Как да сменим ангренажния ремък на BMW M40 двигател
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
4 мнения
• Страница 1 от 1
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Как да сменим ангренажния ремък на BMW M40 двигател
Колеги вижте на каква тема попаднах случайно, веднага я пускам тук във форума, за да се знае. Добре е обяснено. Автора се казва Мартин Дешев, надявам се да не ми се разсърди за тоеа, че поствам темата му тук.
Двигателят M40 на BMW се среща в 3-та и 5-та серия в годините от 1987 до 1995. Той използва обикновен ангренажен ремък. Разбира се той трябва да се сменя при навъртане на определени километри. С малко повече търпение и увереност може да направите това сами.
1. Разкачете негативния терминал на акумулатора. Свалете дистрибуторната капачка и ротора, предпазната планка на дистрибутора, гуменият предпазител и други елементи, ако има такива, според модела на колата и разположението. Свалете корния капак на ремъка.
2. Завъртете коляновия вал така, че цилиндър номер 1 да застане в горна мъртва точка (ГМТ).
3. Сега идва ред на голямото сваляне на елементи (може да варира според модела на колата): радиатор, ролка на вала, алтернатор, ремъци на хидравличната помпа и климатика. С помощта на гаечен ключ придържайте коляновия вал, докато отвиете и свалите централния болт, който придържа шайбата на вала.
4. Разхлабете болта, който придържа скобата на алтернатора, за да може да я извъртите и да не ви пречи. Свалете и долния капак на ремъка заедно с предавателя за горна мъртва точка.
5. Разхлабете болтовете на обтяжната ролка и завъртете скобата й настрани. С помощта на тебешир си отбележете посоката на ремъка, преди да го свалите.
6. Нагласете коляновия вал, така че белегът му да съвпада с белега на двигателя в горната му част. Нагласете белега на разпределителния вал така, че да сочи към белега на главата на цилиндъра.
7. Поставете новия ремък. Затегнете колана с помощта на болта на коляновия вал, който е на двигателя. Върнете скобата на обтяжната ролка в оригиналната й позиция и затегнете ролката.
8. Сложете долния капак на ремък и предавателя за ГМТ. Върнете скобата на алтернатора в оригиналната й позиция и затегнете болта й.
9. Върнете и затегнете шайбата на коляновия вал, ролката, ремъците на климатика и хидравличната помпа, следвани от алтернатора, радиатора, горния капак на ангренажния ремък, предпазителите на дистрибуторната капачка и самата капачка. Свържете акумулатора и запалете двигателя, за да проверите дали всичко е наред след смяната на ремъка.
автор: Мартин Дешев
Двигателят M40 на BMW се среща в 3-та и 5-та серия в годините от 1987 до 1995. Той използва обикновен ангренажен ремък. Разбира се той трябва да се сменя при навъртане на определени километри. С малко повече търпение и увереност може да направите това сами.
1. Разкачете негативния терминал на акумулатора. Свалете дистрибуторната капачка и ротора, предпазната планка на дистрибутора, гуменият предпазител и други елементи, ако има такива, според модела на колата и разположението. Свалете корния капак на ремъка.
2. Завъртете коляновия вал така, че цилиндър номер 1 да застане в горна мъртва точка (ГМТ).
3. Сега идва ред на голямото сваляне на елементи (може да варира според модела на колата): радиатор, ролка на вала, алтернатор, ремъци на хидравличната помпа и климатика. С помощта на гаечен ключ придържайте коляновия вал, докато отвиете и свалите централния болт, който придържа шайбата на вала.
4. Разхлабете болта, който придържа скобата на алтернатора, за да може да я извъртите и да не ви пречи. Свалете и долния капак на ремъка заедно с предавателя за горна мъртва точка.
5. Разхлабете болтовете на обтяжната ролка и завъртете скобата й настрани. С помощта на тебешир си отбележете посоката на ремъка, преди да го свалите.
6. Нагласете коляновия вал, така че белегът му да съвпада с белега на двигателя в горната му част. Нагласете белега на разпределителния вал така, че да сочи към белега на главата на цилиндъра.
7. Поставете новия ремък. Затегнете колана с помощта на болта на коляновия вал, който е на двигателя. Върнете скобата на обтяжната ролка в оригиналната й позиция и затегнете ролката.
8. Сложете долния капак на ремък и предавателя за ГМТ. Върнете скобата на алтернатора в оригиналната й позиция и затегнете болта й.
9. Върнете и затегнете шайбата на коляновия вал, ролката, ремъците на климатика и хидравличната помпа, следвани от алтернатора, радиатора, горния капак на ангренажния ремък, предпазителите на дистрибуторната капачка и самата капачка. Свържете акумулатора и запалете двигателя, за да проверите дали всичко е наред след смяната на ремъка.
автор: Мартин Дешев
- Don_Mandragon
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: Стара Загора/София
- Кара: M40B18 '93
Re: Как да сменим ангренажния ремък на BMW M40 двигател
Това с тебешира може малко да те подлъже, ако предния път е била зацепена грешно. Има други теми по тоя въпрос, обяснени по много по-добър начин. Добре е като се прави тази операция да се блокира маховика., а може и разпределителния вал 

- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Как да сменим ангренажния ремък на BMW M40 двигател
Don_Mandragon написа:Това с тебешира може малко да те подлъже, ако предния път е била зацепена грешно. Има други теми по тоя въпрос, обяснени по много по-добър начин. Добре е като се прави тази операция да се блокира маховика., а може и разпределителния вал
Съгласен съм с теб !
Има и спец. скоба за тази сел.
Имаше тема как да си направим таква скоба, трябва да я потърся....
- Don_Mandragon
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: Стара Загора/София
- Кара: M40B18 '93
Re: Как да сменим ангренажния ремък на BMW M40 двигател
Имам чертежите и на двата инструмента. Мога да ти ги изпратя 

4 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани