Помощ-непрестанен теч на радиатора
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- arch_2
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 14.07.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 316i
- Мечтае да кара: нещо по-голямо от 316 (без претенции)
- Детайли за колата: М40Б16
Помощ-непрестанен теч на радиатора
Здравейте колеги, преди няколко месеца се сдобих с Е36 316и от 92 с М40Б16 и всичко беше точно. Миналата седмица реших, че е дошло време да сменям антифриз (имаше само вода преди това) четох в форума теми за процедурата, стъпки на изпълние ( описанието на metodi80 ) и тн. Купих антифриза - Мотох готов за употреба без разреждане, източих всичко като си е по реда, налях го , слегна си , запалих бмв-то пак долях, обезвъздуших.. всичко точно. На следващия ден,когато отивах отново да я обезвъздуша-локва под колата?! Тече от "чучура" от където източих радиатора ( като съм затегнал пробката за източване ), в основата на преливника и около най-долната скоба ако не греша, тази която отива към водан помпа. Четох, че проблема може да е от капачката на радиатора, но тя е сменена малко преди да вземем колата и оплътнението е добро. Друга причина, си помислих, че може да е о-пръстените на преливника. Отидох до Дару и ги смених с нови като в основата сложих, както препоръчаха колеги от форума, 2 о-пръстена ( горния малко по малък от долния). И след всичко това пак тече..
Но не загрява.
Някакви идей? Едно приятелче автомонтьор спомена, че може би радиатора не ми е от 316 защото побра горе долу 4,5литра само радиатора и преливника(няма климатик/климатроник), а той с М43Б16 побирал 3л..
Благодаря предварително...

Някакви идей? Едно приятелче автомонтьор спомена, че може би радиатора не ми е от 316 защото побра горе долу 4,5литра само радиатора и преливника(няма климатик/климатроник), а той с М43Б16 побирал 3л..
Благодаря предварително...
Re: Помощ-непрестанен теч на радиатора
Капацитетът на охладителната система и при М40В16, и при М43В16 е все 6.5литра. Щом при смяната е поело по-малко, значи старият антифриз не е източен изцяло, най-вече ако не е източен блокът.
Ами виж откъде всъщност тече. Ако на НАПЪЛНО загрял двигател няма никакъв теч, а тръгва да ражда след като изстине, разхерметизирането може би се явява при топлинното разширение и свиване на запресовката на радиатора (уплътнението под нея да е заминало). И оттам се стича надолу към пробката за източване, където го виждаш.
Измий хубаво околността, на работещ мотор остави да изсъхне хубаво и напудри яко с нещо (примерно пудра, талк...). На следващата сутрин, като е текнало, по-лесно ще видиш откъде тръгва да тече. Този метод е доста добър за хващане на течове на ATF масло, трябва да върши работа и за антифриза
Пръстените на казанчето няма голям смисъл да се сменят, без да се смени и самото казанче, защото обикновено и казанчето е вече изметнато. Макар че има и успешни опровержения на това правило
Ами виж откъде всъщност тече. Ако на НАПЪЛНО загрял двигател няма никакъв теч, а тръгва да ражда след като изстине, разхерметизирането може би се явява при топлинното разширение и свиване на запресовката на радиатора (уплътнението под нея да е заминало). И оттам се стича надолу към пробката за източване, където го виждаш.
Измий хубаво околността, на работещ мотор остави да изсъхне хубаво и напудри яко с нещо (примерно пудра, талк...). На следващата сутрин, като е текнало, по-лесно ще видиш откъде тръгва да тече. Този метод е доста добър за хващане на течове на ATF масло, трябва да върши работа и за антифриза

Пръстените на казанчето няма голям смисъл да се сменят, без да се смени и самото казанче, защото обикновено и казанчето е вече изметнато. Макар че има и успешни опровержения на това правило

Re: Помощ-непрестанен теч на радиатора
върви си купи нов радиатор, стария колкото и да го правиш все ще е да "замажеш" положението горе долу..... иначе и аз съм сменял казаче (80 кинта от дарукар), пръстени и др. боклуци и накрая спря да тече кат хвърлих стария радиатор 

- with-fox
- BMW fanatic
-
- Мнения: 330
- Регистриран на: 9.10.2010
- Местоположение: Пловдив и някаде в околностите
- Пол: Мъж
- Кара: ИСТРЕБИТЕЛ мечнае за СОВАЛКА
- Детайли за колата: e36 330i
Re: Помощ-непрестанен теч на радиатора
колега зимаи някои радиатор втора рака от форума и си свиркаи като караш ане да следиш уридите да не кипне чаиника и само да наливаш антифриз 

Re: Помощ-непрестанен теч на радиатора
И моята М43-ка събира 3 литра в радиатора, като се изключи това че не е източен хубаво, защото го свалях да го мия и е източен до капка... Възможно е, ако колата ти е удряна да е сложен някакъв друг радиатор. Погледни си О-пръстенчетата на пробката за източване. Прегледай и за радиатори втора ръка, това за мен е най-доброто решение...
- arch_2
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 14.07.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 316i
- Мечтае да кара: нещо по-голямо от 316 (без претенции)
- Детайли за колата: М40Б16
Re: Помощ-непрестанен теч на радиатора
Колеги, започвам да се отчайвам
Смених, както предложи, "Trucker" о-пръстените на пробката за източване и повторих процедурата по наливане и обезвъздушаване.Всичко точно, без капка антифриз навън. След 1 кръгче на блока спирам бмв-то и какво да видя -отново капе. Колегата jdl спомена, че може да е от запресовката на радиатора, май само там остана да тече
Това е снимката от теча след горе споменатата процедура.
ПС: някаква идея каво е това ? между пробката за източване и "чучура" от където се източва- падна ми в ръцете, дали може от него да е проблема?


ПС: някаква идея каво е това ? между пробката за източване и "чучура" от където се източва- падна ми в ръцете, дали може от него да е проблема?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани