DRL... и моето решение.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- Don_Mandragon
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: Стара Загора/София
- Кара: M40B18 '93
DRL... и моето решение.
Както вече обещах пускам темата с моето решение на екстрата с автоматичното пускане/спиране на дневните светлини. В момента все още го тествам за евентуални бъгове. Такива за сега няма, но имам леко двуумене на каква честота да работят фаровете. От една страна е добре да работят на висока, за да не смущават останалата електроника и аудиото дългите кабели към дългите. В момента моето работи на 20Кхц, но гледам, че канадското реле работи с коефицент на запълване 40% и честота 50Хц. Монтажа нямам възможност да покажа в момента как става, тъй като казах вече колата не е при мен. Ще има все пак снимков материал и още обяснения на 6-7 септ.
Това е схемата:

Накратко малко обяснения.
Горе двата входа:
- LIGHT_SW - служи да деактивиране на модула като ключа за светлините е на положение различно от 0.
- FLASHER/HI_BEAM_SELEKTOR - това идва от ръчката за светкавицата.
При Е36 тия неща се управляват с високо ниво. Т.е. трябва да се използват R9 и R7. Горните групички се монтират вместо тия двата резистора САМО, ако управлените е с активно ниско ниво. До колкото знам така са повечето италиански коли.
R3 и R4 - следят входното напрежение. В момента с тези стойности, кода е настроен да следи за напрежение над 1.3V. T.e. като вдигне генератора над 13V и делителя в монета e 1/10. Внимавайте, тези резистори трябва да са много точни(1% точност примерно). Преди да се монтира пик-а се подава напрежение 13V от стабилизиран източник на напрежение и в средната точка(VDET) трябва да измерите точно 1,3V.
Q3 е цифров транзистор. Ако отворите спецификацията му ще видите, че вътре има делител с 2 резистора. Ако решите да го смените с обикновен. го вържете като групичката R6, R15, Q1.
Мощния трянзистор се монтира в релето на дългите. Пиновете за компакт, седан и купе съвпадат с тези от схемата.
Накратко как работи схемичка в момета с този софт, който тествам в момента:
След контакт, стои и чака напрежението да подмине 13V. Веднъж премине ли ги не проверява повече това условие, докато на отпадне контакта(т.е колата да се угаси). Проверява J4. Ако е отворен коефицента е 30%, ако е затворен е 40%. След това чака 2с. Издава звуков сигнал 1с, ако си в ОN(винаги е ОN по дефоут). Ако си в OFF издава два звукови сигнала по 1с и модула е деактивен. След което започва пускането на дългите с постепенно увеличаване на коефицента на запълване до 30 или 40. Знаете това е важно, за да не се натовари транзистора прекалено при запалване на крушките(съпротивлението им е почти 0 при студена жичка и стартовия ток е много голям). Включване на копчето за светлините в позиция различна от 0 деактивира модула. А другия вход е за дълги или светкавица. При високо ниво на него, т.е. си на дълги или светкавица, коефицента на запълване става 100% и фаровете работят на пълна мощност. Нарастването до 100% от 30 или 40 става пак постепенно, но за кратко(за около 50мс., т.е достатъчно бързо, за да работи и светкавицата).
Как става деактивирането на модула?
Задържаш светкавицата и тогава даваш на контакт. След 2с трябва да чуеш двете титкания по 1с. В този момент модула е деактивиран. В активно може да се върне само след рестарт, т.е. отпадане на контакт и пак запалване без да е дръпната светкавицата. По време на работа Модула НЕ може да се деактивира със задържане на светкавицата!
Свързване за седан/купе сед 93:
- Маса - 7 пин на ключа за фаровете.
- LIGHT_SW - 9 пин на ключа за фаровете
- +12V_IGN - 8 или 12 пин на кл. за фаровете(трябва да отпада при премахване на контакт)
- от 7 пин на ръчката за светкавицата излиза бял кабел. Той се реже. Кабелчето от към ръчката се вързва на FLASHER/HI_BEAM....., а другия край се вързва на HI_BEAM_CNTRL. В релето всичко се изважда и остава само транзистора с малък охладител евентуално(няма да греее много, но все пак).
Свързване за компакт сед 93:
- Маса - не видях по схемата къде точно е по ключа за светлините. Може да се наложи от някъде другаде да се дръпне. Кабели отдолу много...
- LIGHT_SW - 11 пин на ключа за фаровете
- +12V_IGN - 2 пин на кл. за фаровете(трябва да отпада при премахване на контакт)
- от 7 пин на ръчката за светкавицата излиза бял кабел. Той се реже. Кабелчето от към ръчката се вързва на FLASHER/HI_BEAM....., а другия край се вързва на HI_BEAM_CNTRL. В релето всичко се изважда и остава само транзистора с малък охладител евентуално(няма да греее много, но все пак).
Това е за сега. И хекса за ПИК-а ще пусна. Нека още някой друг ден да се тества за бъгове да не се излагаме
Това е схемата:

Накратко малко обяснения.
Горе двата входа:
- LIGHT_SW - служи да деактивиране на модула като ключа за светлините е на положение различно от 0.
- FLASHER/HI_BEAM_SELEKTOR - това идва от ръчката за светкавицата.
При Е36 тия неща се управляват с високо ниво. Т.е. трябва да се използват R9 и R7. Горните групички се монтират вместо тия двата резистора САМО, ако управлените е с активно ниско ниво. До колкото знам така са повечето италиански коли.
R3 и R4 - следят входното напрежение. В момента с тези стойности, кода е настроен да следи за напрежение над 1.3V. T.e. като вдигне генератора над 13V и делителя в монета e 1/10. Внимавайте, тези резистори трябва да са много точни(1% точност примерно). Преди да се монтира пик-а се подава напрежение 13V от стабилизиран източник на напрежение и в средната точка(VDET) трябва да измерите точно 1,3V.
Q3 е цифров транзистор. Ако отворите спецификацията му ще видите, че вътре има делител с 2 резистора. Ако решите да го смените с обикновен. го вържете като групичката R6, R15, Q1.
Мощния трянзистор се монтира в релето на дългите. Пиновете за компакт, седан и купе съвпадат с тези от схемата.
Накратко как работи схемичка в момета с този софт, който тествам в момента:
След контакт, стои и чака напрежението да подмине 13V. Веднъж премине ли ги не проверява повече това условие, докато на отпадне контакта(т.е колата да се угаси). Проверява J4. Ако е отворен коефицента е 30%, ако е затворен е 40%. След това чака 2с. Издава звуков сигнал 1с, ако си в ОN(винаги е ОN по дефоут). Ако си в OFF издава два звукови сигнала по 1с и модула е деактивен. След което започва пускането на дългите с постепенно увеличаване на коефицента на запълване до 30 или 40. Знаете това е важно, за да не се натовари транзистора прекалено при запалване на крушките(съпротивлението им е почти 0 при студена жичка и стартовия ток е много голям). Включване на копчето за светлините в позиция различна от 0 деактивира модула. А другия вход е за дълги или светкавица. При високо ниво на него, т.е. си на дълги или светкавица, коефицента на запълване става 100% и фаровете работят на пълна мощност. Нарастването до 100% от 30 или 40 става пак постепенно, но за кратко(за около 50мс., т.е достатъчно бързо, за да работи и светкавицата).
Как става деактивирането на модула?
Задържаш светкавицата и тогава даваш на контакт. След 2с трябва да чуеш двете титкания по 1с. В този момент модула е деактивиран. В активно може да се върне само след рестарт, т.е. отпадане на контакт и пак запалване без да е дръпната светкавицата. По време на работа Модула НЕ може да се деактивира със задържане на светкавицата!
Свързване за седан/купе сед 93:
- Маса - 7 пин на ключа за фаровете.
- LIGHT_SW - 9 пин на ключа за фаровете
- +12V_IGN - 8 или 12 пин на кл. за фаровете(трябва да отпада при премахване на контакт)
- от 7 пин на ръчката за светкавицата излиза бял кабел. Той се реже. Кабелчето от към ръчката се вързва на FLASHER/HI_BEAM....., а другия край се вързва на HI_BEAM_CNTRL. В релето всичко се изважда и остава само транзистора с малък охладител евентуално(няма да греее много, но все пак).
Свързване за компакт сед 93:
- Маса - не видях по схемата къде точно е по ключа за светлините. Може да се наложи от някъде другаде да се дръпне. Кабели отдолу много...
- LIGHT_SW - 11 пин на ключа за фаровете
- +12V_IGN - 2 пин на кл. за фаровете(трябва да отпада при премахване на контакт)
- от 7 пин на ръчката за светкавицата излиза бял кабел. Той се реже. Кабелчето от към ръчката се вързва на FLASHER/HI_BEAM....., а другия край се вързва на HI_BEAM_CNTRL. В релето всичко се изважда и остава само транзистора с малък охладител евентуално(няма да греее много, но все пак).
Това е за сега. И хекса за ПИК-а ще пусна. Нека още някой друг ден да се тества за бъгове да не се излагаме

Последна промяна Don_Mandragon на 26 Авг 2012, 23:55, променена общо 1 път
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: DRL... и моето решение.
Супер
Понеже споменаваш канадското реле, да разбирам ли, че имаш схемата на сток DRL релето за Е36?

Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Don_Mandragon
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: Стара Загора/София
- Кара: M40B18 '93
Re: DRL... и моето решение.
stony1 написа:СуперПонеже споменаваш канадското реле, да разбирам ли, че имаш схемата на сток DRL релето за Е36?
Нямам я. В един немски сайт видях снимка на релето отвътре. Там са описани всички сигнали за свързването му, както и честотата и коефицента.
Re: DRL... и моето решение.
А какъв е случаят с това канадско реле, слагам го на мястото на старото реле за дългите и без да пипам абсолютно нищо имам дневни светлини?
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: DRL... и моето решение.
Не точно. Според инсталацията на колата е, но вероятно ще трябва да теглиш малко кабели от ключа и в бушонното табло.
- Don_Mandragon
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: Стара Загора/София
- Кара: M40B18 '93
Re: DRL... и моето решение.
Exy написа:А какъв е случаят с това канадско реле, слагам го на мястото на старото реле за дългите и без да пипам абсолютно нищо имам дневни светлини?
Почти. Инсталацията до релето не е баш същата като канадската. Т.е. слагаш релето и прекарваш още 2 жици до него. Едната идва отвътре от ключа за фаровете, а другата е маса от бушониерата.
ПП: Колегата ме е изпреварил

7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани