проблем с М апарати и 17" джанти

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 14.03.2008
Местоположение: София
Кара: Renault Megan E-Tech, Kia Sorento
Мечтае да кара: По пистите :)

проблем с М апарати и 17" джанти

Мнение от nthnl » 27 Фев 2012, 1:09

Здравейте колеги,

В събота се хванахме с един приятел да си сменя накладки на колата. От пред съм със спирачки от М3 и ето тези джанти:

http://imageshack.us/photo/my-images/16 ... 10076.jpg/

Размера на джантите е 8 1/2JX17 ET:41 но проблема е, че като сложихме новите накласки и спирачни апарат опря в спиците на джантата. За да решим проблема трябва или да сменям джантите, или да изпилим апарата. Тъй като не исках да правим магарии по апарата а нямам налични друг комплект 17-ки сложихме по една нова и по една стара накладка и в момента апарата не опира.

Някой може ли да ми каже какъв трябва да е размера на джантата за да не опира апарата в нея с нови накладки? Също така в последствие разбрах, че има и различни дебелина накладки и явно са ми продали от най-дебелите (TRW).

Поздрави,
Михаил Великов

SPACEMAN!
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: Ловеч / Севлиево
Пол: Мъж
Кара: USS ENTERPRISE
Мечтае да кара: ЗВЕЗДОЛЕТ

Re: проблем с М апарати и 17" джанти

Мнение от PROPELLER » 27 Фев 2012, 1:18

EТ-то трябва да е 35,и няма да опира!
Или сложи едни фланци 6мм, направени от стари дискове :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 711
Регистриран на: 14.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: смръщена,четириока,двуврата мръсница,с вечно недоволен изруд под капака,влачеща се по земята и проблясващи в тъмното 4 диска,тясна и неудобна вътре...JUST E30

Re: проблем с М апарати и 17" джанти

Мнение от Александър Георгиев » 27 Фев 2012, 1:19

Аз съм отпред със същия сетъп спирачки и чисто нови накладки FERODO..

С джанти AC SCHNITZER 17ки ет 35 и нямам никакъв проблем..


според мен трябва или да сложиш фланец за да си запазиш джантите или да търсиш друг модел с по малко ЕТ :bchug:
смръщена,четириока,двуврата мръсница,с вечно недоволен изруд под капака,влачеща се по земята и проблясващи в тъмното 4 диска,тясна и неудобна вътре...JUST E30



Явор написа:толко ли е трудно да се отвори българското и после немското мобиле....тук във форума освен скрап и такива купени миналата година за 500 и след това с хвърлено м50 с лопатата в коша,бракувано или с каспичански номера през 9 договора,едва ли ще попадне за тея пари :winky: иначе успех :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2377
Регистриран на: 10.04.2008
Местоположение: СА
Кара: м си...

Re: проблем с М апарати и 17" джанти

Мнение от plradev » 27 Фев 2012, 1:24

Чудна работа при условие ,че ОЕМ - ///М джантите са с ЕТ41 ,а пък твойте да опират :shock: :roll:
Ако не ти се разделя с тия джанти ,може да овладееш нещата с едни фланци ,за да ги изнесеш малко навън ,колкото да не опират апаратите,ама с това 8 1/2 J + фланци ,не мога да си представя каква ще стане следата отпред :paranoid:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 14.03.2008
Местоположение: София
Кара: Renault Megan E-Tech, Kia Sorento
Мечтае да кара: По пистите :)

Re: проблем с М апарати и 17" джанти

Мнение от nthnl » 27 Фев 2012, 1:25

Здравейте колеги,

Няма как да сложа фланец поради ниското окачване, дори и сега от време на време гумата опира в ръба на калника, ако сложа фланец той хептем ще изнесе джантата навън и ще опира постоянно.. явно ще трябва да си сменя джантите :ranting:

Поздрави,
Михаил Великов

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2377
Регистриран на: 10.04.2008
Местоположение: СА
Кара: м си...

Re: проблем с М апарати и 17" джанти

Мнение от plradev » 27 Фев 2012, 1:29

Това ако е style 42 предните джанти трябва да са ти с J 7 1/2 и пак същото ет. Твойте да не са и четирите задни от оригиналния комплект ?!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 14.03.2008
Местоположение: София
Кара: Renault Megan E-Tech, Kia Sorento
Мечтае да кара: По пистите :)

Re: проблем с М апарати и 17" джанти

Мнение от nthnl » 27 Фев 2012, 1:39

Здравей колега,

не знам.. купих ги тея джанти преди време от колега от форума. Така и не прегледах какво е ЕТ-то след като ги взех иначе като гледам и четирите са еднакви. Иначе малко ме съмнява да са оригинални тия джанти.

Поздрави,
Михаил Великов

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1329
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading

Re: проблем с М апарати и 17" джанти

Мнение от In_Memoriam » 27 Фев 2012, 11:58

Не знам как е възможно с такова голямо ЕТ да ти опира. Тъй като смятам да слагам спирачки от E46 гледах за джанти с максимално голямо ЕТ и взех 8.5J ET43, това значи ли, че и на мен ще ми опират ? Не трябва ли джантите с голямо ЕТ да нямат проблеми с опиране ?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 1.06.2007
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: бавно 32?и цупе
Мечтае да кара: е92 м3 цупе

Re: проблем с М апарати и 17" джанти

Мнение от BlacK-EviL » 27 Фев 2012, 13:03

In_Memoriam написа:Не знам как е възможно с такова голямо ЕТ да ти опира. Тъй като смятам да слагам спирачки от E46 гледах за джанти с максимално голямо ЕТ и взех 8.5J ET43, това значи ли, че и на мен ще ми опират ? Не трябва ли джантите с голямо ЕТ да нямат проблеми с опиране ?


Колкото по голямо ет-то толкова по набита навътре ,колкото по малко по изнесена навън ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2377
Регистриран на: 10.04.2008
Местоположение: СА
Кара: м си...

Re: проблем с М апарати и 17" джанти

Мнение от plradev » 27 Фев 2012, 13:47

А пък аз седя и си мисля,че в случая ЕТ-то не е решаващо ,защото то определя изместването на центъра на джантата спрямо монтажната повърхнина ( респективно външния и вътрешния ръб) . "Сърцевината" ако е с еднаква форма на един модел джанти с различно ЕТ ,не би трябвало да се намира на различно разстояние от апарата.Тя в случая разстоянието на сърцевината от апарата би било константно. От ЕТ-то по-скоро би опирал вътрешния ръб на джатата в макферсона или външния ръб в арката на калника и т.н. Няква друга е ебнята с тия джанти си мисля аз...

Ето какво имам предвид ,говорейки за ЕТ-то и сърцевината (спиците)

Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: проблем с М апарати и 17" джанти

Мнение от Делян » 27 Фев 2012, 15:01

Зависи и от самата сърцевина на джантата, дали ще опира в спирачките :yes: При едно и също ЕТ на две джанти, според това колко са издадени самите лъчи(сърцевина) на джантата могат да минават на различно разстояние от апарата.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook