Как се обезвъздушава охладителната система на Е36/М42 мотора
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- sani
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 130
- Регистриран на: 23.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318 ti Compact
Как се обезвъздушава охладителната система на Е36/М42 мотора
Ако някой го е правил или знае как става, много моля да ми каже, защото се навих да си сменя термостата сам и незнам какво ме очаква при обезвъздушаването??
Благодаря предварително на всички !!!
Благодаря предварително на всички !!!
- sani
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 130
- Регистриран на: 23.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318 ti Compact
- Engi
-
Нощния ездач
-
- Мнения: 3522
- Регистриран на: 13.07.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: дългия по таван
carmanf1 написа:Имаш Л.С.
форума е за да помага всеки на всеки. ако го беше написал тук, можеше като след 3 дни се появи някой със същия въпрос, само да му пейст-на темата. сега ще трябва и на него да му пишем отговор

- sani
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 130
- Регистриран на: 23.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318 ti Compact
Ето това ми написа carmanf1:
Значи първо искам да отбележа, че не е задължително термостата да е свършил.Просто може проблема да е от не обезвъздушена с-ма.
Но аз лично бих сменил и него,така и така ще източваш с-мата и ще оправяш теч, за да не се окаже после, че цялото упражнение трябва да го повтаряш заради термостата. Но ти си решаваш. Мoже да го провериш преди да го поставиш или преди да купуваш нов.
Та с-мата се обезвъздушава от щуцерче (пробка,вентилче както искаш го наричай), което се намира отгоре върху радиатора в десния му край.Щуцера е с кръстат шлиц за отвертка.
1:Пълниш системата (не забравяй да отвориш електромагнитния клапан на парното-врътката за топло-студено трябва да ти е в червената зона) с антифриз (разреден на 50% с вода!!!). Двигателя трябва да е студен!!!
2:Палиш колата,капачката на преливния съд към радиатора стои отворена и развиваш щуцера,не на цяло.Развиваш го до толкова, че да започне да изпуска през него.
3:Колата си работи,нивото на антифриза спада и ти съответно си доливаш колкото е нужно.През цялото време през щуцера "фъщи" антифриз,въздух.... То всъщност това е процеса на обезвъздушаване.
4:Колата трябва да загрее до норм.работна температура,термостата трябва да отвори.Ще разбереш че е отворил,когато дебелия маркуч,който излиза от долния ляв ъгъл на радиатора стане топъл(преди това той си е студен).
5:Продължаваш да си държиш щуцера отворен и да си доливаш антифриз,колкото е нужно за да стои на максимума.
6:Ще затвориш щуцера,когато през него спре да "фъщи" въздух,а само чист антифриз.Затваряш си и капачката.
По принцип би трябвало след всичко това да е обезвъздушена,но в 90% от случаите не става така.За това се налага тази процедура да я правиш няколко пъти,за това казвам че горе-долу цял ден си отива.
И на другия ден на сутринта преди да запалиш колата, на изгасен двигател ще направиш един трик ,за който не пише в книгите.
А именно: Просто отвиваш до край щуцера за обезвъздушаването(изкарваш го). В началото като започнеш да го развиваш,ако изфъщи въздух през него със сигурност имаш още въздух! И след като изкараш целия щуцер,сипваш антифриз в отвора(не през капачката!!!,тя си стои затворена).Сипваш до горе,до като не прелее през него и го затваряш.Това последното го правиш 2-3 сутрини,до като не спре да излиза въздух през него и докато не спре да ти намалява антифриза в преливника.
Значи първо искам да отбележа, че не е задължително термостата да е свършил.Просто може проблема да е от не обезвъздушена с-ма.
Но аз лично бих сменил и него,така и така ще източваш с-мата и ще оправяш теч, за да не се окаже после, че цялото упражнение трябва да го повтаряш заради термостата. Но ти си решаваш. Мoже да го провериш преди да го поставиш или преди да купуваш нов.
Та с-мата се обезвъздушава от щуцерче (пробка,вентилче както искаш го наричай), което се намира отгоре върху радиатора в десния му край.Щуцера е с кръстат шлиц за отвертка.
1:Пълниш системата (не забравяй да отвориш електромагнитния клапан на парното-врътката за топло-студено трябва да ти е в червената зона) с антифриз (разреден на 50% с вода!!!). Двигателя трябва да е студен!!!
2:Палиш колата,капачката на преливния съд към радиатора стои отворена и развиваш щуцера,не на цяло.Развиваш го до толкова, че да започне да изпуска през него.
3:Колата си работи,нивото на антифриза спада и ти съответно си доливаш колкото е нужно.През цялото време през щуцера "фъщи" антифриз,въздух.... То всъщност това е процеса на обезвъздушаване.
4:Колата трябва да загрее до норм.работна температура,термостата трябва да отвори.Ще разбереш че е отворил,когато дебелия маркуч,който излиза от долния ляв ъгъл на радиатора стане топъл(преди това той си е студен).
5:Продължаваш да си държиш щуцера отворен и да си доливаш антифриз,колкото е нужно за да стои на максимума.
6:Ще затвориш щуцера,когато през него спре да "фъщи" въздух,а само чист антифриз.Затваряш си и капачката.
По принцип би трябвало след всичко това да е обезвъздушена,но в 90% от случаите не става така.За това се налага тази процедура да я правиш няколко пъти,за това казвам че горе-долу цял ден си отива.
И на другия ден на сутринта преди да запалиш колата, на изгасен двигател ще направиш един трик ,за който не пише в книгите.
А именно: Просто отвиваш до край щуцера за обезвъздушаването(изкарваш го). В началото като започнеш да го развиваш,ако изфъщи въздух през него със сигурност имаш още въздух! И след като изкараш целия щуцер,сипваш антифриз в отвора(не през капачката!!!,тя си стои затворена).Сипваш до горе,до като не прелее през него и го затваряш.Това последното го правиш 2-3 сутрини,до като не спре да излиза въздух през него и докато не спре да ти намалява антифриза в преливника.
- carmanf1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 687
- Регистриран на: 8.08.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Engi написа:carmanf1 написа:Имаш Л.С.
форума е за да помага всеки на всеки. ако го беше написал тук, можеше като след 3 дни се появи някой със същия въпрос, само да му пейст-на темата. сега ще трябва и на него да му пишем отговор
Писах му на Л.С,защото той ме помоли за това(на Л.С),преди да пусне темата тук, или поне аз не я бях видял, все още.
- turboto
- ентусиаст
-
- Мнения: 941
- Регистриран на: 26.03.2005
- Местоположение: единственото село в София - Красно село
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530i Touring
- Мечтае да кара: каквато и да е ALPINA
- Детайли за колата: току що излязла от завода! :)
:-) Opaaaa
И за другите модели ли важи? Визирам М52Б20...
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани