проблем с двигателя на 318и 115 коня

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 3.04.2010
Пол: Мъж

проблем с двигателя на 318и 115 коня

Мнение от Sexapilni » 03 Май 2011, 14:15

БМВ-то ми е 318и, 115 коня е36, имам следния проблем. Есента си купих колата, карах я цяла зима и така до преди 2 седмици, всичко беше 6. Карам я само на малки разстояния (около 5 км, в редки случаи най-много 10 км), никога не съм имал проблем с нея. Преди 2 седмици (беше топъл ден) за първи път тръгнах на дълго и след около 30 км, двигателя ми се задави и изгасна в движение докато бях на свободна. Малко трудно запали и отбих да видя какъв е проблема. Вдигнах капака и видях, че маркуча за горещата вода е излязъл от радиатора и голяма част от водата е изтекла. Погледнах стрелката на таблото за температурата и чак тогава видях, че съм влязъл в червения сектор. Закарахме колата с едно камионче на сервиз и там ми показаха, че перката която ми е на радиатора не работи. Работела само на 2-ра степен, а на 1-ва степен не работела (не знам какво е това). Казаха ми, че перката е ОК, но има проблем с някакъв реостат който се намира точно преди нея (той я включва и изключва). Перката и реостата били в комплект и струват 400 лева. Не съм го сменял, защото се притеснявам, че може да съм повредил и двигателя. След това карах колата 7-8 пъти, на разстояние около 2 км. За 2 км и преди и сега, тя не може да загрее до нормалното за толкова малко разстояние, дори и сега двигателя си работи отлично, като нов е ... но въпреки това, единия път двигателя пак ми изгасна (стрелката на температурата показваше че още е студена колата), все едно почва да се дави и гасне. Как да разбера дали има проблем в двигателя? Идеята ми е ако няма проблем, да сменя перката и реостата и да си реша проблема, а ако има проблем, направо да продавам колата ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Re: проблем с двигателя на 318и 115 коня

Мнение от dangerous » 03 Май 2011, 15:00

как изглежда перката под капака хваната ли е за водната помпа с една гайка или до нея отиват жици?
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: проблем с двигателя на 318и 115 коня

Мнение от metodi80 » 03 Май 2011, 15:29

Sexapilni написа: Как да разбера дали има проблем в двигателя? Идеята ми е ако няма проблем, да сменя перката и реостата и да си реша проблема, а ако има проблем, направо да продавам колата ...



Колега , тоя въпрос е несериозен !
Как смяташ, че от дистанция някой може да ти каже какъв е точно проблема на двигателя !
След като колата ти гасне , значи има проблем в двигателя , бъди убеден , а дали е малък или по -голям проблем , това може да се прецени единствено като се види от човек , който разбира .... Нищо лично , но се вижда , че твоите знания са много повърхностни и дори да ти се дадът някакви съвети , едва ли би могъл да ги изпълниш .... Това , че двигателя прегрява може да е резултат от неработещата перка (въпреки , че след като е прегряла извънградско едва ли проблема е в перката ), по скоро си виж водната помпа ....
Ако въпроса ти е зададен конкретно и има техническа насоченост , тогава можеш да очакваш съвети и помощ , но зададен така общо , не очаквай конкретни и правилно насочени коментари ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Re: проблем с двигателя на 318и 115 коня

Мнение от Борис_Малинов » 03 Май 2011, 15:41

Щом вече ти прекъсва и пали трудно изобщо не е изключено да си духнал гарнитура, и то между два цилиндъра.На първо време си управи ясните проблеми по охладителната система, там перки-мерки, пък после сподели какво става за да ти бъдем полезни.Кажи дали надува, измерето имали има ли изгорели газове в охладителната течност и т.н. след като старателно сте обезвъздушили системата.Все ще се разбере къде е проблема, не се плаши. ;)
Пък знае ли човек, може и нищо да и няма.
ИзображениеИзображение
Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 3.04.2010
Пол: Мъж

Re: проблем с двигателя на 318и 115 коня

Мнение от Sexapilni » 03 Май 2011, 17:37

В момента перката ми на радиатора не се върти, ясно е че трябва да я сменя, но проблема е, че двигателя ми изгасна сам, още преди стрелката на таблото да стигне до средата, тоест колата още беше студена ... и се притеснявам, че ако дам 400 лева за тая перка, проблема пак може да си остане.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: проблем с двигателя на 318и 115 коня

Мнение от metodi80 » 03 Май 2011, 19:51

Sexapilni написа: и се притеснявам, че ако дам 400 лева за тая перка, проблема пак може да си остане.


Колега , тая перка няма нужда да я взимаш нова , може втора ръка да си я купиш ..... Направо се излагат с цената за това чудо .... В дарукар е 638лв !!!! Малоумна работа .. :kuku:
Питай колегата laviatan , той може й да има и да е на по прилична цена , но първо иди при човек да ти види колата и да ти каже къде точно е болката ....

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 26.10.2010
Пол: Мъж

Re: проблем с двигателя на 318и 115 коня

Мнение от Sindor » 03 Май 2011, 20:49

Колега вместо да ти се правят на интересни,да ти направят диагностика на двигатела.Веднага ще си лъсне всичко.А за цената.. все пак караш BMW :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 118
Регистриран на: 29.01.2011
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е60

Re: проблем с двигателя на 318и 115 коня

Мнение от kraiso » 03 Май 2011, 22:49

Има мн колеги, които продават части втора ръка и може да помогнат! Опитай в "Продавам" ....... а за перката-имай впредвид, че при твоя мотор перката е "ВИСКО" а не "ЕЛ." Там може да е проблема за прегряването, осебено в задръствания, където няма др охлаждане (няма въздушна струя) ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: проблем с двигателя на 318и 115 коня

Мнение от metodi80 » 04 Май 2011, 0:24

kraiso написа: ....... а за перката-имай впредвид, че при твоя мотор перката е "ВИСКО" а не "ЕЛ."


Как разбра , че мотора му е с виско ?!
Той не е казал година нито типа на мотора ....
Ако е м40 може и да е с виско , но повечето м43-ки са с ел. перка ...
Пък и в сервиза са му казали че има проблем с реостата ... , виското няма реостат !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: проблем с двигателя на 318и 115 коня

Мнение от michev » 04 Май 2011, 1:04

Относно перката, още в първия пост колегата не споменава виско, така че вероятно говорим за кола, която е само с ел перка. Ако е така, проблема с неработещата 1-ва степен е решим лесно и евтино, защото проблема е в прословутия резистор, а там нещата са решени отдавна, включая и на моята кола.
viewtopic.php?f=8&t=212376 - чети от 2-ра страница нататък
only rear wheel drive

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 3.04.2010
Пол: Мъж

Re: проблем с двигателя на 318и 115 коня

Мнение от Sexapilni » 04 Май 2011, 11:53

Реостата се намира в долната част на пластмасовата решетка на перката, близо е до буксата за връзка... едно такова цилиндрично е, захванато с две "щипки" към решетката... не се продава като резервна част, само в комплект с перката... някой да го продава това нещо?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: проблем с двигателя на 318и 115 коня

Мнение от michev » 04 Май 2011, 22:46

Не е реостат, а резистор, отговорът е в мнението ми над твоето
only rear wheel drive

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook