Моля за малко помощ за температурата .
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- sladkotobeb4e
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 385
- Регистриран на: 16.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Жена
- Кара: e36 94
- Мечтае да кара: X5
Моля за малко помощ за температурата .
Здравейте ,
имам проблем с колата .
Значи миналата седмица скъсах горния ремък който върти перката . Смениха го и вчера ми направи номер колата тръгна стрелката на водата леко на горе от нормалното и положение по средата . Веднага отбих , загасих двигателя , погледах да не е пак ремъка но той си беше на място . Реших да я запаля отново стрелката си беше още леко вдигната пуснах парното на макс и тя моментално слезе до средата . След това я карах сигурно над 10-12 км градско софийско и пак леко тръгна нагоре и аз пуснах парното отново защото нямаше къде да отбия и си слезе до нормалното положение . След това спрях парното и се прибрах , нямах друго качване на стрелката . Днес я карах от красна поляна до Орион и не е мръднала въобще.
Въпроса ми е какво може да и има и дали е нещо сериозно .
Моля помагайте .
имам проблем с колата .
Значи миналата седмица скъсах горния ремък който върти перката . Смениха го и вчера ми направи номер колата тръгна стрелката на водата леко на горе от нормалното и положение по средата . Веднага отбих , загасих двигателя , погледах да не е пак ремъка но той си беше на място . Реших да я запаля отново стрелката си беше още леко вдигната пуснах парното на макс и тя моментално слезе до средата . След това я карах сигурно над 10-12 км градско софийско и пак леко тръгна нагоре и аз пуснах парното отново защото нямаше къде да отбия и си слезе до нормалното положение . След това спрях парното и се прибрах , нямах друго качване на стрелката . Днес я карах от красна поляна до Орион и не е мръднала въобще.
Въпроса ми е какво може да и има и дали е нещо сериозно .
Моля помагайте .
- EnimEn
- ентусиаст
-
- Мнения: 921
- Регистриран на: 23.06.2007
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: яки шестаци...
Re: Моля за малко помощ за температурата .
бе те много нещс могат да са, ама виж първо дали е обезвъздушена, после си прегледай виското, ако не е от тва - ще го мъдрим нататък
- sladkotobeb4e
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 385
- Регистриран на: 16.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Жена
- Кара: e36 94
- Мечтае да кара: X5
Re: Моля за малко помощ за температурата .
EnimEn написа:бе те много нещс могат да са, ама виж първо дали е обезвъздушена, после си прегледай виското, ако не е от тва - ще го мъдрим нататък
Ами обезвъшляваха я преди зимата като си смених антифриза .
А колко може да струва смяна на това виско ако е то .
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Моля за малко помощ за температурата .
А нивото мърда ли? Ако не губи течност и си обезвъздушил добре значи в това отношение трябва да е ок. Виж си виското както каза колегата по-горе. Кажи и с кой мотор си.
- sladkotobeb4e
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 385
- Регистриран на: 16.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Жена
- Кара: e36 94
- Мечтае да кара: X5
Re: Моля за малко помощ за температурата .
Dirty M5 driveR написа:А нивото мърда ли? Ако не губи течност и си обезвъздушил добре значи в това отношение трябва да е ок. Виж си виското както каза колегата по-горе. Кажи и с кой мотор си.
Като казахте за нивото се сетих , че преди няколко дни отварях капачката и беше малко поспаднало и налях вода около една водна чаша.
Утре ще пробвам да я обезвъздушен , а да ми кажете как , че сама ще трябва да го направя .
Колата е е36 1,8 93 октомври .
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Моля за малко помощ за температурата .
Напиши "обезвъздушаване" и ще намериш страшно много теми с обяснения. Обезвъздуши я, след това следи внимателно нивото няколко дни, горе долу толкова ще трябва, за да се задържи (освен ако наистина не губи отнякъде). Ако не губи течност ще трябва да обърнеш внимание на виско, термостат, водна помпа, евентуално запушване някъде по системата.
- sladkotobeb4e
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 385
- Регистриран на: 16.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Жена
- Кара: e36 94
- Мечтае да кара: X5
Re: Моля за малко помощ за температурата .
Dirty M5 driveR написа:Напиши "обезвъздушаване" и ще намериш страшно много теми с обяснения. Обезвъздуши я, след това следи внимателно нивото няколко дни, горе долу толкова ще трябва, за да се задържи (освен ако наистина не губи отнякъде). Ако не губи течност ще трябва да обърнеш внимание на виско, термостат, водна помпа, евентуално запушване някъде по системата.
Ок сега ще се разровя да видя , дано да е лесно и да се справя сама .
За водна помпа сигурна съм , че не е защото я сменях скоро .
Благодаря на всички за съветите


- ZLATIST
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 285
- Регистриран на: 28.06.2010
- Местоположение: Смолян
- Пол: Мъж
- Кара: е36 323i coupe 98'
- Мечтае да кара: e36 ///M3 evo GT
- Детайли за колата: Avusblau Metallic
Re: Моля за малко помощ за температурата .
Щом не го прави постоянно може и да е от термостата,който да засяда от време на време.

- sladkotobeb4e
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 385
- Регистриран на: 16.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Жена
- Кара: e36 94
- Мечтае да кара: X5
Re: Моля за малко помощ за температурата .
ZLATIST написа:Щом не го прави постоянно може и да е от термостата,който да засяда от време на време.
А как да проверя дали е този термостат ? Направи ми впечатление , че като тръгне да вдига малко температурата е на някой светофар като чакам по дълго време . И пусна ли парното на топло и спада , като спадне го гася и всичко е на 6 . Това ми го направи два пъти онзи ден . А може ли и нещо ремъка да не е сложен правилно и от него да е и ако не е натегнат достатъчно .

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Моля за малко помощ за температурата .
sladkotobeb4e написа:Като казахте за нивото се сетих , че преди няколко дни отварях капачката и беше малко поспаднало и налях вода около една водна чаша.
Утре ще пробвам да я обезвъздушен , а да ми кажете как , че сама ще трябва да го направя .
Колата е е36 1,8 93 октомври .
Колежке , предполагам знаеш до къде трябва да е нивото на антифриза в преливника - то трябва да е до чертичката , където пише "KALD/COLD" ( на някои радиатори липсва надписа , но чертата пак я има ). Нивото се мери на студен двигател и трябва да е точно до чертичката .... Някои колеги погрешно пълнят преливника до горе до капачката , това НЕ се прави !!! Ето тук съм обяснил подробно (стъпка по стъпка ) как се обезвъздушава (обяснението е за случай в който се подменя антифриза , но ти ще се спреш на тази част , която те касае , тъй при теб си има антифриз: viewtopic.php?t=102640&postdays=0&postorder=asc&highlight=%EE%E1%E5%E7%E2%FA%E7%E4%F3%F8%E0%E2%E0%ED%E5&start=40
Нещата , които трябва да провериш :
1. Нивото на антифриза да е до чертичката (на студен двигател)
2. Водната помпа - каза , че е сменена (следователно я изключваме като евентуален проблем)
3. Термостат - ако не си го сменяла , го смени задължително , това е консуматив и се сменя на приблизително 2 години
При загрял двигател (стрелката сочи средата ) пипаш маркуча след термостата (този , който излиза от термостата и отива към радиатора ) - маркуча трябва да е много горещ .... Ако не знаеш къде се намира термостата - той е точно от пред на двигателя , една пластмасова тръба , която се намира точно над водната помпа ...sladkotobeb4e написа:А как да проверя дали е този термостат ?
4. Виско /Ел.перка (на твоя двигател мисля , че си с виско)
sladkotobeb4e написа: Направи ми впечатление , че като тръгне да вдига малко температурата е на някой светофар като чакам по дълго време . И пусна ли парното на топло и спада , като спадне го гася и всичко е на 6 .
почти гарантирано не ти работи виското /ел.перката !
Смени термостата и виско/ел.перка и нещата ще си дойдат на мястото ...
По въпроса за ремъка .... Ако не е поставен правилно , просто ще се скъса , няма да се върти , ще създава пробелми при работата на двигателя и ще се усети веднага ! За натаягането на ремъка , то се осъществява от обтегач , който го изпъва атоматично до нужното състояние ...
Искам да кажа нещо и се надявам да стане ясно на всички колеги , тъй като много се акцентира на това обезвъздушаване , а то е бош лаф работа !!! Ако системата е добра (водна помпа , термостат , виско/ел.перка , радиаторите и системата като цяло нямат сериозни наслоявания на боклуци) , то тогава гарантирам на 100% , че дори да не е объзвъздушена систмата, няма да има абсолютно никакъв проблем . Правил съм опит след смяна на антифирз - наливам антифриз , така че в двигателя да има прилично количество , затварям и тръгвам , системата си се обезвъздушава сама с времето , само трябва да се долива периодично докато системата се напълни ...
- ZLATIST
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 285
- Регистриран на: 28.06.2010
- Местоположение: Смолян
- Пол: Мъж
- Кара: е36 323i coupe 98'
- Мечтае да кара: e36 ///M3 evo GT
- Детайли за колата: Avusblau Metallic
Re: Моля за малко помощ за температурата .
metodi80 написа:
Нещата , които трябва да провериш :
1. Нивото на антифриза да е до чертичката (на студен двигател)
2. Водната помпа - каза , че е сменена (следователно я изключваме като евентуален проблем)
3. Термостат - ако не си го сменяла , го смени задължително , това е консуматив и се сменя на приблизително 2 годиниПри загрял двигател (стрелката сочи средата ) пипаш маркуча след термостата (този , който излиза от термостата и отива към радиатора ) - маркуча трябва да е много горещ .... Ако не знаеш къде се намира термостата - той е точно от пред на двигателя , една пластмасова тръба , която се намира точно над водната помпа ...sladkotobeb4e написа:А как да проверя дали е този термостат ?
4. Виско /Ел.перка (на твоя двигател мисля , че си с виско)sladkotobeb4e написа: Направи ми впечатление , че като тръгне да вдига малко температурата е на някой светофар като чакам по дълго време . И пусна ли парното на топло и спада , като спадне го гася и всичко е на 6 .
почти гарантирано не ти работи виското /ел.перката !
Смени термостата и виско/ел.перка и нещата ще си дойдат на мястото ...


- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Моля за малко помощ за температурата .
Методи знае как да обяснява, така че ако обърнеш внимание на поста му ще знаеш с точност какво да правиш. И аз като него искам да наблегна на това, че нивото на охл. течност трябва да е на чертата. Може да е под нея, да седи стабилно, но това е само привидно. Аз се сблъсках вече с тоя проблем - нивото седи ниско долу, не мърда, но течност се губи. При мен почна да загрява точно както ти описваш - след минута-две престой на място. И нормално - липсваха ми 1.5 литра течност.
- sladkotobeb4e
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 385
- Регистриран на: 16.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Жена
- Кара: e36 94
- Мечтае да кара: X5
Re: Моля за малко помощ за температурата .
Днес ходих при едно момче да я гледа какво ли не и прави . форсира я в продължение на 10 ми и с някакъв апарат гледаше температурата и този инат бимбочн нищо не показа там . Уф вече не знам какво да правя . Течността си я държа на нивото което казвате .
Перката върти , като дръпнеш жилото и дигнеш оборотите и тя почва да върти по - бързо .
Благодаря на всички за информацията много полезна ми е .
Перката върти , като дръпнеш жилото и дигнеш оборотите и тя почва да върти по - бързо .
Благодаря на всички за информацията много полезна ми е .
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Моля за малко помощ за температурата .
sladkotobeb4e написа:.. този инат бимбочн нищо не показа там ...
Ината -бинбон е за термостат и/или виско и за един кадърен майстор ....
sladkotobeb4e написа:Перката върти , като дръпнеш жилото и дигнеш оборотите и тя почва да върти по - бързо
Тя перката няма как да не върти по -бързо като вдигнеш оборотите , защото е хваната за оста на водната помпа и се върти толкова по -бързо , колкото по-високи са оборотите ...
При теб проблема се проявява когато си на ниски обороти , точно тогава виското /ел.перката имат голямо значение за охлаждането ! Именно за това , когато си на светофар и поизчакаш , ти загрява двигателя , защото виското /ел.перката , които трябва да охладят точно тогава - не работят както трябва !
Потретвам , за да се оправи колата е необходимо да се сменят термостата и виското (или намери кадърни хора да ти ги проверят) !
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани