Ъпгрейт на спирачна система?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
74 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Ъпгрейт на спирачна система?
Само да "вметна" няколко неща ....
По въпроса на колегата пуснал темата - няма смисъл да се сменя серво , сервото на Е36 е достатъчно добро - пробвано !
По въпроса за това кое подобрява спирането има много писано има митове има и истини , аз ще споделя моята истина (тествана) ....
М/у другото "практиката" която се "тиражира" във форума като "лек" за добри спирачки - големи дискове и апарати от Е46 (330) , еми за мен е почти безмислена !
Преди врме пробвахме на колата на мойя приятел със стокови дискове (нови ) и стандартни апарати , както и с големи дискове (нови ) еми ще разочаровам "аудиторията" ,но за мен нямаше разлика в спирането , не и в това така важно " едно " спиране , вече факт е , че другия (по -големия ) диск ще загрява по бавно и ще се охлажда по бързо поради по -голямата площ и при продължително спиране (да речем по наклон) ще е по -ефективен ...
Та най -добре просто да се сменят дисковете с нови стокови (вентилирани ) , да се изберат хубави накладки , да се ревизира спирачната система ( смяна на течност , ревизия на апарати или дори смяна с нови) и спирачките ви ще са ПЕРФЕКТНИ , поне за Е36 това важи с пълна сила , пробвал съм го на моята кола и го твърдя категорично ! М/у другото още в началото на темата това го е казал колегата Dirty M5 driveR , а веднага след него колегата Jim Beam застреля можеби най -важното - ГУМИ!
Иначе по проблема с колата на приятеля на колегата Dpy .... Сиетамата просто трябва да се обезвъздуши добре , нищо повече ... Факт е , това , което каза колегата ekcta3uto - обезвъздушаването няма нищо общо с датчиците на АБС-а ... Спирачната система се обезвъздушава на изгасен двигател (тоест нито сервото , нито АБС-а работят ) , казвам го това , защото съм чувал всевъзможни щуротии , че двигателя трябвало да работи , за да може да се отворят клапите на АБС-а и да се изкара въздуха от там ... или пък , че при работещ двигател се правело обезвъздушаване , защото видиш ли сервото помагало повече и т.н ... Всичко това са митове и щуротии .... Системата се обезвъздушава в покой и ако всички компоненти са изрядни и се направи като хората , всичко си идва на мястото (както положението от което педала лови , така и усещането за добро спиране ) ...

По въпроса на колегата пуснал темата - няма смисъл да се сменя серво , сервото на Е36 е достатъчно добро - пробвано !
По въпроса за това кое подобрява спирането има много писано има митове има и истини , аз ще споделя моята истина (тествана) ....
М/у другото "практиката" която се "тиражира" във форума като "лек" за добри спирачки - големи дискове и апарати от Е46 (330) , еми за мен е почти безмислена !
Преди врме пробвахме на колата на мойя приятел със стокови дискове (нови ) и стандартни апарати , както и с големи дискове (нови ) еми ще разочаровам "аудиторията" ,но за мен нямаше разлика в спирането , не и в това така важно " едно " спиране , вече факт е , че другия (по -големия ) диск ще загрява по бавно и ще се охлажда по бързо поради по -голямата площ и при продължително спиране (да речем по наклон) ще е по -ефективен ...
Та най -добре просто да се сменят дисковете с нови стокови (вентилирани ) , да се изберат хубави накладки , да се ревизира спирачната система ( смяна на течност , ревизия на апарати или дори смяна с нови) и спирачките ви ще са ПЕРФЕКТНИ , поне за Е36 това важи с пълна сила , пробвал съм го на моята кола и го твърдя категорично ! М/у другото още в началото на темата това го е казал колегата Dirty M5 driveR , а веднага след него колегата Jim Beam застреля можеби най -важното - ГУМИ!
Иначе по проблема с колата на приятеля на колегата Dpy .... Сиетамата просто трябва да се обезвъздуши добре , нищо повече ... Факт е , това , което каза колегата ekcta3uto - обезвъздушаването няма нищо общо с датчиците на АБС-а ... Спирачната система се обезвъздушава на изгасен двигател (тоест нито сервото , нито АБС-а работят ) , казвам го това , защото съм чувал всевъзможни щуротии , че двигателя трябвало да работи , за да може да се отворят клапите на АБС-а и да се изкара въздуха от там ... или пък , че при работещ двигател се правело обезвъздушаване , защото видиш ли сервото помагало повече и т.н ... Всичко това са митове и щуротии .... Системата се обезвъздушава в покой и ако всички компоненти са изрядни и се направи като хората , всичко си идва на мястото (както положението от което педала лови , така и усещането за добро спиране ) ...
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Ъпгрейт на спирачна система?
Явно не си покарал достатъчно, та твърдиш, че нямало смисъл от големи дискове и накладки... Една година откакто съм с 330-кови апарати и дискове и разликата е огромна. Чисто теоретично, ако го погледнеш средния диаметър на спиране е по-голям, контактната площ е доста по-голяма, а спирачния натиск ти си го определяш с педала. А прага е там където стане твърд педала, което се търси инстинктивно. А за по-ниското натоварване при загряване си абсолютно прав
Ако пък се ревизират апарати и се смени течност и маркучи става слънце
Та така..., все от собствен опит, не съм тествал спирачки на приятел...

Ако пък се ревизират апарати и се смени течност и маркучи става слънце

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Ъпгрейт на спирачна система?
Nickelback написа:Явно не си покарал достатъчно...
Виж сега , няма какво да карам достатъчно .... , монтираме и отиваме на полигона , засилва се с определена скорост , натиска спирачката и гледаме колко е спирачния път ..... Ми колата си спираше горе -долу на едно място .... (казвам горе долу , защото все пак се управлява от човек , а и условията няма как да ги докараме идеални... ) Като обориш това нагледно (а не със субективно усещане за това как спира твоята кола) , тогава може да твърдиш обратното .....
Nickelback написа: Чисто теоретично, ако го погледнеш средния диаметър на спиране е по-голям, контактната площ е доста по-голяма, .
Е колко е по -голяма контактната повърхност ....не гледай колко е голям диска, а колко е накладката , щото тя определя спирачната площ .... Сравнявал ли си накладката за стоковия диск с тази за 330-ката , разликата минимална , та викам да не мажеме темата на колегата !
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Ъпгрейт на спирачна система?
metodi80 написа:Nickelback написа:Явно не си покарал достатъчно...
Виж сега , няма какво да карам достатъчно .... , монтираме и отиваме на полигона , засилва се с определена скорост , натиска спирачката и гледаме колко е спирачния път ..... Ми колата си спираше горе -долу на едно място .... Като обориш това нагледно (а не със субективно усещане за това как спира твоята кола) , тогава може да твърдиш обратното .....Nickelback написа: Чисто теоретично, ако го погледнеш средния диаметър на спиране е по-голям, контактната площ е доста по-голяма, .
Е колко е по -голяма контактната повърхност .... сравнявал ли си накладката за стоковия диск с тази за 330-ката , разликата минимална , та викам да не спориме !
Добре




Сигурно говориш за спиране от XX до 0. Пробвай на магистралата... Като ме засече някой просто чуквам с върха на нокъта

metodi80 написа:Като обориш това нагледно (а не със субективно усещане за това как спира твоята кола) , тогава може да твърдиш обратното
И ти така

metodi80 написа:Е колко е по -голяма контактната повърхност .... сравнявал ли си накладката за стоковия диск с тази за 330-ката , разликата минимална , та викам да не спориме !
Разликата е минимална в началото. Ако се сещаш профила на накладката е трапецовиден и тая "минимална" разлика се проявява все повече и повече при по износени накладки... Вземи купи едни 330-кови накладки и сравнявай. По протежение на радиуса на диска контактната площ на 330-ковия диск има 1-1.5см повече площ за спиране, та не знам колко е "минимална" разликата и в накладките...
Защо да не спориме, виждам, че се опитваш да обориш законите на физиката

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Ъпгрейт на спирачна система?
Nickelback написа:..........
Можеш да пишеш на "версия" колкото искаш ... .ум царува , ум робува и т.н. ....
Айде , че е хубаво време и иде нова година ! Весели празници на всички !

Последна промяна metodi80 на 26 Дек 2012, 21:08, променена общо 2 пъти
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Ъпгрейт на спирачна система?
Ще спретнеме едно замерване нАпролет на Е36 сбирката тогава
Наздраве

Наздраве

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Metzeler
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 26.08.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: колело с обратна дирекция
- Мечтае да кара: колело с предно предаване
Re: Ъпгрейт на спирачна система?
Интересно нещо ми се случи днес... е така най случайно зех та повярвах в тоя мит за тея големи дискове и апарати от 330ка и зех та ги сложих и пак така случайно кат набих спирачки тая кола нещо и стана!!! Искаше да ме изкара през предния джам!!!! НО аз съм корав и стискам волана и съм с коланче 
Няма логика по голям диск да спира както по малкия ама никва локига просто да не давам пример при пистовите мотори как е...
Нормалните са с 2 предни диска а буел е с 1 диск който е почти със диаметъра на джантата и спира в пъти повече но явно и харли не ги бива щом слагат на 1200 кубиков мотор 1 диск отпреде... и то тънък ама тънък... с некви малки накладки... ужас!
А за потъването на педала е повече от нормално защото цилиндъра на апарата е по-голям с 1 идея и затова и педала пропада с 1 идея повечко

Няма логика по голям диск да спира както по малкия ама никва локига просто да не давам пример при пистовите мотори как е...
Нормалните са с 2 предни диска а буел е с 1 диск който е почти със диаметъра на джантата и спира в пъти повече но явно и харли не ги бива щом слагат на 1200 кубиков мотор 1 диск отпреде... и то тънък ама тънък... с некви малки накладки... ужас!
А за потъването на педала е повече от нормално защото цилиндъра на апарата е по-голям с 1 идея и затова и педала пропада с 1 идея повечко
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Ъпгрейт на спирачна система?
Методи, не можеш да видиш от 1-2 спирания реално толкова разлика... Ама за 70км. яко каране (по нормални пътища) сток спирачките прегряват. Да първите 50км. всичко е ОК, следващите 10 започваш да усещаш избледняване, започват да спират по-дървено и накрая започват да не спират и да миришат... На писта това нещо става доста по-бързо. Разбира се това важи за моето каране по непознат път/писта, защото ако се познава пътя и 100км. яко каране може да не запалиш стоковите (пак от опит). Макар че смея да твърдя че от 180 спирания са си много по-приятно, реално с 28мица сме спирали от 180 и аз спирам далеч по-бързо със спирачките от 330... 




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Ъпгрейт на спирачна система?
и двамата сте прави. просто диска има по-голямо значение на високи скорости, а на ниски гумите
за това на полигона няма да се усети. за да тествате нещо наистина отивате на магистралата и мерите отрицателното ускорение(с един айфон примерно) от 150 до 100 примерно няколко пъти 
Sent using Tapatalk 2


Sent using Tapatalk 2
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
Re: Ъпгрейт на спирачна система?
на мен ми се е случвало да се наложи да се запали колата,за да може да се обезвъздуши спирачната система през абс-а.на изгасен двигател не пропускаше налягане назад и след като запалих и нещата се оправиха.нещо правих по абс-а,ама не помня какво беше,та доведе до този проблем.
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- u`F`o
- ентусиаст
-
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: Ъпгрейт на спирачна система?
steeN написа:и двамата сте прави. просто диска има по-голямо значение на високи скорости, а на ниски гумитеза това на полигона няма да се усети. за да тествате нещо наистина отивате на магистралата и мерите отрицателното ускорение(с един айфон примерно) от 150 до 100 примерно няколко пъти
Sent using Tapatalk 2
Съгласен съм с теб колега

Или просто от 160-180км/ч до 0 с един и същи чифт гуми. Естествено, трябва да се оставят известно време да се охладят, че като се прегреят гумите и резултатите ще са 1 към гьотири...
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Ъпгрейт на спирачна система?
Не мисля, че спора е дали с по-големи дискове спира по-добре. Едва ли има някой, който да твърди обратното.
Това, което Методи иска да каже е, че спирачките на е36 са достатъчно добри и вместо да се взимат 2 ръка дискове и накладки от донора е добре тия пари да се дадат за профилактика на спирачната система и нови дискове и накладки.
Возил съм се на кола с насадени спирачки от е46 и нейните си дискове и накладки и разликата с ревизираните апарати, маркузи и ЕВС-тата е огромна, няма кво да се лъжем.
Това, което Методи иска да каже е, че спирачките на е36 са достатъчно добри и вместо да се взимат 2 ръка дискове и накладки от донора е добре тия пари да се дадат за профилактика на спирачната система и нови дискове и накладки.
Возил съм се на кола с насадени спирачки от е46 и нейните си дискове и накладки и разликата с ревизираните апарати, маркузи и ЕВС-тата е огромна, няма кво да се лъжем.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Ъпгрейт на спирачна система?
е дискове и накладки втора употреба е на късмет работата, да.
какво да се сравнява тогава... един кош неизвестни в уравнението.
какво да се сравнява тогава... един кош неизвестни в уравнението.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Ъпгрейт на спирачна система?
Те голяма част от конверсиите са така + 2 ръка гуми и за какво спиране говорим?
74 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани