Няколко въпроса относно диагностиката
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- streetpro
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 7.09.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E36 - 318I
- Мечтае да кара: 328CI
Няколко въпроса относно диагностиката
Привет колеги.
Вчера попаднах на една според мен страхотна оферта ,един колега продава лаптоп заедно с нужните кабели и диск с инсталация на софтуера за диагностика "INPA" и честно казано имам доста голям мерак да го купя . Въпросите ми към вас са следните: заслужава ли си офертата ,заслужава ли си да започвам изобщо да се занимавам с тези неща и евентуално някой може ли да ми даде малко напътствия за работа с тази програма ,разглеждал съм я и имам понятие за какво става дума но все пак искам още малко да понауча преди да започна да се занимавам. най-вече какво да Не правя
Благодаря много на всички ,които ще се включат и ще дадат своите мнения.
Весели празници !


Благодаря много на всички ,които ще се включат и ще дадат своите мнения.
Весели празници !

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Няколко въпроса относно диагностиката
ако под да се занимаваш имаш предвид да правиш диагностика на други хора... щом питаш по-добре недей
за собствена употреба супер, само че внимавай с цената. повечето софтуер го има из нета или може да се вземе за символични пари от братята китайци. кабели също има... дори има човек във форума, които продава ако не се бъркам. лаптопа също не е специален, до токова, че просто трябва да отговаря на определени хардуерни изисквания (хардуерен ком порт за по-старите коли и може би някой други по-маловажни детайли).

за собствена употреба супер, само че внимавай с цената. повечето софтуер го има из нета или може да се вземе за символични пари от братята китайци. кабели също има... дори има човек във форума, които продава ако не се бъркам. лаптопа също не е специален, до токова, че просто трябва да отговаря на определени хардуерни изисквания (хардуерен ком порт за по-старите коли и може би някой други по-маловажни детайли).
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- streetpro
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 7.09.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E36 - 318I
- Мечтае да кара: 328CI
Re: Няколко въпроса относно диагностиката
steeN написа:ако под да се занимаваш имаш предвид да правиш диагностика на други хора... щом питаш по-добре недей![]()
за собствена употреба супер, само че внимавай с цената. повечето софтуер го има из нета или може да се вземе за символични пари от братята китайци. кабели също има... дори има човек във форума, които продава ако не се бъркам. лаптопа също не е специален, до токова, че просто трябва да отговаря на определени хардуерни изисквания (хардуерен ком порт за по-старите коли и може би някой други по-маловажни детайли).
Колега става въпрос за моя лична употреба а цената е 200 лв на лаптопа ,който е слабичък но върши работа + кабелите ,а софтуера го има инсталиран на този въпросен лаптоп ,а и аз имам инсталатора на моя компютър .
Благодаря ти много за съвета
Re: Няколко въпроса относно диагностиката
Само където този лаптоп ще може само за това да се използва, че сигурно няма живи набори 
Иначе е супер да имаш кабел под ръка.
Г/д кабела излиза към 100лв.. и 100лв за лаптопа.. добре е

Иначе е супер да имаш кабел под ръка.
Г/д кабела излиза към 100лв.. и 100лв за лаптопа.. добре е

- streetpro
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 7.09.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E36 - 318I
- Мечтае да кара: 328CI
Re: Няколко въпроса относно диагностиката
No0k написа:Само където този лаптоп ще може само за това да се използва, че сигурно няма живи набори
Иначе е супер да имаш кабел под ръка.
Г/д кабела излиза към 100лв.. и 100лв за лаптопа.. добре е
Готин смея да твърдя ,че от компютри разбирам повече от коли самия лаптоп е HP и не е лош за това и съм решил да го купя но въпроса ми беше дали някой може да даде някакви съвети ,като например какво трябва и какво не трябва да се прави или най добре някой клип в ,който се обяснява как протича самата диагностика


Re: Няколко въпроса относно диагностиката
Предполагам, че разбираш и анг, ако е така има много клипове с обеснение 

- streetpro
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 7.09.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E36 - 318I
- Мечтае да кара: 328CI
Re: Няколко въпроса относно диагностиката
No0k написа:Предполагам, че разбираш и анг, ако е така има много клипове с обеснение
ами да мисля че съм добре с английския даже сега в момента гледам клипове

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Няколко въпроса относно диагностиката
200 лв. звучи добре. 
рови из bimmerforums за информация.

рови из bimmerforums за информация.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Няколко въпроса относно диагностиката
streetpro написа:...но все пак искам още малко да понауча преди да започна да се занимавам. най-вече какво да Не правя ...
Колега , вземи си оборудването за диагностика и след това задай конкретни въпроси ... По принцип има много неща , които могат да се кажат за диагностиката - модели и особености на оборудване , особености на автомобилите , протоколи за диагностика , програми за диагностика и още какво ли не ... Доста има изписано във форума по въпроса, от мен и от други колеги.... Материята е доста обширна , че да може да се обобщи с няколко думи ...
Като цяло е важно да знаеш дали кабела и лаптопа , които ще вземеш ще ти свършат работа , защото има неща , които често се пропускат (по -старите БМВ , преди 98г се четат само и единствено с ADS-кабел и задължително компютъра с който ще правиш диагностика трябва да има хардуерен COM-порт. Новите БМВ - след 98г се четат в ОБД-режим , при тях може да се ползва кабел й през USB , освен през сериен порт ... ). Има мотори , които не могат да се четат през ИНПА с повечето "масовки" кабели , които се предлагат на пазара .... Попитай колегата от който си купуваш апаратурата за тези неща ... Ако е колега от форума и ако е този , който предполагам (не споменавам имена , за да не стане реклама) , то е възможно кабела , който ти предлага да е мое производство .... , той гарантирано върши работа ...
По въпроса за това какво НЕ трябва да правиш ... , на първо време не се опитвай да кодираш каквото и да било (ако ти предлагат софтуер за кодиране ... )... Както вече казах материята е обширна и ако сега се запознаваш с нея то първо попрочети , купи си апаратура , която наистина работи и започни по лека ...
- streetpro
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 7.09.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E36 - 318I
- Мечтае да кара: 328CI
Re: Няколко въпроса относно диагностиката
metodi80 написа:streetpro написа:...но все пак искам още малко да понауча преди да започна да се занимавам. най-вече какво да Не правя ...
Колега , вземи си оборудването за диагностика и след това задай конкретни въпроси ... По принцип има много неща , които могат да се кажат за диагностиката - модели и особености на оборудване , особености на автомобилите , протоколи за диагностика , програми за диагностика и още какво ли не ... Доста има изписано във форума по въпроса, от мен и от други колеги.... Материята е доста обширна , че да може да се обобщи с няколко думи ...
Като цяло е важно да знаеш дали кабела и лаптопа , които ще вземеш ще ти свършат работа , защото има неща , които често се пропускат (по -старите БМВ , преди 98г се четат само и единствено с ADS-кабел и задължително компютъра с който ще правиш диагностика трябва да има хардуерен COM-порт. Новите БМВ - след 98г се четат в ОБД-режим , при тях може да се ползва кабел й през USB , освен през сериен порт ... ). Има мотори , които не могат да се четат през ИНПА с повечето "масовки" кабели , които се предлагат на пазара .... Попитай колегата от който си купуваш апаратурата за тези неща ... Ако е колега от форума и ако е този , който предполагам (не споменавам имена , за да не стане реклама) , то е възможно кабела , който ти предлага да е мое производство .... , той гарантирано върши работа ...
По въпроса за това какво НЕ трябва да правиш ... , на първо време не се опитвай да кодираш каквото и да било (ако ти предлагат софтуер за кодиране ... )... Както вече казах материята е обширна и ако сега се запознаваш с нея то първо попрочети , купи си апаратура , която наистина работи и започни по лека ...
значи за самата апаратура съм сигурен ,че ще върши работа защото е използвана върху автомобили до 96г моята си е 92г кабела съм сигурен ,че е ADS наистина сега ще започвам да се занимавам с тези неща а относно въпроса ти защо питам преди да съм купил техниката точно заради това , за да може хората ,които разбират повече от мен да дадат някой друг полезен съвет
Благодаря ти колега за полезната информация.
Поздрави и весели празници


- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Няколко въпроса относно диагностиката
Общо взето с ИНПА, без значение каква е, до 96година ще четеш доста изнервено- някъде ще става, в повечето случаи няма да става изобщо, някъде ще четеш само един модул, а в другите няма да можеш да влезеш.Мизериите са най-големи когато електрониката е Сименс.Щом искаш да четеш само твоята кола просто пробвай- или на място при купувача или с уговорката да ти пратят интерфейса с отваряне, говориш с тия от ЕКОНТ, спираш колата пред офиса, закачаш и пробваш за 5 минути, ако стане плащаш, ако не връщаш, като транспорта е коректно да е за твоя сметка. 
Старите коли, се четат на 100% с GT1 DIS, но и тук има различни версии- с една платка, с две, с ресет бутон или без него, но на теб мисля, че този интерфейс не ти е необходим защото е доста скъп само за лична употреба.
И само като допълнение- интерфейса за диагностика не е вездесъщ. Да кажем хващат се напълно дефектирали датчици, ако работи на 50% няма да го хване.Коректна диагностика на датчиците на Хол- колянов и разпределителен вал, ламбда сонда, дебитомер, датчик на дроселовата клапа без осцилоскоп няма да можеш да направиш или ще направиш и ще кажеш, че всичко е наред, а двигателя не работи както трябва.

Старите коли, се четат на 100% с GT1 DIS, но и тук има различни версии- с една платка, с две, с ресет бутон или без него, но на теб мисля, че този интерфейс не ти е необходим защото е доста скъп само за лична употреба.
И само като допълнение- интерфейса за диагностика не е вездесъщ. Да кажем хващат се напълно дефектирали датчици, ако работи на 50% няма да го хване.Коректна диагностика на датчиците на Хол- колянов и разпределителен вал, ламбда сонда, дебитомер, датчик на дроселовата клапа без осцилоскоп няма да можеш да направиш или ще направиш и ще кажеш, че всичко е наред, а двигателя не работи както трябва.
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани