Клапата за топлото, въпрос?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
28 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: Клапата за топлото, въпрос?
При мен няма абсолютно никакви проблеми 

БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
- batkoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 279
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
Re: Клапата за топлото, въпрос?
А колеги, някой може ли да ми каже цялата схема на тази клапа, имам в предвид от захранването през клапата и до врътката вътре. Освен проблема при клапата може ли да е и някъде другаде. Има ли някакви прекъсвачи по трасето. Просто не мога да намеря схема, на която да видя целия кръг...
Благодаря предварително!
Благодаря предварително!
- plboy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 139
- Регистриран на: 23.07.2008
- Пол: Мъж
- Кара: m20b20 turbo, E38 725tds
Re: Клапата за топлото, въпрос?
[quote="batkoto"]А колеги, някой може ли да ми каже цялата схема на тази клапа, имам в предвид от захранването през клапата и до врътката вътре. Освен проблема при клапата може ли да е и някъде другаде. Има ли някакви прекъсвачи по трасето. Просто не мога да намеря схема, на която да видя целия кръг...
Не е сложно колега :
управлява се директно вътре от клуча за студено/горещо и клуча на вентилатора: Като е на топло трябва да няма напрежение на клапанчетo и съответно допълнителната водна помпа/ако я имаш/ да работи:
съответно на студено да няма напрежение и тo си e затворенo:
мери напрежението; пипни маркучите;
ако има напрежение и маркучите след него не са топли като входните сваляй да го чистиш:
Сори за точките; в африка сам; надявам се да сам бил полезен
Не е сложно колега :
управлява се директно вътре от клуча за студено/горещо и клуча на вентилатора: Като е на топло трябва да няма напрежение на клапанчетo и съответно допълнителната водна помпа/ако я имаш/ да работи:
съответно на студено да няма напрежение и тo си e затворенo:
мери напрежението; пипни маркучите;
ако има напрежение и маркучите след него не са топли като входните сваляй да го чистиш:
Сори за точките; в африка сам; надявам се да сам бил полезен
King Regards, 0888 750 222
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Клапата за топлото, въпрос?
Когато ИМА напрежение към клапаните те са затворени (съответно студено), когато НЯМА са отворени и антифриза циркулира свободно, освен това напрежението не е постоянно, управлението на клапаните е импулсно.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- batkoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 279
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
Re: Клапата за топлото, въпрос?
Маркучите до клапана са топли след него е студено. Като му дам директен + от акумулатора отваря и стои така, тогава всички маркучи стават топли и има парно в колата. За това и търся проблема в този клапан. Въпроса е там, че като му дам директен + и вътре съм оставил врътката на топло в колата има топло, НО когато мръдна врътката, примерно леко вляво, да е не е на макс., топлото и клапана се връща в крайно положение, без значение в какво положение го слагам вътре от врътката, все едно губи връзка и после дори и да го мърдам от врътката - няма никой, пак трябва да му дам директен + за да има топло. Веднъж мръдна ли го след като съм дал директен + и спира да слуша врътката вътре и не мога да го регулирам от там...
Размърдам ли врътката явно тя като подаде сигнал и като вземе да се мърда клапанчето нещо е затлачено и не може малко да се мърда ми направо се затваря или по-скоро изпада в някакво такова състояние на "безтегловност", защото духа студено, но като дам повечко обороти задухва топло и като намалея оборотите пак застудява - значи нещо се омотва тоз клапан. Искам и друго да попитам: Как клапана преценя колко вода да пропуска когато мърдаш врътката вътре? И въобще има ли връзка клапана директно с връзката или колко топло ще влиза в колата зависи от друго нещо. Понеже до сега казвахте, че клапана има само отворено и затворено положение. Ако врътката е по средата на скалата вътре, кой решава колко топло ще влиза в купето?
Размърдам ли врътката явно тя като подаде сигнал и като вземе да се мърда клапанчето нещо е затлачено и не може малко да се мърда ми направо се затваря или по-скоро изпада в някакво такова състояние на "безтегловност", защото духа студено, но като дам повечко обороти задухва топло и като намалея оборотите пак застудява - значи нещо се омотва тоз клапан. Искам и друго да попитам: Как клапана преценя колко вода да пропуска когато мърдаш врътката вътре? И въобще има ли връзка клапана директно с връзката или колко топло ще влиза в колата зависи от друго нещо. Понеже до сега казвахте, че клапана има само отворено и затворено положение. Ако врътката е по средата на скалата вътре, кой решава колко топло ще влиза в купето?
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Клапата за топлото, въпрос?
Колега, казах ти, управлението на клапаните е импулсно, т.е. отварят и затварят ритмично - регулира се колко време да е отворен/затворен самият клапан, съответно в панела има термодатчик за температурата в купето. При подаване на напрежение клапана ЗАТВАРЯ, ако откачиш буксата на клапаните и те са изправни (съответно и колата е обезвъздушена и в. помпа е изправна) трябва да имаш жестоко парно. Аз залагам на повредени клапани, но най-добре е преди да питаш/правиш нещо да потърсиш темата за тия клапани, има снимки и обяснение. Ако решиш да ги възстановяваш ще ти пратя снимки как ги направих аз.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Re: Клапата за топлото, въпрос?
Ако може да попитам в темата на колегата, че да не правя нова. Моя проблем е г/д същия, но не точно. Значи при загрята кола, врътката за топло/студено е на макс топло, когато пусна да ми духа в краката или да духа на предното стъкло - духа топло, когато задам да духа през въздуховодите на таблото започва да духа студено. От какво може да е моят проблем?
- plboy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 139
- Регистриран на: 23.07.2008
- Пол: Мъж
- Кара: m20b20 turbo, E38 725tds
Re: Клапата за топлото, въпрос?
sL1m написа:Ако може да попитам в темата на колегата, че да не правя нова. Моя проблем е г/д същия, но не точно. Значи при загрята кола, врътката за топло/студено е на макс топло, когато пусна да ми духа в краката или да духа на предното стъкло - духа топло, когато задам да духа през въздуховодите на таблото започва да духа студено. От какво може да е моят проблем?
зад врътките има жила за управление на клапите
King Regards, 0888 750 222
Re: Клапата за топлото, въпрос?
plboy написа:sL1m написа:Ако може да попитам в темата на колегата, че да не правя нова. Моя проблем е г/д същия, но не точно. Значи при загрята кола, врътката за топло/студено е на макс топло, когато пусна да ми духа в краката или да духа на предното стъкло - духа топло, когато задам да духа през въздуховодите на таблото започва да духа студено. От какво може да е моят проблем?
зад врътките има жила за управление на клапите
а къде мога да намеря упътване как да стигна до тях и как да ги поправя?
- plboy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 139
- Регистриран на: 23.07.2008
- Пол: Мъж
- Кара: m20b20 turbo, E38 725tds
Re: Клапата за топлото, въпрос?
а къде мога да намеря упътване как да стигна до тях и как да ги поправя?[/quote]
зад врътката за тези клапи на самото табло - електронни ли са клапите ::: кое купе си Е36 ли?
ако са механи4ни трябва дя се извади капа4ето над врътката и самата врътка за нея отзад са закрепени жилата: най вероятно някои от тях са сменени:::::
зад врътката за тези клапи на самото табло - електронни ли са клапите ::: кое купе си Е36 ли?
ако са механи4ни трябва дя се извади капа4ето над врътката и самата врътка за нея отзад са закрепени жилата: най вероятно някои от тях са сменени:::::
King Regards, 0888 750 222
Re: Клапата за топлото, въпрос?
и аз да попитам , когато и се подаде ток от буксата на въпросната клапа(за климатроник с двете бобинки) отваря или затваря , 3 термостата съм сменил , колата седи постяно на 12 без 5 ,тдс е т.е. самообезвъздушила се е 100%, но парното много слабо ако карам извънградско 30-40 мин чак тогава започва да душа нормално горещо , на градско и хладко , лява дясна зона - едно и също. Мизерии няма в системата бистър антифриза, никога не е наливана добавка за течове , водната помпа е наред , при обороти прави буря в разширителния съд
иде зима а аз съм с парно като на трабант

иде зима а аз съм с парно като на трабант

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Клапата за топлото, въпрос?
При пуснат ток са отворени, без ток затворени, вероятно не отварят до край или са затлачени.
Ако ти е читав термостата стрелката трябва да е на 12ч. на 12 без 5 100% не ти затваря коректно термостата!
Ако ти е читав термостата стрелката трябва да е на 12ч. на 12 без 5 100% не ти затваря коректно термостата!

- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Клапата за топлото, въпрос?
vld написа:При пуснат ток са отворени, без ток затворени, вероятно не отварят до край или са затлачени.
Ако ти е читав термостата стрелката трябва да е на 12ч. на 12 без 5 100% не ти затваря коректно термостата!




- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
28 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани