Голям Борд на 318тдс
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
19 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Re: Голям Борд на 318тдс
vld написа:vladobate написа:За разхода , с чип ли си е така колега показва по-малко. Педала на газта с чип когато си се натиска по-малко , а това е едно от нещата влизащи в калкулацията . На мен на таблото моментния разход ми е на нула когато карам с 80км.ч примерно и то точно по таз причина. Същото се случва ако се променя центровката на ГНП също показанията на борда се променят . Това е . И аз мисля че с корекционния коефициент няма да стигнеш добра калибровка , но пък и е писано във форума че има начин това да се направи през някаква програмка я диагностика я някаква друга. Не си ти в грешка .
Е направено е това и въпреки това е нисък, ти имаш ли голям борд и какви показания дава при теб?
При мен също разходомера седи на 0 при леко подаване на газ от както я чипнах.
Но въпреки това би трябвало да си чете данните по някакъв начин от ЕКУ-то, нали затова всичко по горивната система се управлява от него.
Не зная как е при дизеловите мотори и ЕКУ-та, обаче при бензина е следната ситуация - за всеки работен цикъл на двигателя (4 такта, 2 оборота на вала), компът решава колко да бъде инжекторното време, т.е. колко време да бъдат отворени инжекторите и какво количество гориво да бъде впръскано (то се смята лесно по известният fuel flow на ползваните инжектори, примерно 213cc/min), командва ги съответно, и отделно от това изработва TI сигнала (injection time), който е просто информативен, и отива към таблото и борда, и по него вече, заедно със сигнала за скоростта, се изчислява моментния разход и средния разход.
Ако при чипването е разбутан софтуера на ЕКУ-то, и вече TI сигнала не се изработва правилно, т.е. не е равен на действителното инжекторно време (още по-лошо ще е ако това е така само за определени режими на работа на мотора - както казваш - при леко подаване на газ разходомерът стои на "0" - това означава, че TI импулси не постъпват изобщо), то мисията "настройка на борда" става твърде несигурна, най-доброто, което би могло да се постигне, е някаква статистически правдоподобна настройка за преобладаващия стил на каране, която обаче ще отиде в талаша, ако смениш стила - примерно бордът на нормално извънградско може да дава приемливо точни показания за разхода, но да избягат при градски или при дива стъпка на магистралата...
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Голям Борд на 318тдс


Съвсем правилно обяснение!
Някой, ако е настройвал газов инжекцион много лесно може да го види това при настройката. Примерно при натиснат предал на газта в едно положение времето да кажем е 4мс на бензин, като обърнеш на газ без да пускаш педала, се вижда, че разходомера леко мръдва и бензиновото време се качва съответно пада, зависи какви са коефициентите на компа (за по-богата или по-бедна смес). Като се има предвид обяснението по-горе, става ясно защо това се получава

Най-вероятно наистина грешката идва от чипа на колата.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Голям Борд на 318тдс
maxi-mix написа:Понеже и на мен ми предстои калибриране с ДИС. Можете ли да ми дадете координати на човек който може да ми помогне.
0888 60 88 13 за софия няма проблем да помогна.

Re: Голям Борд на 318тдс
vld написа:maxi-mix написа:Понеже и на мен ми предстои калибриране с ДИС. Можете ли да ми дадете координати на човек който може да ми помогне.
0888 60 88 13 за софия няма проблем да помогна.
Мерси много колега. Ще ти звънна другата седмица за да го направим.
19 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани