Картер за 316g Compact?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
Картер за 316g Compact?
Здравейте колеги,
преди няколко месеца си купих едно дърто e36 316g (т.е. с фабричен метан) Compact. Докара ме от Германия до България и обратно без сериозни проблеми. Дотук добре, но в България при смяна на маслото установихме, че картера има пукнатина около 1 см около пробката. Нямах време да го свалям за смяна/заварка и пробвахме да го лепим с двукомпонентно лепило. Явно не се е получило като хората, защото под картера се образуват петна от капещото масло. Явно ще трябва все пак да сменя картера (тук в Германия никой няма да се занимава да ми го завари).
Кой точно картер ще стане за моята кола? Търсих по номер на рамата и намерих кой е номера на частта - 11 13 1 247 995. За съжаление ebay.de (и други Интернет аукциони) изобщо не е чувал точно за този номер. Затова пък се намират 11131727413, 11131727412 и 11131727411. Някой от тези върши ли ми работа?
П.С. Ако на някой му се намира въпросния картер нека пише лично съобщение (има кой да го докара до Германия).
*Забележка - колата е напуснала завода през ноември 1995, двигателя е M43B16 (164E2).
преди няколко месеца си купих едно дърто e36 316g (т.е. с фабричен метан) Compact. Докара ме от Германия до България и обратно без сериозни проблеми. Дотук добре, но в България при смяна на маслото установихме, че картера има пукнатина около 1 см около пробката. Нямах време да го свалям за смяна/заварка и пробвахме да го лепим с двукомпонентно лепило. Явно не се е получило като хората, защото под картера се образуват петна от капещото масло. Явно ще трябва все пак да сменя картера (тук в Германия никой няма да се занимава да ми го завари).
Кой точно картер ще стане за моята кола? Търсих по номер на рамата и намерих кой е номера на частта - 11 13 1 247 995. За съжаление ebay.de (и други Интернет аукциони) изобщо не е чувал точно за този номер. Затова пък се намират 11131727413, 11131727412 и 11131727411. Някой от тези върши ли ми работа?
П.С. Ако на някой му се намира въпросния картер нека пише лично съобщение (има кой да го докара до Германия).
*Забележка - колата е напуснала завода през ноември 1995, двигателя е M43B16 (164E2).
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1674
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Картер за 316g Compact?
Няма ли да стане всеки картер от същия двигател М43,без значение дали е 1,6 или 1,8 ? Едва ли g модификацията е с по-различен.
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Re: Картер за 316g Compact?
Там е проблемът - в Интернет намирам доста противоречива информация. На едно място пише, че става, на друго място място пише че след 09.95 картера е различен и дупките за болтовете били на различни места, на трето място пък пише че само гарнитурата е различна. Апропо гарнитура - тя наистина е различна. Преди 09.95 се ползва една по-обикновена плоска гарнитура. След това гарнитурата е релефна и с малко по-различен профил.
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: Картер за 316g Compact?
всеки картер от М43 би следвало да стане .. трябвало е да вземеш такъв от морга в БГ сега там ще ти отрежат главата 

- shengi
- ентусиаст
-
- Мнения: 1002
- Регистриран на: 12.07.2007
- Местоположение: Rousse
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 136
- Мечтае да кара: e30 m3
Re: Картер за 316g Compact?
Отиваш в първата автоморга с крик и гидория и питаш дали имат компакт 1.6 1.8 с м43 двигател.Ако ти кажат да отиваш и си го смъкваш за смешни пари.Ако искаш те да ти го смъкнат се подготви за сума 10 пъти над тая която ако сам си я смъкнеш.Там са доста из моргите става и от седан и купе, но двигателя трябва да е еднакъв за да стане картера.Аз последния път си смъкнат един кашон от телевизор пълен с части за 20 евро които не платих
.Иначе те да ми ги смъкнат ми казаха 250-300 евро 



- Zlobil
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 277
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Картер за 316g Compact?
Не знам за тази модификация как е, но няма всеки един картер от М43 да стане... има значение дали мотора е произведен преди 09.1995 и дали след това... картерите на тези две модификации са различни, има разлика в гарнитурата. Тези преди 09.1995 са с хартиената гарнитура, а тези след са с гумена. Мисля че просто трябва като купуваш картер трябва да се съобразиш с това твоята коя година е. Не вярвам да има някаква разлика заради това че мотора е с заводски метан или каквото и да е. Това е просто един картер.
Re: Картер за 316g Compact?
Мерси за отговорите.
@Alexi Едни главорези във Варна ми искаха 80 лева и трябваше сам да си го свалям (айде нема нужда). Тук у Немско, както каза колегата shegi, също си имаме автоморги, а и в (пре)ибей картерите пак вървят по 80-100 лева и то без да има нужда да ходя и да си ги свалям сам.
@Zlobil То е ясно, че заради фабричната метанова няма да слагат някакъв изчанчен картер. Тези дни най-накрая намерих точния модел картер на снимка с монтирана на него гарнитура. Гарнитурата наистина е гумена и ляга в канал, който е фрезован (или пък така си е излят) на контактната повърхност на картера. Старите картери са с гладка контактна повърхност и съответно плоска хартиена гарнитура. Освен това старите картери се монтират с един болт по-малко, а и от видяното на снимките болтовете за старите картери или са по-къси или резбата е нарязана по-дълбоко в блока на двигателя. За щастие допълнителния болт е на място, където изобщо не пречи ако не се сложи болт. Това ме навежда на мисълта, че все пак и старите картери ще паснат (освен изброените разлики други не открих) стига да бъдат комбинирани с подходящата гарнитура и може би подходящите болтове.
@Alexi Едни главорези във Варна ми искаха 80 лева и трябваше сам да си го свалям (айде нема нужда). Тук у Немско, както каза колегата shegi, също си имаме автоморги, а и в (пре)ибей картерите пак вървят по 80-100 лева и то без да има нужда да ходя и да си ги свалям сам.

@Zlobil То е ясно, че заради фабричната метанова няма да слагат някакъв изчанчен картер. Тези дни най-накрая намерих точния модел картер на снимка с монтирана на него гарнитура. Гарнитурата наистина е гумена и ляга в канал, който е фрезован (или пък така си е излят) на контактната повърхност на картера. Старите картери са с гладка контактна повърхност и съответно плоска хартиена гарнитура. Освен това старите картери се монтират с един болт по-малко, а и от видяното на снимките болтовете за старите картери или са по-къси или резбата е нарязана по-дълбоко в блока на двигателя. За щастие допълнителния болт е на място, където изобщо не пречи ако не се сложи болт. Това ме навежда на мисълта, че все пак и старите картери ще паснат (освен изброените разлики други не открих) стига да бъдат комбинирани с подходящата гарнитура и може би подходящите болтове.
Re: Картер за 316g Compact?
Вчера новия картер бе успешно монтиран. Да обобщим:
1. Картер с номер на частта 11 13 1 247 995 е правилният избор 11 13 1 247 996 (почти идентичен от 1.
също става.
2. Механика каза, че старите картери с клинкерна гарнитура не стават без преправяне. Закрепяли се по различен начин.
1. Картер с номер на частта 11 13 1 247 995 е правилният избор 11 13 1 247 996 (почти идентичен от 1.

2. Механика каза, че старите картери с клинкерна гарнитура не стават без преправяне. Закрепяли се по различен начин.
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани