Въпрос: лайсни с черен силикон
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
28 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- vanci88
- ентусиаст
-
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 6.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 98 325 tds M пакет touring
- Мечтае да кара: M6
- Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...
Re: Въпрос: лайсни с черен силикон
sinster написа:а някой за лайсни ползвал ли го е и как се прилага?
Слагането на силикон при лайстните има един основен недостатък... Ако опитат да ти ги свалят най-вероятно ще отнесеш доста драскотини и оправянето им ще ти излезе колокото да си сложиш нови. Мойте като са ги сваляли /хем не са лепени/ и имам 2 драскотини и не са за полиране. Да не говорим, че ако ти се ядоса може и нарочно да ти надере вратите. Новите лайстне нe съм ги лепил, но за това им и страхувам

А иначе халогените съм ги слагал с БЕЗцветен санитарен силикон - държи здраво, не се влияе от водата и т. н. и не си личи! Пък и от него имам кашони

Последна промяна vanci88 на 03 Мар 2010, 1:38, променена общо 1 път
Re: Въпрос: лайсни с черен силикон
Черният силикон е за лепене на гарнитури,ползват го щото е термоустойчив.
Става за халогенни и лайстни без проблем.
Става за халогенни и лайстни без проблем.
- revenger
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 13.12.2008
- Местоположение: varna/silistra
- Пол: Мъж
Re: Въпрос: лайсни с черен силикон
относно тоя черен силикон аз го изпозвах за ония пласмаси на задото стъкло в ъглите дето са че от сланцето така бяха се нацепили и вече 2 години откакто я карам с тоя силикон и не е мраднал,а относно халогените така един ден като спирам гледам десния си беше овиснал на кабелите само и с обикновен(май бял беше) го лепнах и не е мраднал.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Въпрос: лайсни с черен силикон
dimitrio написа:Черният силикон е за лепене на гарнитури,ползват го щото е термоустойчив.
Става за халогенни и лайстни без проблем.
Колега , едно уточнение ...... , значи , има черен силикон , който е термоустойчив (както ти казваш) -държи до към 300 гаруса , и се ползва за доуплътняване на гарнитури и на плътно прилягащи метални детайли , но има и друг тип черен силикон , който не е термоустойчив (в смисъл не е за 300 градуса + ),който се ползва примерно за лепене на авто стъкла .... двата типа силикон са малко различни ... и това трябва да се знае ...
По въпроса на колегата ... , хващаш смело лайсната от единия край (от към дръжката на вратата) и почваш да теглиш ласината на вън към теб (смело) , тези лайсни имат сериозен коефициент на огъване и няма опасност да я счупиш - тествано .... Това което обикновено се чупи , са щипките ... Отиваш купуваш си щипки (които както вече беше казано си вървят с гумените "шапчици" ), хубаво е преди да поставиш щипките на лайсните,да собразиш горе долу местата на дупките (това става с налагане ....)
След това слагаш щипките на ласните (с приплъзване и лек натиск ), като гумените накрайници трябва да са си на щипките . Поставяш ласната , така че щипките да влязат леко в дупките и след това с удар по лайсната с мекото на дланта ,се набива лайсната ... (не мисля , че има опасност да се изкриви вратата ... освен ако не се престараеш ...

Както колегата Борис_Малинов уточни , хубаво е да се залеят с топла водичка , за да поотпуснат и да се вадят по лесно (а и се намалява триенето м/у гумената част на щипката и метала ). По въпроса за силикона .... аз не бих сложил специално на лайсните по ред причини , но всеки си преценява ...
- Alien
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 13.05.2004
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: по нормални пътища, в нормална държава
Re: Въпрос: лайсни с черен силикон
Виж ти... значи не само на моята лайсна са и поникнали кръчета и си е тръгнала от колата посреднощ.
Има ли колега, на който са се мъчили да свалят м-кови лайсни залепени с въпросния силикон?
Предполагам или се отказват гадните копИлета още на първата,
или се отказват, след като първата им се счупи в ръцете.
Интересува ме, някой ходил ли е при застраховател с подобна щета и какво е станало.
После дори да ти платят нещо, какво правим. Има ли вариант да махнеш остатъците без да се налага да си пребоядисваш вратата след това?
Иначе това с чупенето на щипките при сваляне на лайсните незнам как го постигате.
Аз си свалих сам останалите ми лайсни с помоща на тънка плоска отверка с навито прилично количество скоч на върха.
Леко и внимателно успях да ги сваля направо с щипките и гумичките на тях.
Вече си намерих тънки лайсни, купих си нови щипки за тях и ще даунгейдвам колата.
Има ли колега, на който са се мъчили да свалят м-кови лайсни залепени с въпросния силикон?
Предполагам или се отказват гадните копИлета още на първата,
или се отказват, след като първата им се счупи в ръцете.
Интересува ме, някой ходил ли е при застраховател с подобна щета и какво е станало.
После дори да ти платят нещо, какво правим. Има ли вариант да махнеш остатъците без да се налага да си пребоядисваш вратата след това?
Иначе това с чупенето на щипките при сваляне на лайсните незнам как го постигате.
Аз си свалих сам останалите ми лайсни с помоща на тънка плоска отверка с навито прилично количество скоч на върха.
Леко и внимателно успях да ги сваля направо с щипките и гумичките на тях.
Вече си намерих тънки лайсни, купих си нови щипки за тях и ще даунгейдвам колата.

- vanci88
- ентусиаст
-
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 6.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 98 325 tds M пакет touring
- Мечтае да кара: M6
- Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...
Re: Въпрос: лайсни с черен силикон
Alien написа:Виж ти... значи не само на моята лайсна са и поникнали кръчета и си е тръгнала от колата посреднощ.
Има ли колега, на който са се мъчили да свалят м-кови лайсни залепени с въпросния силикон?
Предполагам или се отказват гадните копИлета още на първата,
или се отказват, след като първата им се счупи в ръцете.
Интересува ме, някой ходил ли е при застраховател с подобна щета и какво е станало.
После дори да ти платят нещо, какво правим. Има ли вариант да махнеш остатъците без да се налага да си пребоядисваш вратата след това?
Иначе това с чупенето на щипките при сваляне на лайсните незнам как го постигате.
Аз си свалих сам останалите ми лайсни с помоща на тънка плоска отверка с навито прилично количество скоч на върха.
Леко и внимателно успях да ги сваля направо с щипките и гумичките на тях.
Вече си намерих тънки лайсни, купих си нови щипки за тях и ще даунгейдвам колата.
Все пак цената не е висока и е хубаво да си сменят щипките или поне по амортизиралите се.
- .::Братоев::.
- ентусиаст
-
- Мнения: 1055
- Регистриран на: 16.09.2006
- Кара: осем цилиндрови
Re: Въпрос: лайсни с черен силикон
абе и аз мойте ги лепих с полиуретанов силикон черен ама фанаха крака 

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Въпрос: лайсни с черен силикон
ceco-stz написа:абе и аз мойте ги лепих с полиуретанов силикон черен ама фанаха крака
Вече и силикон, и каквото и да било не помага ... , за това колата на паркинг , седи си там и знам , че като отида всичко и е 6 , не липсват лайсни , не липсва нищо ..., реално ми излиза по 1лв на ден паркинга ,толкова струва спокойствието и сигурността , че всичко ще си е по колата !!!
Извинявам се за офтопика...
- tekabg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 3.05.2009
- Местоположение: Сл.Бряг,Schwarzwald
- Пол: Мъж
- Кара: 530xd F11 individual
Re: Въпрос: лайсни с черен силикон
Значи така нареченият "черен силикон " за лепенето на автостъкла или стъклопакети за ал. и пвц дограма се нарича PU (полиуретан) и няма нищо общо със силикона освен опаковката в която се намира много е здрав и не се влияе от атмосферните условия и може да се боядисва в-у него.Има и други черни силикони със същите качества са както прозрачните(санитарния ) които си миришат на оцет но с него не може да се лепят стъкла на автомобили и не може да се боядисва.
- KickingKing
- ентусиаст
-
- Мнения: 1448
- Регистриран на: 15.09.2004
- Местоположение: София
Re: Въпрос: лайсни с черен силикон
Да и струва около 13-15лв. А вече има и бял "черен силикон" или поне на Wurth

Изяж бобър - спаси дърво!

По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!
- tekabg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 3.05.2009
- Местоположение: Сл.Бряг,Schwarzwald
- Пол: Мъж
- Кара: 530xd F11 individual
Re: Въпрос: лайсни с черен силикон
KickingKing написа:Да и струва около 13-15лв. А вече има и бял "черен силикон" или поне на Wurth

Re: Въпрос: лайсни с черен силикон
Ще използвам темата, за да не пускам нова...
Искам да питам, понеже на купето, едната ми лайсна е залепена с Moment Fix, ама явно не е хваната добре и има луфт между лаисната и самата ламарина. Кво да използвам, за да размекна тва лепило и да я сваля, без да натроша нещо? Не ми дреме толкова за лайсната, колкото за самата ламарина, да не стане така че барабар с залепената лайсна, да олюща от боята на ламарината...
Искам да питам, понеже на купето, едната ми лайсна е залепена с Moment Fix, ама явно не е хваната добре и има луфт между лаисната и самата ламарина. Кво да използвам, за да размекна тва лепило и да я сваля, без да натроша нещо? Не ми дреме толкова за лайсната, колкото за самата ламарина, да не стане така че барабар с залепената лайсна, да олюща от боята на ламарината...
Coulthard написа:Ти кон дето бяга да не яде виждал ли си ?
- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
Re: Въпрос: лайсни с черен силикон
Според мен по добрия вариянт е рапики и отгоре кит ...при по старите лайстни (оригинални) в самите тях има метал който с времето изгнива и се разпада ,съответно няма как да се закрепят щипките

28 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани