Как се обезвъздушава охладителната система на Е36/М42 мотора

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318 ti Compact

Как се обезвъздушава охладителната система на Е36/М42 мотора

Мнение от sani » 15 Фев 2006, 15:17

Ако някой го е правил или знае как става, много моля да ми каже, защото се навих да си сменя термостата сам и незнам какво ме очаква при обезвъздушаването??

Благодаря предварително на всички !!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 687
Регистриран на: 8.08.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от carmanf1 » 15 Фев 2006, 15:54

Имаш Л.С.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318 ti Compact

Мнение от sani » 15 Фев 2006, 16:05

Искренни благодарности на carmanf1 :bchug:

Нощния ездач
Нощния ездач
Аватар
Мнения: 3522
Регистриран на: 13.07.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: дългия по таван

Мнение от Engi » 15 Фев 2006, 18:30

carmanf1 написа:Имаш Л.С.


форума е за да помага всеки на всеки. ако го беше написал тук, можеше като след 3 дни се появи някой със същия въпрос, само да му пейст-на темата. сега ще трябва и на него да му пишем отговор
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318 ti Compact

Мнение от sani » 15 Фев 2006, 18:38

Ето това ми написа carmanf1:
Значи първо искам да отбележа, че не е задължително термостата да е свършил.Просто може проблема да е от не обезвъздушена с-ма.
Но аз лично бих сменил и него,така и така ще източваш с-мата и ще оправяш теч, за да не се окаже после, че цялото упражнение трябва да го повтаряш заради термостата. Но ти си решаваш. Мoже да го провериш преди да го поставиш или преди да купуваш нов.
Та с-мата се обезвъздушава от щуцерче (пробка,вентилче както искаш го наричай), което се намира отгоре върху радиатора в десния му край.Щуцера е с кръстат шлиц за отвертка.
1:Пълниш системата (не забравяй да отвориш електромагнитния клапан на парното-врътката за топло-студено трябва да ти е в червената зона) с антифриз (разреден на 50% с вода!!!). Двигателя трябва да е студен!!!
2:Палиш колата,капачката на преливния съд към радиатора стои отворена и развиваш щуцера,не на цяло.Развиваш го до толкова, че да започне да изпуска през него.
3:Колата си работи,нивото на антифриза спада и ти съответно си доливаш колкото е нужно.През цялото време през щуцера "фъщи" антифриз,въздух.... То всъщност това е процеса на обезвъздушаване.
4:Колата трябва да загрее до норм.работна температура,термостата трябва да отвори.Ще разбереш че е отворил,когато дебелия маркуч,който излиза от долния ляв ъгъл на радиатора стане топъл(преди това той си е студен).
5:Продължаваш да си държиш щуцера отворен и да си доливаш антифриз,колкото е нужно за да стои на максимума.
6:Ще затвориш щуцера,когато през него спре да "фъщи" въздух,а само чист антифриз.Затваряш си и капачката.
По принцип би трябвало след всичко това да е обезвъздушена,но в 90% от случаите не става така.За това се налага тази процедура да я правиш няколко пъти,за това казвам че горе-долу цял ден си отива.
И на другия ден на сутринта преди да запалиш колата, на изгасен двигател ще направиш един трик ,за който не пише в книгите.
А именно: Просто отвиваш до край щуцера за обезвъздушаването(изкарваш го). В началото като започнеш да го развиваш,ако изфъщи въздух през него със сигурност имаш още въздух! И след като изкараш целия щуцер,сипваш антифриз в отвора(не през капачката!!!,тя си стои затворена).Сипваш до горе,до като не прелее през него и го затваряш.Това последното го правиш 2-3 сутрини,до като не спре да излиза въздух през него и докато не спре да ти намалява антифриза в преливника.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 687
Регистриран на: 8.08.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от carmanf1 » 16 Фев 2006, 9:33

Engi написа:
carmanf1 написа:Имаш Л.С.


форума е за да помага всеки на всеки. ако го беше написал тук, можеше като след 3 дни се появи някой със същия въпрос, само да му пейст-на темата. сега ще трябва и на него да му пишем отговор


Писах му на Л.С,защото той ме помоли за това(на Л.С),преди да пусне темата тук, или поне аз не я бях видял, все още.

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 16 Фев 2006, 15:14

а за тея коли които нямат такъв щуцер ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 12.07.2004
Местоположение: София

Мнение от sith » 16 Фев 2006, 15:20

За тези които нямат щуцер или винт от капачката на радиатора!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 31.10.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от BayHoy » 16 Фев 2006, 23:17

мойта не е обезвъздушена щото си сменях термостата и след тва нямах време ама за сега никви проблеми сам нямал някой ден ша трябва дая сварша тая работа ама когали :dunno:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 941
Регистриран на: 26.03.2005
Местоположение: единственото село в София - Красно село
Пол: Мъж
Кара: E39 530i Touring
Мечтае да кара: каквато и да е ALPINA
Детайли за колата: току що излязла от завода! :)

:-) Opaaaa

Мнение от turboto » 17 Фев 2006, 9:38

И за другите модели ли важи? Визирам М52Б20...

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook