Проблем с 318тдс - забива на 3000 оборота

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Проблем с 318тдс - забива на 3000 оборота

Мнение от surfboard » 30 Май 2011, 22:25

Здравейте, колеги. Проблемът е, че на четвърта и пета предавка, моторът забива на около 3000 оборота. Ще ви споделя малко детайли, за да добиете по-ясна представа за естеството на проблема. Не знам защо, но на първа, втора и трета предавка колата си пълни оборотомера без никакви проблеми и изключва чак когато достигне зоната на прекъсвача, т.е всичко е в границите на нормалното. Но на четвърта и пета предавка забива щом стигне 3000 оборота. Има обаче една особеност - по-често забиването се случва ако съм натиснал педала на газта до долу и го държа така повече от 5 секунди (отново това важи за четвърта и пета скорост). Ако например си го държа натиснат до половината или на 1/4 от максимума, тогава забиването се случва значително по-рядко. Освен това забелязах, че когато я форсирам на място (на свободна предавка), отново си пълни оборотомера без проблем. Направи ми впечатление също и как се оправя забиването - пускам цялата газ, след което отново я натискам и колата започва да си върви докато не достигне пак около 3000 оборота на четвърта. Тогава слагам пета, оборотомерът пада на около 2500 и пак върви до 3000 и забива. Ако обаче съм натиснал педала на газта съвсем леко или максимум до половината, си прави 180 и си подминава 3000 оборота. Т.е проблемът се появява предимно когато съм натиснал повечко педала на газта.
В една съседна тема, която бях пуснал, се бях заблудил сериозно, че колата нямала сила по баирите. Просто когато съм я натискал по баирите тя е забивала и защото не съм карал турбо дизел съм си мислел, че няма сила. На четвърта и пета от 2000 оборота си ускорява много добре за конете си, дори и по стръмни баири. Но щом стигне 3000 - вече знаете какво се случва.
Закачихме колата на компютър и единствената грешка, която показа е в ГНП-то. Доколкото разбрах имало теч и не било зацепено правилно. Освен това имало и голямо предварение, както и отклонение около 10 градуса.
Мои приятели коментират, че проблемът с прословутите 3000 оборота се дължи по-скоро на турбото, отколкото на ГНП-то, но компютърната диагностика показа като грешка само и единствено ГНП.
Конкретните ми въпроси са: със сигурност ли симптомите са на повредено ГНП и ако го поправя, ще изчезне ли забиването? Да търся ли проблем на друго място, при положение че компютърът не показва друга повреда?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Проблем с 318тдс - забива на 3000 оборота

Мнение от vladobate » 30 Май 2011, 23:49

Колега, едно към едно това ми се случи като хакнах едно китайче бустконтролер и бях набузил турбото на 1.7 и до 1.9бара стигнах ама така си забиваше пущината щото влиза в авариен режим ( над 1.5 бара отчетени от мапа ) и компа изключва помпата(горивоподаването) и затва забива , след това излиза от тоя режим като пуснеш педала и пак влиза като дигне свръхналягане . Прави го като натиснеш педала до дупка щото тогава фърля макс. гориво и изгорелите газове са много та оттам и много надув от турбината ама тва ще го разбереш кат си сложиш един манометър да си следиш налягането и така да фащаш проблемите в зародиш с рзумно обяснение. Причина да вдига свръхналягане е запекъл или блокирал по някакъв начин предпазен клапан на турбината . Лечение , сваляш турбинката ( абе много тясно тва Е36 взима ми акъла квото и да искам да си сваля направо е лудница ) , разглобяваш си двата охлюва ( топла и студена част ) и чистиш , гледаш хубаво и клапана в какво състояние е и какво може да е породило запека :mhihi: . Препоръчвам ти заедно с това да си свалиш и капака на главата и да си изчистш и мрежестие филтър картерни газове , врътни си и малко ГНП наобратно към калника щом било много предварението , изчисти си датчика за темп. на въздуха който е на колекторите ( тъй и тъй ги сваляш заради ГНП-то щото пак е супер тясно ) и после повярвай ми няма да си познаеш колата. Тъй и тъй сваляш турбото врътни му шпилката ( натегни) 3 оборота да и вдигнеш максималния буст после и хакваш един чип и ще ти се вирни носът няма начин , ей така за самочувствие . Без майтап тея интервенции са почти задължителни ( мое мнение ) за ТДС ако искаш да знаеш ще го бъде ли и ако да кефа е голям . Успех. ПС: Наистина не е философия профилактиката на турбото и си я иска няма наччин с наште кирливи горива пък и с кви масля е карана колата и колко често сменяни има огромно значение за турбинката.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 744
Регистриран на: 10.02.2009
Местоположение: София
Кара: 318 TDS touring

Re: Проблем с 318тдс - забива на 3000 оборота

Мнение от St.Dilov » 31 Май 2011, 23:33

напълно съм съгласен, с колегата писал над мен :yes: ,но ...
преди да направиш тази профилактика, много ми се иска да си погледнеш състоянието на МАР сензора и мъркучето от колектора до него. имах подобен проблем във високите обороти, точно от некоректно работещ МАР.
представлява черна квадратна кутийка, непосредствено до горивния филтър.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Re: Проблем с 318тдс - забива на 3000 оборота

Мнение от surfboard » 01 Юни 2011, 14:22

Благодаря ви, колеги, ще послушам съвета ви. Интересно ми е обаче, че закачахме колата няколко пъти на компютър и то при различни майстори и там показва само грешки в ГНП-то. Всичко друго било перфектно. Днес закарах колата в Пловдив и там ще поправят и центроват ГНП-то. Ще видя дали ще има ефект по отношение на забиването след като си я взема от там.
Възможно ли е компютърната диагностика да не може да улови проблемите, за които споменахте (пренадуване на турбото, запушен мап-сензор и т.н) ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Проблем с 318тдс - забива на 3000 оборота

Мнение от vladobate » 02 Юни 2011, 22:55

Някои проблеми не се записват като грешки , но има разлика със заводските данни извън зададения диапазон на промени. Е те това е по-трудно уловимо и е по-скоро до умствен багаж в главата на диагностика и желание да си свърши работата прилично. Нямам опит с диагностична апаратура и въпроните аномалии не мога да кажа записват ли се като грешка задължително.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Re: Проблем с 318тдс - забива на 3000 оборота

Мнение от surfboard » 06 Юни 2011, 21:39

Колеги, успешно отстранихме проблема със забиването, както и останалите съпътстващи колата проблеми. Както предположих и както показа компютърната диагностика, главният виновник се оказа в ГНП-то. След като отстранихме повредата от него, всичко си дойде на мястото. Колата вече не забива, изкачва си баирите безпроблемно и работи много по-устойчиво.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Проблем с 318тдс - забива на 3000 оборота

Мнение от bum_bum » 07 Юни 2011, 13:22

А какъв беше точно проблема с ГНП-то?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 8.04.2006
Местоположение: wonderland
Кара: DUB bimmer down the road in style

Re: Проблем с 318тдс - забива на 3000 оборота

Мнение от lowrider » 07 Юни 2011, 14:15

bum_bum написа:А какъв беше точно проблема с ГНП-то?


Била е настройвана с по-лек чук :mhihi:
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 14.03.2010

Re: Проблем с 318тдс - забива на 3000 оборота

Мнение от valentin1024 » 22 Юни 2011, 9:59

колега кажи точния проблем ако може защото и аз сам в същата ситуация.....и ми пише проблем в ГНП-то!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Re: Проблем с 318тдс - забива на 3000 оборота

Мнение от surfboard » 22 Юни 2011, 15:12

Колеги, въпреки огромното ми желание, за съжаление не мога да назова точната повреда в ГНП-то. Откарах колата на ремонт в Пловдив, там максимално подробно описах всичките и симптоми, а именно: (забиване на 3000 оборота, пушене при даване на газ, неравномерна работа на двигателя, придърпване, трудно палене), след което я закачиха на компютърна диагностика и казаха че всичките проблеми са от ГНП-то, което имало теч, давало 10 градуса отклонения от нормата и когато колата е пристигнала от чужбина, някакъв гаражен майстор се е опитал да го настрои колкото да се продаде и още повече го е разбъзикал. Ремонтът ми излезна около 400 лв, преди малко гледах фактурата, но там не пише конкретните повреди, само е уточнено че става въпрос за "РЕМОНТ - ГНП". Майсторът ми обясни точните повреди, но тъй като не разбирам почти нищо от тези неща, не съм запомнил какви точно бяха. За мен беше важно като се кача в колата, всичко да е наред. Така и се случи. До ден днешен няма никакви проблеми. Центроваха и поправиха помпата перфектно.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook