консумация на ток?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
консумация на ток?
Здравейте колеги!
Тия дни си карам колата по рядко, стои по 3-4 дни понякога и повече. Почна да върти стартера по трудно и лампичките на таблото почти угасват докато върти.
Меря напрежението на акумулатора 11,67 В , при запален двигател отива към 14..
До тук добре но мерих и ампеража , при заключена + аларма, показа 0,36А... Ей тва малко ме притеснява. Не съм чакал много след като я заключих, около 10-20 сек. съм мерил.
Колко е допустимото?
Благодаря ви!
Тия дни си карам колата по рядко, стои по 3-4 дни понякога и повече. Почна да върти стартера по трудно и лампичките на таблото почти угасват докато върти.
Меря напрежението на акумулатора 11,67 В , при запален двигател отива към 14..
До тук добре но мерих и ампеража , при заключена + аларма, показа 0,36А... Ей тва малко ме притеснява. Не съм чакал много след като я заключих, около 10-20 сек. съм мерил.
Колко е допустимото?
Благодаря ви!

- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Re: консумация на ток?
0,3А е максимално допустимата консумация на ток в покой. Изчакай поне 5 мин. след гасене на колата преди да мериш ,за да "заспи" напълно електрониката,клапите на парното,вентилатора в управлението и т.н.
Да не му е дошло времето на акумулатора просто и затова да имаш по-трудни стартове ?
Да не му е дошло времето на акумулатора просто и затова да имаш по-трудни стартове ?

- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: консумация на ток?
plradev написа:0,3А е максимално допустимата консумация на ток в покой. Изчакай поне 5 мин. след гасене на колата преди да мериш ,за да "заспи" напълно електрониката,клапите на парното,вентилатора в управлението и т.н.
Да не му е дошло времето на акумулатора просто и затова да имаш по-трудни стартове ?
акумулатора е на 3 години и половина, май наистина трябва да изчакам най малкото заради онова вентилаторче на климатика

- dangerous
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 539
- Регистриран на: 26.07.2008
- Местоположение: Ст.Загора
- Пол: Мъж
Re: консумация на ток?
Да поправя колегата само защото максимално допустимата консумация на ток при автомобил в покой не трябва да надвишава
0,05А
0,3А е 6 пъти над нормата съответно проблем
При мен автомобила в покой с включени бутони на ел.стъклата дава 0.05А при изключени дава 0.02
От опит знам че от СД-то консумацията скача горе долу на опоменатите стойности.
(0,2-0,35А)
0,05А
0,3А е 6 пъти над нормата съответно проблем
При мен автомобила в покой с включени бутони на ел.стъклата дава 0.05А при изключени дава 0.02
От опит знам че от СД-то консумацията скача горе долу на опоменатите стойности.
(0,2-0,35А)
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!
-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?
-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1674
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: консумация на ток?
11,67 е малко по принцип.Трябва да е над 12,3-4В,когато е зареден.Когато почне да "избива" клетка има горе-доло волтаж,но под товар (когато върти стартера) няма сила и пада напрежението,както при теб.
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Re: консумация на ток?
dangerous написа:Да поправя колегата само защото максимално допустимата консумация на ток при автомобил в покой не трябва да надвишава
0,05А
0,3А е 6 пъти над нормата съответно проблем
При мен автомобила в покой с включени бутони на ел.стъклата дава 0.05А при изключени дава 0.02
От опит знам че от СД-то консумацията скача горе долу на опоменатите стойности.
(0,2-0,35А)
Мммм,точно така



0,05 също отива малко над нормата,но нищо фатално ....
Извинявам се още един път за неточността поради заплес


- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: консумация на ток?
ildivvy написа:11,67 е малко по принцип.Трябва да е над 12,3-4В,когато е зареден.Когато почне да "избива" клетка има горе-доло волтаж,но под товар (когато върти стартера) няма сила и пада напрежението,както при теб.
това е като няколко дена не съм я палил, въпреки това пак успява да завърти
значи в крайна сметка като се има на предвид ЦД и аларма не бягам много от нормите?

- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1674
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: консумация на ток?
Алармата "дърпа" еднакво "количество" ток,без значение дали е включена/активирана или не.За ЦД-то в "стенд-бай" режим едва ли е повече от 0,5-1 Вата или по-малко (има да помни няколко станции и настройки в паметта).Т.е. консумацията трябва пак да е в нормите.
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- zlatan_yovchev
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 12.01.2012
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: На червено
Re: консумация на ток?
Нов акумулатор е решението колега и аз имах подобен проблем.. изкл. алармата,спирах всички възможни консуматори на ток до като не се реших да си взема нов акумулатор и проблема се реши!



- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: консумация на ток?
Максимално допустимата консумация на ток при покой е 50mA (милиампера) или 0.05А , (при консумация над тази стойност, като си купите нов акумулатор не ви подписват гаранцията). Това е по книга .... На практика обаче и тия 50mA са сериозна консумация и ако колата не се кара няколко дена , особено в студено време и особено при стар акумулатор , то със сигурност ще има проблемно палене .... Ако всичко е изрядно по автомобила и всички консуматори са правилно вързани , консумацията не би трябвало да надвишава 0.02А .
При мен консумацията при покой е 15mA (0,015A) .
Огледай си консуматорите и виж кое ти дърпа (ако има нещо , което да дърпа , но изчакай , за да заспят всички модули )....
По въпроса за заряда на акумулатора ....
Нормално напрежението на акумулатора при изгасен двигател НЕ трябва да пада под 12.4 V ,което съответства на 2.06V напрежение за всяка клетка. Падне ли под тази стойност , акумулатора задължително трябва да се свали и да се дозареди или да се кара колата на дълъг път , за да може алтернатора да върне известна част от заряда ... При теб напрежението е паднало до 11.67, което е доста под допустимия минимум , ако държиш акумулатора в това състояени (особено както е стар) , много скоро ще си замине напълно ... При такова напрежение , гъстотата на електролита вероятно е около 1.24г , което си е сериозен разряд....
Препоръчвам да го дозаредиш на зарядно или му направи един тренировъчен цикъл ...
Зимно време аз задължително правя един тренировъчен цикъл на акумулатора (пълен разряд и след това пълен заряд )... Може да се пише още доста , но в общи линии това е най -важното ...
При мен консумацията при покой е 15mA (0,015A) .
Огледай си консуматорите и виж кое ти дърпа (ако има нещо , което да дърпа , но изчакай , за да заспят всички модули )....
По въпроса за заряда на акумулатора ....
Нормално напрежението на акумулатора при изгасен двигател НЕ трябва да пада под 12.4 V ,което съответства на 2.06V напрежение за всяка клетка. Падне ли под тази стойност , акумулатора задължително трябва да се свали и да се дозареди или да се кара колата на дълъг път , за да може алтернатора да върне известна част от заряда ... При теб напрежението е паднало до 11.67, което е доста под допустимия минимум , ако държиш акумулатора в това състояени (особено както е стар) , много скоро ще си замине напълно ... При такова напрежение , гъстотата на електролита вероятно е около 1.24г , което си е сериозен разряд....
Препоръчвам да го дозаредиш на зарядно или му направи един тренировъчен цикъл ...
Зимно време аз задължително правя един тренировъчен цикъл на акумулатора (пълен разряд и след това пълен заряд )... Може да се пише още доста , но в общи линии това е най -важното ...
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: консумация на ток?
Много ти благодаря за подробното обяснение Методи, както и на всички отзовали се на помощ. Тъкмо това направих - заредих го и утре ще меря консумацията по подробно
на следващият ден.....
Сложих акумулатора отново измерих, 0,035-0,040А .... За сега мисля да го отдам на грешка - предният път да не съм видял нулата.
Единственото което ме съмнява е климатика. С врътките е, монтиран допълнително. Понякога потенциометъра с градусите работи само на МАХ, едновременно с това и нагревателя за задното стъкло отказва. Компютърът изкара грешка номер 4321 , за която не съм сигурен че е от това. (друго съмнение за нея е че се е появила след като пробвах да запаля с ключ без чип за имобилайзера)
за тази грешка само това намерих:
-естественно съм проверил бушона
на следващият ден.....
Сложих акумулатора отново измерих, 0,035-0,040А .... За сега мисля да го отдам на грешка - предният път да не съм видял нулата.
Единственото което ме съмнява е климатика. С врътките е, монтиран допълнително. Понякога потенциометъра с градусите работи само на МАХ, едновременно с това и нагревателя за задното стъкло отказва. Компютърът изкара грешка номер 4321 , за която не съм сигурен че е от това. (друго съмнение за нея е че се е появила след като пробвах да запаля с ключ без чип за имобилайзера)
за тази грешка само това намерих:
I have the same code 4321 (check engine) - one fuse is break. Its fuse #31 in distribution box. When i insert new one all stay ok. Whitout this fuse on air condition light 3 led (air condition, recerculation, rear window heating) and blower motor for condition is workin when ignition on, board pc is shut off.
-естественно съм проверил бушона
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани