Охл. система - водата кипи и плюе след обезвъздушаване

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Охл. система - водата кипи и плюе след обезвъздушаване

Мнение от kagebista » 12 Юли 2012, 10:23

Колеги вчера случихме на проблем при опит за обезвъздушаване. На М43 с нов радиатор след зареден пресен антифриз направихме процедурата бавно и стъпка по стъпка/както наш колега тук я е описал подробно/. Проблемът възникна, когато стигнахме на отворена леко пропка, завита капачка и при работещ двигател с пуснато топло парно. Колата започна да качва температура и от пропката постоянно свисти въздух. Така 4-5 пъти докато повдигне температурата до предпоследното отделение -( / ) и угасяваме мотора. Обаче това изпускане на въздух не спира и не спира. Ел. перката работи, но уви не включва, а температурата тръгва бързо нагоре. При угасяне на мотора чакахме докато спре да свисти от пропката и отново палене и пак същата работа. Накрая отворихме капачката и вътре водата кипи се плюе навън.
Нещо не правим ли като хората или е гарнитура на глава? Маркучите не стават корави, няма странни аромати на примеси от вода масло, но зверски кипи и при затворена капачка и отворена пропка не стигаме до течност да плювка а само до тенджера под налягане.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Охл. система - водата кипи и плюе след обезвъздушаване

Мнение от metodi80 » 12 Юли 2012, 11:02

Маркуча след термостата става ли горещ в някакъв момент ? Сигурен ли си , че перката работи , защото казваш , че е здрава , но не се включва ? Вързахте ли датчика за перката на новия радиатор ? Преди смяната с новия радиатор имало ли е някакви проблеми и защо се е наложила смяна ? Колко литра антифриз наляхте ? Отговори ми на тези въпроси и вероятно ще хванеме проблема ....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: Охл. система - водата кипи и плюе след обезвъздушаване

Мнение от kagebista » 12 Юли 2012, 11:19

Перката включи в началото при първото палене, когато отвори кръга и смукна водата - тогава температурата бе бетон на средата. Ако я зачакаме попринцип ще включи, но уви температурата ще е вече в червения сектор. Между опитите вчера включи един път по-рано от / положение и върна стрелката милиметър преди средата. В този момент и парното стана доста по-топло от началото на обезвъздушаването, но не и горещо както трябва да е след добре направена процедура.
Но след това пак почва да свисти и постепенно покачване и угасяване се налага да чакаме по 10 минути на загасен мотор да спре свистенето. Всичко е вързано правилно - поне моя приятел така каза/негова е колата/. Радиаторът е сменен, защото стария изпускаше вода - причината е от калпав антифриз и замръзване миналата зима. Но колата не е прегрявана - поне по показател на таблото. Колата събра точно по описание - 6-7 литра, но накрая леко доливахме защото отваряйки капачката плюеше водата. Съотношението антифриз - вода е 1 към 1, тоест за -30 градуса 3 литра антифриз концентрат с не студена вода разреден. Всичко е вързано както трябва.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Re: Охл. система - водата кипи и плюе след обезвъздушаване

Мнение от Le Transporteur » 12 Юли 2012, 11:37

Имал съм такъв случай, след напълване на системата и опит за обезвъздушавне, термостата отказа да отвори и течността завира в главата и горния маркуч.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Охл. система - водата кипи и плюе след обезвъздушаване

Мнение от Boyadjiev » 12 Юли 2012, 14:50

Колега, не знам защо обезвъздушаваш със затворена капачка на радиатора... отворена трябва да е...
Ако всичко е било наред с колата, най-вероятно е направила голяма възглавница някъде...Паркирай я с предницата на висок бордюр, или на крик я вдигни отпред. След това като отвори термостата отвърташ пробката и си ти... Ако пак почне да загрява, гасиш колата, гепиш се за горния маркуч и почваш да помпаш (отворена пробка). Палиш и тн, докато не се обезвъздуши, няма как да не стане ;)
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 88
Регистриран на: 22.02.2010
Местоположение: Майнатаун
Пол: Мъж
Кара: Е36

Re: Охл. система - водата кипи и плюе след обезвъздушаване

Мнение от Junkie » 12 Юли 2012, 15:32

Le Transporteur написа:Имал съм такъв случай, след напълване на системата и опит за обезвъздушавне, термостата отказа да отвори и течността завира в главата и горния маркуч.


И аз го гледах тоя филм наскоро... ако не сте се справили с проблема погледнете термостата, цяла седмица му се чудехме и накрая просто го свалих да видя как ще е без него. Познай - оправи се ;) даже и беше трудно да стигне средата.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1671
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Охл. система - водата кипи и плюе след обезвъздушаване

Мнение от ildivvy » 12 Юли 2012, 16:13

То без него ще стане много по-лесно,това е ясно!Просто водата ще циркулира през двата кръга и ще се обезвъздуши още преди да загрее.Отделно няма и да загрее до където трябва!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook