Питане за първи симптоми на термостат

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 5.02.2012
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e46 320dA
Мечтае да кара: e46 M3
Детайли за колата: touring facelift 04'

Питане за първи симптоми на термостат

Мнение от lancerpor » 20 Апр 2012, 20:33

Здравейте, карам купе м52б20. От няколко дена забелязвам следното нещо. Когато си карам, няма значение в задръстване или не, от време на време гледам, че стрелката си минава средата и иска да ходи към червеното. Когато заплашително наближи червения сектор, отварям капака и отвивам малката пробчица до капачката на разширителния съд и от там излиза антифриз на пяна и съвсем малко бистър антифриз и после спира, а стрелката се нормализира :dunno: А някой път от само себе си се връща в нормално положение. Рядко се случва но все пак се притеснявам. Дали е възможно термостата да си прави някакви аномалии или да търся проблема другаде. Забравих да кажа, че колата е седяла от 2009-та година на паркинг и не е карана, така че може и антифриза да е мега бозав вече :dunno: От както съм я взел 2 седмици не е имала проблем, чак сега започна.

П.С. Нямам парно, когато го завъртя на топло - духа студено. Иначе степените си работят. Може ли да ми е запушен радиатора на парното и от там да прави проблем?
Изображение

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1673
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Питане за първи симптоми на термостат

Мнение от ildivvy » 21 Апр 2012, 13:14

Ами за пробата можеш да го източиш и да налееш вода и да обезвъздушиш.Така,хем ще си промиеш системата малко,хем ще разбереш дали наистина има някакъв проблем.Ако всичко се оправи,пак си смени водата с антифриз.Ако пък се наложи да се точи няколко пъти,няма да се "харчиш" за антифриз,докато я оправиш.
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 5.02.2012
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e46 320dA
Мечтае да кара: e46 M3
Детайли за колата: touring facelift 04'

Re: Питане за първи симптоми на термостат

Мнение от lancerpor » 21 Апр 2012, 15:08

А някъде по блока има ли друга пробка за обезвъздушаване или е само тази от която аз го правя?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 27.07.2010
Пол: Мъж
Кара: лимузина

Re: Питане за първи симптоми на термостат

Мнение от bat_gosho » 21 Апр 2012, 20:48

Само една е пробката за обезвъздушаване - на върха на радиатора.
Пробвай да долееш антифриз ако е под необходимото ниво.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 20.07.2008

Re: Питане за първи симптоми на термостат

Мнение от dido75ts » 21 Апр 2012, 23:04

Колега, може да не е термостат. Причините могат да са няколко: водна помпа, виското и термостат също разбира се. А да попитам колата има ли стабилни обороти на празен ход и във високите. Да не прекъсва нещо, защото може и гарнитура да е. Като я понатовариш малко и да пълни системата с въздух.
Dido75ts

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 88
Регистриран на: 22.02.2010
Местоположение: Майнатаун
Пол: Мъж
Кара: Е36

Re: Питане за първи симптоми на термостат

Мнение от Junkie » 22 Апр 2012, 0:44

Виж темата ми за обезвъздушаването :mhihi: тоя филм го гледах преди няколко дни

Като за начало - ако не си сменял водна помпа - замисли се за една такава с метална турбина. Пластмасовите клякат доста по-бързо. Аз моя термостат го хванах като го махнах нацяло - и при мен загряваше и надуваше маркучите - махнах го и всичко се оправи... може да пробваш, поне за да елиминираш И това ако проблема не е в него.

Виското дори и да не работи, не мисля че има значение.. и моето се оказа че не работи баш как'т си трее :kuku:

Огледай също всички маркучи добре. Нищо чудно да има теч, моите уж бяха добре - ама видях гнусната дупчица като почнах да ги мачкам когато ги надуваше. взе да цвърчи супер малко, но достатъчно да губи течност и налягане а от там и да има въздух. Тва че нямаш парно ми навява на мисълта че може-би просто има нужда от доливане и обезвъздушаване :) дано съм прав :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 5.02.2012
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e46 320dA
Мечтае да кара: e46 M3
Детайли за колата: touring facelift 04'

Re: Питане за първи симптоми на термостат

Мнение от lancerpor » 22 Апр 2012, 3:01

Мисля, че оправих проблема :) Иначе виското си работи, има си празни обороти, не прекъсва, не надува. Долях около 2 литра антифриз, обезвъздуших и всичко си дойде на мястото. Даже и парното ми се появи :driving: Покарах известно време, нямаше проблеми, нито признаци за загряване. Да се надявам, че и за напред ще е така. Мерси на всички които се отзоваха :bchug:
Изображение

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1673
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Питане за първи симптоми на термостат

Мнение от ildivvy » 24 Апр 2012, 11:48

Добре де,как се долива 2л антифриз,а преди това не се вижда,че е празно казанчето ?!? Нали то е за това,да си взима от там,ако намалее и да връща в него,като разшири при загряване.
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 5.02.2012
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e46 320dA
Мечтае да кара: e46 M3
Детайли за колата: touring facelift 04'

Re: Питане за първи симптоми на термостат

Мнение от lancerpor » 24 Апр 2012, 12:33

И аз не знам :dunno: Като гледам от страни на разширителния съд беше 1 пръст под KALT/COLD. Ама като споделих на един приятел и той ми каза, че минал през същото, отвори капачката тръгна да налива и като се напълнеше си го гълташе. Така 2 пъти, после запалихме изля се малко, започна да пикае от пробката в разширителния съд, каза готова е зави всичко и вече 2 дена няма проблеми, а парно има :driving:
Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook