Болтове за глава М52 въпрос

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Болтове за глава М52 въпрос

Мнение от bum_bum » 31 Юли 2012, 12:31

http://www.timesert.com Е тва е. Изобретени са заради алуминиевите блокове на Кадилаците, които са имали много такива проблеми. Сега правят за най-различни коли и имат доста размери, също за свещи, картери и т.н. В Щатите много ги ползват на зетките, щото там са с алуминиеви блокове 2.8-ците им и имат доста проблеми с изтървали резби. Явно майсторите са по-калпави и от наще :mhihi:

Предимството пред Хеликойла, което е стандартна система е, че вложката, която е за БМВ блок пасва много точно като се навие точно на 6мм под повърхността на блока така, както е и фабричната резба. Самото завиване става със специален инструмент, който при последните няколко милиметра притиска вложката и я разтваря като я законтря в блока. Също се лепи и с лепило на дъното. Хеликойла е просто пружинка, която се навива в резбата. Проблема е, че са по-къси. И като навиеш една по-къса трябва да навиеш една върху нея. Обаче като ги срещнеш долу трябва да стане така, че да не се прекъсва резбата, иначе няма завиване тоя болт. Горе пък стига до някъде ама не точно там, където е фабричната резба. По тая причина и изтърват по-лесно. А и факта, че Таймсърт има овърсайз втулки, които се ползват "афтър Хеликойл фейлиър" говори пак в тяхна полза.

Ето я тук цялата процедура.http://www.beemasport.com/diy/thread-repair/
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: Болтове за глава М52 въпрос

Мнение от ръб » 31 Юли 2012, 12:42

искрено се надявам резбата там да е здрава, и да не е затегнат евентуално болта, че хич не ми се влиза в такива филми.
колко пари е тоя комплект помнисш ли ? нещо не намирам цени на сайта им :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Болтове за глава М52 въпрос

Мнение от bum_bum » 31 Юли 2012, 13:29

В общи линии е по-евтино да вземеш нов блок ама скъпото са инструментите за навиване и ако държиш да си перфекционист плочката, която се слага на блока за да е 100% сигурно, че водача ти е направо. Не, че са нещо особено самите инструменти, но са точно направени за тия вложки. Самите вложки излизат има-няма 100-тина лв.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 19.12.2007
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: e36 318i м40 R.I.P:( е36 320и м52
Мечтае да кара: x5 или е36 кабрио

Re: Болтове за глава М52 въпрос

Мнение от lop_88 » 31 Юли 2012, 13:50

на стария мотор м40 загубих един от болтовете.отидох при най-близкия стругар и си поговорих с него да ми на прави нов.той ми каза че ще ми направи но нямало смисъл,защото самият материал които използват бил мек и не толкова качествен за да се използва за двигатели.така че не ти препоръчвам и да си помислиш за този вариант.всеки ще гледа да ти вземе парите ,но много малко хора ще ти кажат истината дали ще ти свърши работа както трябва.та тогава си взех болт втора ръка от форума,мисля че 2 лв дадох.
може всичко да е ,да ама не е бмв :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: Болтове за глава М52 въпрос

Мнение от ръб » 31 Юли 2012, 19:28

И ето днес какво излезе от гнездото на въпросния болт на главата, който се разви на ръка :confused:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Re: Болтове за глава М52 въпрос

Мнение от Борис_Малинов » 31 Юли 2012, 20:44

Някой "леко" го е превъртял...
ИзображениеИзображение
Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: Болтове за глава М52 въпрос

Мнение от ръб » 31 Юли 2012, 21:18

т'ва е пружинка не е резбата :confused: поне не беше духнала там гарнитурата. сега ще мислим к'во да го правим. откровено казано не ми се търси друг блок, а и да се намери не се знае и той дали не е в подобно състояние :|


ето между другото и една снимка на цилиндъра, при който компресията на студено беше 7 (на другите между 12.5-13)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Болтове за глава М52 въпрос

Мнение от bum_bum » 31 Юли 2012, 22:34

ръб написа:И ето днес какво излезе от гнездото на въпросния болт на главата, който се разви на ръка :confused:


Helicoil failure за което говорих по-горе.. явно вече е била превъртяла и някой я е правил. Което потвърждава и мнението, че не е най-добрия вариант за ремонт. От тук натам те оправя само по-дебел болт. Дали със или без Таймсърт вече както си решиш.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: Болтове за глава М52 въпрос

Мнение от ръб » 01 Авг 2012, 0:37

а дали има достатъчно място и материал за по-дебел ? вариянта с комплекта, който си ползвал е много скъп (поне на мен ми се струва така). За тези пари BULLET беше пуснал блока си - 2.5 чугунен, хонингован, готов за монтаж - 150лв.
Тея дни ще търся решение :confused: Проверих още 4-5 резби, ама се изнервих и спрях. Утре ще проверя останалите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Болтове за глава М52 въпрос

Мнение от bum_bum » 01 Авг 2012, 8:32

На мен последното с което ми се занимаваше беше смяна на блок а и беше сменян 99-та с чисто нов и нови бутала, биели и вал.. Мисли за някакъв вариант за по-дебели болтове.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

Re: Болтове за глава М52 въпрос

Мнение от bavar4o.70 » 01 Авг 2012, 21:13

Най-добре-не се занимавай с глупости-вземи си чугунка,а твоя за алумин.Тежи 22 кг.,като ти спрат данъка ще вземеш 40 лв.,вече 2 продадох.До преди месец се опитвах да продам алуминиев перфектен от м52в25 и бях готов да го дам за 100 лв.,но вече реших да възкръстне на 2.8., че сърцето ми се къса ,като давам части от бмв за скрап. :nono:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Re: Болтове за глава М52 въпрос

Мнение от Борис_Малинов » 01 Авг 2012, 21:21

Шпилки му е майката...
ИзображениеИзображение
Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: Болтове за глава М52 въпрос

Мнение от ръб » 01 Авг 2012, 21:28

някой има ли идея защо се получи сега следното.

като мерихме компресия на 5ти цилиндър беше 7, наляхме малко масло вътре и се качи на 12. Съответно не е глава. Мислех, че е счупен сегмент - днес извадих 5то бутало и сегментите са здрави :dunno: Идеи ? В момента като ги извадих нямаше залепнал сегмент. Лошото е, че не погледнах дали ключовете се бяха срещнали :/

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Болтове за глава М52 въпрос

Мнение от Jordana » 01 Авг 2012, 21:45

Износени сегменти или незатварящи добре клапани.Маслото уплътнява и вдига компресията .Това със болтовете от железарията няма да фане дикиш тука.Не можеш да намериш там болтове с такива кг на провлачване като тия оригиналните. Това което можеш да направиш с прецаканата резба е да намериш оригинален високо якостен болт от друг автомобил с по голям диаметър .Долу нова резба с метчика в блока и болта на стругаря да му оформи стеблото или направо да го направи на шпилка.Само че си има особености при въртенето на струга на такива неща. Преходите не трябва да имат остри ръбове и резбата само на струг -в никакъв случай с други ръчни инструменти.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook