Рециклиране на моторче за ел.стъкло
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
Рециклиране на моторче за ел.стъкло
Някой успял ли е да рециклира моторчето? Разчетох се из нета, че с годините се разлепва някаква част в него.
Това е второ моторче което се разваля. Смених и ножицата, мислех че е от нея, ясно е че е лош късмет всички да се преебат
Редовно ми законтря в най-горно положение и там остава.
Това е второ моторче което се разваля. Смених и ножицата, мислех че е от нея, ясно е че е лош късмет всички да се преебат

Редовно ми законтря в най-горно положение и там остава.
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Рециклиране на моторче за ел.стъкло
liloff написа:Някой успял ли е да рециклира моторчето? Разчетох се из нета, че с годините се разлепва някаква част в него.
Това е второ моторче което се разваля. Смених и ножицата, мислех че е от нея, ясно е че е лош късмет всички да се преебат
Редовно ми законтря в най-горно положение и там остава.
един приятел направи такова,
смени му четките и си работи без проблем, само сега малко повече вие, защото четките бяха мнлко по-твърди. Но знам, че и бензинова помпа се рециклира, като се сменя колектор и четки и се капсулова на ново, излиза около 80лв. за помпата

Re: Рециклиране на моторче за ел.стъкло
Ха, това е обнадеждаващо.
Имаш ли идея от коя година му е било моторчето? (т.е. с паметта, с детектора на усилие, или без тях.)
Другото интересно като информация беше, че има термодатчик, който също се преебавал, но това не ми се струва надеждно като инфо.
Имаш ли идея от коя година му е било моторчето? (т.е. с паметта, с детектора на усилие, или без тях.)
Другото интересно като информация беше, че има термодатчик, който също се преебавал, но това не ми се струва надеждно като инфо.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Рециклиране на моторче за ел.стъкло
Това за детектора на усилие как го измисли
В комфорта има изключвател по ток. Когато тока във веригата нарастне до определена стойност, комфорта изключва управлявашия сигнал и релетата изключват захранването на ел.двигателчето. Това с паметта също ме развесели.
Преди месец монтирах на приятел задни ел. стъкла. Моторчетата взехме от кола без комфорт, със силовите копчета. Направих му системата с комфорт за 4 ел. стъкла и всичко си работи без проблем. Та всички моторчета са еднакви, че и буксите са им еднакви.

Преди месец монтирах на приятел задни ел. стъкла. Моторчетата взехме от кола без комфорт, със силовите копчета. Направих му системата с комфорт за 4 ел. стъкла и всичко си работи без проблем. Та всички моторчета са еднакви, че и буксите са им еднакви.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Рециклиране на моторче за ел.стъкло
liloff написа:Ха, това е обнадеждаващо.
Имаш ли идея от коя година му е било моторчето? (т.е. с паметта, с детектора на усилие, или без тях.)
Другото интересно като информация беше, че има термодатчик, който също се преебавал, но това не ми се струва надеждно като инфо.
моторчето беше на 318ис купе от 93-та година, мисля че с комфорт модул си беше колата........
Рециклиране на моторче за ел.стъкло
Преди ZKE версиите не са ли различни моторчетата? Поне срещам такова инфо на много места. Както и да е, не е това целта на темата.
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Рециклиране на моторче за ел.стъкло
а как се оправяше когато стъклото като се вдига спира и се връща малко? трябваше да се почисти нещо?
Re: Рециклиране на моторче за ел.стъкло
Обикновено е съчетание от няколко проблема:
1. (както май се оказва при мен) липсваща втулка на оста на моторчето към ножицата, на фабрично занитената ножица. Явно с времето се е спуката и е паднала. / Слага се нова
2. Клеясали релси, по които се движат пластмасовите плъзгачи. / Яко чистене с каквото има + нови плъзачи + яко смазка.
3. Заминали уплътнения от страната на огледалото. Аз си полях обилно с масълце, не вреди
4. Умиращ мотор (не на последно място).
5. (по-малко вероятно, но си струва да се погледне): Изронени зъби на ножицата. Като изщрака няколко пъти в крайните положения и си прецака зъбите, пак става подобно насечено вдигане.
Друго не ми идва наум засега.
1. (както май се оказва при мен) липсваща втулка на оста на моторчето към ножицата, на фабрично занитената ножица. Явно с времето се е спуката и е паднала. / Слага се нова
2. Клеясали релси, по които се движат пластмасовите плъзгачи. / Яко чистене с каквото има + нови плъзачи + яко смазка.
3. Заминали уплътнения от страната на огледалото. Аз си полях обилно с масълце, не вреди

4. Умиращ мотор (не на последно място).
5. (по-малко вероятно, но си струва да се погледне): Изронени зъби на ножицата. Като изщрака няколко пъти в крайните положения и си прецака зъбите, пак става подобно насечено вдигане.
Друго не ми идва наум засега.
- rocki1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 18.05.2008
- Местоположение: софия 0888515697
- Пол: Мъж
- Кара: е 39 530д
- Детайли за колата: Е 39 530д комби 2000г
Re: Рециклиране на моторче за ел.стъкло
колега дай 20 лв и ще ти дам едно моторче,здраво
Re: Рециклиране на моторче за ел.стъкло
Още едно моторче втора употреба ще ми пристигне утре. Благодаря.
Не е това идеята на темата. Идеята е да се види какво толкова им се разваля при купетата и как да се върне до заводско състояние.
Ако успеем да измислим нещо, ще допълня темата.
Не е това идеята на темата. Идеята е да се види какво толкова им се разваля при купетата и как да се върне до заводско състояние.
Ако успеем да измислим нещо, ще допълня темата.
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Рециклиране на моторче за ел.стъкло
мойто пасажерското нищо му няма. тва на шоферската врата като го сваля до долу и после тръгна да го дигам спира и се връща 3 санти, обаче не спира ако държа копчето до долу. четох някъде май че имало нещо май което се почиства защото моторчето си мисли че нещо му пречи и го връща.
Re: Рециклиране на моторче за ел.стъкло
Проблемът изглежда е решен:
1. stony1 е прав. Извинявам се за подвеждането. Няма никакви регулатори на натоварването в моторчето. Всичко се контролира от комфорт модула, спрямо консумацията.
Но, не си прав, че има само един вид моторчета
Попаднах на различно изглеждащо моторче от Е36, но явно беше от първите модели.
2. Причината за всичките драми при мен е една пластмасова втулка, с феноменалната цена от 1.хх лв., която я нямат в наличност дилърите, а най-лошото е че не знаех за съществуването й. По-долу съм сложил картинка с номерата.
СЛАГА СЕ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО
Реших че не ми харесва как е направена оригиналната, и отидох при един стругар да ми направи дубликат от полиамид. Поне да знам, че няма износване!
3. Моторчето няма какво да му се рециклира, освен да се почисти вътре. Първоначално мислех, че моторчето и зъбните предавки в черната кутия са отделни части. Еми... не са! Свалят се 4те болта на металния капак отзад и се издърпва. Седнах с една четка за зъби и го направих слънце! Освен това оста беше се заклинила по някакъв начин и не помръдваше. Затова си мислех, че ми е заминало моторчето. Наместих я обратно и вече с липсата на усукване по зъбчатките не би трябвало да има про блеми.


Дано темата е полезна за хора, които имат подобен проблем.
Няма нужда да се гони ракетна прецизност при наместването на плъзгачите, няма нужда от някакви микро ъгли при монтирането на ножицата на болтовете. И наистина, ама наистина няма нужда да се режат каквито и да било гумени плъзгачи във вратата. Просто се сипва масло в него и всичко става пак безпроблемно.
1. stony1 е прав. Извинявам се за подвеждането. Няма никакви регулатори на натоварването в моторчето. Всичко се контролира от комфорт модула, спрямо консумацията.
Но, не си прав, че има само един вид моторчета

2. Причината за всичките драми при мен е една пластмасова втулка, с феноменалната цена от 1.хх лв., която я нямат в наличност дилърите, а най-лошото е че не знаех за съществуването й. По-долу съм сложил картинка с номерата.
СЛАГА СЕ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО
Реших че не ми харесва как е направена оригиналната, и отидох при един стругар да ми направи дубликат от полиамид. Поне да знам, че няма износване!

3. Моторчето няма какво да му се рециклира, освен да се почисти вътре. Първоначално мислех, че моторчето и зъбните предавки в черната кутия са отделни части. Еми... не са! Свалят се 4те болта на металния капак отзад и се издърпва. Седнах с една четка за зъби и го направих слънце! Освен това оста беше се заклинила по някакъв начин и не помръдваше. Затова си мислех, че ми е заминало моторчето. Наместих я обратно и вече с липсата на усукване по зъбчатките не би трябвало да има про блеми.


Дано темата е полезна за хора, които имат подобен проблем.
Няма нужда да се гони ракетна прецизност при наместването на плъзгачите, няма нужда от някакви микро ъгли при монтирането на ножицата на болтовете. И наистина, ама наистина няма нужда да се режат каквито и да било гумени плъзгачи във вратата. Просто се сипва масло в него и всичко става пак безпроблемно.
- baitun
- ентусиаст
-
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Рециклиране на моторче за ел.стъкло
stony1 написа:Това за детектора на усилие как го измислиВ комфорта има изключвател по ток. Когато тока във веригата нарастне до определена стойност, комфорта изключва управлявашия сигнал и релетата изключват захранването на ел.двигателчето. Това с паметта също ме развесели.
Преди месец монтирах на приятел задни ел. стъкла. Моторчетата взехме от кола без комфорт, със силовите копчета. Направих му системата с комфорт за 4 ел. стъкла и всичко си работи без проблем. Та всички моторчета са еднакви, че и буксите са им еднакви.
Моторчетата са различни, поне по схеми съм гледал, и аз сложих отзад ел. стъкла, но от модела преди фейса/моторчета с ножиците и окабеляването и бутоните с големите букси/ и не можах да го направя да се затварят през комфорта, защото има допълнителен модул който също имам, но е за ел. стъкла за след фейса и нямам понятие или схема за свързване със старите моторчета и бутони, ако си го правил кажи как да ги свържа-ще черпя. Захранването съм го взел от контактното табло, ако има значение и колата ми е 97г. само с предни ел. стъкла и естествено с комфорт
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Рециклиране на моторче за ел.стъкло
Имам някакъв спомен, че имат малка външна разлика, но това не е от значение, защото управлението си е съвсем отделно. Дори си мисля, че моторчетата от преди фейса са по-здрави. Нека външния вид не ви подвежда, към управлението с комфорт може да се свърже всяко едно моторче, въпроса е да пасне на мястото и да издържа на натоварването на стъклата, всичко друго е в комфорта.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани