36 м42
tsb_bg написа:Колега бих те посъветвал да провериш:
- четките и пръстените на колектора (понякога са напълно износени и четките контактуват само по ръбовете)
- регулатора на напрежение
колега от къде може да се сдобия с необохдимите части ,от някой алтернаторджия
по симеон знам че имаши едни там по преките който работят добре.
И при мен реле регулатора със четките или без тях излиза-от първите алтернатори на е36 съм
За паленето относително ,чат пат върти повече или като е допла по-малко всеки път различно

Re: Алтернатор е36 м42
Дали регулатора и четките са в един блок или не, не е толкова важно - и в двата случая може да се сменят само четките (при положение, че е здрав регулатора разбира се)
Лошото е, че се слагат "някакви" четки които не се износват а стържат по пръстените на колекторите и ги "изяждат" - получава се ефекта на калпави накладки, които не се износват а съсипват спирачния диск ....
Ако се отваря алтернатора добре е да му се направи цялостна профилактика (вкл. лагери) т.е. по-добре е да търсиш алтернаторджии а не да търсиш части, но това последното е лично мнение ...
Лошото е, че се слагат "някакви" четки които не се износват а стържат по пръстените на колекторите и ги "изяждат" - получава се ефекта на калпави накладки, които не се износват а съсипват спирачния диск ....
Ако се отваря алтернатора добре е да му се направи цялостна профилактика (вкл. лагери) т.е. по-добре е да търсиш алтернаторджии а не да търсиш части, но това последното е лично мнение ...
- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
Re: Алтернатор е36 м42
Е добре какви са признаците и може ли да се измери тоя регулатор на напрежението.За да не ме изпържат тия майстори
Ето едно видео -преди това развих и завих масата на алтернатора-изолацията беше паднатала и се беше окислил леко кабела но беше здраво хваната
http://vbox7.com/play:73d79c7d
Ето едно видео -преди това развих и завих масата на алтернатора-изолацията беше паднатала и се беше окислил леко кабела но беше здраво хваната
http://vbox7.com/play:73d79c7d

- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Алтернатор е36 м42
Масата на алтернатора е самият корпус,това което си развил е + . Ако са добре четките остава регулатор и понякога диод,откачал ли си клеймите на акумулатора когато работи мотора?
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- dangerous
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 539
- Регистриран на: 26.07.2008
- Местоположение: Ст.Загора
- Пол: Мъж
Re: Алтернатор е36 м42
Има стендове,само трябва да намериш читав майстор.
Аз залагам на реле-регулатор,неравномерно износени четки
,или проблем в изправителния блок(някой от 3-те диода)
Аз залагам на реле-регулатор,неравномерно износени четки

Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!
-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?
-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?
- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
Re: Алтернатор е36 м42
~Мишо~ написа:Масата на алтернатора е самият корпус,това което си развил е + . Ако са добре четките остава регулатор и понякога диод,откачал ли си клеймите на акумулатора когато работи мотора?
Откачих точно масата на алтернатора която отива на лапата на мотора и от към алтернатора е яко окислено или поне така ми се стори
Така я взех колата с тоя проблем от самото начало ,даже сега по светофарите гледам напрежение дава 13.7-14.1 и вътре мига СД-то ,борд комп и фаровете
ами освен го свалям и на алтернаторджия.Други маси има ли да му се невиди
Ако е диод тва май е равно на нов алтернатор
Впрочем имам и корса 2008 и днеска и мернах напрежението при консумация яка под 13.8 не мърда

- Cosworth
- ентусиаст
-
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: Алтернатор е36 м42
Сменяй си релето точно същите симптоми имах... Релото върви заедно капсоловано с четките.... Валео около 30-тина лева, сменяй го, не се чуди, дали е маса или каквото и да било... Четките и реле-регулатора вървят като едно цяло блокче...
- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
Re: Алтернатор е36 м42
Cosworth написа:Сменяй си релето точно същите симптоми имах... Релото върви заедно капсоловано с четките.... Валео около 30-тина лева, сменяй го, не се чуди, дали е маса или каквото и да било... Четките и реле-регулатора вървят като едно цяло блокче...
още утре ако имам време е долу


- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
Re: Пробле Алтернатор е36 м42-Оправен
Значи рециклирах алтернатора -четки ,реле и 2 та лагера и проблема се опрви напълно.Сега при подаване на газ при консумация няма нито трептене ,нито премигване на плафоните .Релето и четките са на един блок .Не ги сменях аз понеже реших да не губя излишно време във купуване на клещи за лагерите .
Ремонта ми излезе 60 лв като диодния блок и роторите са като като нови ,т.е. много запазени.Релето ми беше оригиналното ,предполагам и четките понеже незнам дали само те се сменят но се съмнявам
Ремонта ми излезе 60 лв като диодния блок и роторите са като като нови ,т.е. много запазени.Релето ми беше оригиналното ,предполагам и четките понеже незнам дали само те се сменят но се съмнявам

- santo3
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 17.06.2012
- Местоположение: София
- Кара: е46 м43
Re: Проблем Алтернатор е36 м42-Оправен
Колега прощавай, че ти ползвам темата, но при мен се появи същия проблем. Примигване на уредите в колата.
Свалих динамото и майсторите смениха: лагерите, реле-регулатора с четките, колектора и някаква пластмасова черупка.
Проблема за съжаление си остана, което ме кара да смятам, че и някой от диодите е дал фира.
Може ли някой да даде повече инфо за тях. Как се замерват, как се свалят, какъв поялник да се използва и от къде може да се купят.
Алтернатора е Bosch 0123 315 004, 40-70A. Колата е e36M40б18
Благодаря.
Свалих динамото и майсторите смениха: лагерите, реле-регулатора с четките, колектора и някаква пластмасова черупка.
Проблема за съжаление си остана, което ме кара да смятам, че и някой от диодите е дал фира.
Може ли някой да даде повече инфо за тях. Как се замерват, как се свалят, какъв поялник да се използва и от къде може да се купят.
Алтернатора е Bosch 0123 315 004, 40-70A. Колата е e36M40б18
Благодаря.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем Алтернатор е36 м42-Оправен
Поялника е сериозен, тенекеджийски.
Диодите са три групи- отрицателни диоди на силовият изправител, положителни диоди на силовият изправител, диоди на възбуждането на трите намотки на статора и ценеров диод на регулатора на напрежението, но ти казваш, че той е наред. Диодите може да са прекъснали или дали на късо. Проверяват се като свалиш алтернатора, разпоиш всичко и проверяваш както се проверява диод с мултицет или без да се разглобява нищо с осцилоскоп. Ако искаш втората проверка ми се обади да видим какво точно е на алтернатора ти.

14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани