М40Б18 и баналния проблем с обороти.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: Стара Загора/София
Кара: M40B18 '93

М40Б18 и баналния проблем с обороти.

Мнение от Don_Mandragon » 07 Сеп 2011, 15:47

Здравейте, колеги. До скоро имах проблем с оборотите от спукан гофриран маркуч и ТПС. След смяна се кротнаха за няколко месеца и сега пак проблем :evil: Сега обаче ме хвърли в дълбок размисъл тоя мотор. При студен мотор нямам никакви проблеми. Достигне ли обаче стрелката 12ч. и почва едно игране 600-800 постоянно. Когато си в движение обаче и освободиш няма грижи. Спреш ли на светофара и пак почва да клати :banghead: Проветил съм дюзи, гофрирания за дупки, всички вакумни маркучи са сменени, чистене МПХ. На буксата на ЕКУ са мерени температурен при 25 и 80 градуса, ТПС при плавно движение и съм го отварял и чистил допълнително, дебитомера, сменени филтри, кабели. Останаха ми свещи, дистрибуторна капачка и да меря налягането на бензина в рейката(за сега нямам с какво).
При откачен дебитомер няма клатене на обороти в първите 1-2 мин и после почват да клатят още по зле. Това ''оправяне'' по инерция го свързвам с дебитомера. Отварях дебитомера. ИАТ сензора се държи коректно уж на мерене. Пробвах с 1.8К резистор вместо него... без промяна. Изместих и плочката с графита по която движи плъзгача и все така :(
Според вас къде е ключа за бараката :kuku:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: се на жена си
Мечтае да кара: нещо с шест дросела

Re: М40Б18 и баналния проблем с обороти.

Мнение от mladfen » 07 Сеп 2011, 18:44

пробвай с друг стъпков мотор и с друг датчик на температурата
След повече секс се чувстваш далеч по-добре, отколкото след повече алкохол!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: Стара Загора/София
Кара: M40B18 '93

Re: М40Б18 и баналния проблем с обороти.

Мнение от Don_Mandragon » 07 Сеп 2011, 23:38

mladfen написа:пробвай с друг стъпков мотор и с друг датчик на температурата


А каква е връзката с това, че се оправят по инерция и стъпковия мотор??? Температурния по принцип мога да го заменя с резистор направо на при ЕКУ-то за теста, че много разглобяване е при него работатата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 3.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW X5 M
Детайли за колата: блъсната E36 318ti, '95

Re: М40Б18 и баналния проблем с обороти.

Мнение от jlpetkov » 08 Сеп 2011, 7:58

банално колега ама на диагностика ходи ли?
при мен на м42 и аналогични симптоми проблема беше ламбда сондата
Изображение Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: Стара Загора/София
Кара: M40B18 '93

Re: М40Б18 и баналния проблем с обороти.

Мнение от Don_Mandragon » 08 Сеп 2011, 20:19

jlpetkov написа:банално колега ама на диагностика ходи ли?
при мен на м42 и аналогични симптоми проблема беше ламбда сондата


Ходих. Казаха да ходя в някоя морга и да взема един дебитомер за тест :dunno:

ПП: Ламбдата съм я тествал с тестера и за всеки случай карах с откачена няколко часа. Ефект няма. Взех да се чудя вече какво и е :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 394
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: стара загора
Пол: Мъж
Кара: BMW Е46 facelift
Мечтае да кара: Е90
Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.

Re: М40Б18 и баналния проблем с обороти.

Мнение от nedbmw » 12 Сеп 2011, 23:03

Виж провери си как са гарнитурите на смук. колектор,ако краде въздух от там ще ти прави тези мизерии.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: Стара Загора/София
Кара: M40B18 '93

Re: М40Б18 и баналния проблем с обороти.

Мнение от Don_Mandragon » 13 Сеп 2011, 8:43

nedbmw написа:Виж провери си как са гарнитурите на смук. колектор,ако краде въздух от там ще ти прави тези мизерии.


Знаеш ли, че преди време като свалях дроселната клапа да я почистя(и преди това имаше проблем с оборотите де) гарнитурата и беше счупена в единия край. В смисъл не липсва парче но просто не е "цяла". Тогава я намазах обилно с грез и я затворих. Дали е възможно това да е?

ПП: онзи ден пак бях свалил ЕКУ-то и мерих наред според Ауто Датата. Всичко уж е в норми. Правих и следния експеримент. Наврях вентилатор в кутията за филтъра да обдухва термистора, за да видя дали ше се оправи. Също така и пусках перката(аз съм с перка на радиатора), за да видя евентуално дали не е от датчик на мотор.... и от двете нямаше полза.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 1.09.2010
Местоположение: плевен
Пол: Мъж

Re: М40Б18 и баналния проблем с обороти.

Мнение от en6159vn » 13 Сеп 2011, 12:26

при мен беше напукана гофретата от дебитомера към дросела и смучеше въздух.смених го и заспа :P

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: М40Б18 и баналния проблем с обороти.

Мнение от ares2 » 13 Сеп 2011, 14:36

може да е тпс..
вчера сложих на е30 нов колектор с дросел клапана и ново стъпково и оборотите се оправиха и сега са си 800
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: Стара Загора/София
Кара: M40B18 '93

Re: М40Б18 и баналния проблем с обороти.

Мнение от Don_Mandragon » 14 Сеп 2011, 0:26

ares2 написа:може да е тпс..
вчера сложих на е30 нов колектор с дросел клапана и ново стъпково и оборотите се оправиха и сега са си 800


мерих го. Даже се закачах с осцилоскопа за него да видя дали някъде няма прекъснато по пистата. Не мога да си обесня как по инерция се оправя :evil: при откачане на дебитомера в първата 1 мин пак се оправя и после става по-зле.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook