Стържене от Ваноса при 2500-3000 оборота
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Стържене от Ваноса при 2500-3000 оборота
Вчера сменяйки термостата установих това доста неприятно стържене
Клипа не е мой, намерих произволен от youtube, но звукът е същия. Има го на двойния и на единичния ванос и е масов проблем.
http://www.youtube.com/watch?v=7_4fxzUbu24
Решение има сваля се ваноса и се подменят уплътненията и една шайба - резервните части се предлагат от DrVanos и Beisan Systems. Първите предлагат рециклиран Ванос, а вторите уплътненията и шайбата. Рециклирания ванос е 250$, а ремонтния кит на Beisan е 65$.
Ето го и него
http://www.beisansystems.com/products.html
Има ли някой, който да е поръчвал кита и да го е инсталирал?
По американските форуми има много добри отзиви и казват, че проблемът се решава.
Мисля да го поръчам ремонтния комплект, но искам да си направя сметка колко точно ще ми излезне като крайна цена - доставката е 17$+65$ кита прави 82$, обаче неизвестното ми е митото и до къде ще ми бъде доставена пратката.
Клипа не е мой, намерих произволен от youtube, но звукът е същия. Има го на двойния и на единичния ванос и е масов проблем.
http://www.youtube.com/watch?v=7_4fxzUbu24
Решение има сваля се ваноса и се подменят уплътненията и една шайба - резервните части се предлагат от DrVanos и Beisan Systems. Първите предлагат рециклиран Ванос, а вторите уплътненията и шайбата. Рециклирания ванос е 250$, а ремонтния кит на Beisan е 65$.
Ето го и него
http://www.beisansystems.com/products.html
Има ли някой, който да е поръчвал кита и да го е инсталирал?
По американските форуми има много добри отзиви и казват, че проблемът се решава.
Мисля да го поръчам ремонтния комплект, но искам да си направя сметка колко точно ще ми излезне като крайна цена - доставката е 17$+65$ кита прави 82$, обаче неизвестното ми е митото и до къде ще ми бъде доставена пратката.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Стържене от Ваноса при 2500-3000 оборота
Плащаш само ДДС, мито върху тая сума няма. Ще ти ги доставят в пощенския клон, който ти е на адреса. Ако е препоръчана трябва да ти я донесат до вас ама не разчитай. Това в случай, че ги убедиш да ти я пишат на по-ниска стойност. В противен случай ще иде в митницата на гарата и ще получиш известие да идеш да си платиш и да го вземеш.
Кита е много добър и има ефект, но е добре да смениш и веригите и оптегача на голямата верига.
Кита е много добър и има ефект, но е добре да смениш и веригите и оптегача на голямата верига.
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: Стържене от Ваноса при 2500-3000 оборота
Мерси много за инфото. Утре ще им напиша един e-mail да ги питам за подробности.
Иначе търсих в Германия или в Англия да ги предлагат тия китове, но в Германия намерих за 180евра комплекта заедно с инструментите за зацепване, а в Англия се прелагаха само уплътненията.
Та в крайна сметка от щатите ще се поръчва.
Не знам само какви ще са резултатите от карането на колата в това състояние...то не се знае и колко време вече я карам така...открих проблем съвсем случайно.
Иначе търсих в Германия или в Англия да ги предлагат тия китове, но в Германия намерих за 180евра комплекта заедно с инструментите за зацепване, а в Англия се прелагаха само уплътненията.
Та в крайна сметка от щатите ще се поръчва.
Не знам само какви ще са резултатите от карането на колата в това състояние...то не се знае и колко време вече я карам така...открих проблем съвсем случайно.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
Re: Стържене от Ваноса при 2500-3000 оборота
Жорка погледни тия клипове .Вероятно нямап успокоителната пружина и за това се чува този звук
http://www.youtube.com/watch?v=GHeENDBn ... plpp_video
http://www.youtube.com/watch?v=sZdOwqWg ... plpp_video
http://www.youtube.com/watch?v=GHeENDBn ... plpp_video
http://www.youtube.com/watch?v=sZdOwqWg ... plpp_video

- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Re: Стържене от Ваноса при 2500-3000 оборота
имам чисто нов никога не слаган ванос...350лв 


С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: Стържене от Ваноса при 2500-3000 оборота
Smoocki написа:Жорка погледни тия клипове .Вероятно нямап успокоителната пружина и за това се чува този звук
http://www.youtube.com/watch?v=GHeENDBn ... plpp_video
http://www.youtube.com/watch?v=sZdOwqWg ... plpp_video
Гледах тия клипове. Това е ванос на кола преди 03.1995, моята е след тази дата и тази пружина е сложена в завода и проблемът е отстранен.
Звукът от моята кола е много характерен и е описания в първия пост проблем. От тоновете информация, която прочетох всичко идва от уплътнения, които БМВ слагат. Тези уплътнения са направени от нитрил или Буна-N. Това е най-масовия материал за О-рингове. Та пръстените от този материал нямат добра температурна и химическа устойчивост. В следствие на работата си при ваноса, пръстените се свиват, втрърдяват и сплескват. Тези от Beisan предлагат уплътнения направени от Витон, които имат много по-добра температурна и химическа устойчивост.
По този начин те гарантират, няколко пъти по-дълъг живот на Ваноса. Според инфо на хора оригиналните уплътнения изкарвали до около 90хил.км, като четох за няколко S52-ки US бяха сменили уплътненията на 32хил.мили.
Относно стържещия звук - той идва от износване на наклонените зъбни колела на вала, ролката на вала и малкия вал свързващ ваноса, там се плучава аксиален луфт и при определени обороти се изпада в резонанс и оттам идва стърженето. От това, което четох е че може и да няма връзка между правилната работа на ваноса и стърженето. Може уплътниенията да са добре и да стърже или обратното. Но в повечето случай стърженето се появява далеч, след като улътненията са спрели да работят и това стържене е сигнала за проблем във Ваноса.
Основно аксиалния луфт се появява между лагерите на ваноса и малкия вал, който го свързва с разпределителния вал и ролката. Затова тези от Beisan предлагат шайбата между двата лагера на ваноса. Тяхната е изработена по същата спесификация, като оригиналната. Те казват, че са преработили шайбата, защото това било най-лесния и удачен начин, а и тази шайба е била направена от по-мек материал от лагерите и е нормално да се износва.
Преработката на лагерите и производството им щяло да бъде много скъпо, защото лагерите са изработени от специална високоякостна стомана и после са допълнително закалени.
От beisan казват, че с тяхната шайба шума се намалява значително или е едва доловим. Не може да изчезне напълно поради начина на работа на ваноса, чисто механично.
Всичко изписано до тук съм превел от техния сайт, всичко е много добре описано, всяка процедура е с много богат снимков материал и много добри обяснение на това - кое, как, защо и т.н.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани