Странен проблем след смяна на радиатор
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- lancerpor
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 373
- Регистриран на: 5.02.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320dA
- Мечтае да кара: e46 M3
- Детайли за колата: touring facelift 04'
Странен проблем след смяна на радиатор
Преди да ме нахокате искам да кажа, че четох няколко теми с подобен проблем но не е на 100% същия като моя. Та проблема е следния: Радиатора ми протече от едно място и майстора каза, че е по-добре да се смени с нов. Речено - сторено. Новия радиатора е марка Нисенс (или нещо подобно), с нов антифриз и уж обезвъздушена както трябва. Да допълня, че съм с газов инжекцион. Та още от преди да роди радиатора си имах слабо парно. На 3-та и 4-та степен си духаше даже хладно при кола загряла на "12 и 1" и врътката на мах. в червеното, но на 1-ва и 2-ра си духаше доволно топличко. Колата си излизаше от синия сектор за около 2-3км в студа и си загряваше както трябва и не е правила никакви проблеми. От както сменихме радиатора, колата си загрява пак нормално, но се колебае стрелката около вертикалното положение и парно нямам. Духа едва едва слабо топличко. Като карам из града стрелката седи на 12 без 1, че и даже на "без 4-5"
, а като спра на светофар си се вдига до 12 и 1. Даже вечерта излизах (при температура -3) извънградско и стрелката започна да пада към синия сектор. Помислих, че трябва да и се долее антифриз и я изчаках да загрее, отвих малката тапичка отгоре до капачката, после самата капачка и това на работеща кола за да долея антифриз. С малкия ми опит от стария радиатор, при тази ситуация, като подам газ започваше да "пикае" от дупчицата под малката тапичка, директно в разширителния съд. На новия радиатор вместо да тръгне така, едва не се улях с антифриз, защото бликна нагоре като фонтан през малката пробчица. Завих тапичката и чак тогава започна да си "пишка" в разширтелния съд. Долях около 200мл, като ясно се виждаше как си го "изпива". Помислих, че всичко е на ред и тръгнах за тест. Отново парно имаше само като бях в движение, а на място духаше почти студено. Карах около 30км извънградско със скорост 140-200км/ч (на магистрала) и стрелката на мръдна от средата. В момента в който навлязох в града и освободих от скорост, стрелката пак се килна на "12 без нещо", като потеглих се оправи. Пусках я на скорост по един баир, нямаше проблем. Пуснах я по същия баир на свободна и пак тръгна да изстива. Идеи какво да правя?


- lancerpor
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 373
- Регистриран на: 5.02.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320dA
- Мечтае да кара: e46 M3
- Детайли за колата: touring facelift 04'
Re: Странен проблем след смяна на радиатор
Добре, но обясни защо... Казах, че със стария радиатор нямах такива проблеми, а и колата извънградско вече не изстива и си загрява нормално. 


- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: Странен проблем след смяна на радиатор
може и водна помпа да е заминала... щом иска обороти, за да духне по яка жега.
на стария радиатор му е паднал капацитета- запушени ламелки, насекоми, мръсотия , окиси и т.н. новия пък, кой го знае от какъв точно материал е превен- пак различен топлинен капацитет.
така и така си почнал, термостат и водна помпа няма да е лошо да смениш. разход си , знам, ама...
няма да е зле и парното да се продуха със струя вода.
на стария радиатор му е паднал капацитета- запушени ламелки, насекоми, мръсотия , окиси и т.н. новия пък, кой го знае от какъв точно материал е превен- пак различен топлинен капацитет.
така и така си почнал, термостат и водна помпа няма да е лошо да смениш. разход си , знам, ама...
няма да е зле и парното да се продуха със струя вода.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
- Митко Пурата
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: 20.09.2011
- Местоположение: София, младост 4
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 и Е36
- Мечтае да кара: Опел или Форд
Re: Странен проблем след смяна на радиатор
Колегата е прав; смени термостата или преди това провери при студен мотор като запалиш и първи кръг(маркучите за парното и за газовия изпарител) започнат да загряват, провери водния радиатор дали е студен, той трябва да започне да загрява чак когато първи кръг достигне 80-90 градуса,ако термостата е здрав.
Ако радиатора и първи кръг загряват едновременно сменяй термостата.
Ако радиатора и първи кръг загряват едновременно сменяй термостата.
- don't be
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 708
- Регистриран на: 3.09.2009
- Кара: 466,5 см3 на цилиндър
- Мечтае да кара: Нормално
Re: Странен проблем след смяна на радиатор
А при мен след , поставяне на газов инжекцион ми замина термостата. За да нямаш , парно в колата има няколко причини 1- газовото да ти прави възушна възглавница ( да не е монтиран изпарителя на точка по ниска от върха на големия радиатор. 2- термостат , 3- водната ти помпа да превърта.
За милиони-няма закони.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Странен проблем след смяна на радиатор
lancerpor написа:Добре, но обясни защо... Казах, че със стария радиатор нямах такива проблеми, а и колата извънградско вече не изстива и си загрява нормално.
За да си сигурен- качи се някъде, където после ще спускаш на празни обороти няколко км и виж дали стрелката няма да отиде в синята зона.

От кожуха на термостата излизат два големи маркуча. Този, който излиза от страната на термостата трябва да отива в долната част на радиатора. Сутрин докато загрява колата, трябва да е студен и да не загрява заедно с двигателя.
Ако имаш някакви съмнения за лошо обезвъздушаване - оставяш колата да изстине, но колкото да може да отвориш капачката на радиатора и пробката за обезвъздушаване без да изкипява нищо, да кажем половин час и после я оставяш така да стои цяла нощ или няколко часа през деня, после ако има нужда доливаш и затваряш.
- lancerpor
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 373
- Регистриран на: 5.02.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320dA
- Мечтае да кара: e46 M3
- Детайли за колата: touring facelift 04'
Re: Странен проблем след смяна на радиатор
Изпарителя ми седи на мястото на акумулатора отпред, което е доста високо. Там как мога да го обезвъздуша или да не пипам?

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Странен проблем след смяна на радиатор
lancerpor написа:Изпарителя ми седи на мястото на акумулатора отпред, което е доста високо. Там как мога да го обезвъздуша или да не пипам?
Ако е над радиатора, освен да отидеш да го свалят малко надолу...
- no.breaks
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: 25.11.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: е36 М43
Re: Странен проблем след смяна на радиатор
Здравей колега моя изпарител също е на тази височина и нямам подобен проблем, преди като имах тези признаци, точно както ти, се оправи със смяна на термостата, но при мен изключих водната помпа, защото преди това съм я сменявал, колегите са прави, че може да е от изпарителя, пипни самия изпарител и маркучите до него, трябва да са горещи и внимавай да не се изпариш, но според мен със смяна на термостата, трябва да се оправи, другия вариант е помпата и третия, въздух в системата, но ти каза, че си я обезвъздушил няколко пъти, надявам се когато си го правил това колата е работила на газ и си пуснал парното на най-топло и да духа на най-високата степен
все пак дигни я пак отпред да е по високо и деиствай още веднъж, не мисля че ти е помпата, защото тя ако почне да не работи по-скоро колата ще загрява, а няма да изстива

- lancerpor
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 373
- Регистриран на: 5.02.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320dA
- Мечтае да кара: e46 M3
- Детайли за колата: touring facelift 04'
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Странен проблем след смяна на радиатор
lancerpor написа:Мисля, че открихме проблема. Темата може да се заключва.
Остава да го кажеш, ако искаш следващият път някой да ти отговори.

- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: Странен проблем след смяна на радиатор
тъй де, речи какво се случи та се оправи проблема?
ПП високо качен изпарител се обезвъздушава по следния начин: разхлабва се скобата на горния маркуч и се вади, вдига се на нивото на щуцера и малко по- нагоре, и се налива антифриз директно в маркуча, като прелее, бързо се навира в шуцера на изпарителя, и се стяга скобата- готова работата.
другия варянт е само да се разхлаби маркуча, колкото да излезе въздуха, като почне да блика антифриз, се затяга и това е.
ПП високо качен изпарител се обезвъздушава по следния начин: разхлабва се скобата на горния маркуч и се вади, вдига се на нивото на щуцера и малко по- нагоре, и се налива антифриз директно в маркуча, като прелее, бързо се навира в шуцера на изпарителя, и се стяга скобата- готова работата.
другия варянт е само да се разхлаби маркуча, колкото да излезе въздуха, като почне да блика антифриз, се затяга и това е.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
- lancerpor
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 373
- Регистриран на: 5.02.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320dA
- Мечтае да кара: e46 M3
- Детайли за колата: touring facelift 04'
Re: Странен проблем след смяна на радиатор
akula написа:тъй де, речи какво се случи та се оправи проблема?
ПП високо качен изпарител се обезвъздушава по следния начин: разхлабва се скобата на горния маркуч и се вади, вдига се на нивото на щуцера и малко по- нагоре, и се налива антифриз директно в маркуча, като прелее, бързо се навира в шуцера на изпарителя, и се стяга скобата- готова работата.
другия варянт е само да се разхлаби маркуча, колкото да излезе въздуха, като почне да блика антифриз, се затяга и това е.
това беше ключа към палатката


14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани